oleje pro T-jety
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
oleje pro T-jety
Nevím kam s tím, tady to bude snad rozumný.
Kolega v práci má GP s T-Jetem. Staří cca 4 roky a najeto necelých 50 tkm. Asi před půl rokem si nechal přemapovat ECU na 150 k. Jezdí s tim normálně, ale čas od času to prý řádně prožene. Ptal se mě proto, jestli by neměl zvolit nějaký lepší olej než používanou Selenii K, respektive jestli je dostačující. Zmínil jsem se mu o Racingu, ale to je 10W.... Lze jí tam dát, nebo K stačí?
Osobně bych tam asi nechal K a zkrátil interval výměny, ale chci se poradit s vámi (Alfasilver, HonzaR...)
Kolega v práci má GP s T-Jetem. Staří cca 4 roky a najeto necelých 50 tkm. Asi před půl rokem si nechal přemapovat ECU na 150 k. Jezdí s tim normálně, ale čas od času to prý řádně prožene. Ptal se mě proto, jestli by neměl zvolit nějaký lepší olej než používanou Selenii K, respektive jestli je dostačující. Zmínil jsem se mu o Racingu, ale to je 10W.... Lze jí tam dát, nebo K stačí?
Osobně bych tam asi nechal K a zkrátil interval výměny, ale chci se poradit s vámi (Alfasilver, HonzaR...)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: oleje pro T-jety
mňo 150k ještě není tak moc, já to mám v Bravu jako standard a taky jezdím na tu předepsanou selenii a po 60tkm žádný problém. Sportřeba oleje 0, motor funguje naprosto normálně....
Osobně bych tam nic jako 10W-60 nelil, jednak se olej pomaleji zahřeje takže mazání turba za studena bude horší a druhat T-jety tráví 99% svého pracovního času někde mezi 1500-4000 otáčkama a tam prostě viskozitu 60 nepotřebuješ. Nevím jak se chovají ty chipnuté varianty (to ti napíše Gio), ale myslím že ani jejich jezdci nejezdí na víc otáček než nějakých 5500-6000 a to jen krátkodobě....
Můj laický názor tedy je držet se originálu....
Samozřejmě, znalci třeba přijdou z nějakou originálnější teorií
Jinak já měním co 15tkm.... předepsaných 30 považuju za příliš mnoho....
Osobně bych tam nic jako 10W-60 nelil, jednak se olej pomaleji zahřeje takže mazání turba za studena bude horší a druhat T-jety tráví 99% svého pracovního času někde mezi 1500-4000 otáčkama a tam prostě viskozitu 60 nepotřebuješ. Nevím jak se chovají ty chipnuté varianty (to ti napíše Gio), ale myslím že ani jejich jezdci nejezdí na víc otáček než nějakých 5500-6000 a to jen krátkodobě....
Můj laický názor tedy je držet se originálu....
Samozřejmě, znalci třeba přijdou z nějakou originálnější teorií

Jinak já měním co 15tkm.... předepsaných 30 považuju za příliš mnoho....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: oleje pro T-jety
Selenia Abarth 5W50 

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: oleje pro T-jety
neznám, ale specifikace vypadá rozumně
To je jako Star vytuněný pro vyšší otáčky, jo?

To je jako Star vytuněný pro vyšší otáčky, jo?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: oleje pro T-jety
to nevim ,ale je to doporučenej olej pro TBčka od Abarthu, tak že pro nadloubaný "obyčejný" TB to bude fajnovej olejíček
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: oleje pro T-jety
Tak díky chlapc za info.
To Petr: To je celkem masakr olej, líbí se mi ta krabička
To Petr: To je celkem masakr olej, líbí se mi ta krabička

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: oleje pro T-jety
jj obal v tomhle případě fakt prodává:-D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Gionardi
- Štamgast
- Příspěvky: 868
- Registrován: 1.5.2007, úte 15:18
- Bydliště: Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: oleje pro T-jety
Original na 155CV = Pure energi = Novitec jsem osadil v 16ti tis. - teď mám 97tis - a jede jak má - výměna co 10tis (zas to není tolik peněz a mazatko* je stale jako nové
- takže schrnuto*:
nejlepe co 10* origo olej a prát vzducháč - pokaždé při výměně oleje

nejlepe co 10* origo olej a prát vzducháč - pokaždé při výměně oleje

Naposledy upravil(a) Gionardi dne 24.12.2014, stř 08:30, celkem upraveno 1 x.
fajne je byt Alfista
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
T: sei zero otto quattro otto zero quattro tre zero
Re: oleje pro T-jety
Někdo tu řešil spolehlivost T-jetu a četl jsem teď jeden problém a to předepsaný interval na olej 30tis km s 3l náplně...
Re: oleje pro T-jety
No holt to není motor na okruh :-) při normálním zacházení a prohánění po okresce to nemůže být problém, na okruh bych dal chladič oleje s přídavným zásobníkem.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: oleje pro T-jety
To mě taky sere. Mojí bych chtěl za rok koupit GP, ale mám strach, že jak to bude mít najeto přes kilo a jezdilo to na olej po 30 tis. tak ten motor bude v hájiPetr147 píše:Někdo tu řešil spolehlivost T-jetu a četl jsem teď jeden problém a to předepsaný interval na olej 30tis km s 3l náplně...

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: oleje pro T-jety
Kluci potřebuji radu jakej olej do Alfa Romeo Giulietta 1.4 TBi 125kW. Při 15.000 km nalito Selenia StAR Pure Energy 5W-40 (minulý majitel) při 25.000 znovu výměna, ale přiznám se, že nevím za jaký olej (bylo to v autorizáku IMOFA - musím zjistit) a nyní najeto 35.000 a nevím co tam mám nalít, dle specifikací tam prý patří Selenia Digitek Pure Energy 0W-30, ale pokud byl do teď 5W40 tak se mi to moc nechce měnit a nebo zvažuju Selenia Abarth 5W-40, tak nějaká rada???
Alfa Romeo 159 SportWagon 2.4 JTDm, r. v. 2006
Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir TCT, r. v. 2016
Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir TCT, r. v. 2016
Re: oleje pro T-jety
po Star Pure energy (na který do jezdilo odjakživa, jen s intervaly 30tkm a posledním 10tkm už za mě) jsem udělal proplach a přešel na Motul Xclean... jestli to prospívá uvidím..
výměnu mám plánovanou před zimu, o5 s proplachem, protože se mi nelíbí ten sajrat co s ev motoru vytvořil během těch 30tkm intervalů..
výměnu mám plánovanou před zimu, o5 s proplachem, protože se mi nelíbí ten sajrat co s ev motoru vytvořil během těch 30tkm intervalů..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: oleje pro T-jety
No já jsme mezitím zjistil, že:
15tis - Selenia StAR Pure Energy 5W-40
25tis - Selenia Digitek Pure Energy 0W-30
rozhodl jsem se měnit olej po 10tisících a nyní má auto najeté 35.800 a váhám mezi Digitek P.E. 0W-30 a Selenia Abarth 5W-40.
Nějaká rada od zkušenějších ???
15tis - Selenia StAR Pure Energy 5W-40
25tis - Selenia Digitek Pure Energy 0W-30
rozhodl jsem se měnit olej po 10tisících a nyní má auto najeté 35.800 a váhám mezi Digitek P.E. 0W-30 a Selenia Abarth 5W-40.
Nějaká rada od zkušenějších ???
Alfa Romeo 159 SportWagon 2.4 JTDm, r. v. 2006
Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir TCT, r. v. 2016
Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir TCT, r. v. 2016
Re: oleje pro T-jety
No jestli hraješ na záruku, tak tam lej, co tam má být Selenia Digitek Pure Energy 0W-30.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: oleje pro T-jety
Zdravím rád bych si sám vyměnil olej v Giuliette 1,4 88KW a v návodu je SAE 5W-40 ACEA A3 Předpis 9.55535-S2. Takže hledám olej Selenia a všude nacházím jen ACEA C3 (např.Selenia STAR Pure Energy - 5W-40) a A3 jsem nalezl pouze u Castrolu kterej tam byl doteď. Jakou Selenii bych tam měl dát? Díky moc za radu.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: oleje pro T-jety
Patří tam tam ta Star Pure Energy. To C3 je víc než A3
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: oleje pro T-jety
A není to náhodou tak, že C3 je low saps olej, tudíž by teoreticky adetivačně měla lépe mazat ta A3 ne?
. Přece ty specifikace C jsou hlavně pro DPF i kdyz už to serou i do benzínu....a ekologie je v dnešní době až na prvním místě než životnost motoru.

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: oleje pro T-jety
Díky za rady naliju tam tu C3 tak něják jsem si říkal, že to bude náhrada za A3.
Re: oleje pro T-jety
Ladis píše: Ano je to přesně tak. osobně bych nikdy C3 do benzínu nedal, nicméně tisíce jiných aut na to jezdících dokazují opět jediné: Když budeš jezdit jako člověk a měnit včas, nalej tam prakticky cokoliv.
Neustále omílané nesmysly o firemních normách a doporučení výrobce jsou dávno vyvráceny. Příkladů kdy stejný motor použije jiná automobilka a předepisuje úplně jiný olej je dost. Viz. JTDm převlečené za CDTi a jezdící na olej za 500,-
Provozujeme T-Jet už 6. rok a vždy běžný olej 5W-40. Valvo,Mobil,Shell,cokoliv naprosto bez problémů. Původní servis co dělal jen italské auta zase používal jenom Fuchs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host