Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dělal jsem to podle youtube a návodu Homelinku u Forda
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
SPOTREBA A 8C ?
Včera som so známym absolvoval prvú dlhšiu trasu odkedy mám Alfu doma. Cesta fajn, auto tiež no bol som zvedavý na spotrebu. Tie trasy, ktoré som zatiaľ jazdil doma boli v priemere tak 9L aj podľa palubáku aj reálne, čo mi prišlo trocha viac Jasné, je to automat takže si potiahne a na R19 tobôž. Cesta bola dokopy 600km a z toho 400km diaľnica, 200km okresky. Po príjazde domov palubák ukazoval spotrebu 6,2L Celkom zaujímavý údaj pretože pre porovnanie - známy šiel na 159 88kw 8v a jeho spotreba na R16 s manuálnou prevodovkou bola 6,8L
Každopádne toto tak na okraj, pozrite fotku na čom sme sa vrátili domov. Je niekomu povedomá táto farba? Podotýkam, že sa jedná o v podstate obyčajnú 159 88kw 8v
Včera som so známym absolvoval prvú dlhšiu trasu odkedy mám Alfu doma. Cesta fajn, auto tiež no bol som zvedavý na spotrebu. Tie trasy, ktoré som zatiaľ jazdil doma boli v priemere tak 9L aj podľa palubáku aj reálne, čo mi prišlo trocha viac Jasné, je to automat takže si potiahne a na R19 tobôž. Cesta bola dokopy 600km a z toho 400km diaľnica, 200km okresky. Po príjazde domov palubák ukazoval spotrebu 6,2L Celkom zaujímavý údaj pretože pre porovnanie - známy šiel na 159 88kw 8v a jeho spotreba na R16 s manuálnou prevodovkou bola 6,8L
Každopádne toto tak na okraj, pozrite fotku na čom sme sa vrátili domov. Je niekomu povedomá táto farba? Podotýkam, že sa jedná o v podstate obyčajnú 159 88kw 8v
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
DVERE
Tak po nejakom čase som sa zasa dostal k ďalšej práci na aute. Tentokrát prišli na rad obmedzovače dverí nakoľko pukali všetky 4 a keď som dal tapacíre z dverí dole, tak tam boli stopy stekancov. Nevšimol som si ale že by do auta tieklo, takže to bol ešte ten lepší prípad . Čiže, vysilikónoval som všetky dvere, predné obmedzovače, ako som v predošlých príspevkoch spomínal, išli nové a zadné som hľadal a skúšal. Z 8 kúskov sa predsa len našli 2 dobré
No a keď už som vedel, že toto celé idem robiť, objednal som ešte do dverí a tapacírov nejaký materiál na vytlmenie. Robil som to skôr iba z dôvodu, že som to mal všetko rozobraté, tak som do toho investoval cca 50€ a výsledok v celku fajn. Počas jazdy je v aute tichšie, troška lepšia akustika, takže za mňa OK.
Na záver trocha mytia a späť do garáže Toto sú v podstate prvé lepšie fotky na Prodrive-och, tak hádam sa páčia
Tak po nejakom čase som sa zasa dostal k ďalšej práci na aute. Tentokrát prišli na rad obmedzovače dverí nakoľko pukali všetky 4 a keď som dal tapacíre z dverí dole, tak tam boli stopy stekancov. Nevšimol som si ale že by do auta tieklo, takže to bol ešte ten lepší prípad . Čiže, vysilikónoval som všetky dvere, predné obmedzovače, ako som v predošlých príspevkoch spomínal, išli nové a zadné som hľadal a skúšal. Z 8 kúskov sa predsa len našli 2 dobré
No a keď už som vedel, že toto celé idem robiť, objednal som ešte do dverí a tapacírov nejaký materiál na vytlmenie. Robil som to skôr iba z dôvodu, že som to mal všetko rozobraté, tak som do toho investoval cca 50€ a výsledok v celku fajn. Počas jazdy je v aute tichšie, troška lepšia akustika, takže za mňa OK.
Na záver trocha mytia a späť do garáže Toto sú v podstate prvé lepšie fotky na Prodrive-och, tak hádam sa páčia
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Je to radost pohledět. Co se týká vytmelení dveří, tak já budu muset ještě jednou udělat pravý zadní, tm to ještě někde protejká, ale tak víkend se už blíží
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
STUDŇA OTVORENÁ
Dnes som oficiálne otvoril studňu menom - Auto . Doteraz všetka práca, ktorej už bolo v celku dosť, boli len nejaké vizuálne srandičky no a bolo treba už začať riešiť niečo podstatnejšie, aby som mohol chodiť po tých plánovaných výletoch Takže, dnes som bol prevziať turbo z repasu, kúsok odo mňa má kamarát firmu, kde čistí dpf a repasuje turbá, takže mi to prakticky doniesol takmer pred dom. Turbo v pôvodnom stave síce nepískalo ani nevydávalo žiadne pazvuky ale prepúšťalo olej. Keď sa hneď na začiatku menil motorový olej všimol som si, že z hora tam niekde niečo tečie. Šlo to všetko od okolia škrtiacej klapky no a keďže som vedel, že sa budú robiť rozvody a vírivé klapky, spojil som to.
Dnes som bol teda u mechanika zaniesť turbo, pôvodné plastové sanie už bolo vybraté a teraz trocha maturujeme, keďže niekto predo mnou odstránil DPF a EGR, či boli aj klapky odstavené v softe alebo fungovali až do tejto chvíle. Sanie som mal už v poličke dlho odložené - hliníkové, vyčistené, zaslepené, dnes som si ale uvedomil, že motorček, ktorý klapky ovláda je iný, takže zajtra nejaký pohľadám, ktorý bude pasovať k hliníkovému saniu a v sobotu by sa malo začať skladať. Pokiaľ niekto nerozumie - v prípade, že teda klapky fungovali až do tejto chvíle sa musí zachovať motorček ovládania, aby sa následne nemusel zbytočne robiť aj soft.
Budeme pravdepodobne robiť aj hlavnú remenicu na kľuke a na rad príde asi aj voľnobežka alternátora, nakoľko pri posledných studených štartoch bolo počuť nejaké zvláštne zvuky, myslím, že to šlo práve od tejto voľnobežky. Po ohriatí motora už bol síce kľud, no je k tomu momentálne krásny prístup, takže to asi nechám urobiť.
Dnes som oficiálne otvoril studňu menom - Auto . Doteraz všetka práca, ktorej už bolo v celku dosť, boli len nejaké vizuálne srandičky no a bolo treba už začať riešiť niečo podstatnejšie, aby som mohol chodiť po tých plánovaných výletoch Takže, dnes som bol prevziať turbo z repasu, kúsok odo mňa má kamarát firmu, kde čistí dpf a repasuje turbá, takže mi to prakticky doniesol takmer pred dom. Turbo v pôvodnom stave síce nepískalo ani nevydávalo žiadne pazvuky ale prepúšťalo olej. Keď sa hneď na začiatku menil motorový olej všimol som si, že z hora tam niekde niečo tečie. Šlo to všetko od okolia škrtiacej klapky no a keďže som vedel, že sa budú robiť rozvody a vírivé klapky, spojil som to.
Dnes som bol teda u mechanika zaniesť turbo, pôvodné plastové sanie už bolo vybraté a teraz trocha maturujeme, keďže niekto predo mnou odstránil DPF a EGR, či boli aj klapky odstavené v softe alebo fungovali až do tejto chvíle. Sanie som mal už v poličke dlho odložené - hliníkové, vyčistené, zaslepené, dnes som si ale uvedomil, že motorček, ktorý klapky ovláda je iný, takže zajtra nejaký pohľadám, ktorý bude pasovať k hliníkovému saniu a v sobotu by sa malo začať skladať. Pokiaľ niekto nerozumie - v prípade, že teda klapky fungovali až do tejto chvíle sa musí zachovať motorček ovládania, aby sa následne nemusel zbytočne robiť aj soft.
Budeme pravdepodobne robiť aj hlavnú remenicu na kľuke a na rad príde asi aj voľnobežka alternátora, nakoľko pri posledných studených štartoch bolo počuť nejaké zvláštne zvuky, myslím, že to šlo práve od tejto voľnobežky. Po ohriatí motora už bol síce kľud, no je k tomu momentálne krásny prístup, takže to asi nechám urobiť.
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Tohle jsi vystihl přesně . Ale klobouk dolů, jak tu 1.9 dáváš od základů dohromady. V dnešní době už by se na to 99 % lidí vykašlalo, tak aspoň my, srdcaři, je musíme držet při životě a v hezkém stavu.
P. S. Prodrive i hnědý interiér jí neskutečně sluší.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Tady ta snaha dává opravdu smysl
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dík hoši Chcem to mať všetko na úplnom poriadku. Keď sa jedného rána zobudím a poviem si, že idem do Chorvátska na dovolenku, tak bez obáv môžem sadnúť a ísť
BTW: Z interiéru sa črtá celkom veľká šupa, takže je sa na čo tešiť
BTW: Z interiéru sa črtá celkom veľká šupa, takže je sa na čo tešiť
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
NASKLADŇUJEM
Asi sa zhodneme, že pokiaľ sú nápravy na 159 naozaj v poriadku, jazda je veľmi slušná. U miestneho dodávateľa som vykoumal Lemfo vrchné ramená po 57€/kus čož myslím, že v celku fajn cena, tak som ich objednal. Trocha som čítal vlákno o nápravách a ramenách tu na fóre, ale osobne ma z toho skôr bolí hlava, nakoľko debata, či som napríklad ja teraz kúpil Lemforder fake alebo naozaj pravý Lemforder nemá konca Takže to zoberiem športovo a snáď to už nebudem musieť na tomto aute nikdy meniť
Kotúče TRW som kúpil pár mesiacov dozadu, ešte pred Covid za 50€ 2ks, takže niekedy pôjdu na auto Akurát uvažujem aké platničky kúpiť a tu vyzývam k porade - je najlepšie kúpiť rovnako TRW? Uvažujem skôr nad Ate / Ate Ceramic aby toľko neprášili, poprípade Textar ... . Pretekať s 1,9 v pláne nemám takže podľa toho aj brzdy vyberám
Mám už aj predné tlmiče, tie sú origo a predné stabilizačné tyčky tiež origo (v balení je Lemfo).
Asi sa zhodneme, že pokiaľ sú nápravy na 159 naozaj v poriadku, jazda je veľmi slušná. U miestneho dodávateľa som vykoumal Lemfo vrchné ramená po 57€/kus čož myslím, že v celku fajn cena, tak som ich objednal. Trocha som čítal vlákno o nápravách a ramenách tu na fóre, ale osobne ma z toho skôr bolí hlava, nakoľko debata, či som napríklad ja teraz kúpil Lemforder fake alebo naozaj pravý Lemforder nemá konca Takže to zoberiem športovo a snáď to už nebudem musieť na tomto aute nikdy meniť
Kotúče TRW som kúpil pár mesiacov dozadu, ešte pred Covid za 50€ 2ks, takže niekedy pôjdu na auto Akurát uvažujem aké platničky kúpiť a tu vyzývam k porade - je najlepšie kúpiť rovnako TRW? Uvažujem skôr nad Ate / Ate Ceramic aby toľko neprášili, poprípade Textar ... . Pretekať s 1,9 v pláne nemám takže podľa toho aj brzdy vyberám
Mám už aj predné tlmiče, tie sú origo a predné stabilizačné tyčky tiež origo (v balení je Lemfo).
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Brzdy jsem měnil nedávno, dával jsem kombinaci ATE kotouče a desky Textar a oproti druhému autu, kde je ATE/ATE to brzdí o něco líp.
Nepráší ani jedny, Textary si občas zapískaj - ale nevím proč.
Jinak gratuluju k nádhernýmu autu a super práci
Nepráší ani jedny, Textary si občas zapískaj - ale nevím proč.
Jinak gratuluju k nádhernýmu autu a super práci
2020 Octavia Combi Style 2.0 TDI, ex 2017 Giulia Super 2.0T, ex 2007 159 2.4 SW TI
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dik Ondro za reakciu, asi pôjdem do tých ATE
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Troška update,
auto už je nejaký čas zo servisu doma, takže len zhrniem tie najčerstvejšie úpravy. Nejaké rozdiely čo by som si všimol pred a po nie sú, no pevne verím, že motor sa novým vecičkám teší
- repas turbo
- nové rozvody Conti vrátane vodnej pumpy
- nový klinový remeň Conti + remenica kľukového hriadeľa INA
- od kúpy, cca 2000km, 2x vymenený motorový olej, prvý krát s preplachom BG, teraz pri výmene turba sa olej vymenil znova - Selenia
- olejový + vzduchový filter, originál, od kúpy už 2x
- nová chladiaca zmes
- čisté hlíníkové sacie potrubie a SWIRL klapky OFF
- nový MAP senzor
- všade kde sa dalo šli nové tesnenia - zvody, sanie atď.
- vymenený servo olej - zatiaľ ostal červený
Ako som už na začiatku spomínal, Alfa nemá DPF ani EGR a po poslednej úprave ani SWIRL. Sanie bolo plastové, po demontovaní nevyzeralo nejako príliš zle. To plastové je asi, pokiaľ neberieme do úvahy vírivé klapky, lepšie ako hliníkové, nakoľko sa na ňom neusadí toľko bordelu ako v hliníkovom... ? Každopádne dalo sa čisté hliníkové, ak to niekomu pomôže, tak motorčeky ovládania klapiek sa odlišujú v týchto prípadoch nie len stavbou ale aj konektorom. Motorček sa zachoval, check nehádže, takže je to OK. Voľnobežku na alternátore sme nakoniec neriešili, tie zvuky čo som si všimol zmizli, takže možno to bol nakoniec iba remeň. Vyčistila sa škrtiaca klapka, hadice k turbu a všetko dookola, čo sa dalo + mechoš mi umyl motor
Jazda je momentálne veľmi slušná, veľmi dobre to ťahá odspodu a predpokladám, že motoru sa aj dobre dýcha. Štartuje dobre, korekcie vstrekov v norme. Dnes mi bliklo 212 000km
Riešim trocha aj nejaké veci v interiéri, zatiaľ ukážem iba volantík
auto už je nejaký čas zo servisu doma, takže len zhrniem tie najčerstvejšie úpravy. Nejaké rozdiely čo by som si všimol pred a po nie sú, no pevne verím, že motor sa novým vecičkám teší
- repas turbo
- nové rozvody Conti vrátane vodnej pumpy
- nový klinový remeň Conti + remenica kľukového hriadeľa INA
- od kúpy, cca 2000km, 2x vymenený motorový olej, prvý krát s preplachom BG, teraz pri výmene turba sa olej vymenil znova - Selenia
- olejový + vzduchový filter, originál, od kúpy už 2x
- nová chladiaca zmes
- čisté hlíníkové sacie potrubie a SWIRL klapky OFF
- nový MAP senzor
- všade kde sa dalo šli nové tesnenia - zvody, sanie atď.
- vymenený servo olej - zatiaľ ostal červený
Ako som už na začiatku spomínal, Alfa nemá DPF ani EGR a po poslednej úprave ani SWIRL. Sanie bolo plastové, po demontovaní nevyzeralo nejako príliš zle. To plastové je asi, pokiaľ neberieme do úvahy vírivé klapky, lepšie ako hliníkové, nakoľko sa na ňom neusadí toľko bordelu ako v hliníkovom... ? Každopádne dalo sa čisté hliníkové, ak to niekomu pomôže, tak motorčeky ovládania klapiek sa odlišujú v týchto prípadoch nie len stavbou ale aj konektorom. Motorček sa zachoval, check nehádže, takže je to OK. Voľnobežku na alternátore sme nakoniec neriešili, tie zvuky čo som si všimol zmizli, takže možno to bol nakoniec iba remeň. Vyčistila sa škrtiaca klapka, hadice k turbu a všetko dookola, čo sa dalo + mechoš mi umyl motor
Jazda je momentálne veľmi slušná, veľmi dobre to ťahá odspodu a predpokladám, že motoru sa aj dobre dýcha. Štartuje dobre, korekcie vstrekov v norme. Dnes mi bliklo 212 000km
Riešim trocha aj nejaké veci v interiéri, zatiaľ ukážem iba volantík
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
S volantíkem mě docela se.eš , jo a jdu znovu umejt motor
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Mně zaujala ta dlažba na zdi. Mám tu samou v koupelně a obkladač mi taky dal dva vzory vedle sebe
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Nechci Matusi kazit radost z noveho/repasovaneho turba, ale ten olej většinou nepouští turbo. Dostává se do sání přes hadičku z odlučovače oleje, který odvádí olejové páry z karteru. Tento vzduch sice není plný oleje, je jen mastný, ale za ty kilometry se to naskládá. Pak je mastná i klapka a celé sání, které navíc při funkčním EGR z toho nadělá sajrajt saze+olej od sání až po ventil. Jediné funkční řešení je EGR off. Bylo to vymontované turbo opravdu KO?
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Ako myslíš, že ti dal 2 vzory vedľa seba? Ináč, bývam blízko hraníc s PL, obklad bol cenovo veľmi dobrý kšeft, preto je aj v garážiAdamsquare píše: ↑1.7.2020, stř 10:25 Mně zaujala ta dlažba na zdi. Mám tu samou v koupelně a obkladač mi taky dal dva vzory vedle sebe
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Aké bolo pôvodné turbo ani neviem, zabudol som sa opýtať aj keď som chcel . Každopádne je fakt, že napríklad v deň kúpy po cca 200km ako sme zastavili a otvoril som kapotu, expanzná nádržka bola viditeľne zafrkaná olejom. Ako som to priebežne až do repasu kontroloval, vždy tam pribudlo niečo nové, takže v tomto prípade to myslím nebolo iba z odlučovača ale aj z turba. A hlavne, kedže som dával čisté sanie, nechcel som aby mi tam pôvodné turbo kydalo olej...Tanguero píše: ↑1.7.2020, stř 13:05 Nechci Matusi kazit radost z noveho/repasovaneho turba, ale ten olej většinou nepouští turbo. Dostává se do sání přes hadičku z odlučovače oleje, který odvádí olejové páry z karteru. Tento vzduch sice není plný oleje, je jen mastný, ale za ty kilometry se to naskládá. Pak je mastná i klapka a celé sání, které navíc při funkčním EGR z toho nadělá sajrajt saze+olej od sání až po ventil. Jediné funkční řešení je EGR off. Bylo to vymontované turbo opravdu KO?
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Máš vedle sebe 2 stejný vzory, hrozně to bije do očí, taky jsem si toho hned všimlMatus píše: ↑1.7.2020, stř 22:17Ako myslíš, že ti dal 2 vzory vedľa seba? Ináč, bývam blízko hraníc s PL, obklad bol cenovo veľmi dobrý kšeft, preto je aj v garážiAdamsquare píše: ↑1.7.2020, stř 10:25 Mně zaujala ta dlažba na zdi. Mám tu samou v koupelně a obkladač mi taky dal dva vzory vedle sebe
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Pokud je expanzka zafrkaná od oleje, je to kvůli špatnému O-kroužku na hadici od intercooleru v místě připojení na klapku. EGR nemáš, takže teď bude zevnitř hezky promazané a čisté.Matus píše: ↑1.7.2020, stř 22:26 Aké bolo pôvodné turbo ani neviem, zabudol som sa opýtať aj keď som chcel . Každopádne je fakt, že napríklad v deň kúpy po cca 200km ako sme zastavili a otvoril som kapotu, expanzná nádržka bola viditeľne zafrkaná olejom. Ako som to priebežne až do repasu kontroloval, vždy tam pribudlo niečo nové, takže v tomto prípade to myslím nebolo iba z odlučovača ale aj z turba. A hlavne, kedže som dával čisté sanie, nechcel som aby mi tam pôvodné turbo kydalo olej...
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Hm, samozrejme nevylučujem, že máš pravdu, budem to sledovať, časom uvidímeTanguero píše: ↑2.7.2020, čtv 13:19Pokud je expanzka zafrkaná od oleje, je to kvůli špatnému O-kroužku na hadici od intercooleru v místě připojení na klapku. EGR nemáš, takže teď bude zevnitř hezky promazané a čisté.Matus píše: ↑1.7.2020, stř 22:26 Aké bolo pôvodné turbo ani neviem, zabudol som sa opýtať aj keď som chcel . Každopádne je fakt, že napríklad v deň kúpy po cca 200km ako sme zastavili a otvoril som kapotu, expanzná nádržka bola viditeľne zafrkaná olejom. Ako som to priebežne až do repasu kontroloval, vždy tam pribudlo niečo nové, takže v tomto prípade to myslím nebolo iba z odlučovača ale aj z turba. A hlavne, kedže som dával čisté sanie, nechcel som aby mi tam pôvodné turbo kydalo olej...
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Jo takhle Ano, to sme si ale všimli už keď sa špárovalo, takže ...WhySoSad píše: ↑2.7.2020, čtv 09:04Máš vedle sebe 2 stejný vzory, hrozně to bije do očí, taky jsem si toho hned všimlMatus píše: ↑1.7.2020, stř 22:17Ako myslíš, že ti dal 2 vzory vedľa seba? Ináč, bývam blízko hraníc s PL, obklad bol cenovo veľmi dobrý kšeft, preto je aj v garážiAdamsquare píše: ↑1.7.2020, stř 10:25 Mně zaujala ta dlažba na zdi. Mám tu samou v koupelně a obkladač mi taky dal dva vzory vedle sebe
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
PRÁCE POKRAČUJÚ
Dlho som sa tu neukázal no s autom sa po troche a pomaly stále niečo deje. Práce je mnoho, takže som buď nestíhal alebo sa mi nechcelo to tu reportovať
Ako som vo vyšších príspevkoch písal, naskladňoval som veci na prednú nápravu, do ktorej som sa časom aj pustil. Menilo sa takmer všetko. Predné tlmiče boli už KO a keď som to mal v pláne rozobrať tak som to zobral v celku zhurta Šlo to relatívne dobre, veľká pomoc je že auto nie je hrdzavé a všetky matice a skrutky išlo povoliť bez akýchkoľvek problémov. Samozrejme to ale úplne po masle nešlo, kedy som nemohol vybrať ľavú poloos z náboja ložiska. To ma trocha zdržalo nakoľko som to rozobral v sobotu, takže auto chvíľu v garáži "lietalo", kým som po víkende požičal sťahovák a konečne sa mi podarilo vybrať poloos. Nakoľko sa menili aj ložiská, ďalší problém bol nasadiť nové ložisko. Drážky v tisíchrane som teda ešte jnemne prebrusoval, aby si to správne sadlo. Ďalej sa už iba všetko dookola čistilo a skladalo
Nové diely:
- spodné ramená
- vrchné ramená (verzia FL má stúpanie kužeľa 1:6 a pred FL 1:10)
- stabilizačné tyčky
- ložiská
- tlmiče
- prachovky
- uloženia
- brzdové kotúče + platničky + kolíky a pliešky strmeňov
Vyslovene sa k výmene pýtali tlmiče, prachovky, 1x ložisko, 1x spodné rameno, no už keď to robím tak poriadne Pružiny zatiaľ ostali pôvodné, nie sú hrdzavé ani poškodené, takže zatiaľ stačia. Predná náprava je momentálne krásne tuhá a na R19 miestami aj príliš tvrdá
Nafotené nemám síce všetko no pripájam aspoň čiastočnú galériu
Dlho som sa tu neukázal no s autom sa po troche a pomaly stále niečo deje. Práce je mnoho, takže som buď nestíhal alebo sa mi nechcelo to tu reportovať
Ako som vo vyšších príspevkoch písal, naskladňoval som veci na prednú nápravu, do ktorej som sa časom aj pustil. Menilo sa takmer všetko. Predné tlmiče boli už KO a keď som to mal v pláne rozobrať tak som to zobral v celku zhurta Šlo to relatívne dobre, veľká pomoc je že auto nie je hrdzavé a všetky matice a skrutky išlo povoliť bez akýchkoľvek problémov. Samozrejme to ale úplne po masle nešlo, kedy som nemohol vybrať ľavú poloos z náboja ložiska. To ma trocha zdržalo nakoľko som to rozobral v sobotu, takže auto chvíľu v garáži "lietalo", kým som po víkende požičal sťahovák a konečne sa mi podarilo vybrať poloos. Nakoľko sa menili aj ložiská, ďalší problém bol nasadiť nové ložisko. Drážky v tisíchrane som teda ešte jnemne prebrusoval, aby si to správne sadlo. Ďalej sa už iba všetko dookola čistilo a skladalo
Nové diely:
- spodné ramená
- vrchné ramená (verzia FL má stúpanie kužeľa 1:6 a pred FL 1:10)
- stabilizačné tyčky
- ložiská
- tlmiče
- prachovky
- uloženia
- brzdové kotúče + platničky + kolíky a pliešky strmeňov
Vyslovene sa k výmene pýtali tlmiče, prachovky, 1x ložisko, 1x spodné rameno, no už keď to robím tak poriadne Pružiny zatiaľ ostali pôvodné, nie sú hrdzavé ani poškodené, takže zatiaľ stačia. Predná náprava je momentálne krásne tuhá a na R19 miestami aj príliš tvrdá
Nafotené nemám síce všetko no pripájam aspoň čiastočnú galériu
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dodatok k poslednému príspevku, urobila sa následne aj geometria na predok aby som mal srdiečko na správnom mieste
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
NEAKTUÁLNY REPORT A JEDNA CHUŤOVKA
Aby sa to tu aspoň nejakým spôsobom hýbalo tak pridávam aj nejaké nie veľmi podstatné veci. Dávnejšie som menil stierače, pôvodné boli v stave, že som sa tešil keď nepršalo
Palivový filter nevyzeral starý ale dal som rovnako nový.
Chuťovku posúďte sami, ja som celkom spoko
Auto inak šľape, aktuálne 217xxxkm.
Aby sa to tu aspoň nejakým spôsobom hýbalo tak pridávam aj nejaké nie veľmi podstatné veci. Dávnejšie som menil stierače, pôvodné boli v stave, že som sa tešil keď nepršalo
Palivový filter nevyzeral starý ale dal som rovnako nový.
Chuťovku posúďte sami, ja som celkom spoko
Auto inak šľape, aktuálne 217xxxkm.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů