JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Ahoj, předem se omlouvám, nemám Alfu, ale Fiat Stilo. Dávám to sem, protože tu řešíte hodně technické problémy, tak bude větší šance na vyřešení.
Jedná se o JTD 85kw 2004 Euro3. (originál SW)
Auto mám přes 5 let a před 4 měsíci se objevil první problém s kterým bych potřeboval pomoct.
Pokud přidávám plyn do 3/5 pedálu je vše v pořádku. Pokud ale mám 2200ot (dělá to při všech otáčkách) a sešlápnu plný plyn, tak auto vystřelí pěkně, ale během 2s je úbytek výkonu, tak 10-15kw a výkonem to houpe 3-4x (chvílí plný výkon, chvíli ten úbytek výkonu) než se to srovná a pak má motor plný výkon.
Zkoušel jsem: odpojit váhu - stejný, odpojit čidlo tlaku turba na sání - stejný, zaslepen EGR - stejný, jen už turbo začíná tlačit cca od 1900ot, předtím 2100ot.
S problémem se začalo i kouřit z výfuku pokud dám plný plyn - né nějak moc, ale kouří to.
Co si teď myslím, že to může být: díra někde v hadici od turba k motoru - přijde mi, jako by byla v hadici prasklinka a jakmile tlačí turbo přes 1bar, tak se prasklinka otevře a utíká tudy vzduch, díky kterému spadne tlak, pak se zase zavře a takhle dokola, dokud se tlak neustálý. Nebo hadička k ovládání klapek turba.
Jde mi o to, zda jste se s tím někdo setkal, na obrázku je vidno jak tlak kolísá a s tím i výkon (přeřazování 3-4-5).
Jedná se o JTD 85kw 2004 Euro3. (originál SW)
Auto mám přes 5 let a před 4 měsíci se objevil první problém s kterým bych potřeboval pomoct.
Pokud přidávám plyn do 3/5 pedálu je vše v pořádku. Pokud ale mám 2200ot (dělá to při všech otáčkách) a sešlápnu plný plyn, tak auto vystřelí pěkně, ale během 2s je úbytek výkonu, tak 10-15kw a výkonem to houpe 3-4x (chvílí plný výkon, chvíli ten úbytek výkonu) než se to srovná a pak má motor plný výkon.
Zkoušel jsem: odpojit váhu - stejný, odpojit čidlo tlaku turba na sání - stejný, zaslepen EGR - stejný, jen už turbo začíná tlačit cca od 1900ot, předtím 2100ot.
S problémem se začalo i kouřit z výfuku pokud dám plný plyn - né nějak moc, ale kouří to.
Co si teď myslím, že to může být: díra někde v hadici od turba k motoru - přijde mi, jako by byla v hadici prasklinka a jakmile tlačí turbo přes 1bar, tak se prasklinka otevře a utíká tudy vzduch, díky kterému spadne tlak, pak se zase zavře a takhle dokola, dokud se tlak neustálý. Nebo hadička k ovládání klapek turba.
Jde mi o to, zda jste se s tím někdo setkal, na obrázku je vidno jak tlak kolísá a s tím i výkon (přeřazování 3-4-5).
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Jestli to hulí černě, tak prasklá hadice. Měl sem celý zadek od sazí. A je to i slyšet když to uniká dírou, hezky to prdí.
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 85 kW, 2005
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Na stile sa prediera hadica z intercoolera o plastovy kryt nad kolesom.
A k tomu logu, skoda, ze tam niesu otacky, ale mne to pripada ako problem s regulaciou turba, lebo sa to zacne vlnit az ked to prvy krat zreguluje vysoky tlak ale ten klesne prilis a takto dookola. Ako keby ta regulacia nestihala... Tzn. podla mna, bud problem v podtlakovom vedeni regulacie, alebo vo ventile, alebo v turbe...
A k tomu logu, skoda, ze tam niesu otacky, ale mne to pripada ako problem s regulaciou turba, lebo sa to zacne vlnit az ked to prvy krat zreguluje vysoky tlak ale ten klesne prilis a takto dookola. Ako keby ta regulacia nestihala... Tzn. podla mna, bud problem v podtlakovom vedeni regulacie, alebo vo ventile, alebo v turbe...
Giulietta 1.4 TB 88kW
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Hulí to fakt minimálně (zadek černý není), předtím vůbec - zvukový projev je 5 let pořád stejný.
Půjčím si tu pumpičku s manometrem a natlakuju to celé od turba k motoru jestli není někde díra.
V akčních členech když jsem vypl motor a ještě byl nějaký podtlak od vakuové pumpy, tak jsem zkoušel regulaci turba a tyčka šla 0-100% plynule bez záškubů.
Pokud mám ještě s diagnostikou něco uložit, tak napiš, co vše mám do grafu zapnout a zítra dodám.
Dával jsem pryč hadici z turba a zkoušel vůle, do strany se vrtulka vůbec nehnula a po ose tam je vůle 0,2-0,3mm.
Jinak zatím děkuji za rady.
Půjčím si tu pumpičku s manometrem a natlakuju to celé od turba k motoru jestli není někde díra.
V akčních členech když jsem vypl motor a ještě byl nějaký podtlak od vakuové pumpy, tak jsem zkoušel regulaci turba a tyčka šla 0-100% plynule bez záškubů.
Pokud mám ještě s diagnostikou něco uložit, tak napiš, co vše mám do grafu zapnout a zítra dodám.
Dával jsem pryč hadici z turba a zkoušel vůle, do strany se vrtulka vůbec nehnula a po ose tam je vůle 0,2-0,3mm.
Jinak zatím děkuji za rady.
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Dnes jsem zkontroloval vajco od turba pomocí stříkačky a jde krásně plynule od 0-100%. Když jsem dal stříkačku na měnič tlaku, tak nasávání i foukaní do hadičky šlo a ventil odfukoval, je to správně? Sundal jsem i podběh, abych zkontroloval hadice kolem IC, horní je v pořádku (jen otlačená od podběhu). Ta spodní byla opřená o plast, co drží podběh a je naříznutá. Hmatem to vyžrané je, ale díru jsem tam necítil. Pro jistotu ji objednám a vyměním.
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Normálně bych řekl přidřená (zakarbonovaná) regulace turba, ale když chodí plynule, tak asi špatnej regulátor podtlaku.
Pokud by byla díra v hadici, tak by to ten 1 bar ani nenatlačilo.
Pokud by byla díra v hadici, tak by to ten 1 bar ani nenatlačilo.
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
No moze byt aj ten ventil (solenoid) pridreny, ale co ma robit ked do neho fukas, to neviem. Stilo ho ma dost zle umiestneny, ze ked prejdes velkou mlakou tak ho vykupes... Ja som ho koli tomu presuval na kastlik baterie. A ked som ho rozobral pamatam si, ze ta oska v nom bola pridrena (uz si nepamatam co presne to robilo mne, preco som to rozoberal). Mozes mat aj problem s podtlakom ako takym - ze niekde fuci... Potom k tym hadiciam, mne este praskla aj ta na turbe ako keby sa prerezala o pasku, takze to nebolo ani vidno...
Giulietta 1.4 TB 88kW
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Co špatně umístěný kvůli vodě, ale dostat se k němu kvůli výměně... Hadice je objednaná, tak vyzkouším. (pro jistotu, než aby někde po cestě prdla) Poté seženu ventil a přes hadičky ho vyzkouším napojit, pokud to bude tím, rovnou mu najdu lepší místo nahoře.
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Tak dnes mi měla přijít hadice k IC, jaké bylo překvapení, když místo toho mi přišel 20kg balík a v něm 20l barel s LongLife olejem
Ve skladu se spletli a hadici budu mít až ve středu :/

Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
Tak koleno mezi turbem a IC bylo skoro prodřené, ale díra nebyla. Dnes jsem vyměnil měnič tlaku + koupil podtlakové hadičky a našel místo nahoře u akumulátoru. Bohužel je to pořád stejný. Jediný teda už asi zbývá turbo? To měnit nebudu, protože auto jinak jede dobře. Pokud je to turbem, tak počkám než se to zhorší.
Re: JTD 85kw - pokles plnícího tlaku
No ak si vylucil vsetko ohladne regulacie: snimac, solenoid, podtlakove hadicky, tak uz asi len mechanizmus lopatiek v turbe...
Giulietta 1.4 TB 88kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti