vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Kůrkyn » 22.4.2013, pon 08:49

Stáním to není, tento druh opotřebení má název pitting:
http://kds.vsb.cz/mhd/poruchy-prevodovky.htm

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od HonzaR » 22.4.2013, pon 10:34

riprex:
HonzaR: Díky za vysvětlení, myslel jsem že i-Sint 10w-40 bude to samý. Je to tam i napsáno.


Píše se v reklamě prodejců lecos--ale proti původní specifikaci Alfa Romeo-Maseratti který měl AGIP SINT 2000 nic podobnýho ENI o i-sint 10W-40 netvrdí..
Nelenil jsem a komunikoval s technickým oddělením ENI--potvrdili změnu receptur a trvali na odstranění doporučení pro Alfu, který dřív AGIP SINT 2000 měl.Odkázali na Selenku nebo AGIP racing 10W-60..to o něčem vypovídá..


Jedinej v doporučení mazacích plánů ENI
je "vulgárnější" co se aditivace a složení týká :

eni i-Sint professional 5W-40,
nebo eni i-Sint professional 10W-40,

novej sint pak jen --eni i-Sint 5W-30

Ale dávat do 20 let starýho vyběhanýho motoru 5W-30,5W-40 kterej nebyl ve specifikaci výrobce agregátu ani když to bylo nový je vysloveně hovadina..
která neuvažuje provozní opotřebení..
Tyhle oleje plní pouze obecné výkonové normy--nikoli ale normy Fiat, a nemají výslovné doporučení Alfa Romeo..

---------------
To že AlfiSilver166 na svý stránce tvrdí že jde o shodnou recepturu a pokračuje popisem původního AGIP/-ester-PIO /SINTU 2000 10W-40 Je zavádějící a není to bohužel pravda..
Materiálový list uvedený DOLE v odkazu na jeho stránce o olejích SE TÝKÁ také AGIP SINTU 2000 10W-40 ...místo materiálovýho listu ENI-i-sint 10W-40 KTEREJ TAM PATŘÍ a je to také bohužel vysloveně zavádějící a nezakládá se tohle ztotožnění materiálových listů rozdílných emulzí na pravdě..
přitom..
Materiálový list ENI-i-sintu 10W-40 je snadno dostupný na stránce výrobce, tak proč to tam na stránce má mi není naprosto jasný..
Věřím, že v případě AlfiSilvera166 se jedná pouze o nedopatření..z období přechodu AGIP-ENI, kdy materiálové listy nebyly hned k dispozici..

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od riprex » 22.4.2013, pon 14:31

OK, díky moc za upozornění, jinak bych to asi neřešil a nalil to tam... :???:

Kůrkyn:
Dnes jsem mluvil ještě s člověkem, kterej materiálům rozumí. Potvrdil co říkáš - k tomu pittingu prý došlo pravděpodobně tím, že ta vačka způsobovala povrchové napětí, které to nevydrželo, ale vidí to jako kombinaci více věcí, nelze určit bez detailního zkoumání co přesně za to může, může se jen domnívat ale na špatný materiál by to neviděl. Prý to není neobvyklý a u tak starýho šrotu by to neřešil, že to ještě nějákou dobu fungovat bude a pak to stejně pošlu ze srázu. Když jsem vysvětlil, že mým cílem je to opravit a né dojezdit, tak řekl, že to taky půjde, tak jak říkáš a že by neviděl v životnosti problém - pokud se to udělá dobře, tak to zase těch dvacet let vydrží.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 22.4.2013, pon 14:40

Dnes se jedu po dlooouuuuhhhýýýý době podívat na motor, tak odtatmud vyberu dvě nejzachovalejší zdviháka a pošlu ti je Jirko jo? Jestli to půjde zachránit, tak by to bylo cajk.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Kůrkyn » 23.4.2013, úte 06:18

Půjdou přebrousit, i když budou úplně vymletá. Je tam fakt dost materiálu a zbytek se doladí šroubkem.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 23.4.2013, úte 08:07

Mám je doma. Z těch původích šesti jsme vybrali 2 nejméně zničené. Respektive jedno se zdá zcela v pořádku, možná jen lehce přeleštit a to druhé má drobný pitting, ale nic dramatického. Jak to vidíš časově, malinko mi to už hoří.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od riprex » 27.4.2013, sob 16:27

Tak dneska se věci zase trochu hnuly:
Obrázek

Dvě stará původní a pro srovnání jedno nové. Nakonec se podařilo sehnat a zdá se být úplně stejné, takže jsem docela rád. Mělo by teda nakonec stačit ty zdvihátka vyměnit a seřídit vůle. Jestli to tak opravdu bude, tak jsem z toho vavázl docela lehce. Co se ale téče celého auta, tak vyhráno zdaleka není :cry:

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 27.4.2013, sob 18:16

Neskutečný, já je sháním skoro rok a ty je máš hned. Už jsem jim psal, tak uvidíme...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od coyote » 27.4.2013, sob 18:29

Já dnes koukal na přední hlavu (na zadní už nebyl čas) na té své mršce. Až to stáhnu z foťáku, tak sem dám foto...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 29.4.2013, pon 13:53

INFO: Na http://www.motorservis.cz/ mají opět skladem výfuková zdvihátka!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 10.5.2013, pát 07:43

Kůrkyn píše:Máte možnost změřit tvrdost těch nových zdvihátek?
Tak jsem to teď změřil. Nová z Motorservisu Švec (ve skutečnosti anglický výrobce Eurocams) mají 450 HB (5 měření).
Pro zajímavost jsem ještě stejným způsobem změřil použitá zdvihátka ze 155 V6, který mají sice jiný průměr, ale jsou ze stejné doby a dá se předpokládat, že byly vyráběny stejným způsobem jako původní ve 164ce. Jsou lehce opotřebované, ale pez pittingu a vybroušení - mají 402 HB.
Původní z mého QV nemám teď k dispozici, ale vzhledem k jejich destrukci by měření nemělo relevantní výsledky.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Ladin 164V6 » 17.8.2013, sob 08:16

Funglovka vacice na V6TB za myslim pekny penize...

http://www.ebay.com/itm/OFFERTISSIMA-Al ... 2a2f232197
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Petan » 17.8.2013, sob 09:46

... takže co za dostupný ideální olej do V6 12V ? jasně stručně prosím, děkuji
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Ladin 164V6 » 17.8.2013, sob 09:48

10W40 a 10W60 pro narocnejsi pouziti?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Petan » 17.8.2013, sob 09:53

dik...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od HonzaR » 18.8.2013, ned 23:10

Obecná viskozitní třída je bohužel jako rada málo...je třeba raději něco ještě dodat ..
PAO-Ester báze ..to je to oč u Alfy běží..
i HC mají viskozitní třídu 10W-40, 10W-60
Ale Alfám obecně HC-emulze moc nechutná...
OLEJE původně doporučené výrobcem pro konkrétní klasik agregáty jsou právě postavené na PAO-ester-bázi.
Bohužel--třeba u ENI je dnes už pouze jedna emulze rozumně použitelná pro Alfu-- AGIP racing 10W-60,m-SAPS , low-SAPS oleje ENI už se pro klasik agregáty nehodí.., viz diskuze se zástupci ENI..
raději klasiku..
samozřejmě je k dispozici řada SElenia 10W-40 i 10W -60 ,
Některé Milleroil emulze jsou také postavené na PAO-ester bázi,
i u Motulu by se také něco našlo.
Některé vychytávky od AlfiSilvera166 jsou také ester typu--viz jeho stránky..
bohužel ENI i-SINT-už není ester typu..a neplatí, že lze použít materiálový list
výborné klasiky AGIP SINT 2000 10W-40---tyto oleje jsou rozdílné koncepce.
Ani výrobce v mazacím plánu I-SINT 10W-40 do Alfy nedoporučuje, pouze
případně I-SINT 10W-40 Professional, který má klasičtější aditivaci..
Ale ani to není žádný zázrak--rozhodně nemá tenhle olej aktuálně ester-PAO bázi---tak proč to do Alfy vůbec dávat...

................
Pokud je agregát vyběhaný, o důvod víc dávat raději PAO-ester 10W-60..líp dotěsňuje a díky vysoké kinematické viskozitě při 100stC -cca 23..natlačí i oběhané čerpadlo při provozní teplotě rozumný provozní tlak..
vačky esterové oleje ocení..

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4876
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od A.J.Michal » 17.6.2014, úte 08:52

http://www.catcams.co.uk/acatalog/Alfa_ ... 2v_V6.html

jen abych na to za rok narazil :D

Jinak 18 tisíc za vačky mi nepřijde zase až tak moc na http://www.speedpro-classic.eu/ :)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od riprex » 17.6.2014, úte 12:33

No ono dneska už není takovej problém ty vačky sehnat. Když jsem tehdy koukal na QV, tak k mání bylo všechno, vačky i hrníčky a měl bych to do 14ti dnů doma, což je furt slušný. Ale vačky byly kolem těch 25k a hrníčky asi 1500,- za kus. Naštěstí byly i u nás a o dost levněji. Ono vzhledem k tomu, že V6 12V je furt ještě hodně a jsou i v US, tak aftermarketový řešení jsou. Ty už jsi pod ventildekly koukal?

btw. i na VMko se dělaj aftermarketový hlavy s širšími kanály, který prej už nepraskaj ani kdybys chtěl :smt040

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4876
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od A.J.Michal » 17.6.2014, úte 12:37

ne ne, az poskladam zadek a alfa se postavi na nohy zase povrni, tak az pak budu delat rozvody a zkouknu vačky. v budoucnu si chci stejně sehnat druhe hlavy nebo rovnou motor a na tom aplikovat úpravy.

Edit: o tech hlavach na vmka vim, delaji se se v Argentine :) jeden slovak si je nechal poslat na jeepa.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Marcel Nera » 28.6.2014, sob 20:31

jsou známé divočejší profily vaček na 12ti ventil a k nim patřičný brouk? Mam spidera, vačky na pokraji smrti :-(
italofil

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od hondzik » 29.6.2014, ned 11:08

takže jsi to nakonec vzal ? A evidentně jsem se po telefonu trefil s vačkama a počtem ventilů :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Marcel Nera » 29.6.2014, ned 11:36

tvé rady a doporučení beru vážně neboj.
úplná krize to není, ale dobré to taky není a přez zimu se na tom musí zamakat. prd to jede a šicí stroj mě neuvěřitelně vytáčí a že to bez stanu je pekelně slyšet až za volant :-(
úplně nejradši bych pořídil třeba rozstřelený GTV s 24v 226k pokud se dělalo (1 lambda), tohle vytrhnul a zahodil a předělal :-)

kdyby šel ten motor jen vyměnit a dát brouka, byl bych úplně spokojený ale zatím jsem žádnou takovou sadu neobjevil :-(
italofil

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Hampice » 29.6.2014, ned 12:08

Prohodit motor neni problém, jen se musí přehodit komplet svazek, víc by ti řekl Rades155.
"Šicí stroj" by tě štvát neměl, k tomu motoru to prostě patří :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od Marcel Nera » 29.6.2014, ned 12:16

šicí stroj mě neskutečně vytáčí, to k dobrému motoru nepatří. Pokud to tenhle motor neumí, nemá co poshledávat v mých autech :-(

dík za radu, napíšu mu
italofil

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4876
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy

Příspěvek od A.J.Michal » 29.6.2014, ned 14:40

sis poridil blbyho itala, ale osobne si myslim ze kdyz se ty ventilove vule dobre udelaji, tak by to sit skoro nemelo .... ale neni nad 24 ventilo hydrostely. :)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host