159 vs zbytek světa

Odpovědět
filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 30.6.2007, sob 16:17

Timeout!

Reklama:

http://www.youtube.com/watch?v=KXlvdM7pz7c&NR=1


Vlk je vyborny, dobry napad...

:D
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19016
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 30.6.2007, sob 19:04

Chlapi, já jsem na téma 159 nechtěl ani nic psát, protože už jsme to ze všech úhlů probírali na ARC a přijde mi to trošku jako mlácení prázdné slámy... Nicméně aspoň musím Marcela podpořit v tom, že 159 je krásné auto! Nevím, jak se vám může nelíbit... :wink: Jedna stojí kousek od mojí práce a vždycky když kolem ní jdu (je v takové grafitové metalíze), tak se prostě musím zastavit a chvíli si to auto prohlížet. Ano, ten přední převis by mohl být menší, ale i tak je to krásný, vyvážený, elegantní sedat! Jinak je určitě pravda, že to auto by mělo být lehčí, ale to je jedna z mála chyb, které na něm najdete :wink: A jinak mi přijde trošku hloupé tady jakékoliv auto kádrovat s tím, jestli je to "pravá Alfa" nebo ne... Nebo podle vás je "pravá Alfa" třeba 147 s motorem, co má 1.6 a 105 koní nebo 156 JTD s tím samým výkonem, nebo třeba nějaká 145 s otřesnou kvalitou a totálně nepoužitelným boxerem 1.4? Nedělejte, že doteď Alfa vždycky dělala samé skvosty a najednou dělá ultratěžké plečky, jo? A jinak ať už máte na 159 názor jaký chcete, tak prostě na tomto modelu se AR naučila spoustu užitečného (bezpečnost, zpracování, doufejme i spolehlivost, i ta špatná zkušenost s hmotností se hodí) a tyto poznatky může zlatě zúročit v budoucnu (stejnětak jako Stilo "umetlo cestičku" k perfektní Bravě). Ale prosím, nezačněte mě teď chytat za slovíčka, na tuhle debatu nějak nemám čas :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8582
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.6.2007, sob 19:39

Tady musim samozrejme souhlasit, 159 je nadherny auto a jak uz jsem psal i dobry auto. Jen to neni novy druh a zcela urcite neni 156 designove upravena 155... :wink:
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 30.6.2007, sob 20:11

Ono je tezky rict co je a co neni z tech alf "cuore sportivo".
Rozhodne bych nerikal ze 159 nepatri do cuore sportivo vzhledem k 156 nebo 155.
Takhle by se dalo rict ze treba pro majitele 33 uz 155 nebo 156 neni to prave "sportivo", pro Alfasud zas model 33 neni to prave a pokracovat tak az do zacatku vzniku znacky.......

Me se 159 libi ale vzhledem k vaze bych nebral nic pod 2.4 mjtd nebo 3.2 v6.
Jsem skromny :D
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.7.2007, ned 22:29

Kubas píše:ať už máte na 159 názor jaký chcete, tak prostě na tomto modelu se AR naučila spoustu užitečného (bezpečnost, zpracování, doufejme i spolehlivost, i ta špatná zkušenost s hmotností se hodí) a tyto poznatky může zlatě zúročit v budoucnu
taky souhlasim. je dobre ze par lidi krome me a Marca vyjadrilo v kostce svuj nazor na tento model a muj nazor se blizi hodne tomu od Kubase. Alfa se jednoznačně chtěla odpoutat od image vyrobce pohlednych, ale nespolehlivych,neprilis bezpecnych a nedobre zpracovanych aut. U 159 je design skvělý ,zpracování příkladné, bezpečnost na výši, technika je stale nadprumerna. Bohuzel pri tomto posunu filosofie stavby auta se to dostalo az nekam, kde alfa neni a dle me nikdy nebude doma. je to ale logicke, tehdy nad vyvojem dohlizel nemecky management v cele s uz dnes provarenych managerem Kalfbelem. proto 159 posobi a do zancne miry je to nemecke auto s jizanskym designem - vcetne dalsich atributu jako robustnost, hodne silne a tezke plasty, silna skla, masivni a vykone motory. tady je videt ten odklon nejjasneji a vyzadaly si ho omyly automobilky v minulosti, legislativa EU a samozrejme trh.

159 je dobre,ba spis stale v ramci premiove tridy vyjimecne auto. jen ridicske zazitky ucinilo diky vyse zminovanym okonostem odtazitejsi. a to je skoda..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Re: Doplněk - Alfa 159

Příspěvek od Marc159 » 1.7.2007, ned 23:23

Roman 156 píše:Ještě taková malá perlička. O tom, jak je koncepce 159 "vedle" svědčí například i to, že italská policie si tohle auto nakonec vybrala s motorem 2.4 JTD. Doposud jezdí ve 156 2.0 T.S., tak proč ta náhlá změna? (italští policajti jezdí v Alfách od 50. let, ale nikdy neměli nafťáky). Odpověď je jednoduchá - motor 2.4 JTD je se svými 400 N.m jediný agregát, který je takto velkému a těžkému auto schopen udělit patřičnou dynamiku, na kterou jsou italští strážci zákona zvyklí. Ano, podobnou dynamiku nabízí i 3.2 V6 JTS, ale za tak vysokou pořizovací cenu a s tak vysokou spotřebou paliva, že by to rozpočet italské policie pravděpodobně neunesl.
Ale jdi, pokud jsou italští policisté zvyklí na dynamiku 2.0 JTS, tak co by asi dělali s 3.2 JTS? :-D Pokud by z neznámého důvodu prahli po dynamice, tak si vozí zadky minimálně ve 156 V6 2.5. A proč od padesátých let nepoužívají diesely? Přečti si, prosím, něco o vývoji dieselových motorů v posledních letech, abys měl představu jakým diesel prošel. Ještě před několika lety byl při svém poměru výkon/váha dobrý tak do náklaďáků.

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 1.7.2007, ned 23:27

chlapci chlapci kdyz budete zlobit nedostanete zmzlinu. :lol: :D :D :D :D
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 1.7.2007, ned 23:43

Raddik píše: 159 je dobre,ba spis stale v ramci premiove tridy vyjimecne auto. jen ridicske zazitky ucinilo diky vyse zminovanym okonostem odtazitejsi. a to je skoda..
A nemohl bys nám ty řidičské zážitky přeci jen trochu přiblížit? :wink:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.7.2007, pon 08:11

Marc159 píše:
Raddik píše: 159 je dobre,ba spis stale v ramci premiove tridy vyjimecne auto. jen ridicske zazitky ucinilo diky vyse zminovanym okonostem odtazitejsi. a to je skoda..
A nemohl bys nám ty řidičské zážitky přeci jen trochu přiblížit? :wink:
ale vzdyt je to logicke! 159 ma manazerske "baleni" - tlusta skla,plasty, tlumici hmoty atd.. kolikrat to mam opakovat? na to mi staci kratke svezeni jako spolujezdci.. btw to je poznamka, ktera se netyka rizeni ani brzd pochopitelne.
libi se mi ze z prispevku ktery je v 95% pochvalny vypichnes tuhle citaci :roll:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.7.2007, pon 11:41

Marc: tak uz nejak nevim co bych na tohle napsal. problem vidim v tom, ze jsi s zadnou starsi a horsi alfou prozatim nejel a nejsi schopen pochopit jakou diferenci se tu snazim popsat. pri tom popisu se nutne dostavam na hranu vecnosti argumetace, protoze je tezke popisovat nekomu neco co nezna. samozrejme za sebou nemam dlouhodoby test 159, ale omak, poslech a kratka projizdku napovi hodne.
ja jsem presel to, ze evidentne nevis temer nic o starsich modelech a z tyvch prispevku je patrne, ze marketing alfy se opravdu zlepsil (viz nuova razza) :lol: nicmene i kdyz rad uznam ze 159 je dobre auto, tak ma sve mouchy a ja pred nima nezaviram oci stejne jako u 156 kterou vlastnim. to ze je 159 pomerne chladne prijata je videt na prodejich i mezi kupujicimi lidmi a diskutujicimi alfisty na forech v cele Evrope. jedna vec je pomerne vysoka cena, druha vec je to na co poukazuju - zmena stavby auta ala Nemci. muzes si o teto vete nebo myslence myslet co chces ale je to proste tak :wink:
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 2.7.2007, pon 11:53

Dobre Raddiku neopiral bych se zas tolik o tu kratkou projizdku :) Byl jsem u toho, s Marcem ses projel tak 200-300m celkem a potom si to auto navic chvalil.

Marc mozna nejel starsi alfou ty zas novou takze mame status Q. (Quadrifoglio to neni) :)

Tahle debata by mozna mela skoncit, prerusta to spis v hadku.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8582
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.7.2007, pon 12:00

Marc159 píše: Ale kupříkladu na http://magazin.auto.cz/predstavujeme/al ... -roku.html se mnou ohledně slavného vývoje 156 kupodivu souhlasí.
Jeste poznamka k tomu clanku - docela slusnej, jen ho kazi to, ze si autor plete saci a vyfukovy potrubi a jim uvadeny rozvor Alfy 156 by ji mohlo zavidet snad i Ducato MAXI... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 2.7.2007, pon 12:35

filip píše:Dobre Raddiku neopiral bych se zas tolik o tu kratkou projizdku :) Byl jsem u toho, s Marcem ses projel tak 200-300m celkem a potom si to auto navic chvalil.Tahle debata by mozna mela skoncit, prerusta to spis v hadku.
hadka to neni,jen obcas se partneri v diskusi neposlouchaji a melou si to sve,pripadne nereaguji na vecnou kritiku.

Doprcic, pisu nekde ze 159 je blbe auto? Ne. Sedelo v zatacce skvele. jen pisu, ze i kratka projizdka NAPOVI ze je stavene jinak a je to opravdu "jiny druh" alfy. Alfy stavene pod hlavickou nemeckeho managementu a je to proste videt a slyset (resp. neslyset) :lol: :lol: Proste mohla byt jeste lepsi kdyby se Italove drzeli svych postupu - byla by totiz o tech par kilo lehci. jiny problem to auto nema, podle me.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 2.7.2007, pon 12:37

Harous píše: Vedel si vubec jakou techniku pouziva 155 a 156? Ze tam byl naprosto diametralni rozdil v podvozku? Vedel si ze 159 prevzala predni napravu od 156 a zadni od 166?
Co to je zase za otázku? Jasně jsem psal, že je jasné že 159 vychází ze svých předchůdců. A konkrétních informací je plný net.
Namátkou zavěšení 159

http://www.auta5p.eu/vystavy/mmotion_20 ... zin_05.pdf

Zavěšení 156 viz článek, který jsem již uváděl:
http://magazin.auto.cz/predstavujeme/al ... -roku.html
úpravy po faceliftu:
http://www.novinky.cz/archiv/Index/AutoNews/13202.html
zavěšení 166:
http://www.imofa.cz/alfaromeo/html/alfa_166.html
To jsou jen příklady v českém jazyce. V jiných jsou toho na netu spousty.

Například
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156
nebo
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_155

Posledně jmenovanou stránku doporučuji, protože se na ní opět dozvíš, kolik ta Tvá 155 ve skutečnosti váží. :wink:

Co se na netu ale nedočtete je, jak to auto opravdu jezdí. To si holt musíte počkat na vlastní zážitky. A dokud budete tvrdit, že 159 je těžká kvůli tlustému přednímu sklu a podobné perly, tak se těžko shodneme. Rozdílné názory jsou ale základem každé diskuze, tak proč ne. Zajímavý příspěvek k debatě o hmotnosti 159 je například na

http://www.ald-automotive.cz/doc/doc_1140_421.pdf

BTW: To že nejsem specialista na staré Alfy jsem avizoval již dávno. Ale narozdíl od těch, kteří jsou na tom stejně je nesoudím. :wink:

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 3.7.2007, úte 13:27

Když už jsme u těch podvozků, tak jsem narazil v souvislosti se 159 na http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_history.shtml na toto:

The chassis is based on Alfa Romeos “premium” platform which is considerably stiffer than the outgoing 156 chassis this has allowed Alfa Romeos Engineers to exploit the suspension, the combination of chassis stiffness and subtle suspension is a revelation. This is further enhanced by the very low ratio steering rack, which comes into its own on twisty roads in fact the car corners with almost no lean and grip is tremendous enough to bring a smile to the face of any Alfisti.


Asi neznají Raddika... :-D

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 3.7.2007, úte 16:02

Marc159 píše:Asi neznají Raddika... :-D
hele nerejpej :lol: ja nikde nerekl ani nepsal ze je to sterilni a nudne auto :wink: ..tak naposled.. jen ze je jinak delany nez predchozi Alfy a ze by mohlo par kilo shodit. mimochodem to ze si ho chci vyhledove poridit o necem svedci - a antipatie to rozhodne neni. Kapiš? :wink:

me ale zajima jak je to s tou platformou.. 155-156-159

hm?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

testy

Příspěvek od Marc159 » 3.7.2007, úte 17:32

Kromě Alfistů u nás se zdá, že 159 ve světě celkem boduje. Tohle je z nějakého francouzského časopisu. Bohužel francouzštinou moc nevládnu, takže bez komentáře. Obrázek

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.7.2007, stř 10:41

mimochodem Marcu kdyby jsi chtel tak muzes klidne sepsat clanek o alfe 159 a muzeme ho dat na web..zrejme jsi clovek ktery je k tomuto ukolu nejerudovanejsi
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.7.2007, stř 11:02

tak uz se nehadejte :) a co ten clanek o 159ce Marku?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19016
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 4.7.2007, stř 11:58

pánové, kdyby vás náhodou už nebavilo hašteření o AR159 a budu velmi vděčný za jakékoliv názory ohledně nákupu nové AR GT - http://forum.cuoresportivo.net/viewtopi ... =4427#4427
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 4.7.2007, stř 12:00

tak tedka utnu diskuzi o tom kolik vazi 155ka...tady mate neco by vam melo pomoct
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... tions.html
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 4.7.2007, stř 14:01

A ještě si namůžu odpustit k těm starším příspěvkům. Např. kdo je zákazník AR? Ten, kdo chce aby auto mělo hlučný a výkonný motor, žádný kufr...a nevím jak přesně to tam bylo. A že 159 starší Alfy ve všem překonává.
A to je nesmysl. Překonává v čem?
Podle mého - a většiny mých od AR "zběhlých" přátel - je poslední "klasickou a typickou" Alfou Romeo model 75. Takže srovnání se 159?
Motor: 2.0 TwinSpark: 148 koní na 1200 kg hmotnosti - na to se 159 Q4 nechytá. jenže ten motor měl variabilní vačky udělány cívkou ovládanou ŘJ motoru a ne tím laciným šmejdem jako 159. To samé platí o každém díle motoru - proti JTS to byla fajnšmekrovská práce. Jenže TS byla socka varianta, k ní byly 1.8 turbo (168 koní na 1260 kg) nebo 3.0 V6 (193 koní na 1310 kg) a jejich dynamika je zase trochu někde jinde. Jednoznačně bod pro 75.
Ano, zadní pohon, uspořádání motoru vpředu podélně a spojky s převodovkou vzadu, přední náprava lichoběžníková na podélných torzních tyčích, zadní náprava DeDion, samosvorný diferenciál vzadu. V otázce jízdních vlastností je 159 Q4 outsider.
75 měla i tužší karoserii(!!!) díky konstrukci nosníků do uzavřeného profilu profilů (první "moderní karoserie otevřené konstrukce skeletu byla neAlfa 155). Kufr? 500 litrů - 159 Q4 má jenom 405. V otázce bezpečnosti nevím - se 159 jsem ještě neboural :)
Prostornost interiéru - u 75 lepší! Ač byla jen 1660 mm široká, využití obestavěného prostoru uvnitř bylo nesrovnatelně lepší. A také sedadla byla lepší, jen přední měla krátkou dráhu max. posunu předních sedáků. Vzadu bylo i přes podtsatně kratší rozvor (2510 mm) více místa i pro nohy, protože celý interiér byl posunut dopředu a přístrojovka zabírala z interiéru jen pár cm.
Daň za prostor - citlivost na boční vítr - první bod pro 159 Q4.
Brzdy byly na 75 dvoupístky na obou nápravách (buď vše ATE nebo přední Brembo), jenomže zadní byly umístěny pro snížení neodpružených hmot u převodovky, což bylo na úkor chlazení. V tom je na tom 159 Q4 podstatně lépe. Navíc přední kotouče měly průměr jen 269 mm. Brzdy jsou druhý bod pro 159.
Výbava - tady 75 zaostává, měla jen "jen" elektrická okna, klimatizaci, ABS, výškově i délkově stavitelný volant, centrál, determální skla, 6 reproduktorů a ostřikovače světel. O nějaké navigaci apod, opravdu nebyla tehdy řeč, takže 3. bod pro 159 Q4.
V otázce komfortu bych opět udělil bod 159 Q4, která je nesrovnatelně komfortnější.
a nakonec - provozní spolehlivost nemohu hodnotit, protože 159 Q4 nevlastním. pokud by byla podobná jako u 156, tak by to bylo tak vyrovnané, protože 75 měla problémy hlavně s převodovkami a hydraulikou, 156 zase s motormanagementem a zavěšením. Ale to se ukáže časem, jak na tom 159 bude.
Takže já to vidím na 4:4. O nějakém překonávání tedy nemůže být řeč, spíš asi půjde o to, jestli jsou důležitější body, které jsme AR 75 dali za motory, jízdní vlastnosti, tuhost karoserie a využití obestavěného prostoru nebo zda je důležitější menší citlivost na boční vítr, lepší komfort, brzdy a výbava, kterými získává 159.
Asi to bude jak pro koho.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 00:23

integrale píše:A ještě si namůžu odpustit k těm starším příspěvkům. Např. kdo je zákazník AR? Ten, kdo chce aby auto mělo hlučný a výkonný motor, žádný kufr...a nevím jak přesně to tam bylo. A že 159 starší Alfy ve všem překonává.
A to je nesmysl. Překonává v čem?
Podle mého - a většiny mých od AR "zběhlých" přátel - je poslední "klasickou a typickou" Alfou Romeo model 75. Takže srovnání se 159?
Motor: 2.0 TwinSpark: 148 koní na 1200 kg hmotnosti - na to se 159 Q4 nechytá.
No jednoduchým výpočtem poměru váha/výkon zjistíme, že 159 je na tom mnohem lépe a ty a tví „zběhlí přítelé“ jste pro 159 leda tak překážkou v silničním provozu. Výpočet si může udělat každý doma sám. Jde jen o to vydělit váhu výkonem a zjistit kolik kg vlastně ten pomyslný kůň pohání. Nemluvě o tzv. průběhu momentu, který by v případě akcelerace také hodně napověděl a tam je TwinSpark oproti novému JTS opravdu staré zboží.
integrale píše:jenže ten motor měl variabilní vačky udělány cívkou ovládanou ŘJ motoru a ne tím laciným šmejdem jako 159. To samé platí o každém díle motoru - proti JTS to byla fajnšmekrovská práce. Jenže TS byla socka varianta, k ní byly 1.8 turbo (168 koní na 1260 kg) nebo 3.0 V6 (193 koní na 1310 kg) a jejich dynamika je zase trochu někde jinde. Jednoznačně bod pro 75.
No tak tady opět vidíme nepochopení autora principu variability časování ventilů. Jen jako malou odbočku si dovolím upozornit, že výkon je součin kroutícího momentu a otáček. Přidanou konstantu pro jednoduchost vynechávám. Existují tedy dvě možnosti, jak zvýšit výkon. Tou jednodušší je zvýšením otáček. To naráží na materiálovou náročnost a pro pokročilejší také soulad střední rychlosti pístu s rychlostí hoření paliva. To vyžaduje tzv. podčtvercovou konstrukci, která ovšem dosahuje nízké účinnosti v nízkých otáčkách. Druhou cestou je zvýšení kroutícího momentu. To je právě o variabilitě časování a snaha o maximální účinnost motoru v pokud možno co nejširším spektru otáček. A tady doporučuji juknout na rozdíly, a to velmi výrazné, mezi starými a novými motory. Nějaké cívky bych si nechal raději pro sebe.
integrale píše:Ano, zadní pohon, uspořádání motoru vpředu podélně a spojky s převodovkou vzadu, přední náprava lichoběžníková na podélných torzních tyčích, zadní náprava DeDion, samosvorný diferenciál vzadu. V otázce jízdních vlastností je 159 Q4 outsider.
75 měla i tužší karoserii(!!!) díky konstrukci nosníků do uzavřeného profilu profilů (první "moderní karoserie otevřené konstrukce skeletu byla neAlfa 155). Kufr? 500 litrů - 159 Q4 má jenom 405. V otázce bezpečnosti nevím - se 159 jsem ještě neboural :)
Prostornost interiéru - u 75 lepší! Ač byla jen 1660 mm široká, využití obestavěného prostoru uvnitř bylo nesrovnatelně lepší. A také sedadla byla lepší, jen přední měla krátkou dráhu max. posunu předních sedáků. Vzadu bylo i přes podtsatně kratší rozvor (2510 mm) více místa i pro nohy, protože celý interiér byl posunut dopředu a přístrojovka zabírala z interiéru jen pár cm.
Tady si již autor pohrává s inteligencí Alfistů, protože vyzdvihovat přední pérování podélnými torzními tyčemi (jen pro zajímavost uvádím, že ty používala i například nákladní Tatra 138 a 148) a zjevně nerozumí pojmu „tuhost“ . A jestli se mu líbila více sedadla, tak budiž. To je ale asi tak vše, čím byla 75 lepší než 159. Komentovat konstrukci brzd by bylo opět nadlouho.

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 00:51

Richie píše:tak uz se nehadejte :) a co ten clanek o 159ce Marku?
Já nevím, jestli bych mohl napsat z pozice majitele něco objektivního. Spíše bych šel do nějakého srovnání. Přijde mi to více objektivní než popisování nějakých osobních pocitů.

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 5.7.2007, čtv 01:24

Podívej, já sem chodím kvůli debatám o autech. A i když momentálně přituhuje a zřejmě bude hůř, tak bych do toho osobní záležitosti montoval opravdu nerad. Nevím jak ty, ale já sem chodím ve volném čase, dobrovolně a když to jde, tak přijedu i na nějaký ten sraz. Tak nevím proč ty potenciální antipatie? Vždyť si můžeme tyhle věci vyříkat klidně kdykoli i u piva a bez nějakých 15X emocí. No ne? :wink:

Ale tady jen věcně :twisted: :)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti