HW a SW pro diagnostiku

Odpovědět
filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od filipes » 29.9.2013, ned 13:23

No, anebo bude výměna řídící jednotky. *varim varim
:-D
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 29.9.2013, ned 13:39

Nestraš na vrakáčích ještě nejsou. Edit. Kabel je doma ELM327 v1,4 vyzkouším co dovede s odporem a jinak bude probíhat amputace pod Filipovým vedením. Dám pak vědět jak komunikuje s motorizací 1750TBi.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 2.10.2013, stř 09:33

Zkouška proběhla uspěšně, motor normálně vrčí. A teď ke kabelu bez upravy pouze jednotka motoru a posilovač řízení, na všem ostatním vyskočí hláška zkontrolujte kabel a com port. Bohužel co mám verzi MES1,4 free tvářící se jako full tak i na tom motoru to píše že mám verzi free a že spustit pouze jako simulace. Takže uprava kabelu a sehnání nové full verze. Bohužel ani smazání servisu nelze. EDIT:Zkusil jsem kabel otevřít a na pozici R04 není žádná součástka. :smt089 EDIT2 :
P1170038.JPG
P1170040.JPG
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

vlad47

Příspěvky: 51
Registrován: 31.10.2011, pon 13:54

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od vlad47 » 2.10.2013, stř 13:45

Hh aka znama fotka. Tento kabel som uz upravoval, suciastky su kus inak rozmiestnene takze musis ist podla pinov a plosaku, ale jeden odpor je tam aj tak naviac (spaja CANove piny) a treba ho dat prec. Potom sa uz pripojit da, ale nakolko to pripojenie nebolo stabilne tak som tam dorabal potrebne odpory a kondenzatory, no dopadlo to nakoniec tak ze som kupil kabel taky ako ma byt, lebo to stale nebolo 100perc.
Lancia Thesis
- 3,2 V6 + LPfi Emb. 07
- 3,0 V6 Emb. 04
- 2,0tb Emb. 02
Lancia K coupe
- 20VT 98
- 20VT 99
Lancia Beta coupe 2,0 i.e. 84
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od filipes » 2.10.2013, stř 14:47

Hele odpor nemusí být označený na plošňáku jako R04,to záleží na tom jakou sérii a kde zrovna čongové dělaj.
Kouknu se doma, ale myslím, že by to měl být odpor kolem 120Ohmu. Koukni, jestli někde na plošňáku není odpor co má na sobě 121 napsáno bílejma číslama (hledal bych kolem pinů a kolem čipu).
A ještě jedna věc, i když byl MES neregistrovaný, tak umožnil aby jsi se připojil k jednotce, byl jen omezený časem připojení a počtem sledovaných hodnot, tedy pokud Tě vůbec nepustil ani do jednotky motoru, tak bych ještě zkusil poladit ovladače - stáhnou nejaktuálnější FTDI drivers a pak poladit rychlost portu přes který to taháš.
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 2.10.2013, stř 15:21

jj tam taky vidim zakopanyho psa, jelikoz se me ten. elm kabel hlasi na stejnym portu jako jsem mel kkl, a pri pripojeni to po mne nechtelo ovladace vubec zadny. Tak jsem mu je poslal natvrdo z CD. Nevim ovsem zda dobre. Na tom tistaku je toho hrozne moc, pockam radsi az dorazis, do toho se neodvazim, rozdelal jsem ho jen proto, abych nebyl uplne lama a ze snad oznaceni R04 najdu. Nasel jsem ale nic tam neni. Takze se priznam na pc, elektroniku a obcas i vsechny jazyky jsem lama. Nic z toho me doufam zivit nebude nebot by neuzivilo. Takze si naplanuj cestu pripadne vem sebou i pigment podle tvyho auta hlavne aby byl nitro vodovku nedelam. Vse ostatni mam.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

filipes
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.10.2011, čtv 13:18
Bydliště: Praha 9

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od filipes » 2.10.2013, stř 18:49

Koukal jsem doma na odpory které jsem odloupnul a oba mají popisek 121, předpokládám, že to říká hodnotu odporu. Na jedné byl mezi třetím a čtvrtým pinem, podobně jako máš neobsazenou pozici té R04. Co jsem tak teď koukal na normálním monitoru, tak tam žádnou 121 u Tebe nevidím, akorát v oblasti kde je to přesvícené bleskem by mohl být, jestli ne, tak si myslím, že tam ten odpor mezi pinama pro CAN není a krabička by měla fungovat.
Zkus třeba rozchodit ten VAG/KKL kabel, a se stejnými ovladači pak připoj ELM. Já takhle šaškoval u 146 s redukcí na tří pin asi hodinu a půl než jsem zjistil, že se bez redukce nepřipojím ani do své jednotky, tak jsem nainstaloval znovu ovladače a najednou to šlo i do té 146ky. :)
Chce to trpělivost. a.vs.s
Alfa Romeo 147 - 1,9 JTD 85kW - r.v. 2001

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 2.10.2013, stř 18:58

kkl normalne premava tam neni problem v sobotu zrovna normalne fungoval. Zkiusim odinstal MES a novou instalaci. uvidime. pak mam v zaloze jeste jednu verzi ktera prapodivne treba u 156. pres kkl dokazala nacist i klimatizaci a to u me hlasilo ze nelze pripojit musi byt ELM.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od 11bruno4 » 6.10.2013, ned 23:23

Zdravim nevim kam to dat ale nevite nekdo kde sezenu navod jak pracovat z programem multiecu scan mam to uz rok a umim stim jen vycist chybu a smazat ji ale co se tika tech grafu jak napr tlak turba a plno dalsich jednotek je sice hezke ze tam vidim hodnotu ale nevim jestli je spatna nebo ne proste bych se stim potreboval naucit at mi to k necemu je dik...
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 12.10.2013, sob 16:39

Takže pro ty chtějí diagnostiku na Giuliettu, je potřeba kabel ELM a na něm přepinovat 3 dráty anebo sehnat redukci podle stránek ELMu ovšem zakoupení dvou stejných kabelů z toho jeden přepinovat a nepřepinovaný na motor, ABS a řízení vyjde podle všeho levněji. Jinak kabel opravdu již neměl odpor R04. Na 147 běžel bez uprav. Samo velký dík patři Filipovi. :diky
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

thunder
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 5.2.2011, sob 16:46
Bydliště: Hradec Králové

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od thunder » 30.11.2013, sob 11:49

Po propojení pinů 3 a 7 na KKL kabelu se dostanu na jednotku airbagů, ale na jednotku ABS se nepřipojím :(( - AR156 JTS 2004. Musím propojit další piny nebo kde by mohla být chyba?
Díky
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA
ex: Alfa Romeo 156 SW JTS
ex: Yamaha YZF-R1

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 30.11.2013, sob 13:48

prostě na KKL propoj všechny piny: propojení PINů 1-3-7-9 ještě se udává pin 12 na xenony ale ty jsem nikdy nezkoušel Xenony jsem neměl takže ani tento pin jsem neměl zapojen. Prostě je prklemuj a kabel si označ na FIAT nebo to dej přes vypínače a pak při vypnutí ti půjde i na koncern zkřížených motyk.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

thunder
Uživatelský avatar

Příspěvky: 75
Registrován: 5.2.2011, sob 16:46
Bydliště: Hradec Králové

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od thunder » 30.11.2013, sob 16:43

Franik píše:prostě na KKL propoj všechny piny: propojení PINů 1-3-7-9 ještě se udává pin 12 na xenony ale ty jsem nikdy nezkoušel Xenony jsem neměl takže ani tento pin jsem neměl zapojen. Prostě je prklemuj a kabel si označ na FIAT nebo to dej přes vypínače a pak při vypnutí ti půjde i na koncern zkřížených motyk.
Díky, vše už funguje. Xenony mám, ale zatím jsem pin 12 nezkoušel. Ani tak nějak nevým jak se na ně dostat. Ve FESu je nikde nevidím..
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA
ex: Alfa Romeo 156 SW JTS
ex: Yamaha YZF-R1

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3811
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Franik » 30.11.2013, sob 21:40

pokud stáhneš novější MES tak tam na to funkce je, ale je to defakto základní nastavení nulové polohy.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Tonnyt

Příspěvky: 31
Registrován: 24.12.2013, úte 10:17
Bydliště: Plumlov okr. PV

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Tonnyt » 2.1.2014, čtv 22:53

Ahoj lidi prosím o radu.
Koupil jsem si z aukra modrej kkl kábl i s přepínačem a raději i Elm 327 v 1.4
Mám v pc nainstalovany nejnovější ovladaše a MES, nastavený porty tak jak je to zde popsáno.
Nejde se mi připojit a furt to píše že nemuže najít ECU na obou káblech.

Zkoušel jsem to na win7 Asus E3Q a na win XP FS nějaká stará mrcha.
Jak můžu zjisti jestli mám funkční OBD zásuvku? Máte někdo schéma pinu a kterej k čemu slouží? (zatím vím piny 1,3,7,9,11,12 ty slouží jako K-link k různým zařízením)

Jedná se o AR 156 2,0 TS Selespeed rv 2000.
Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed, černá s červenou kůží - prostě chuťovka a :-)

gondal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Registrován: 19.11.2009, čtv 15:46
Bydliště: Jihlava

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od gondal » 4.1.2014, sob 20:19

taky záleží v jakým programu se připojuješ a jestli si i v něm nastavil stejný port jako máš ve správci zařízení

Tonnyt

Příspěvky: 31
Registrován: 24.12.2013, úte 10:17
Bydliště: Plumlov okr. PV

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Tonnyt » 4.1.2014, sob 20:23

Mám tam nainstalovanej jak MultiEcuScan tak i FiatEcuScan. Porty mám nastavený podle správce zařízení.
Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed, černá s červenou kůží - prostě chuťovka a :-)

Jirda
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1
Registrován: 9.8.2013, pát 20:39
Bydliště: Kadaň

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Jirda » 5.1.2014, ned 20:19

máte někdo zkušenosti nebo byste doporučily něco jiného na 159 ?
http://aukro.cz/bluetooth-diagnostika-e ... 99356.html
AR 159 SW 2.4 210HP

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1849
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Rasputin » 27.1.2014, pon 23:34

ma niekto skusenosti s touto diagnostikou? http://auto.predaj.sk/inzerat/100010614 ... ubU0rQ1jak Aj pri tomto je potrebne robit upravu kvoli tomu CANu? Lebo CAN je tam spominany ze podporuje. Aj ked vlastne neviem aky je tam rozdiel, bez CAN je len citanie a CAN vie aj robit zmeny(mazanie chyb atd..?).Chcem to na 159 a prip. 156 (maanie serv. intervalu na olej, zistit prave kilometre, pozret ake chyby ma ECU zapisane v pamati, mazanie chyb). Chcem to pouzit s FES 3.6full(crack). Zatial som robil diag iba na 156ke a sice mazal chybu baglov a to spolu s brachom astrasne davno. Nerad by som nieco domrvil, cital som tu jak niekomu sa podarilo odpasnut tempomat na 159(myslim ze sa mu zvejkol win pri manipulacii prave s diagnostikou), nerad by som aby sa stalo nieco podobne, proste len servisak zmazat, pozret chyby, kilometre, zmazat chyby.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od A.J.Michal » 29.1.2014, stř 10:54

napis uzivateli wejwy, me se zda ze ten ELM 327 na bluetooth ma :wink:
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1849
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Rasputin » 29.1.2014, stř 19:31

Dik, probnem.

edit//
dostal sa mi do ruk jeden ELM327 USB kabel, podla stitku ver 1.4 ale mam problem ho vobec detekovat vo FESe. Nainstalovany normlane je, v device manager ho vidim na COM3. speed je nastavena na 115200, jak v device managery tak aj vo FES, ale ked dam TEST tak vypisuje connection time out(nieco take). Vo FES som vybral tu moznost OBD ver 1.3+tak nejak to myslim je), COM3, speed na 115200, dam test a nic. Na kabli svieti iba jedna prva cervena LEDka. Robim niekde chybu alebo ten kabel mozem porad vyhodit.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

patik

Příspěvky: 25
Registrován: 4.2.2013, pon 11:58
Bydliště: Uherské Hradiště - Brno

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od patik » 26.2.2014, stř 07:31

Ciao,

Pomohl by mi prosím někdo s úpravou kabelu ELM327 v Brně?
Snažil jsem se najít nějaké obrázky ohledně proletování zmíněného odporu, ale nic.

Předem díky

Patik

villiersa
Uživatelský avatar

Příspěvky: 57
Registrován: 31.8.2012, pát 07:16
Bydliště: Zlín

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od villiersa » 6.3.2014, čtv 18:39

Zdravím vás vespolek,

tak jsem si koupil tenhle kabel http://www.levnealarmy.cz/eshop/autodia ... &id_page=1

Nainstaloval Multiecuscan 1.4 a vyrazil testovat...

No a tady se vyskytl problém, na ABS i bagy se připojím bez problému, ale na motor prostě ne...

Má někdo nějaký nápad, návrh...cokoliv co by mohlo pomoct?

PS :

Tak jsem to vyřešil.Vyhrabal jsem starý noťas s Win XP a nahodil jsem to na něj.
Ještě jsem snížil latenci na minimum a běhá to perfektně.
1999 - AR 166 2,4JTD /EGR - off/KAT - off
1999 - Fiat Punto 1,2 8V
2001 - Fiat Marea Weekend 1,9JTD
V péči
1993 - Opel Corsa 1,4i

Allfiii
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Registrován: 31.7.2013, stř 11:09

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od Allfiii » 30.4.2014, stř 13:53

Rasputin píše:ma niekto skusenosti s touto diagnostikou? http://auto.predaj.sk/inzerat/100010614 ... ubU0rQ1jak Aj pri tomto je potrebne robit upravu kvoli tomu CANu? Lebo CAN je tam spominany ze podporuje. Aj ked vlastne neviem aky je tam rozdiel, bez CAN je len citanie a CAN vie aj robit zmeny(mazanie chyb atd..?).Chcem to na 159 a prip. 156 (maanie serv. intervalu na olej, zistit prave kilometre, pozret ake chyby ma ECU zapisane v pamati, mazanie chyb). Chcem to pouzit s FES 3.6full(crack). Zatial som robil diag iba na 156ke a sice mazal chybu baglov a to spolu s brachom astrasne davno. Nerad by som nieco domrvil, cital som tu jak niekomu sa podarilo odpasnut tempomat na 159(myslim ze sa mu zvejkol win pri manipulacii prave s diagnostikou), nerad by som aby sa stalo nieco podobne, proste len servisak zmazat, pozret chyby, kilometre, zmazat chyby.
Ahoj. mam to tento maly modry OBD Bluetooth a vubec mi to nejak nejde :/ četl jsem nekde neco o nejakych odporech ale kloudny návod nemužu najit poradíte prosím ? :/

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: HW a SW pro diagnostiku

Příspěvek od pedro m » 30.4.2014, stř 14:45

Allfiii:
mam OBD bluetooth z dx.com za 5 korun (hyperbola) a funguje vse.
Proxi alignment samoze neudelas (a ani bych to nezkousel) ale zbytek jede fpoho. Samoze je treba reflektovat prohozeni pinu pro ruzne jednotky, na to ja pouzivam origo adaptery. Nicmene neni to stejne polnohodnotne a spolehlive jako klasicky USB ELM 327 kabel...
Na sledovani teploty vody to staci ale jako jedinou diagnostiku doma...asi neee :???:
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a elektroinstalace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host