jaky olej

Odpovědět
rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 30.11.2014, ned 15:50

Jakub_mt píše:HonzaR: používaš slová ako keby som sa niekde zastával používania 5w a podobných sračiek, ktoré tam nepatria v TS. Ja používam len Seléniu 20k, prípadne Racing.

Vďaka za čísla, nemám dôvod neveriť, ale ak to tak je, nerozumiem potom načo sa používajú označenia viskozít, keď tieto čísla absolútne o ničom nevypovedajú. A to je pritom ten najzákladnejší údaj oleja, mnoho l'udí sa riadi len nim. Teoreticky v takomto prípade môže mať nejaký 5w-20 lepšie viskozitné hodnoty ako 20w-60.

Bol som názoru, že 10w a 10w na tom bude za studena vel'mi podobne.
Ano, ze jsi byl nazoru, ze 10w a 10w jsou na tom velmi podobne, je zpravne, lepe receno jsou na tom uplne stejne.
Jelikoz se zde jedna o viskozitu dle SAE, mrkneme do odpovidajici tabulky na hodnoty pro 0W-25W, ktera udava parametry pro studene starty :
Obrázek
img host

Jak je videt, kazda viskozita oznacena "w" se testuje pri jine teplote, a +/- nesmi viskozita presahovat 3500cP, ano, pro nejnizsi viskozitu 0w je test jeste brutalnejsi, nesmi presahovat 3250cP a to pri nejnizssi teplote -30C, ale u testu 20w a 25w se toleruji vyssi viskozita 4500/6000cP

Jelikoz, jak je vseobecne znamo, se kona 90% opotrebeni pri studenem startu, byla by fatalni chyba pouzivat olej 20W.
Bohuzel, z tabulky nevypliva, jaka je viskozita 0w nebo 5w pri teplote napr. -20C, ale je celkem jasne, ze bude nizsi nez u oleje 10w, coz nam pri studenych startech narame pomuze. To znamena, pokud mame moznost zakoupit bud 5w-40 nebo 10w-40 v kvalite API SL nebo SM rozhodne ten prvni bude nasemu motoru pri studenych startech prospivat vic.

A co druha, "horka" strana ?
Stale jsme u mereni dle SAE, takze leva strana tabulky:

Obrázek
print screen

Jak zde vidime, vsechny viskozitni tridy se meri dle SAE pri stejne teplote a to 100 C
Takze pokud mate olej 0w-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 nebo cokoliv jineho co konci na 40, MUSI mit viskozitu mezi 12,5 -16,29cST pri 100 C aby byl opravnen toto oznaceni uvadet, nezavisle na tom jestli je to HC nebo prava syntetika.
Pokud tedy nekdo hleda konkretni olej 5w-40 na TS, ktery umoznuje setrnejsi starty za studena, ale chce zaroven co nejlepsi hodnoty za tepla, musi se uchylit k hledani v materialovych listech a najit si olej, ktery bude spise u horni hranici 16,29cST/100C, protoze olej specifikace 5w-50 se snad moc nevyrabi
Dale muzeme videt v tabulce vpravo udaje viskozity dle ISO, kde se meri pri teplote oleje 40C, napriklad olej viskozitni tridy 150 musi splnovat parametry 135 - 165 cST/40C.
Jak kazdej debil muze videt, nemuze se jednat u teploty 40C (to neni moc studene, nebo jo ? ) ani o studene starty ani o udaje souvisejici s oznacenim 0w-25w dle SAE, protoze se jedna o udaje dle ISO, tedy uplne jina klasifikace nezli je SAE.
Ze se uvadi viskozita v materialnich listech i pri 40C a proc, nas vubec nemusi zajimat, protoze je to pro nas udaj zcela zbytecny. Je jenom smutne, ze "honzaR" zde honi machra pres oleje, ale v podstate nepochopil ani zakladni udaje a parametry.
Jelikoz mi je uplne jasne, ze ted prijdou zase dlouhodlouhe, zbytecne elaboraty na zahojeni, protoze sotva bude mit koule na to priznat chybu, mohl by nam treba alfisilver166 k tomu neco napsat, kdyz teda ty oleje prodava ( mohl by vedet jestli viskozitni udaje pri 40C maji neco spolecneho s klasifikaci SAE 0w-25w )
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 30.11.2014, ned 19:42

No že se budeš návštěnou olejů cz podobným způsobem ohrazovat jsem čekal--tak doufám , že budeš konkrétně argumentovat i dál..


Motto: chci tam nalejt něco jinýho než říká výrobce.Četl jsem konstrukci předpisu pro klasifikaci olejů co se viskozity týká.Čili jsem logicky "chytrák", výrobce tuhle desítky let starou metodu klasifikace olejů asi vůbec nečetl .Proto neví co tam patří.Kdo říká ať tam dám co píše výrobce je teda logicky proto debil.



Čili na záčátek si to co se stanovisek týká jen ujasníme--já tady obhajuju stanovisko výrobce agregátu, nikoliv nějakej svůj "korekční přechytralej objevnej názor" kterej by se lišil od doporučení výrobce.
Naopak--co se tebe týká,--snažíš se tu vybudit automaticky dojem, že "ŘIDŠÍ než stanovil výrobce TS-ka --podle tvé filozofie s nižší teplotou co se čerpatelnosti týká -je obecně logicky lepší volbou maziva do TS-ka .Nejsi první, proto tu tohle vlákno máme--abychom obhajovali názor výrobce agregátu--to je pro tohle forum typické. Nejchoulostivější agregát z produkce Alfa a tady se zpochybňuje jako výraz názoru doporučený mazivo.


Čili --JÁDRO TOHOTO VLÁKNA JE TOTIŽ TOHLE. a nechápu lidi, který tady bez vazby na vlastní zkušenost obhajujou něco jinýho, než výrobce agregátu doporučuje.Kdyby majitel TS-ka prostě nalil Selenii 20k 10W-40, případně Selenii racing 10W-60, není tohle vlákno vůbec nutný.Jenže většina diskutujících obhajuje obrácenou pozici--PROČ TO NEUDĚLAT. A budou se cejtit natolik pevný v kramflecích na to, aby bez znalosti reálného teplotního režimu v TS-ku někomu něco doporučovali. Nevím, kde k tomu berou sebevědomi.:-)Já radím jen--dejte tam, co tam patří, výrobce ví co dělá, je to ve shodě s manuálem. Jsem proto- samozřejmě- pitomec, s tím automaticky počítám--logika diskuze je tedy naprosto jasná--a můžeme pokračovat.
--------------------------------------------------

To co tvrdíš je dokola opakovaná "jakoby pravda". Ale u Alfy bohužel není ověřená praxi.
Proč jen jakoby pravda..to jsou reklamní obecné keci o zaolejování..proč keci--no protože ty "dobře zaolejovaný TS-ka" co lítaly na 5w-40 HC typu maj při 130 tis klasicky orvaný vačky. A jestli někde, tak právě na vačkách se tyhle řeči v reálu ověřej. U TS-ka s touhle filozofií nepochodíš.
Pokud otevřeš vršek motoru ,kterej celoročně běhal na 10W-60, esterovýho typu, bude mít vačky OK.

Při dvojnásobným nájezdu kiláků. Tolik praxe.


Je něco jako viskozita oleje na krabici--to je ideální číslo, který má emulze, která ještě neprošla motorem.
To použití "viskozitnější emulze" respektuje fakt, že použitím se mění i viskozita oleje .Po prvních po pár km od nalití
/100km :-)/viskozita oleje třeba xW-40 klesne o řádově o 15-20% .Po pouhém nalití a ujetí 100km.Můžeš si to vyzkoušet.Nebo máš dojem , že i krátce použitý olej má stejnou viskozitu jako ten nepoužitý v kanystru v regálu? Následně další pokles viskozity způsobuje v zimě ještě ředění benzínem při provozu "nastudeno"- krajní ještě možnou hranicí je nějakých 4% . Pokud se olej neroztopí a neprohřeje, ta kondenzace v oleji je reálný fakt.čili další postupný pokles k tomu skokovému po nalití je tady.
Používáme tabulku SAE J300- pro stanovení mezní čerpatelnosti.Mezní čerpatelnost "nově nalitého oleje" 20W- bude podle ní zcela jistě -20stC.
Po pár tisících je i z tý 20ky při ředění benzínem při studeným zimním provozu co -houstne snad?
4% benzínu v oleji znamenají už katastrofální pokles viskozity v teplém stavu třeba u oleje5W-40, o4 jednotky kinematický viskozity.
Čili možná další důvod , proč nepoužívat 5W-40 v Alfě-ostatně kterej ani výrobce agregátu nedoporučuje.Alfy TS jsou jaksi "nabenzínovaný", rozhodně nespalují řízeně v úsporným režimu "chudou vrstvenou směs".Fakt ředění benzínem?Při opakovaným příměstském poskakování nic, co by v zimě nemohlo u vystydlý Alfy nastat.
Myslíš že v městským režimu na studeno klesne teplota pod -25 stC a víc?-kolik takových dnů v roce máme?
Zato naředěná 5W-40 ka benzínem od poskakování může mít fatální důsledky v ohřátým stavu při náhodné delší svižné cestě "ven"--než se to "vyvaří" může už být pozdě.
Takže použití 5W-50,5W-60,10W-50 ,10W-60 i v zimě má svojí logiku.Tam degradace ředěním není tak destruktivní jako u řidších emulzí.Ty 5ky s koncem 50,60 se tedy přímo nabízí.
Psal jsem v minulém příspěvku snad něco jiného? Myslím že jsem přímo poukázal na emulzi typu MOL 5W-60 která i po naředění pořád stíhá..čerpatelnost je bez diskuze. Ale ani esterová
20W-50 není průser, v zimním režimu se při poskakování ve městě se naředí dost rychle, začátkem zimy -30 bude jen velmi těžko.

----------------------------------------------------------------------------------------
Text VŠCHT-Reichertův test mazivosti úvod
1 Úvod
Hodnocení maziv chemicko-fyzikálními metodami nám jen nepřímo poukazuje na jejich
kvalitu z hlediska mazivosti, resp. únosnosti mazacího filmu. Mazivost obecně stoupá s vyšší
viskozitou a hustotou,
ale tato závislost není pravidlem. Mazivost kapaliny závisí především
na jejím chemickém složení.
Většina testovacích strojních metod byla vyvinuta se záměrem, co nejlépe simulovat
podmínky reálného zatížení. Přes velký počet testerů využívaných při vývoji maziv poskytují
definitivní poznatky až praktické provozní zkoušky a dlouhodobé testy v reálných
podmínkách.

2 Přístroje simulující reálný třecí kontakt atd, atd.

..................................................................................................................

Nevím teda, proč bych měl podceňovat MOTOROVÉ ZKOUŠKY VÝROBCE, který se věnuje testování agregátu, zná podmínky vycházející z konstrukce a stanoví konkrétní typ maziva.Vyjádří to pomocí vlastní oborové normy.Ostřik pístu v TS-ku nechlazenou 5W-40 HC?..jen protože že má nižší teplotu čerpatelnosti za studena? , a co na tom , že bohužel není přítomen chladič oleje, a u některých modelů/většiny modelů/ i budík teploty a tlaku maziva...když na to přijde , od pasu se dá plácat skoro všechno.
..
Příklad:Pokud někdo testuje motor PD-VW a zjistí, že kritickým prvkem konstrukce je vačka, vyjádří nároky pomocí normy 505.01.
Pokud použiješ levnou 5W-40,z Lidla, která jí jen málo kdy plní,/má většinou jen 505.00/ po 100 tácech je konstrukcí přetížená vačka na kaši.


---------------------------------------------------------

Divíš se ještě - po všech těch příspěvcích o přehřívání olejové náplně v TS-ku- , proč dokola melu o esterových BÁZÍCH jako základu limitujícím některé klíčové vlastnosti maziva do TS-ka? I po chemické stránce ve smyslu tepelné degradace limitující ?Myslíš že je MAZIVO JAKO MAZIVO ?--že stačí číslo čerpatelnosti pro vyjádření i nějaké automaticky vyšší kvality MAZIVOSTI nebo i tepelné odolnosti ?--že řidší je logicky mazivostně tedy lepší..?
Obecně platí totiž většinou opak.

Nakonec-Proč tvrdit něco v rozporu s doporučením výrobce, když praktické zkušenosti co se životnosti týká dávají výrobci agregátu za pravdu.Zase jen kvůli holým číslům čerpatelnosti tu chce někdo obhajovat "řídkou" -při běžné provozní teplotě a především při jejím překročení bez rezervy viskozity "nahoře" -HC 5w-40ku? Kolikátý už?


Bavíme se tu o praktických provozních podmínkách emulzí, o trhání filmu , viskozitních parametrech při provozu ve vysokých teplotách při použití maziva v TS-ku. Nakonec cílem pro "odborné" obhajování "řidkých emulzí" v reálu není především nějaká VYŠŠÍ MAZIVOST odvozená podivnou logikou snad z nižšího čísla čerpatelnosti zastudena.To možná funguje v prodejní reklamě.

Řidší emulze jsou pro výrobce omezené normami důležité pro EMISNÍ NÁROKY--NE prioritně pro MAZIVOST.
--čili jde hlavně o nižší čísla popelových zbytků x norma a strategie Unie směrem k lowSAPS aditivaci.Myslíš že oleje lowSAPS automaticky lépe mažou?Omyl. U většiny výrobců se dosahuje úrovně low SAPS SNIŽENIM objemu KRITICKÝCH VÝKONOVÝCH ADITIV.
Prostě tyhle emulze mimo jiné i šetří zařízení výfuků, odpovědná za snižování emisí.u konstrukcí E-4 a výš.Filtry pevných částic atd.
O olejích LL nemá cenu rozvádět diskuzi...sám Černý doporučuje, pokud to jde klasiku emulze a nezkrácený intervaly.



Prosím,začerstva posilněn článkem o" konstrukci obecných viskozitních olejových norem" dej sem ještě odkaz na jakoukoli rozumnou 5W-40 s kinematickou viskozitou ve 100stC okolo 16 ve shodě se svým praktickým doporučením
Rád bych si tvoje doporučení vzal opravdu k srdci.

Že nemůžeš teď hned pět takových najít? No to cháou--budeš mít totiž velkej problém najít i jednu.:-)
bohužel--je to od tebe doporučení pouze od monitoru , viskozita emulzí tě asi nikdy opravdu nezajímala-Doporučuješ sice ve shodě s normou, ale v rozporu s reálnou praxí, protože DNEŠNÍ 5w-40 má typicky nižší kinematickou ve 100stC než 16 a na tohle číslo nedosahuje./A naopak - hodnota "tuhnutí" moderní 20W-50 je klidně u MOtulu -39stC./Těch 16-ti ve 100 stC nedosahuje dnes ani běžná 10W-40.Proto se tu bavíme o 10W-60 esteru s typickou hodnotou 23,mluvíme o emulzích 5W-stC50-s typickou hodnotou cca 17a víc atd.
Právě pro ten zdánlivě malý rozdíl v kinematický viskozitě v provozní teplotě .čili ve 100stC.
Chce to fakt číst ty materiálový listy.
Výrobce patrně neví co je tebou poznaná "tribotechnická pravda o mazivech co se teorie zaolejování TS-ka týká"--prosím v rámci osvěty nezapomeň i někam do Fiatu napsat , že jsou naprostý vo.lové, že podle tebe jsou maziva 5W-40 logicky celkově pro TS-ko lepší. :-)


Tady má Alfisilver166 se slušnou pověstí v tomhle foru pár "nevyráběných 5W-50", některé jsou fakt levné, a argument "cena" je mimo
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... tAodWicARQ

tady je něco od konkurence:
http://motorove-oleje.eu/oleje-maziva/h ... _order=ASC

http://www.opieoils.co.uk/p-68893-motul ... e-oil.aspx
Stačí těhle 12? Další jsou ve výpisech mat.listů

/Kolikátý že už předsedo ?/
------------------------------------------------------------------
Oleje Q8 --běžnej průměr, žádnej zázrak

5W40 FORMULA EXCEL
ACEA A3/B3/B4, API SL/CF BMW Special Oil, MB 229.1, VW 500.00,505.00, 505.01
Absolutní hustota, 15°C, kg/m³ 850
Kin. viskozita při 40°C, mm2/s 86,3
Kin.viskozita při 100°C, mm2/s 13,8
Viskozitní index 164
Zdánlivá viskozita, -30°C, mPa.s 5900
Bod vzplanutí, °C 202
Bod tuhnutí, °C -42
Mezní teplota čerpatelnosti °C -35

10W40 FORMULA ADVANCED
ACEA A3-02 B3-98 Issue 2 API SL/CF BMW Special Oil MB 229.1 VW- 500.00, 505.00 (01/97)
Absolutní hustota, 15°C, kg/m3 874
Kin. viskozita při 40°C, mm2/s 97,9
Kin. viskozita při 100°C, mm2/s 14,0
Viskozitní index 147
Zdánlivá viskozita, -25°C, mPa.s 6410
Bod vzplanutí, °C 202
Bod tuhnutí, °C -33
Mezní teplota čerpatelnosti °C -30,2

10W50 FORMULA F1
ACEA A3-02, API SL/CD Porche GL, BMW Special Oil, MB 229.1, VW 500.00,505.00, 505.01
Absolutní hustota, 15°C, kg/m3 857
Kin. viskozita při 40°C, mm2/s 131,4
Kin. viskozita při 100°C, mm2/s 18,8
Viskozitní index 162
Zdánlivá viskozita, -25°C, mPa.s 6310
Bod vzplanutí, °C 204
Bod tuhnutí, °C -36
Mezní teplota čerpatelnosti °C -32,2

15w40 FORMULA PLUS
ACEA A2/B2, API SJ/CF Mercedes MB 229.1, VW 501.01, 505.00
Absolutní hustota, 15°C, kg/m3 884
Kin. viskozita při 40°C, mm2/s 107,7
Kin. viskozita při 100°C, mm2/s 14,2
Viskozitní index 134
Zdánlivá viskozita, -25°C, mPa.s 6700
Bod vzplanutí, °C 202
Bod tuhnutí, °C -27
Mezní teplota čerpatelnosti °C -26,5

5W30 FORMULA TECHNO
ACEA A1/A5/B1, API SJ/CF Ford WSS-M2C 912-A1, ILSAC GF-2
Absolutní hustota, 15°C kg/m3 865
Kin. viskozita při 40°C, mm2/s 55,6
Kin. viskozita při 100°C, mm2/s 9,8
Viskozitní index 163
Zdánlivá viskozita při –30 °C, mPa.s 5100
Bod vzplanutí, °C 214
Bod tuhnutí, °C -46
Mezní teplota čerpatelnosti °C -36


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Total Quartz :

TOTAL QUARTZ 7000 10W/40
ACEA A3/B4 API SL/CF
PSA Peugeot a Citroen , MB 229.1, VW 505.00/500.00
Viskozita při 100°C, mm2/s 14,5
Viskozitní index 152
Bod tuhnutí °C -39
Kinematická viskozita při 40 °C 97,7
Bod vzplanutí °C 226

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W/30
ACEA A5/B5/C2
PSA LOW SAP
Viskozita při 100°C, mm2/s 10,6
Viskozitní index 157
Bod tuhnutí °C -36
TBN mg KOH/g 63,5
Bod vzplanutí °C 234

TOTAL QUARTZ FUTURE 9000 5W/30
ACEA A5/B5 API SL/CF
PSA
Viskozita při 100°C, mm2/s 10
Viskozitní index 160
Bod tuhnutí °C -36
Kinematická viskozita při 40 °C 58

-----------------------------------------------------------------------------
motorkový speciály 10W-40


MOTUL 7100 Ester 10W/40
API SL/SJ/SG/SH, JASO MA
Hustota při 20°C, kg/m3 0,861
Viskosita při 40°C, 90.25 mm²/s
Viskosita při 100°C, 13.48 mm²/s
Viskositní index 151
Bod tuhnutí °C, -36
Bod vzplanutí °C, 228
TBN 8.2 mgKOH/g

MOTUL 5100 Ester 10W/40
API SL/SJ/SG/SH, JASO MA
Hustota při 20°C, kg/m3 0,871
Viskozita při 40°C, 91.8 mm²/s
Viskozita při 100°C, 13.9 mm²/s
Viskozitní index 154
Bod tuhnutí °C, -33
Bod vzplanutí °C, 218
TBN 8,2 mgKOH/g

MOBIL 1 RACING 4T 10W/40
API SJ, JASO MA
Viskozita při 40°C, 86 mm²/s
Viskozita při 100°C, 13.8 mm²/s
Viskozitní index 164
Bod tuhnutí °C, -54
Bod vzplanutí °C, 253

MOBIL EXTRA 4T 10W/40
API SJ, JASO MA
Viskozita při 40°C, 98 mm²/s
Viskozita při 100°C, 14,4 mm²/s
Viskozitní index 157
Bod tuhnutí °C, -30
Bod vzplanutí °C, nad 200
-------------------------------------------------------

Vysoce výkonné triesterové oleje s nanotechnologií

Millers oils CFS NT 5w40
Hustota při 15°C: 0.860
Kinematická viskozita při 100°C: 14.0cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 81.7cSt
Viskozitní index: 177
HTHS: 4.00mPa.s
TBN: 11.6
API SM
ACEA A3/B4

Millers oils CFS NT 10w50
Hustota při 15°C: 0.868
Kinematická viskozita při 100°C: 19.8cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 131.5cSt
Viskozitní index: 173
HTHS: 4.95
TBN: 11.0
API SM
ACEA A3/B4

Millers oils CFS NT 10w60
Hustota při 15°C: 0.870
Kinematická viskozita při 100°C: 24.4cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 170.8cSt
Viskozitní index: 175
HTHS: 5.86mPa.s
TBN: 11.4
API SM
ACEA A3/B4

-----------------------------------------------------------------------------

Orlen

5W50 Platinum Max Power
API SL/CF
Viskozita při 100°C, mm2/s 19
Viskozitní index 172
Bod tuhnutí °C -36
TBN mg KOH/g 9,6
Bod vzplanutí °C 216

10W60 Platinum Rally Sport
API SL/CF
Viskozita při 100°C, mm2/s 22,3
Viskozitní index 170
Bod tuhnutí °C -49
TBN mg KOH/g 10
Bod vzplanutí °C 236
Zajímavá je teplota tuhnutí pomalu- 50stC

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 2.12.2014, úte 22:51

OMG.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 2.12.2014, úte 22:58

chtělo by to excelovskou tabulku....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 3.12.2014, stř 00:56

.... přetiskovat tady tabulky z "viskozitní normy" začal účastník diskuze -rossogtv, :-),
třeba nás i dál něčím potěší, ale na tohle bohužel fakt nemám čas :-(

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 3.12.2014, stř 09:29

No nič, išlo mi len o to, či 10w=10w, ale ako vidím, nie. Prečo, to som sa nedozvedel, tak snáď nabudúce. :diky
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1928
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 3.12.2014, stř 11:43

Na co se příteli dokola ptáš?
Tebe bych si chtěl poslat pro pivo :-) 10=10?


To mi fakt není rozumět?
Motul -pokus "změna viskozity ester. oleje stárnutím náplně v typických teplotách -10stC
-------------------------------------------------------------------------------------------
5100 10w-40 nová ....kinematická v reálných zimních -10stC = 1950mm2s-1
5100 10w-40 po 600 km -"- =1500mm2s-1
5100 10w-40 po 6tis km -"- =1100mm2s-1
-----------------------------------------------------------------------------------
Bavíme se pořád ještě o tom samým, oleji? no pro rossogtv nepochybně jo.

Emulze maziva v motoru ale plynule žije svým životem--a každá jinak.
Možná byly tyhle emulze z hlediska čerpatelnosti nové náplně ve stejném regálu,/nepochybně/ ale to je tak všechno- v motoru co reálně jezdí UŽ TO NEPLATÍ. A to se bavíme o oleji stejné viskozity a stejného značení.
U emulzí různého druhu /10w-40, 10w-60 s různou bází /je těch faktorů mnohem, mnohem víc.Papírová čerpatelnost nové emulze je tedy zjevně jen jakýsi orientační údaj pro spotřebitele--proměnlivý reálně stárnutím náplně, dobrý pro základní volbu při nákupu-jestli to půjde ještě natočit v konkrétních podmínkách-nic míň nic víc.
Jsou teda ty tři oleje Motul reálně "stejný" nebo ne..?
Tak co ti teda říct--to mi poraď sám :-)

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: jaky olej

Příspěvek od bjukemen » 26.12.2014, pát 13:54

viskotitu pri 100°C sa da zvysit ,v lacnych olejoch nejaky modifikator viskozity atd. ohanat sa len viskozitou pri 100°C nieje to prave orechove, napriklad na poskakovanie po meste nieje 20K taka idealna, kedze TBN je dost nizke(7) a rychlejsie sa vycerpa

ten Millers ktoremu asi neveris je dobry


http://flcf.onion.it/commonfile/ENG/pdf ... ec_ENG.pdf
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: jaky olej

Příspěvek od tuta146 » 26.12.2014, pát 21:21

Já furt nechápu smysl tohoto vlákna, to je Selénia 10-40 nebo 10-60 nedostatkové zboží nebo co?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

bjukemen
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 29.11.2011, úte 21:49

Re: jaky olej

Příspěvek od bjukemen » 26.12.2014, pát 21:29

asi je to nejaka modla, ja tiez nechapem ale cele somm to necital je toho vela, snad sa HonzaR vyjadrí
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP

Vlastik147

Příspěvky: 15
Registrován: 5.3.2015, čtv 20:04
Bydliště: Brno

Re: jaky olej

Příspěvek od Vlastik147 » 7.3.2015, sob 12:42

Taky nechápu ...jako kdyby ten rozdíl pár stovek při výměně stál za experimenty :wink:

Dilinger
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2015, čtv 13:47
Bydliště: Praha

Jaky olej do AR 147 1.6 benzin 88kw ?

Příspěvek od Dilinger » 22.10.2015, čtv 15:49

Cau.po precteni tohodle tematu jsem se ptal 4 ruznych mechaniku jaky olej do me alfy. A vsichni se shodli ze 5W 40..A protoze se tu casto pise ze je to spatne a lepsi je 10W 40 tak to moc nechapu a nerad bych neco pokazil jsem zacatecnik. Tak jestli mi to tu nekdo strucne vysvetli..dekuji moc
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: jaky olej

Příspěvek od Jakub_mt » 22.10.2015, čtv 18:21

Selénia 20k 10w-40
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Dilinger
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2015, čtv 13:47
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od Dilinger » 22.10.2015, čtv 18:48

A muzu ho nalej ikdyz je tam zbytek 5W 40 nebo nejak vypustit a vycistit. diky
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001

Dilinger
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2015, čtv 13:47
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od Dilinger » 22.10.2015, čtv 22:18

Tak se psal na selenia web.a bylo mi receno ze pro moji 147ku v benzinu je 5W 40..Selenia star pure energi..takze tak))

http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Ladis » 22.10.2015, čtv 23:03

Ono bohužel neznamená, že nové verze olejů budou díky eko předpisům automaticky lepší... Za mě bych tam dal jednoznačně Selénia 20k 10w-40, je to olej, který tam byl od té doby co to sjelo z linky a beztak na něj má ten motor naběhánu většinu km....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 22.10.2015, čtv 23:22

čistě konzervativně bych tam taky dal klasiku 10w40.... už z principu.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 23.10.2015, pát 11:34

5w40 ti moze okusat vacky... Ale daj na mechaniky, alfisti si tu pisu len tak z nudy :roll:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: jaky olej

Příspěvek od rossogtv » 23.10.2015, pát 12:31

Danni píše:5w40 ti moze okusat vacky... Ale daj na mechaniky, alfisti si tu pisu len tak z nudy :roll:
to je dobra logika, za studena, kdy je olej 5w ridsi a tudiz ty vacky rychleji ochrani aneb protoze 40 u 5w40 je ridsi nez 40 u 10w40, jakoze neni ???
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: jaky olej

Příspěvek od Danni » 23.10.2015, pát 17:11

Si tu teraz prisiel? Neviem jak to je ale vsetky TS co mali okusane vacky jazdili na 5w40, jak a preco sa ma nepytaj
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dilinger
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2015, čtv 13:47
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od Dilinger » 23.10.2015, pát 19:25

Vsichni tu opevuji selenii tak sem napsal na web selenie a bylo mi receno ze olej od vyrobce je 5W 40 a ze to pro jistotu zadal do web viz zde jak jsem uz sdilej :

http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257

Je se ujistuji nebo zjistuji nazory z vice uhlu. Jak od vas alfistu tak od vyrobcu oleju popripade mechaniku.

Takze jak se rozhodnout kdyz mechanici rikaji zarite 5W40..alfisti 10W40 stim ze mi nikdo neobjasni hlavni podstatu proc (precetl jsem cele toto tema) a vyrobce oleju Selenia mi tvrdi ze vyrobce predepsal 5W40 a maji to tak na svem webu ..zatim co zde mi bylo zdeleno ze predepsanym olejem 10W40 co sjel z linky... A pro zajimavost podle toho webu flitalia.it....je napsan 10W 40 napriklad u Alfy 156...dale u alfy GT je doporucovan Selenia racing 10W 60 jako u spousty dalsich ale 147 nema v zadnem provedeni 10W 40.Takze si nejsem jisty jestli tu nekdo nemicha vsechny alfy dohromady . Tim nechci nikoho urazet to vzadnem pripade..jak rikam jen hledam vic nahledu na toto tema.
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Ladis » 23.10.2015, pát 20:57

Mě z Tebe jebne :D . Tady se nebavíme o nějaký 10W-40 od mogulu, ale ještě o poctivý polo ( 20 K ) s esterovou bází....
Když vyjelo z fabriky první fáčko, taky tam byl předepsanej nějakej dejme tomu mogul 15W40 a teď kdybych si dal mazací plány výrobců, tak někteří by tam nacpali klidně 5W-30. Otázka proč měnit u T.S. náplň ( kterou tam v té době fabrika předepisovala ) za jinou, na kterou to jezdilo většinu života. V dnešní době si člověk musí uvědomit, že na prvním místě ( ohledně mazání ) není motor, ale snížení spotřeby a emisí....
Jinak jestli Ti nestačí i rady od členů, kteří ty auta zažili, když to byly funglovky, tak ať Ti tam teda mechoš mrskne nějakou 5W-40 ze sudu :roll:
Jinak web máš správnej, kdybys to tam naházel před pár lety, tak Ti to vyhodí 20K nebo racing.....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18971
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 23.10.2015, pát 21:30

není to žádná věda, není žádný objektivní důvod nedat 20K 10W40 případně Racing 10W60 pokud chceš jezdit jó ostře.... prostě to je olej pro to auto a je úplně zbytečné zabývat se alternativama....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: jaky olej

Příspěvek od Jarous » 24.10.2015, sob 21:21

20 K můžu podepsat. Mám 2.0 TS a od výroby ten motor nejezdil na jiný olej. Teď mám cca 101t.km a super -spotřeba mezi výměnami neměřitelná.

Dilinger
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2015, čtv 13:47
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od Dilinger » 27.10.2015, úte 15:29

DObre dekuju za nazory . Pro klid v dusi ) jsem jeste zavolal na autorizovany servis Alfa romeo.. Kde mi sdelili ze ma Alfa 147 1.6 mela opravdu prvnich x let predepsan 10W 40 ale protoze si nemysli ze bych mohl v poslednich letech sehnat na trhu OLEJOVY FILTR na 10W 40 pro tuto alfu. plus duvody emisi. Byl mi doporucen 5W 40 s tim ze na ten se preorientovaly prave ohledne olejovy filtru teto doby. Jeste jednou dekuji Alfistum za nazory a omlouvam se za mou urputnou zvedavost ohledne oleju )
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host