Pískání v rozvodech
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání v rozvodech
Tak dnes jsem ležel pod autem a pořídil nové videjko. Už je to slušnej seriál.
Ale popíšu to ještě jednou:
Po zahřátí motoru i na místě (převodovka se může vyloučit?) se začne ozývat ten zvuk. A postupně nabírá na síle. Zvuk vychází z e strany kde je převodovka, možná z olej. vany
Sešlápnutí spojky nemá vliv. Ani řazení ne.
Zvýšení otáček však ano. Zvuk utichá. Při volnoběhu opět zintenzivní.
Je to slyšet i po odstranění rozvodového řemene. (takže můžu vyloučit všechny kladky, altík, vodní pumpu atd.)
Odpojením Kůrkyn vyloučil i vyvažovací hřídele.
U Kůrkyna jsem nechal vyměnit spojku, bohužel závada neodstraněna.
Dříve při zapnutí klimy zvuk zmizel, ale teď jenom ubere intenzitě.
Video zkoukněte až do konce. za rady
Podezření mám na ložiska klikového hřídele, anebo na olejové čerpadlo.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cxviYVwUV38[/video]
Ale popíšu to ještě jednou:
Po zahřátí motoru i na místě (převodovka se může vyloučit?) se začne ozývat ten zvuk. A postupně nabírá na síle. Zvuk vychází z e strany kde je převodovka, možná z olej. vany
Sešlápnutí spojky nemá vliv. Ani řazení ne.
Zvýšení otáček však ano. Zvuk utichá. Při volnoběhu opět zintenzivní.
Je to slyšet i po odstranění rozvodového řemene. (takže můžu vyloučit všechny kladky, altík, vodní pumpu atd.)
Odpojením Kůrkyn vyloučil i vyvažovací hřídele.
U Kůrkyna jsem nechal vyměnit spojku, bohužel závada neodstraněna.
Dříve při zapnutí klimy zvuk zmizel, ale teď jenom ubere intenzitě.
Video zkoukněte až do konce. za rady
Podezření mám na ložiska klikového hřídele, anebo na olejové čerpadlo.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=cxviYVwUV38[/video]
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: Pískání v rozvodech
Cele to shlednout nemuzu bo uz mi to sezralo fup, ale uz tech par prvnich vterin zni jako problem.
Jestli to nejde od rozvodu tak bych asi pomalu zacal s rozborkou
Jestli to nejde od rozvodu tak bych asi pomalu zacal s rozborkou
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání v rozvodech
No právě. Ale jestli tu rozborku nechám udělat v autorizáku tady v Rakousku, tak mě to finančně sežere.
Dá se zkontrolovat čerpadlo a klikový hřídel, když se sundá jen vana a motor zůstane tam kde je?
A co vše se dá zkontrolovat jen se sundanou vanou? Já to dělat nebudu, ale potřebuju to vědět, abych dal tady jednomu Lojzovi instrukce
Dá se zkontrolovat čerpadlo a klikový hřídel, když se sundá jen vana a motor zůstane tam kde je?
A co vše se dá zkontrolovat jen se sundanou vanou? Já to dělat nebudu, ale potřebuju to vědět, abych dal tady jednomu Lojzovi instrukce
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: Pískání v rozvodech
Cerpadlo je na druhe strane.
Shodit vanu a mrknout na lagry uz dost napovi.
Jestli chces davat dolu cerpadlo tak je potreba rozhodit rozvody, sundat remenici kliky (opacnej zavit!) a pak dolu.
Ale imho cerpadlo by nedelalo takovej hluk i kdyby se do nej neco dostalo
Shodit vanu a mrknout na lagry uz dost napovi.
Jestli chces davat dolu cerpadlo tak je potreba rozhodit rozvody, sundat remenici kliky (opacnej zavit!) a pak dolu.
Ale imho cerpadlo by nedelalo takovej hluk i kdyby se do nej neco dostalo
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Pískání v rozvodech
Ten klima kompredor ma fost velky odpor kdyz se zapne aasi to nekde nejakym zpusobem vymezuje vuli.
Zkusil bych mozna pri nastartovanem motoru trosku mechanicky presponovat napinak klinaku. Bude to mit stejny (vetsi) ucinek nez ten klimakompr.
Ale bacha na ruce a moc nervi jinak si povolis kladku
Zkusil bych mozna pri nastartovanem motoru trosku mechanicky presponovat napinak klinaku. Bude to mit stejny (vetsi) ucinek nez ten klimakompr.
Ale bacha na ruce a moc nervi jinak si povolis kladku
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání v rozvodech
Tak jsem dal auto po těch peripetiích nakonec do servisu. Ten hukot byl už nesnesitelný a já se začínal opravdu obávat toho nejhoršího. Že ta klika je fakt přidřená a mě se jednou v doprovodu s ojnicí podívá mimo motorovej prostor. A to nejlépe v Gleinalmtunnelu.
Obvolal jsem několik mechaniků: Kůrkyn nevěděl, auto už u něj bylo a měnila se spojka, ale na příčinu nepřišel. Na přidřenou kliku to dle něj nevypadá...
Jirka z Autoscanu: se dle Videa začal přiklánět ke klice. S tím, že mě nechce strašit, ale pokuď to ta klika je, tak mám auto poslat do věčných lovišť. Tímto chci Jirkovi poděkovat za věnovaný čas a snahu na závadu přijít. A taky mě donutil už něco udělat. Dle zvuku na videu, jak sám podotknul, je však těžké něco usuzovat. No tím, že dle něho a jeho známých mechaniků, není již přidřená klika opravitelná a že by s přidřenou klikou ani nejezdil, jsem se rozhodl pro poslední možnost.
Soběslav Michalec z Chlumu u Třeboně. Dle videa si byl skoro jist, že je to přidřená klika, ale na rozdíl od Jirky il ciufo mi tvrdil, že on klikový hřídel dokáže přebrousit.
Tak jsem to risknul a vydal se na cestu z Zeltwegu do 320km vzdáleného Chlumu u Třeboně. A přes tunely [-o<
Raději jsem jel sám bez rodiny a přiznám, že jsem měl v podpaží koláče potu jak kola od vozu... Chvíli jsem měl rádio naplno, abych nic neslyšel, chvíli zase poslouchal ten šepot květin A samozřejmě jsem si představoval klikový hřídel, jak je ošoupávám ztenčující se šálou na ojnici. Celou dobu jsem jel maximálně 120 km/h a měl spotřebu 6,7l/100. Když jsem projel poslední tunel, myslel jsem si že mám vyhráno. No, ve Freistadtu ten zvuk BRUTÁLNĚ zesílil. Krve by se ve mě v ten moment nikdo nedořezal. a pak ten kopec přede mnou.....
No zkrátím to. Nakonec jsem dojel, auto odevzdal, paní Michalcová mě odvezla do Třeboně na bus. Já večer spláchnul stres deseti pivama
a druhý den odjel do Zeltewegu kámošovo Toyotou s 270000 km na tachometru. No když mě na cestě zastihl telefonát od Slávy Michalce. AUTO JE OPRAVENO. Prý to byl vadný ventil v sání a oprava trvala 1/2 hodiny
Takže Slávo moc velké díky.
Obvolal jsem několik mechaniků: Kůrkyn nevěděl, auto už u něj bylo a měnila se spojka, ale na příčinu nepřišel. Na přidřenou kliku to dle něj nevypadá...
Jirka z Autoscanu: se dle Videa začal přiklánět ke klice. S tím, že mě nechce strašit, ale pokuď to ta klika je, tak mám auto poslat do věčných lovišť. Tímto chci Jirkovi poděkovat za věnovaný čas a snahu na závadu přijít. A taky mě donutil už něco udělat. Dle zvuku na videu, jak sám podotknul, je však těžké něco usuzovat. No tím, že dle něho a jeho známých mechaniků, není již přidřená klika opravitelná a že by s přidřenou klikou ani nejezdil, jsem se rozhodl pro poslední možnost.
Soběslav Michalec z Chlumu u Třeboně. Dle videa si byl skoro jist, že je to přidřená klika, ale na rozdíl od Jirky il ciufo mi tvrdil, že on klikový hřídel dokáže přebrousit.
Tak jsem to risknul a vydal se na cestu z Zeltwegu do 320km vzdáleného Chlumu u Třeboně. A přes tunely [-o<
Raději jsem jel sám bez rodiny a přiznám, že jsem měl v podpaží koláče potu jak kola od vozu... Chvíli jsem měl rádio naplno, abych nic neslyšel, chvíli zase poslouchal ten šepot květin A samozřejmě jsem si představoval klikový hřídel, jak je ošoupávám ztenčující se šálou na ojnici. Celou dobu jsem jel maximálně 120 km/h a měl spotřebu 6,7l/100. Když jsem projel poslední tunel, myslel jsem si že mám vyhráno. No, ve Freistadtu ten zvuk BRUTÁLNĚ zesílil. Krve by se ve mě v ten moment nikdo nedořezal. a pak ten kopec přede mnou.....
No zkrátím to. Nakonec jsem dojel, auto odevzdal, paní Michalcová mě odvezla do Třeboně na bus. Já večer spláchnul stres deseti pivama
a druhý den odjel do Zeltewegu kámošovo Toyotou s 270000 km na tachometru. No když mě na cestě zastihl telefonát od Slávy Michalce. AUTO JE OPRAVENO. Prý to byl vadný ventil v sání a oprava trvala 1/2 hodiny
Takže Slávo moc velké díky.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: Pískání v rozvodech
take pribehy mam velmi rad
a co to bol za ventil?
a co to bol za ventil?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání v rozvodech
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání v rozvodech
no hurá
Re: Pískání v rozvodech
Vidíš vidíš Roberto37: když jsem tady zmínil "Soběslava", měl jsi "výhrady".., kdyby tě chtěl "oje.bat", neměl bys žádnou šanci..protože tu kliku by ti podepsali všichni. Soběslav taktéž neojebává, i když jeho jméno tu celkem až tolik nepadá..
Re: Pískání v rozvodech
Mne to píska len pri zimnom štarte a neprestane ani po prídani plynu, trva to tak 10-20sekund, potom je kľud.
Čo poradite, je to AR 159 sedan 2.4 JTD
Čo poradite, je to AR 159 sedan 2.4 JTD
Re: Pískání v rozvodech
Ahoj, když jsem dneska jel z nákupu, a šel jsem otevřít vrata od garáže (auto na volnoběh), tak se z motorového prostoru ozývalo pískání. Už byla tma, tak jsem nechal otevřené dveře a sešlápl plyn (ten zvuk ustal). Rozvody i s pumpou byly dělané před 55tkm (takže ještě tak 25tkm mám). Jde mi o tu napínací kladku, protože byla tma, tak už jsem se nepouštěl do žádných větších akcí. Ale napadlo mě, kdyby to byl klíňák, stačí ho stříknout, abych poznal, jestli to nejsou řemenice? Prvně bych asi zkusil vyměnit ten napínák. Je mi jasný, ža to může být i ložisko na altíku/klimě (ale to by asi nemělo přestat pískat, když stříknu jen řemen). Tím stříknutím to nechci odstranit, ale jen se dobádat příčiny. Dál bych se chtěl zeptat, odkud a jak to rozebíráte? musí se zespoda? Mám sundávat i podběh? nebo se tam dostanu normálně zpod auta?
Rád bych ještě alfistům oznámil, že už jsem se svojí italskou kráskou najezdil od koupě (na 147 XXX) užásných 75tkm. Poslední dlouhá cesta byla přes vánoce do Maďarska, kdy jsem se potýkal s prasklým čelním sklem (nevím proč prasklo, šlo to od A sloupku, ne od kamínku... Výměna 4700 i s prací - po návratu).
Díky za radu
Rád bych ještě alfistům oznámil, že už jsem se svojí italskou kráskou najezdil od koupě (na 147 XXX) užásných 75tkm. Poslední dlouhá cesta byla přes vánoce do Maďarska, kdy jsem se potýkal s prasklým čelním sklem (nevím proč prasklo, šlo to od A sloupku, ne od kamínku... Výměna 4700 i s prací - po návratu).
Díky za radu
Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kW r.v. 2001
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Re: Pískání v rozvodech
Pokiaľ rozvody majú 55 000km, tak by som ich vymenil. Interval je 60 000km (nie som si istý, či aj na 1.6, na 2.0 určite), ponechaním ďalších 25 000km si koleduješ o prúser. Nejaké experimentovanie so sprejmi by som nechal bokom a proste vymenil rozvody. Zvuk ide na 99% od nich.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Pískání v rozvodech
Je to pravděpodobný, že píská některá kláda v rozvodu, ale pokud ne tak si výměnou nepomůže. Zjistit příčinu není špatný nápad.
Naposledy upravil(a) petrAR156 dne 14.1.2018, ned 18:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Pískání v rozvodech
Aha, já žil v tom, že je mám měnit po 80tkm. Tak to je vyřešený. Nechám to teď do března být, protože v dubnu mám mít technickou a nechám to v servise kompletně udělat a připravit na technickou. Rozvody si radši sám dělat nebudu. To mi tak akorát na těch 5-7tkm vyjde. A jinak dneska ani za studena ani zahřátý to ten zvuk nedělalo...
Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kW r.v. 2001
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Re: Pískání v rozvodech
Zistiť príčinu nie je zlý nápad, napokon streknúť tam trochu silikónového spreja nie je žiadna robota, ale pokiaľ by aj po výmene pískanie pretrvávalo, pomohol si, keďže naťahovanie výmenných intervalov u TS má často pre motor fatálne následky. Takže keď sa to proste musí spraviť, tak sa musí.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Pískání v rozvodech
To já se zas o to starám. 2017 jsem udělal kompletní generálku podvozku. Jediný, co to zůstalo starý jsou třmeny brzd, hadičky a tři ložiska kol (jedno odešlo chvíli po výměně ramen a tlumičů s pérama - asi bylo přetažené) -> 30k v luftu . Takže jestli mám udělat rozvody po 60tkm, tak to oddalovat nebudu, jen jsem si zapamatoval, že se to dělá po 80tkm. Tak zase dobře, že to vím
Alfa Romeo 147 1.6 TS 88kW r.v. 2001
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Ex: Ford Escort 1.6 16V 66kW r.v. 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů