Oprava Variatoru
Re: Oprava Variatoru
ventilek do hlavy je účinnej pro starší motorizace... novější motory (po r. 2001)už ventilek maj, ale v bloku...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Oprava Variatoru
No blok mám CF2 - čiže už to mám namontené - čakám už len za variatorom 

Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru

Spoustu bez poruchových KM...
Přikládám E-mail pavelsvagerka@seznam.cz
Re: Oprava Variatoru
2,0 TS 16V 114kW - jak se projevuje špatný nebo špatně nastavený variátor? Předchozí majitel ho údajně měnil, ale kdo ví jak mu to kde nastavili. Třeba správně, ale těžko říct. Žádný zvuky mi to nedělá, rozvody budu dělat stejně, protože už tam jsou 70tkm a asi 7 let
ale pořád mi to dělá to, že když jedu kolem 2tis ot min a držím trochu plynu tak auto jakoby zakopává. Zkoušel jsem vyměnit klapku, váhu, dal jsem NGK svíčky, lambdu by hlásila diagnostika, což nehlásí, tak už nějak nevím, napadá mě právě jen špatně nastavenej variátor - ???

Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
hodit na diagnostiku za jazdy a zvolit otacky mnozstvo vzduchu a skrtiacu klapku... skus este vymenit snimac otacok nemal by stat vela no to by ho na diagnostike asi vyhodilo v tom teste ak by spadli otacky, pripadne vybrat vstreky a pozret jak idu ale tie asi budu ok, abo este skusit jazdu s odpojenym variatorom
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Oprava Variatoru
Díky. Bohužel diagnostiku nemám a sehnat spolehlivýho mechanika, kterej aspoň dodrží co řekl, se mi zatím nepodařilo. Asi se na to vykašlu a budu jezdit, už mě nebaví furt jak idiot čekat, že někdo slíbí co řekl, nebo jestli bude milostivě v práci, když řekl, že tam bude, zavolá zpátky když nebere telefon, apod. Auto je super, mám z něj radost, chtěl bych ho dotáhnout k dokonalosti, peníze mi taky nechybí, ale z těch lidí bych se 

Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
Vtom variator nehledej ten i kdyz je mrtvej by na tohle nemel mit takovy vliv
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
tak to poznam... uz 2 tyzdne cakam na prezutie a geometriu u znameho vo fiate ale asi sa nanho vykaslem ked nechce zarobit, zaplatim inemu aj ked viac ale nemusim kazdy den sa pripominat a odkladat no a tak....Michaltalbot píše:už mě nebaví furt jak idiot čekat, že někdo slíbí co řekl, nebo jestli bude milostivě v práci, když řekl, že tam bude, zavolá zpátky když nebere telefon, apod. Auto je super, mám z něj radost, chtěl bych ho dotáhnout k dokonalosti, peníze mi taky nechybí, ale z těch lidí bych se
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Oprava Variatoru
Děkuju Ti za radu tady i v druhým vlákně. Napadá Tě něco, podle popisu projevu problému?Dallen píše:Vtom variator nehledej ten i kdyz je mrtvej by na tohle nemel mit takovy vliv
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
Lambdu diagnostika hlasit nemusi, to se chce podivat spise na graf jakej je.
Pokud se nepletu tak kolem 2t. se preklapi sání které má proměnou délku, možná bych se na to zkusil zaměřit. Jeho funkci teď uplně si nepamatuju, bude to vědět např. flp ten s TSkem hodně dělal možná i ostatní.
Zkus ve vyhledávači hledat proměná délka sání, možná se to řešilo i u mě ve vlákně (Dallen 156 1.8TS)
Pokud se nepletu tak kolem 2t. se preklapi sání které má proměnou délku, možná bych se na to zkusil zaměřit. Jeho funkci teď uplně si nepamatuju, bude to vědět např. flp ten s TSkem hodně dělal možná i ostatní.
Zkus ve vyhledávači hledat proměná délka sání, možná se to řešilo i u mě ve vlákně (Dallen 156 1.8TS)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
Vím, že se to mění ve 4tis ot/min ale třeba má být nějaká změna i kolem 2tis to zkusím pohledat. Na pondělí jsem domluvenej s Italmotori tak se jich zeptám na ten graf lambdy. Ještě jeden poznatek - když je to studený, ale fakt krátce po startu, třeba první kilometr, tak to nedělá.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
Bych si tipnul, že to bude ta lambda. Po startu je lambda studená a vstřikování se podle ní neřídí (open loop režim). Ale chce jí to opravdu nejdřív proměřit za chodu - buď analogovým voltmetrem, osciloskopem a nebo zobrazit graf přes diagnostiku jak už tu bylo řečeno..
Klasický "měniči" jenom vyčtou chyby a podle toho usuzujou jak na tom součástka je. Přitom špatná lambda se většinou jenom zastaví na určité hodnotě a žádná chyba nevyskočí (pouze na readiness, ale na to nikdo nekouká). A na druhou stranu, když tam chyba lambdy vyskočí, tak to může být jenom chvilkový záchvěv a lambda je jinak úplně v pořádku
Klasický "měniči" jenom vyčtou chyby a podle toho usuzujou jak na tom součástka je. Přitom špatná lambda se většinou jenom zastaví na určité hodnotě a žádná chyba nevyskočí (pouze na readiness, ale na to nikdo nekouká). A na druhou stranu, když tam chyba lambdy vyskočí, tak to může být jenom chvilkový záchvěv a lambda je jinak úplně v pořádku

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Oprava Variatoru
To zni hodně zajímavě, díky! 

Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
Tak lambda to nejspíš nebude, dal jsem tam jinou a chovalo se to úplně stejně. Vím že použita z vrakace není záruka ničeho, ale rikam si ze kdyby byla taky spatna treba by se to projevovalo aspon trosku jinak, v jinych otackach treba kdyby byla spatna uplne. Nevim, vyznam se ve starych karburatorovych vecech, tohle uz je na me moc elektronicky, samy cidlo apod. A menit vsechno za novy to je draha sranda, koupil jsem to na jezdeni a ne na celkovou renovaci :-) Nechám to už na to pondělí na Italmotori.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Oprava Variatoru
Tenhle motor taky neni nija slozity, je tam v podstate jen lambda a vaha vzduchu u kterych na diagu je potreba zjistit zda spravne funguji.
Potom uz to muzou byt klasicke problemy jako prisavani vzduchu apod.
Zkus odpojit napajeni solenoidu u variatoru (takovy ventilek u sani). Je mozne ze to mas treba spatne nacasovane a pri preklopeni to dela potize. Moc bych tomu nedaval, ale za zkousku to stoji
Potom uz to muzou byt klasicke problemy jako prisavani vzduchu apod.
Zkus odpojit napajeni solenoidu u variatoru (takovy ventilek u sani). Je mozne ze to mas treba spatne nacasovane a pri preklopeni to dela potize. Moc bych tomu nedaval, ale za zkousku to stoji
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
Ty rozvody vubec nechám udělat novy, jsou tam už asi 5 let a 70t km. Jediny co jsem ještě neresil bylo čidlo otáček, ale to se stejně bez rozhozeni rozvodu vyměnit ani nedá.
EDIT: rozvody vyměněny komplet, lambda nová, výfuk nový. Další moje komenty jsem smazal protože byly mimo téma variátoru.
EDIT: rozvody vyměněny komplet, lambda nová, výfuk nový. Další moje komenty jsem smazal protože byly mimo téma variátoru.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti