O co se ve zkratce jedná?
inteligentní asistent rychlosti
funkce varování o ospalosti a rozptýlení řidiče
systém krizového brzdění při detekci překážky před vozidlem
detekce překážky za vozidlem
systém nouzového udržení vozu v pruhu
monitoring tlaku v pneumatikách
zapisovač údajů o nehodě (tzv. černá skřínka)
zajištění vozu k případné instalaci imobilizéru s funkcí detekce řidiče pod vlivem alkoholu
K ISA citace:
Zdroje:„Systém ISA na základě údajů z navigace a funkce sledování dopravních značek upozorní řidiče na každé překročení povolené rychlosti. Nezavádíme omezovač rychlosti, ale inteligentní systém, díky němuž budou řidiči vědět, kdy překročí povolenou rychlost. Zvýší to bezpečnost nás všech a řidičům to pomůže vyhnout se pokutám,“ uvedla Thun. Informace přinesl server TN.cz
Řidiči by pak měla zůstat možnost systém vypnout či zapnout dle vlastního rozhodnutí. Při každém nastartování vozu by se ovšem ISA znovu aktivoval a řidiče informoval, že tato funkce vozu je zapnutá.
https://www.autorevue.cz/povinna-vybava ... -roku-2022
https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/ ... hovat.html
Doufejme, že si nějaký blbec nerozmyslí tu možnost vypnutí těch systémů.
Každopádně si myslím, že to je konec aut pro které prodeje v EU tvoří minimum. Příkladem budiž Subaru, které z více než milionu aut ročně prodá v EU jen něco okolo 4% a svoje nejzajímavější modely do EU nedodává, protože se jim prostě nevyplatí podstupovat náročnou homologaci. Podobná situace asi nastane i US aut. Pak jsem zvědav co to udělá s malými auty, tyhle systémy musí nutně něco stát jak na vývoji tak na výrobě.
Další zajímavostí budou auta z Norska a Švýcarska. Budou to mít ve výbavě taky, půjde auto bez toho individuálně přihlásit? Otázek je spousta.