Osm let a osm měsíců, 250 tis. km - život s AR 156 2.0 TS

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 14.12.2008, ned 08:05

Strawberry156 píše:Tazdevil - Kolik na ní hodláš ještě najezdit?Docela by mě zajímalo kolik km ten motor má skutečnou životnost...
No, pořád mě baví a tak nemám potřebu jí měnit... \:D/
Ale s možným příchodem rodiny budu muset asi redukovat vozový park a tak půjde vyměnit za, nejlépe, AR 159 SW... Páč u AR chci zůstat... a.vs.s

A nebo kdyby mou rodinu zasáhla nějak drasticky ta "celosvětová krize"...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 14.12.2008, ned 08:12

Kubas píše:K tomu měnění oleje v převodovce...
U mě k první výměně oleje v převodovce došlo při nějakých 100 tis. km, kdy nýmandi v jednom nejmenovaným autorizovaným servisu řešili nemožnost řazení rychlostí "odzadu". Demontovali převodovku, místo aby nejprve prověřili spojkové válce... Takže to byla nucená výměna...

Pak k ní došlo někdy ve 180 tis. a nakonec ve 240. tis. km

Jestli je to potřeba nebo ne... Na to by ti měl odpovědět jiný kádr, já sám si myslím (ale mohu se samozřejmě mýlit), že nový olej převodovce nemůže uškodit... Ale zase nutná výměna to taky nebude...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 14.12.2008, ned 08:29

Určitě by to s novým olejem nebylo horší. To je naprostý nesmysl. I převodovka se zahřívá, takže ten olej časem mění vlastnosti. Je pravda, že převodovkovej olej což je normální hydraulický olej, toho vydrží hodně, ale výměna po víc jak 100 km by se určitě udělat měla.

EDIT: To mi připomíná, ten blábol o celoživotních náplních apod. nic takového neexistuje, tomu ani nevěřte, nebo se potom nedivte, až se vám začne špatně řadit a nakonec urvete zub nějakýho kolesa v převodovce.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 14.12.2008, ned 09:31

HeSH . Ty nechci se tu hádat nejsem chemik ale s oleji pracuji už asi 10 let a srovnávat hydrauliku s převodákem se mi zdá minimálně podivné. Za prvé převodák od hydrauliky je mnohem hustší a za druhé převodák má své specifikace API jako motorák a též se dělí na minerál, polos. a plnásintetyka kdeš to hydraulický olej nemá nic maximálně číslo které udává hustotu jelikož nemusí nic mazat. No hm nic ve zlém ale od tebe bych auto nekoupil :-D .

Jo a mimochodem ve svojí alfičce jsem měnil olej jelikož jsem někdy při zařazení 5ětky cítil jako by sinchron před zapadnutím spočítal pár zubů. No a ted ok

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 14.12.2008, ned 09:50

Jo máš recht. Spletl jsem si to s automatickou převodovkou, kde je i hydraulický olej. Nicméně to nic nemění na nutnosti výměn. A také existujou víceúčelové oleje jak pro předovoku tak pro hydrauliku, proto to zmatení.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 14.12.2008, ned 12:40

Jo jo s tím souhlasím všechny oleje nakonec ztratí schopnost mazat tak jak mají, opravdu to není zbytečné.
Ty starší automaty, jo jo dávali se do nich clasické hydro oleje.V dnešní době se ale dává ten Dexon2 nebo automatik.Dnes jsou automati hodně na olej háklivé. U automatu je zanedbání výměny oleje jen o pár tisíc km takoví začátek konce.

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 17.12.2008, stř 01:31

Tazdevil - Chtěl bych se tě ještě zeptat jak je na tom po 250tkm váha vzduchu a lambda-měnil jsi ,nebo máš pořád origo?Co emise,pořád je máš dobrý?Měnil jsi už katalyzátor?Docela by mě zajímalo jestli těch 250tkm vydrží.



alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 17.12.2008, stř 11:36

Strawberry156 píše:Tazdevil - Chtěl bych se tě ještě zeptat jak je na tom po 250tkm váha vzduchu a lambda-měnil jsi ,nebo máš pořád origo?Co emise,pořád je máš dobrý?Měnil jsi už katalyzátor?Docela by mě zajímalo jestli těch 250tkm vydrží.



alfaromeo1
Váhu vzduchu mám pořád originální a podle diagnostiky dává stále správná data. Čistím jí spolu s filtrem po najetí asi 5 tis. km.

Lambda sondu jsem měnil v roce 2007, kdy auto neprošlo přes Emise. Po výměně byly Emise zase na normálu, Mám doma záznam Emisí z roku 2003 a porovnával jsem je s těma v roce 2007 a, světe div se, jsou stejný. Katalizátor je pořád původní...

Na začátku ledna jdu na STK znova a tak budu mít další výsledek...
Uvidíme jak na tom bude...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 17.12.2008, stř 11:51

Životnost katalyzátoru závisí hodně na řízení spalování. Dokud se do něj nedostanou nespálené uhlovodíky (benzín, olej) tak tak je to v pohodě.

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Příspěvek od Swarz » 21.12.2008, ned 19:26

Zaujimalo by ma kolko si jazdil na ten olej 0w-30 a ci sa po tom nieco nezmenilo. Oleje takej vizkozity su povecsinou tzv. "lahkobezne" a lahkobezny olej v alfe v twinsparku je fakt sila. :(

Este by ma zaujimalo po kolkych km si menil ramena a co tlmice? Inak alfista ako sa patri :smt041
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 26.12.2008, pát 08:52

Swarz píše:Zaujimalo by ma kolko si jazdil na ten olej 0w-30 a ci sa po tom nieco nezmenilo. Oleje takej vizkozity su povecsinou tzv. "lahkobezne" a lahkobezny olej v alfe v twinsparku je fakt sila. :(

Este by ma zaujimalo po kolkych km si menil ramena a co tlmice? Inak alfista ako sa patri :smt041
Na ten olej jsem najel tak 1000 km... Jakmile jsem zjistil, že ho dam dali, tak jsem okamžitě valil ho vyměnit za normální 10W40...

První ramena šly do háje po 140 tis., ale prvních 100 tis. km jsem s tím autem najel na kvalitních nizozemských a německých silnicích. Jak jsem začal jezdit po ČR tak šly do kopru. Druhá výměna mě asi brzo čeká...

Tlumiče jsou pořád původní... Ještě mají snesitelné hodnoty, ale příští rok už půjdou vyměnit...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

peca

Příspěvky: 2
Registrován: 1.1.2009, čtv 11:35

Příspěvek od peca » 1.1.2009, čtv 11:47

čau mám na tebe dotaz .proč si měnil čidlo otaček motoru

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 1.1.2009, čtv 18:18

peca píše:čau mám na tebe dotaz .proč si měnil čidlo otaček motoru
Možná jsem to blbě nazval...

Ale raději popíšu co k tomu vedlo...

Motor se zahřál na 70 stupňů a pak najednou vypnul... Když vystydl, tak šel zase v pohodě nastartovat, ale jakmile se zase zahřál tak vypnul...

Volal jsem Vencovi Kameníkovi, popsal mu problém, a ten řekl, že je to jasná závada - stačí vyměnit čidlo otáček motoru... Když jsem to viděl, tak to vypadá jako jakési čidlo, pracující na asi elektromagnetickém principu...

Po výměně to zase jelo normálně...

Jestli se to jmenuje jinak, tak se omlouvám...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8568
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 1.1.2009, čtv 18:21

Je to opravdu cidlo otacek a je podle toho rizeny vstrikovani. Kdyz je vadny tak se to projevuje po zahrati presne jak rikas. Vypne a konec.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

peca

Příspěvky: 2
Registrován: 1.1.2009, čtv 11:35

Příspěvek od peca » 1.1.2009, čtv 21:14

fajn ješte se tě zeptám nekolísají ti otačky volnobehu když dojíždíš třeba na križovatku a sešlápneš spojku .já sem myslel že si to čidlo menil kvuli tomu .

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 5.1.2009, pon 11:22

peca píše:fajn ješte se tě zeptám nekolísají ti otačky volnobehu když dojíždíš třeba na križovatku a sešlápneš spojku .já sem myslel že si to čidlo menil kvuli tomu .
Ne, nekolísají. Ale drží se na zvýšené hodnotě (kolem 1200) a to do doby než úplně zastavím... Jakmile stojím, jsou otáčky ustálené na volnoběžných asi 850-950...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 25.1.2009, ned 21:03

Tak jsem 22. 1. 2009 prošel měřením Emisí a STK.

Výsledek STK:
Lehké závady : převod parkovací brzdy
zadní náprava (vidlice) - drobná vůle v uložení podélných ramen
motor a převodovka - těsnost (drobný průsak oleje)
výfukové potrubí - rezavé

Všechno jsou to mě známé závady na kterých budu během letoška pracovat.

Emise: někdo tu chtěl znát stav katalyzátoru, tak tady jsou výsledky.
(* - pro porovnání s rokem 2007 po výměně lambdy. Analyzátor Bosch ETT 8.62)

Volnoběh:
Parametr - předepsáno - naměřeno
otáčky - 820-880 - 861 (880*)
Obsah CO - 0.50 - 0.10 (0.045*)
Obsah HC - 100 - 53 (65*)

Zvýšené ot.:
Parametr - předepsáno - naměřeno
otáčky - 2500-2800 - 2737 (2720*)
Obsah CO - 0.30 - 0.02 (0.041*)
Obsah HC - 100 - 10 (27*)
Lambda - 0.970-1.030 - 1.002 (1.029*)

Analyzátor IHR MHC-218
Naposledy upravil(a) Tazdevil dne 26.1.2009, pon 12:50, celkem upraveno 1 x.
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 25.1.2009, ned 21:33

emise jsou ukázkové, podle Tvého auta je ještě vytisknou spoustě dalším :-D

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 20.2.2009, pát 12:36

Nechal jsem udělat servis. Došlo na výměnu oleje, filtrů, rozvodů, těsnění víka ventilů, střední části výfuku, lanovodů ruční brzdy, pravého předního ložiska... A přeměřeny tlaky ve válcích...

http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=2970

Celkově zhodnoceno jako dobrý stav... :smt023

Hurá do dalších kilometrů... :drivers:
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů