problém se startem

Odpovědět
auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 15.1.2009, čtv 14:51

Kamarádi,tak jsem byl dnes na diagnostice a zjistili mně, že mám kolísavý tlak v liště,ale vůbec nevím, co to znamená? :smt102
Dnes jsemto startoval po 3 dnech a zase to točilo, tak jsem tomu přidal do sání čistič brzd a chytlo to za chvilku a po nastartování nešel z výfuku žádnej černej dým, tak fakt nevím..Já tomu všemu rozumím jak koza petrželi :smt102
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 15.1.2009, čtv 17:36

Kolísání tlaku v liště způsobuje hodně věcí... Mám s tím bohaté zkušenosti.

* Tlak reguluje DRV ventil. Pokud je chiptuningem zvýšen tlak paliva, odejde dříve. V extrému vydrží méně než 100 tkm. Dá se koupit za cca litr.

* Tlak může špatně měřit čidlo tlaku. Cena cca 1500.

* Vstřikovače mohou protékat do válců, a/nebo přes přepady.
Protékání změří pouze test v Bosch servisu. Ceníkově litr za kus, zadním vchodem počítám tak 500 / ks.
Přepady odborně v servisu, laicky přes skleničky. Někde to tady je ode mne popsané.

* Utahané commonrail čerpadlo. Změřit opět v Bosch servisu, nebo si vypůjčit a zkusit výměnu. Repasované čerpadlo by se mělo dát sehnat za něco málo přes 5.000.
Nevýhodou je, že čerpadlo je na rozvodech...

Až si to přečte někdo, kdo motorům opravdu rozumí (já jsem úředník), tak určitě doplní.
Hodně štěstí!
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 15.1.2009, čtv 17:38

sorry, ale tohle je ale hrozivá kombinace...

tak jsem tomu přidal do sání čistič brzd
po nastartování nešel z výfuku žádnej černej dým
Já tomu všemu rozumím jak koza petrželi
JTD chip na 102 kw od englstera
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 16.1.2009, pát 10:40

moc ti děkuju za radu. S tím čističem brzd mi poradil mistr tady u nás( já jen prodávám auta) čistič prý obsahuje benzín, tak to na ty starty stačí, hlavně se musí dávat pozor, aby se tam toho nedalo moc. Měl jsem z toho taky šílenej strach, proto to moc často nedělám a už to chci mít konečně za ssebou... :???:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 16.1.2009, pát 18:22

Pokud chces takto startovat, existuje spray primo na starty striknutim do sani, je to tusim smes propanu + neceho, takze motoru neublizi, tim brzdovym bych to neriskoval, jen si zaflakas vzduchovy filtr
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 16.1.2009, pát 22:03

Jeden start na sprej = 100.000 km pro motor.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 28.1.2009, stř 13:37

Tak už mám alfinku 2dny v servise a nikdo neví, proč to pořád nestartuje. Prej vyzkoušely egr ventil a ten to není, prostě vůbec neví, čím to je :cry:
jsem z toho úplně vyřízenej. Pak vám dám vědět, jestli mi to nějak opraví, čím to všechno bylo. Teda pokud se to podaří - jinak budu hledat nový motor :(
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 28.1.2009, stř 14:49

Tak pochybuju, že by to bylo EGR ventilem. Co všechno již zkoušeli? Jsou správný tlaky?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 28.1.2009, stř 16:25

Já fakt nevím, dnes jsem tam volal a prej neví, kde je problém. To co vyzkoušely v servise(orig. alfa) tak to fakt nevím, každopádně vím, že mám kolísavý tlak v liště :(
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 1.2.2009, ned 15:47

Tak jsem byl v alfě a zjistili mně, že mi odešla palivová soustava a že přesně, co mi odešlo mi ještě zavolají, ale může to být vysokotlaké čerpadlo nebo čidlo tlaků :cry: , ale vážně nevím,tak se nechám překvapit...Nevíte někdo, za kolik se dají tyhle věci pořídit, díval jsem se do dílů v APM a tam vycházelo čerpadlo na 13500,- :shock: ,což je fakt šílenýýý
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 1.2.2009, ned 17:51

auparas píše:Tak jsem byl v alfě a zjistili mně, že mi odešla palivová soustava a že přesně, co mi odešlo mi ještě zavolají, ale může to být vysokotlaké čerpadlo nebo čidlo tlaků :cry: , ale vážně nevím,tak se nechám překvapit...Nevíte někdo, za kolik se dají tyhle věci pořídit, díval jsem se do dílů v APM a tam vycházelo čerpadlo na 13500,- :shock: ,což je fakt šílenýýý
Přeloženo: Vážený pane, nemáme tucha, co by to mohlo být, protože Examiner nevypsal žádnou závadu. Vyměníme váhu vzduchu, čidlo tlaku v railu, necháme vás zaplatit tak 11 litrů a budeme doufat, že už se nikdy neobjevíte.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 2.2.2009, pon 10:04

tEDA TY UMÍŠ POTĚŠIT :roll:

No abych řekl pravdu, tak mi tam alfa stojí ( v Motortecu v Brně) už přes týden :???: ale nestrácím naději a doufám, že mi ji tam opraví :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 2.2.2009, pon 10:14

auparas píše:tak mi tam alfa stojí ( v Motortecu v Brně) už přes týden
Čekají až se oteplí a závada sama od sebe zmizí.
Rád bych neměl pravdu a ještě raději se omluvím, kdybych se, náhodou, mýlil.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: problém se startem

Příspěvek od autickar21 » 2.2.2009, pon 20:55

auparas píše:Zdravím všechny nadšence alfy :smt041 před nedávnem jsem si koupil 147 v 1.9 JTD s 85kw a už byla čipnutá na 102kw, takže jízda s ní je fakt super, ale mám jeden velikej problém :( Nemůžu ráno nastartovat, motor točí,točí,až už i baterka nestíhá. Dnes, když bylo venku -10st., tak jem oddělal hadici od sání a horkovzdušnou pistolí jsem tam pustil teplý vyduch a ejhle, naskočila bez točení :smt041
Prosím Vás víte někdo jestli mám v háji žhaviče nebo něco jinýho? Jsem od Brna,tak jestli by se našel někdo, kde mám ty případný díly koupit. Děkuju vám všem za rady

(Přesunuto do JTD sekce. Kleo)
Som si precital cely tvoj prispevok aj s odpovedami. Co nejdes po tom zhaveni?
Za to ze ti nic neblika a podobne to nemusi byt ok. ak to s pistolou naskocilo tak ist po palivovom systeme je somarina. do origo servisu je dalsia chyba .. tam tomu kazdy prt rozumie. asi nemas nejakeho mechanika co sa rozumie jtd, tak byt tebou berem merak a skusam merat. diagnostika je naprt cloveku ked nevie co na akom principe kde aky snimac snima... Ja by som skusil zmerat na zhaviacom rele ci ide z RJ signal vobec na zhavenie, teda napetie ktore zopne cievku. ak nie, videl by som to na preruseny privod.
A rada pre vsetkych, nikdy nie do origo servisu pokial to neni v zaruke a ked tak stat pri tom aute a pozerat sa co robi... Neskutocne na tom ludi oj... nafakturuju roboty a roboty, kopu pomenenych veci a skoro nic na tom nemenili, len to ked tak umyli..

lubio166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Registrován: 1.9.2007, sob 20:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubio166 » 3.2.2009, úte 09:52

Neco na tom je, ja byl v origo, rada na prd vymena za 5 litru a nic nezpravili, nakonec doma za 500 kc jsem to opravil, takzez spatne zkusenosti a uz tam nikdy nepojedu.
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 3.2.2009, úte 11:56

Tak jsem dnes volal do Alfy a tam mi řekli, že se mi přidírá nějaký regulátor
ve vysokotlakém čerpadlu a prej jen stačí, když ho pročistí. Ale fakt nevím, tak se zase nechám překvapit...Každopádně bych nemusel nic kupovat :smt041
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 3.2.2009, úte 11:58

tohle myslim resil Drtikols nekde...taky mu fixlovalo neco v cerpadle..vycistil to a auto pak bylo OK...ale myslim ze mluvil o nejakem cidle a ne o regulatoru...no uvidis :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 3.2.2009, úte 12:12

U cerpadla je regulator tlaku. Kamosovi zlobil, tak to hodil na noc do technickyho benzinu a bylo po problemech. Diag snad psala nizkej tlak v liste.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 3.2.2009, úte 12:12

Regulátor tlaku (DRV ventil). Cena nového do 2000 Kč. Vyčištění / vyfoukání tlakovým vzduchem by mohlo zafungovat. Nejde to rozebrat, máčí se to v naftě, je to za filtrem, může tam být nějaký šlem.
Nejde mi jen do hlavy, že na hrokovzdušnou pistoli to startuje...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 6.2.2009, pát 11:21

Tak jsem si měl včera vyzvednout auto ze servisu( pročišťovali mně

vysokotlaké čerpadlo) a pak mi volali, že i po vyčištění to pořád hodně

špatně startuje a kolísavý tlak v liště taky zůstává, zak takt nevím co mi

mohlo odejít :cry: :cry:
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 6.2.2009, pát 12:24

Už jsi proměřil / nechal proměřit žhavení?

Zajímalo by mě, jak se dá vyčistit CR čerpadlo...
JTD (a tedy kolísání tlaku v liště) umí změřit už i nová verze Alfadiagu.
Tlak může kolísat z mnoha důvodů, zkusím si vzpomenout na všechny. Pořadí je náhodné, jak jsem si vzpomenul.

* Vadný regulátor tlaku (DRV ventil). Častá závada při chiptuningu, který mění tlak paliva. Vyšší tlak namáhá ventil a ten dříve chcípne.
* Vadné / fixlující čidlo tlaku paliva a tedy špatná data pro jednotku (byl bys první, o kom bych věděl, že mu odešlo).
* Vadné / nedostatečně fungující commonrail čerpadlo. Změřit se dá pouze v Bosch Diesel Servisu, který umí CR vstřikování. Viz jejich web.
* Protékající vstřikovače vrchem - přes přepady. Laicky změříš tak, když odpojíš přepadové hadičky a necháš naftu utíkat do skleniček od přesnídávky. Neměly bybýt rozdíly v objemu nafty, která protekla. Je malá pravděpodobnost, že by byly v loji všechny 4 stejně.
* Protékající vstřikovače spodem - přes špičku. Zjistí pouze Bosch Diesel Servis.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Příspěvek od autickar21 » 7.2.2009, sob 08:16

ak to bude v tej palivovej sustave, tak davam typa ako elektrikar na zlu kabelaz v konektore. (vecsinou to byva takato p...)
Mne logika napoveda ze ak by to malo byt cerpadlo cr, tak to by nakopnut islo, ale od nejakych ot. by ta to hodilo do nudzoveho rezimu, motor by nesiel vytocit...
Ak by boli ti k... v servise k niecomu, tak zoberu merak, a nameraju kolko davaju snimace naspet do rj. a vedia ci to je dobre alebo zle. ae samozrejm by museli vedet kolko tam ma byt minimum... a muselo by sa im chciet... :smt015

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 9.2.2009, pon 17:05

Tak už jsem přez 14dní bez auta...

Je to fakt šílený, něco koupíte a v servisu si neví rady :cry:

Alfáci, nevíte o někom v Brně, kdo by se mi na to podíval?? Nejlépe nějaký

elektrikář...Díky všem za ochotu
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 9.2.2009, pon 22:08

to auparas.
chlape, já se kvůli tobě i zaregistroval. Nehledej elektrikáře, ty potřebuješ někoho s profilem "mechanik vstřikovacích systémů" . Velmi dobře tvůj problém rozebral Kejml, tam někde´je problém. Blbé pouze je, že do auta se už někdo hrabal, takže nevíme, co se přesně dělo a jak se to dlouhodobě chovalo.
Zkráceně bych to nazval nízký nebo hodně kolísavý tlak v railu při startu.
Začal bych vstřiky, potom pokračoval čerpadlem a regulátorem. To se ovšem doma blbě dělá :-), zajed´proto do nejbližšího BOSCH servisu, seznam najdeš na jejich stránkách, a zkus pokecat z obsluhou a vytáhnout z nich, kdo v okolí se diesely zabývá. V Boschi se totiž nikdo nebude zabývat vyrváním zapečených vstřiků a rozhazováním rozvodů, aby dostal ven čerpadlo. Ale to se jim vůbec nedivím, oni dělají jen tu třešinku, diagnostiku vstřiků, čerpadla, případně jejich repase, samozřejmě i prodej nových komponentů.
No a pokud vše půjde hladce a nebudeš muset nic kupovat, možná se vejdeš do 5 - 10 tCZK.
Já osobně bych to tipnul tak na netěsný/protékající vstřiky. Ale nechytej mě za slovo...
Díky za poreferování o pokroku, podobné problémy možná čekají spoustu JTDčkařů, většina z nás točí už 3 stovku tisíc km :D
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Příspěvek od auparas » 10.2.2009, úte 12:29

Ani nevíš jak moc si vážím, že jsi se kvůli mně zaregistroval a prostřednictvím fóra se snažíš mi pomoct. To co jsi napsal je zajímavé a už se domlouvám na vyzvednutí auta z orig. alfy a domlouvám se v Bosch servise v Rosicích u Brna, tak budu doufat, že tam mi už problém vyřeší.
Každopádně Vám všem pak napíšu, kde byl ten problém. Už se fakt těším, až se zase budu prohánět po silnicích-teda doufám, že to nakonec vyřeší v tom Boschi...
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 26 hostů