Po téměř 2 letech jsem se rozhodl něco napsat o mé Giuliettě..
V roce 2016 mě zastavila s mým předchozím Stilem STK - resp. investice, které bych do něj musel dát abych prošel bez ztráty kytičky - ty byly v ceně nových dílů větší než hodnota auta, šlo by to levněji, ale nějak jsem ztratil chuť schánět, hledat a trávit hodiny drobnými opravami (např. kabeláž k airbagům, zadní brzdy -ručka KO atd..)..
Padlo tedy rozhodnutí Stilo pustit s těžkým srdcem do světa, rozbít prasátko a hledat něco novýho kde bylo v hledáčku i zbrusu nové Tipo - zde asi dodám to, že při oficiálním představení jsem byl jeden z prvních zájemců o testovací jízdu
...auto mě příjemné překvapilo a byl jsem k němu nakloněn jen jsem čekal až přijde HB:)
Nakonec Fiat se svými tehdejšími cenami za výbavou nabitej hatchback s 1.4 T-Jetem zklamal a já si splnil jeden sen.. přesto FIATu s novým Tipem hodně fandím.. to auto má co nabídnou
Koncem července jsem od Matese přivezl krásnou bílou Giuliettu, krásně čistou, nepoznamenanou českou zimou (to mi stále nejde přes srdce její zimní používání.)
Je to 1.4 Multiar, rv. 2011 125kW jedna ze základních výbav - obyč sedačky, vzadu švihadla a jenom rádio s Blue&Me.
Tato výbava mi vcelku vyhovuje-mám vše co potřebuji a sedačky není problém vyměnit za kůži

Ještě u Matese jsme nechal provést základní servis -jelikož měla na krku cca 88000km, tak komplet rozvody, a veškerý náplně...
V době než na úřadě vyrobili novej techničák jsem provedl různá protikorozní opatření v podobě aplikace mastnýho nerezu (resistin+konzervační olej) všude kam se šlo dostat a Giulietu rozleštil.
Taky jsem vyrobil z kusu gumy plácačky za přední a před zadní kola jako prevence o střílení problematickejch míst..nevypadá to nic moc, ale účel to plní. (viz. Giulietta a zima viewtopic.php?f=128&t=22897#p459727)
Giu dostala také novou LZ kost stabíku, jelikož ji Mates nestihl vyměnit a při zkušební jízdě se neprojevila - to až když se dělala STK v den kdy jsem si ji měl odvýzt..
Už od začátku jsem si po zkušenostech se Stilem řekl, že nebudu moc tunit

Na hraní si tu mam totiž jiný auta - Tipo 2.0 16v a Coupe 2.0 16V - motory stejné platforma stejná, ale každý auto je vzhledem k stupni a pojetí úprav jiný.
S Giu jsem tedy jezdil, užíval si a dokonce absololal loňskou Kuňku, kde patřila mezi ty čistčí a udržovanější Alfy (ano samochvála smrdí:) ), plány na Jablonné v Podještědí zhatil vadnej MA, počasí a smršť šampusu, vodky s redbulem den předtím na jedné akci s dalším alfistou

Přestože mi nedělá problém udělat opravy většího rozsahu za dopoledne před barákem, rozhodl jsme se Giuliettu dát do servisu s drobným seznamem:
oleje v motoru a převodovce
svíčky
servis klimy
Výměna sítka Multiaru
Výměna šroubu před turbem
Výměna těsnění hřídelky zadního stěrače
+ pořídil tyto doplňky:
origo koberečky
alu pedály
alu víčko hrdla dolejvání oleje
tj. nic co bych jako člověk dělající si většinu servisu a mechanickejch úprav sám nezvládl (krom klimy..)
Při návratu ze servisu začla zábava


Zatím jsem musel jsem řešit 3 problémy...
-Multiar (viz. vlákno o MA viewtopic.php?f=61&t=8205&start=25#p446391)
-zdrhající klimu (taky tu padla zmínka o víčku a ventilku)
-rozpadlý hadičky od Pierburg ventilu k turbu
V srpnu 2017 si Giu střihla roli auta nevěsty na svatbě mý ségry

Doteď po cca společných 28000km velmi spokojeně jezdím a blíží se další servis, kde jsou krom náplní v plánu nové přední brzdy, odstranění polámaný kabeláže v 5 dveřích (zde mě pouze deptá rádio s žádným příjmem, což se někdy hodí..) a STK...
Jelikož jakožto tvor nenechavý, ale zvažuju o několika dalších krocích, který někdy spojím "s nutným" servisem.
Mám takovej seznam, kdy každá z jeho položek může přijít kdykoliv dle momentální nálady a stavu peněženky:
1) na zimu 16" v nejužších 195/55/16, jelikož na 225/45/17 to je tragédie... to je 100% bod, snad vyřešen příští tejden
2) na léto 18" místo dosavadních 17" turbín
3) vylepšit výfuk středovou trubkou z 1.6 JTD, což je plug&play:)
4) snížit+jemně rozšířit 5mm na každou stranu...až budou někdy tlumiče KO

5) nelíbí se mi hlavice řadící páky, takže výměna za koženou z orig. příslušenství je jasná
6) plnohodnotnou, nebo alespoň dojezdovou rezervu + náčiní k ní
7) udělat si vejlet za Stephanem do Squadra Tuningu

8) někdy až se objeví pěknej koženej introš...
9) příčníky - jakožto cyklista vozím kolo rozebraný vevnitř a nejde mi přes srdce možný poškození obou věcí - jak kola, tak Giulietty
10) přestup na QV, který je tykovej "mokrej" sen

Fotky budou

Alfistům zdar -


Honza

