
159tka mi padla do oka ešte keď som bol na výške. Popri škole sa mi podarilo nájsť prácu, takže som si ušetril nejaké peniaze a pred štátnicami sa mi podarilo splniť si tento sen. Jediné čo som chcel aby malo auto bol tempomat, najskôr ešte som chcel 2,4 naftu, ale na mobile.de som našiel túto 159tku s dobrou cenou, a keďže som mal známeho čo dovážal autá z Nemecka tak sme ju išli omrknúť. Auto bolo v autohause ALFA-JEEP-LOTUS v Lipsku, podľa vyjadrenia tam stálo skoro rok, nikto ho nechcel - malo trošku okamienkovanú kapotu, na zadných dverách takú jamku ako palec a jeden škrabanček, interiér bol trošku zanedbaný, bol pravdepodobne menený ľavý blatník, lebo bol odšrobovávaný, ale motor išiel ako hodinky tak som sa rozhodol že už keď som tam že ju zoberiem. Nepáčilo sa mi ale jednanie autohausu - Sportivo Leipzig, asi preto že to bolo asi ich najlacnejšie auto tak na nás srali, vôbec s ničím nám nepomohli, ešte sa aj tvárili povýšenecky...
Auto bolo prihlásené v Nemecku 20.12.2006, servisované bolo u nich, mala ho nejaká firma. Nabehaných 125 000 km. Ešte jediné čo ma mrzí že bol k nej iba jeden kľúč, ale zatiaľ funguje tak neriešim

Auto je čierne, má xenóny, 17tky originál elektróny, el.vyhrievanie predných sedačiek, čierny interiér (nie koža), tempomat, ovládanie na volante, normálne rádio, všelijaké možné senzory v kabíne a zadný cúvací senzor.
Alfu som doviezol koncom mája 2012 - dal som na ňom vymeniť rozvody, oleje, filtre, spravila sa STK a EK, prihlásilo sa. Ďalej som už len vymenil náplň klímy na leto a po 15 000 km znovu olej. Zvládla cestu do Chorvátska v lete toho roku, pekne ma povozila, všetko fungovalo ako malo

Po prvej zime som v apríli musel meniť horné ramená, lebo tak cesty boli v stave v akom boli, a to už alfička nevydržala

Už v roku 2014 bolo potrebné vymeniť xenónové výbojky, lebo jedna žmurkala. Tiež sa mi podarilo spojazdniť MES tak po napojení som zistil, že DPFko regeneruje tak každých 200-300 km, tak som sa rozhodol že ho hodím von aj s EGR (predtým som ho už dvakrát čistil) - váhal som že či nevydržím do emisnej kontoly v júni (ale na fóre som našiel skúsenosti ostatných, že nemali na emisných problémy), ale nakoniec som skočil Šarkanovi aby mi to odtiaľ vyhodil a tiež som si nechal pridať nejaké Nm a kone navyše. To auto malo 165 000 km. Chvíľu na to začala prešmykovať spojka, tak tento týždeň má alfičku doma chalan, čo sa tomu rozumie a má na to aj potrebné vybavenie, aby auto znovu fungovalo

po výmene spojky sa ešte chcem pustiť do opravy/výmeny cúvacieho senzoru, lebo tá kontrolka na displeji a pípanie pri prvom zaradení spiatočky je otravné - len ešte rozmýšľam či kúpim senzor popredu (aby to nebolo len káblami), tiež by to chcelo pred zimou opraviť vyhrievanie sedáku vodiča, ktorý odišiel - snáď to bude ozaj iba prerušené vyhrievanie ako je písané tu na fóre, že je najčastejšia chyba.