O tomhle se nechci hádat, vždycky jsem měl za to, že auto si zkušebně projede ten, kdo ho opravuje. Pokud za den opravuješ průměrně 12 aut, z toho 5 JTD, tak klobouk dolů. Nemohl bys nám prozradit kde děláš technika AR? V ČR se mi taková koncentrace servisovaných JTD zdá neuvěřitelná.alfa 159V5 píše: Znám servisy, kde je třeba 8 zvedáků. A kolik si myslíš,že udělají aut? 10? v takovém servisu se musí udělat 30 aut denně.
Pokud se vam po 5 km pozhne rucicka tak to je hodne spatne. znova opakuju bavime se o teplote vody!!!!!!! neplacejme tady pojmy z prujmama o zahrati motoru. Motor je zahraty az dosahne pozadovane teploty oleje a celkoveho prohrati.
2,4 JTD 110 KW po 2,9 km mam 75 stupnu pri teplote 20 stupnu. pri teplote dneska 7 sem mel 68. Nemam WEBASTO! sice mam v motoru nalepeny stitek,ale podle me tma ani nikdy nebylo,takze nevim co to ma znamenat.Nicmene Vam se to neoriva,ale aspon nezere. me se to bezpecne po po cca 6 km ohreje,ale zere tak o 5 litru vic jak 20v. Nemuzu prijit na problem a nikdo mi to neveri,takze tak.
EGR ventil
Re: EGR ventil
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Vcera sem to tady cetl, tak sem to dneska cestou z prace sledoval a: pocatecni teplota 11C, po 5km vlazne jizdy byla rucicka mezi 80-90. Verim ze jeste kilometr jizdy a byla by na rovnych 90. Mam 2.4jtdm egr off. Jeste to vyzkousim zitra rano, to bude chladneji.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
myslis,ze brzdy by zvysili spotrebu z cca 9 litru na 14? brzdy mam komplet nove TEXTAR a trmeny jsou jak nove je to rozhybane ,tak,ze desticka se kotouce ani nedotkne. To je super. Jediny co tam je je proste podivny CHIPTUNIG delany v roce 2006. byvaly majitel jezdil za 8,5 coz uz bylo divne. prave heldam nekoho,kdo mi to prekope nebo da origo za slusny penize.Temp píše:No jestli se ti ti to po 2.9 km ohřeje a hrozně ti to žere, zkus zařadit dvojku!
Nebo máš prostě někde něco špatně. Od přibržděných kol, po nějaké špatné míchání směsi.
Chci zkusit odpojit vahu vzduchu at dam jednotce jine hodnoty. snad se tim neco projevi. treba aj praskla hadice turba,ale nesyci zadna. a tlak turba vypada OK.
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: EGR ventil
Tak jsem to taky porovnaval, do prace 5km, teplota 8stupnu, tlak a rosny bod nevim , v cili raficka na 60, jizda ve meste, cca 6×semafor, 3×cervena...Kolbik píše:Vcera sem to tady cetl, tak sem to dneska cestou z prace sledoval a: pocatecni teplota 11C, po 5km vlazne jizdy byla rucicka mezi 80-90. Verim ze jeste kilometr jizdy a byla by na rovnych 90. Mam 2.4jtdm egr off. Jeste to vyzkousim zitra rano, to bude chladneji.
AR 145 1.4TS Juniorka
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: EGR ventil
To alfa 159V5.... byvaly majitel jezdil za 8,5 coz uz bylo divne.....
muzes ten udaj o spotrebe nejak upresnit? To jako do kopce, nebo z kopce nebo na dalnici anebo je to prumer co ukazuje palubak?
muzes ten udaj o spotrebe nejak upresnit? To jako do kopce, nebo z kopce nebo na dalnici anebo je to prumer co ukazuje palubak?
AR 145 1.4TS Juniorka
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
On mel 8,5 proste prumer za tech 6 let co to mel.
No a ja jezdim porad mesto do prace skoro porad z kopce a rovinka 2x semafor a z5 zase 2 semafory a do kopce:D
Nicmene dneska sem jel 10 km za mesto a spotreba padla jen na 10,8. Uz z toho silim.
No a ja jezdim porad mesto do prace skoro porad z kopce a rovinka 2x semafor a z5 zase 2 semafory a do kopce:D
Nicmene dneska sem jel 10 km za mesto a spotreba padla jen na 10,8. Uz z toho silim.
Naposledy upravil(a) alfa 159V5 dne 24.10.2014, pát 23:54, celkem upraveno 1 x.
Re: EGR ventil
to bude tim petivalcem do V
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: EGR ventil
Mno takže, mne to ukazuje prumer 8,3l a nevidim na tom nic spatnyho. Z mych cca 2000km mesicne připadá asi 90% na dalnice tady v Nemecku. A jizda pomeste? Ted rano jsem na to koukal, situace obdobna jak jsem psal vyse a spotreba 10,5l. Ganz normal. Takze aby jsi nezesilel budes si muset na ty popojizdky koupit neco jinyho anebo..chodit pesky anebo se s tim proste smirit....alfa 159V5 píše:On mel 8,5 proste prumer za tech 6 let co to mel.
No a ja jezdim porad mesto do prace skoro porad z kopce a rovinka 2x semafor a z5 zase 2 semafory a do kopce:D
Nicmene dneska sem jel 10 km za mesto a spotreba padla jen na 10,8. Uz z toho silim.
Jo a zapomel jsem, kontrola toho rosnyho bodu je doooost dulezita
AR 145 1.4TS Juniorka
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
Ale ty nechapes,ze palubak ukazuje 10,ale zere to 14. takze kdyz to ukazuje 11,3 tak to je skoro na 16 litrech. A to uz je normalni tak u 3,2 V6 benzinu. Zkusim odpojit vahu vzduchu a tim vnutit jinou mapu RJ.
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: EGR ventil
Tak zrovna tohle z tvejch prispevku nevyplyvalo. Ale psal jsi tam neco o tom divnym čipu takze jak rikas dat puvodni mapy, mozna je tady nekdo ma. Ten rozdil je dost velkej mezi tim co ukazuje palubak a skutecnym stavem, ale v zime a na kratkou trasu navrch ve meste muzes klidne pocitat s velkou spotrebou. Pak kdyz kouknes na palubak tak tam na tebe muze vyskocit i 18l tak abys nebyl prekvapenej.
AR 145 1.4TS Juniorka
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
18 tam je jen kdyz to necham treba 5 minut na volnobeh. Jinak nikdy vic jak 12,6 neukazoval. Je jasny,ze kratke trate jsou des pro kazdy motor,ale kdyz 1,9tka umela tohle jezdit za 7,5 tak 2,4 musi brat max 9,5 l. Mapu musim mit na lybru z alfy prej nemuzu dat. Ale musi mi to nekdo nahrat:D kabel sem si nekoupil a taky se bojim,ze mi to treba spadne a zrusim jednotku.
Nicmene dneska sem odpojil vahu vzduchu a spotreba padla o skoro 2 litry. Vahu sem nedavno daval z druheho auta,protoze mi odesla takovym zpusobem,ze se tim neslo rozjet motor byla zaduseny jakoby tam nesel vzduch. Nikdy sem JTD vahu vzduchu v takovem stavu nevidel.
Chci se domluvit s nekym,kdo mi udela chip na zakazku rozumne spis na spotrebu takze to nemusi mit 130 kw staci cc 120 a hlavne vypnout vahu.
Nicmene dneska sem odpojil vahu vzduchu a spotreba padla o skoro 2 litry. Vahu sem nedavno daval z druheho auta,protoze mi odesla takovym zpusobem,ze se tim neslo rozjet motor byla zaduseny jakoby tam nesel vzduch. Nikdy sem JTD vahu vzduchu v takovem stavu nevidel.
Chci se domluvit s nekym,kdo mi udela chip na zakazku rozumne spis na spotrebu takze to nemusi mit 130 kw staci cc 120 a hlavne vypnout vahu.
Re: EGR ventil
Svagrova ma 2.4jtd 110kw, skace tim podobne trasy a ma tam prumer dle pp do 7-7,5 i pres zimu
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
nee jako ja verim,ze to muze 9 vzit dle dotankovani ono v TP je psano spotreba mesto 11,2 a i s otcovou 1,2 HTP jezdim tyhle trasy za 8 l,ale vsechno nad 12 l mi pripada uz fakt moc.
Ted jak dam sice 195 r15 ale zase zimni spotreba bude asi stejna.
Jinak zahrivani dneska 6 stupnu jel sem z chalupy a 90 stupnu presne po 5,8 km. topeni bylo naplno a opravdu mi elektricke nefunguje.
Ted jak dam sice 195 r15 ale zase zimni spotreba bude asi stejna.
Jinak zahrivani dneska 6 stupnu jel sem z chalupy a 90 stupnu presne po 5,8 km. topeni bylo naplno a opravdu mi elektricke nefunguje.
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
=D>
tak vzhledem k tomu ze ti to zere 2x tolik tak se neni co divit,
palivo + vzduch = teplo
VIC paliva + vzduch = vic tepla
nehlede ze v loginu mas 159 ale jezdis 10ti ventilem a ten je uplne jiny nez 20ka, takze jabka a hrusky
tak vzhledem k tomu ze ti to zere 2x tolik tak se neni co divit,
palivo + vzduch = teplo
VIC paliva + vzduch = vic tepla
nehlede ze v loginu mas 159 ale jezdis 10ti ventilem a ten je uplne jiny nez 20ka, takze jabka a hrusky
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
nevim co tady jako pletes muj login? muzes mi vysvetlit co to je za kec? ten profil uz mam tak dlouho,ze mezitim jsem mel 4 auta.pedro m píše:=D>
tak vzhledem k tomu ze ti to zere 2x tolik tak se neni co divit,
palivo + vzduch = teplo
VIC paliva + vzduch = vic tepla
nehlede ze v loginu mas 159 ale jezdis 10ti ventilem a ten je uplne jiny nez 20ka, takze jabka a hrusky
Kdyz budu mit v nicku blondata barbinka nebo porsche V8 tak ma neco spolecne s autem v diskuzi? ja vsude jasne psal,ze mam 110 kw a v popisu to mam taky.
- glassonion
- Pozorovatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
- Bydliště: sokolovsko
Re: EGR ventil
No tak ja jsem taky vychazel z tvyho nicku, 159V5-a tak jsem se domnival, ze mas petival 147/154kw nekouknul jsem do tvyho popisu. Mozna pro rychlejsi orientaci je lepsi to napsat dolu pod caru. Tak vsechno co jsem napsal samozrejme plati na 2.4jtdm, petival, 154kw. Čili ty jses trochu jinde a pokud mas takovou spotrebu u tvy motorizace pak chapu, že silis.
AR 145 1.4TS Juniorka
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: EGR ventil
myslim,ze takova spotreba je silena i u 154 kw 4X4. Protoze mam zakazniky co maji LANDRUISERY 3,0 D auto ma asi o 650 kg vic
a jezdi za 10-11 l
Dneska sem auto otestoval na trase 35 km zapojil sem zase vahu vzduchu- vynulovany mereni spotreby a 8,9l
z5 studeny motor teplota okoli -1 zahrivalo se dlouho mel sme topeni na plno nicmene spotreba 5,8 takze se domnivam,ze by mohla byt aj nejaka trhlina v hadici,ale zadnou sem nenasel a nebo bez vahy proste dava uplne jine paramatery nez byly chipem zmeneny a timpadem zere normalne.
a jezdi za 10-11 l
Dneska sem auto otestoval na trase 35 km zapojil sem zase vahu vzduchu- vynulovany mereni spotreby a 8,9l
z5 studeny motor teplota okoli -1 zahrivalo se dlouho mel sme topeni na plno nicmene spotreba 5,8 takze se domnivam,ze by mohla byt aj nejaka trhlina v hadici,ale zadnou sem nenasel a nebo bez vahy proste dava uplne jine paramatery nez byly chipem zmeneny a timpadem zere normalne.
Re: EGR ventil
Zdravim,mam problém u Alfy 159 1.9Jtdm 110Kw.Při jízdě na delší vzálenost a nebo při větším výkonu motoru ve větších otáčkách se mi po čase během jízdy začne kouřit z motoru.Kouř jde z levé strany zepředu když je otevřená haupna a kouká se do motoru.Vypadá to jako by se pálil olej nebo něco takového,přes nasávání se kouř dostane i do interiéru.Po chvilce cca 5 minut vypnutí motoru je ale vše OK a může se v jízdě pokračovat.Netuším čím by to mohlo být ani nevím co se v motoru v těchto místech nachází ale mám takové podezření po přečtení příspěvků tady na fóru,že by to právě mohl dělat onen EGR ventil a že by tam mohl být umístěn.Díky za rady a odpovědi.
Re: EGR ventil
Nefuci ti svody? ale ty by mely jit slyset.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: EGR ventil
Ne, EGR je jinde a kouřit sám o sobě nemůže. Tohle by musel někdo vidět, ale pokud nemáš povolené, nebo děravé svody, tak ti někde na ty svody kape olej a při intenzivním zahřátí se to pálí.win-exec píše:Zdravim,mam problém u Alfy 159 1.9Jtdm 110Kw.Při jízdě na delší vzálenost a nebo při větším výkonu motoru ve větších otáčkách se mi po čase během jízdy začne kouřit z motoru.Kouř jde z levé strany zepředu když je otevřená haupna a kouká se do motoru.Vypadá to jako by se pálil olej nebo něco takového,přes nasávání se kouř dostane i do interiéru.Po chvilce cca 5 minut vypnutí motoru je ale vše OK a může se v jízdě pokračovat.Netuším čím by to mohlo být ani nevím co se v motoru v těchto místech nachází ale mám takové podezření po přečtení příspěvků tady na fóru,že by to právě mohl dělat onen EGR ventil a že by tam mohl být umístěn.Díky za rady a odpovědi.
Pokud ti netěsní svody, smrdí to, ale nekouří se z motoru, navíc by to mělo určitý zvukový projev.
Re: EGR ventil
me treba svody kourili a zvukovy projel se dostavil nasledovne, ale zezacatku to znelo jak netesnost v sani.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: EGR ventil
Bohužel zvuky to nevydává žádný,na to že je to nafta tak to auto je krásně tiché.Když to začne kouřit tak je to takový slabě bílý kouř,který je docela štiplavý když se toho člověk trochu nadýchá .Opravdu nevím čím by to mohlo být navíc i během jízdy když se to stane tak to auto neztrácí nikde na výkonu a tahá pořád stejně jako by se nic nedělo je i pořád krásně tiché,akorát že se hulí z haupny .Když si vzpomenu a budu mít čas zkusim to nahrát na video a hodit na net.
Re: EGR ventil
Co tak hle prasklí přepad ze vstřiku.nafta že by chcala na zahřátý blok.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR ventil
Zdravím všechny,
mám problém s AR 159 SW 1.9 JTDM TI 110kW 150HP.
Auto mi nechce jet, nebo spíše netáhne, jede to jak bez turba, budík tlaku ukazuje 0,
po napojení na diag, chyba P401 ventil EGR - řj dostala velmi slabý signál
Včera jsem měl venku:
EGR - bylo v celku čisté, vyčistil jsem ho odzkoušel, funguje
senzor tlaku sání - byl zahnojenej, vyčistil jsem ho
vymazal chybu, ale auto stejně netáhne a chyba je tam z5 ta samá, při kontrole akčních členů to ukazuje otevření EGR pouze
na 4%, ať na to šlapu či ne...
Dotaz zní, v čem může být problém, dokáže EGR ventil posílat do ŘJ informaci o jeho otevření, když má jen dva kontakty (+; -), nebo je to snímáno někdo jinde?
Je EGR ovládáno ještě jinak než elektromagneticky přes ten selenoid??
Předem moc díky za rady..
mám problém s AR 159 SW 1.9 JTDM TI 110kW 150HP.
Auto mi nechce jet, nebo spíše netáhne, jede to jak bez turba, budík tlaku ukazuje 0,
po napojení na diag, chyba P401 ventil EGR - řj dostala velmi slabý signál
Včera jsem měl venku:
EGR - bylo v celku čisté, vyčistil jsem ho odzkoušel, funguje
senzor tlaku sání - byl zahnojenej, vyčistil jsem ho
vymazal chybu, ale auto stejně netáhne a chyba je tam z5 ta samá, při kontrole akčních členů to ukazuje otevření EGR pouze
na 4%, ať na to šlapu či ne...
Dotaz zní, v čem může být problém, dokáže EGR ventil posílat do ŘJ informaci o jeho otevření, když má jen dva kontakty (+; -), nebo je to snímáno někdo jinde?
Je EGR ovládáno ještě jinak než elektromagneticky přes ten selenoid??
Předem moc díky za rady..
Re: EGR ventil
Tohle vypadá spíš na špatný konektor na EGR, pokud ŘJ nemá kontakt na EGR (a to si umí zkontrolovat), tak se hodí do nouzáku. Takže napřed odstranit chybu. Pak zaslepit EGR, to sice zkončí po čase v nouzáku taky, ale alespoň zpočátku by to mělo jet normálně.Dejf007 píše:Zdravím všechny,
mám problém s AR 159 SW 1.9 JTDM TI 110kW 150HP.
Auto mi nechce jet, nebo spíše netáhne, jede to jak bez turba, budík tlaku ukazuje 0,
po napojení na diag, chyba P401 ventil EGR - řj dostala velmi slabý signál
Včera jsem měl venku:
EGR - bylo v celku čisté, vyčistil jsem ho odzkoušel, funguje
senzor tlaku sání - byl zahnojenej, vyčistil jsem ho
vymazal chybu, ale auto stejně netáhne a chyba je tam z5 ta samá, při kontrole akčních členů to ukazuje otevření EGR pouze
na 4%, ať na to šlapu či ne...
Dotaz zní, v čem může být problém, dokáže EGR ventil posílat do ŘJ informaci o jeho otevření, když má jen dva kontakty (+; -), nebo je to snímáno někdo jinde?
Je EGR ovládáno ještě jinak než elektromagneticky přes ten selenoid??
Předem moc díky za rady..
Ten EGR jsi měl rozebraný komplet včetně cívky a kovové tyčky?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti