TBi - pokec
- Roman-okruhari
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.6.2014, stř 10:28
Re: TBi - pokec
Věřím, že tohle to nebude tvůj problém, ale děje se mi něco podobného. Jakmile se ochladilo, tak po nastartování 1-2 vteřiny klepe, než se dostane olej do variátorů, pak sice ztichne, ale jak přidám plyn, opět zachrastí a zakopne motor (jednou dokonce hodilo i chybu motoru). Potom už vše běží jak má. Motr má najeto 160 tisíc, takže variátory na tom už nebudou nejlíp. Řešil někdo výměnu?
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
Re: TBi - pokec
Zdravim mám otázku AR 159 1750 TBi nastartuje na brnknutí a pak se houpou otáčky a po chvilce auto chcípne, když nastartuji po druhé většinou už je to dobrý, otáčky teda houpou, ale nechcípne, dělá to jen když je zima jak je nad 5 stupňů tak vše v pořádku, nevíte někdo co by to mohlo být, diagnostika nic neříká vše podle ní funguje dobře, live data taky dobrý
- Tornado156
- Nováček
- Příspěvky: 245
- Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
- Bydliště: Kysucké Nové Mesto
Re: TBi - pokec
Mne toto robil Fiat Tipo Tjet. Po prechode na premiovy benzin OMW vsetko bez problemov. A to som do toho auta daval iba premiove benziny. Robilo to Slovnafte, Orelen -Benzina, Shell. Nechcel som tomu verit ale je to empiricky potvrdeny fakt u mna a to iste aj svagor na jeho Fiate.
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200
Alfa Romeo Stelvio 2.0T VELOCE 2020
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200
Re: TBi - pokec
taky jsme s tím chcípáním bádal a nakonec přišel na to, že před a za váhou vzduchu jsou odbočky do rezonátoru, kteýr nejsou ze zrovna pružnýho matroše a spony to nedostatečně stahujujou.. tak jsme tu trubku podlepil páskou, aby se to lépe stáhlo a dotěsnilo a zdá se že to byl zdroj problému se chcípáním..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Benzín jsem tankoval 95(Eurooil) a nic to nedělalo, teď 100(MOL) a děláto musim vyjezdit nádrž a zkusim to, ty odbočky nevim řeknu mechanikovy třeba něco ještě najdem, ale díky zkusim
Nízký tlak oleje při startu v zimě
Hoj
Jedná se o 1750TBI Giulietta 2012.
Mám problém s těsněním mezi nasávacím hrdlem oleje ve vaně motoru a olejovým čerpadlem.Kontrolka mazání po nastartování hlavně v zimě zhasne třeba až za 5 sekund.Do té doby motor klepe než se natlakuje.Je to klasickej problém TBI motorů.Koupil jsem místo původního těsnění speciální meziprvek s O kroužky aby se situace už nikdy neopakovala.Koupeno asi za 60 euro z JTD performance com.
No a o co mi jde: Četl jsem kdesi, že na povolení asi 2ks šroubů vany u setrvačníku potřebuji speciální přípravek.Údajně je to jen prodloužený klíč.Jenže nevím co je to za klíč.Jestli je to torx, nebo normální šestihran 10 nebo co vlastně.Mohl by mi někdo ten přípravek vyfotit, případně zjistit jeho délku a co je na konci za klíč?Případně přípravek koupim, ale nikde jsem ho nenašel.Nebo by jste ho měl někdo k zapůjčení?
Další věc: Rozhodl jsem se při této příležitosti demontáže vany vyměnit všechny ojniční ložiska - s tím by neměl být problém.Jen bych se chtěl zeptat jestli někdo víte na tento motor utahovací momenty ojničních ložisek, případně i hlavních ložisek klikového hřídele?
Také jsem si říkal, že bych rovnou vyměnil i hlavní ložiska kliky včetně axiálního ložiska kliky.Ale protože jsem nikdy neviděl blok 1750 tbi bez ložisek, tak nevím jestli půjdou hlavní i axiální ložisko klikového hřídele vyměnit i bez demontáže motoru a klikového hřídele.Teoreticky by to mělo jít vytlačením hlavních pánví něčím měkkým z plastu.Ale viděl jsem bloky motorů kde do pánve byl z bloku výstupek v místě mazacího otvoru a tím pádem bych bez demontáže klikovky toto nemohl provést.
Máte někdo fotky demontovaného TBI motoru zespodu?Potřebuji fotky ze spodní strany motoru bez pánví, případně i s nimi a pokud možno z blízka.Nesmí tam být kliková hřídel, abych se na tohle mohl podívat.
Díky za infa, fotky atp.
Jedná se o 1750TBI Giulietta 2012.
Mám problém s těsněním mezi nasávacím hrdlem oleje ve vaně motoru a olejovým čerpadlem.Kontrolka mazání po nastartování hlavně v zimě zhasne třeba až za 5 sekund.Do té doby motor klepe než se natlakuje.Je to klasickej problém TBI motorů.Koupil jsem místo původního těsnění speciální meziprvek s O kroužky aby se situace už nikdy neopakovala.Koupeno asi za 60 euro z JTD performance com.
No a o co mi jde: Četl jsem kdesi, že na povolení asi 2ks šroubů vany u setrvačníku potřebuji speciální přípravek.Údajně je to jen prodloužený klíč.Jenže nevím co je to za klíč.Jestli je to torx, nebo normální šestihran 10 nebo co vlastně.Mohl by mi někdo ten přípravek vyfotit, případně zjistit jeho délku a co je na konci za klíč?Případně přípravek koupim, ale nikde jsem ho nenašel.Nebo by jste ho měl někdo k zapůjčení?
Další věc: Rozhodl jsem se při této příležitosti demontáže vany vyměnit všechny ojniční ložiska - s tím by neměl být problém.Jen bych se chtěl zeptat jestli někdo víte na tento motor utahovací momenty ojničních ložisek, případně i hlavních ložisek klikového hřídele?
Také jsem si říkal, že bych rovnou vyměnil i hlavní ložiska kliky včetně axiálního ložiska kliky.Ale protože jsem nikdy neviděl blok 1750 tbi bez ložisek, tak nevím jestli půjdou hlavní i axiální ložisko klikového hřídele vyměnit i bez demontáže motoru a klikového hřídele.Teoreticky by to mělo jít vytlačením hlavních pánví něčím měkkým z plastu.Ale viděl jsem bloky motorů kde do pánve byl z bloku výstupek v místě mazacího otvoru a tím pádem bych bez demontáže klikovky toto nemohl provést.
Máte někdo fotky demontovaného TBI motoru zespodu?Potřebuji fotky ze spodní strany motoru bez pánví, případně i s nimi a pokud možno z blízka.Nesmí tam být kliková hřídel, abych se na tohle mohl podívat.
Díky za infa, fotky atp.
Re: TBi - pokec
klika nikdy nejde ven bez demontaze motoru - rozhodne pokud je treba vymenit saly, aby to bylo poradne.... tim se resi problem s demontazi vany... a pripadnym bordelem v motoru z odrbane kompozice..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Hoj
U většiny motorů není problém vyměnit hlavní ložiska kliky bez demontáže klikového hřídele.Já potřebuju vědět, jestli to v případě 1750 tbi je proveditelné.A chci vidět pokud možno fotky bloku zespodu se sundanými překlady hlavních ložisek.Jinak já nebudu přebrušovat kliku, dám tam standardní rozměr lágrů co se dávaj v prvovýrobě.A to jenom z toho důvodu, že tlak oleje je určitě nižší než by měl být kvůli tomu těsnění mezi nasáváním oleje a čerpadlem co budu měnit.Nemusím nic čistit od bordelu z lágrů, žádnej tam není a nebo jen v mikroskopickém a nepostřehnutelném množství.Jinak proč ložiska za pár korun nevyměnit, když už bude dole vana a nic mi v tom bránit nebude.Ojniční vyměnit není žádný problém, ale nevím jak ty hlavní na klice.Proto se ptám na potřebné věci.Tak doufám, že se tady najde někdo, kdo měl opravdu 1750tbi rozebrán a bude vědět.
Díky za infa a pomoc chlapi.
U většiny motorů není problém vyměnit hlavní ložiska kliky bez demontáže klikového hřídele.Já potřebuju vědět, jestli to v případě 1750 tbi je proveditelné.A chci vidět pokud možno fotky bloku zespodu se sundanými překlady hlavních ložisek.Jinak já nebudu přebrušovat kliku, dám tam standardní rozměr lágrů co se dávaj v prvovýrobě.A to jenom z toho důvodu, že tlak oleje je určitě nižší než by měl být kvůli tomu těsnění mezi nasáváním oleje a čerpadlem co budu měnit.Nemusím nic čistit od bordelu z lágrů, žádnej tam není a nebo jen v mikroskopickém a nepostřehnutelném množství.Jinak proč ložiska za pár korun nevyměnit, když už bude dole vana a nic mi v tom bránit nebude.Ojniční vyměnit není žádný problém, ale nevím jak ty hlavní na klice.Proto se ptám na potřebné věci.Tak doufám, že se tady najde někdo, kdo měl opravdu 1750tbi rozebrán a bude vědět.
Díky za infa a pomoc chlapi.
Re: TBi - pokec
melo by to jit vystouchnout ... ale nazor na to, ze to je prasarna nezmenim.
na tomhle motoru byly saly s 200tkm naprosto ok, jen to zaclo zrat olej, pravdepodobne pres kruhy...valce ok, ve 3 stovkach..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
zopar obrazku z vymeny tesneni mezi pumpu a saci kos ( koupena vylepsena nahrada za 300 z allegra) k akci jsem se rozhodl potr co na me 2 x minuly tyden blikl nedostatecny tlak oleje
poznatek po montazi.. vyrazne tizsi motor! uz to neni zadny zelezarstvi z vrchu jako predtim (variatory atd)
vejmrd to delat na aute teda je, nektery srouby ( drzak motoru na olejove vane a pak drzak loziska poloosy) nejdou vubec dobre povolit a na vejfukovy sem bral flexu. v pripade 159tky...
pri te prilezitosti stredovy tlumic out, nahrada za dil z 2.4 jtdm.. zvukove minimalni zmena...je vic slyset turbo.. takze modifikace pro dobrje pocit
stravil jsem nad tim 12 hodin cisteho casu.. dobrou polovinu rezanim a odvrtavanim neposlusnejch sroubu a pak dostavanim jezka z klece ven ( kat s prvnim dilem venn z auta.abych mohl nahradit rozrezany srouby)...
kdyby to slo hezky, je to tak za 4 hodiny hotovy, coz byl puvodni plan
poznatek po montazi.. vyrazne tizsi motor! uz to neni zadny zelezarstvi z vrchu jako predtim (variatory atd)
vejmrd to delat na aute teda je, nektery srouby ( drzak motoru na olejove vane a pak drzak loziska poloosy) nejdou vubec dobre povolit a na vejfukovy sem bral flexu. v pripade 159tky...
pri te prilezitosti stredovy tlumic out, nahrada za dil z 2.4 jtdm.. zvukove minimalni zmena...je vic slyset turbo.. takze modifikace pro dobrje pocit
stravil jsem nad tim 12 hodin cisteho casu.. dobrou polovinu rezanim a odvrtavanim neposlusnejch sroubu a pak dostavanim jezka z klece ven ( kat s prvnim dilem venn z auta.abych mohl nahradit rozrezany srouby)...
kdyby to slo hezky, je to tak za 4 hodiny hotovy, coz byl puvodni plan
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Dalsi bojovka prede mnou... no vypada to tak, ze by 159 tady zaslouzila mit kartu
jelikoz puvodni turbo teklo po vymene tesneni mezi pumpou a sacim kosem do vejfuku tak je asi po 180tkm KO i kdyz tlaci.. nez resit repas sem vyhmat v anglii krasavce upgradovanyho krasavca za 3000,- vc. dopravy...
uvidime co vydrzi
jelikoz puvodni turbo teklo po vymene tesneni mezi pumpou a sacim kosem do vejfuku tak je asi po 180tkm KO i kdyz tlaci.. nez resit repas sem vyhmat v anglii krasavce upgradovanyho krasavca za 3000,- vc. dopravy...
uvidime co vydrzi
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7017
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: TBi - pokec
Hmmm, moc pěkny
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: TBi - pokec
Vysáp jsem to dneska ven, noo.. puvodni turbo melo vule jak prase a divim se ze se tocilo a foukalo i k tem 1.5 bar.. neco v nem pri rotaci vrtulkou chroupe
Zejtra to slozim, nejak sem se zasekl s poradim trubek vody a oleje a nejak to nevychazi
Novej stred se tvari velmi dobre, sem na to zvedavej
pak zas budu moci batat co je s tou elektrikou..
Zejtra to slozim, nejak sem se zasekl s poradim trubek vody a oleje a nejak to nevychazi
Novej stred se tvari velmi dobre, sem na to zvedavej
pak zas budu moci batat co je s tou elektrikou..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TBi - pokec
Někdo s TBIčkem V libereckem kraji /semilsko, jicinsko, jilemnicko... na otestování 2 váh vzduchu.. MES hazi chybu, ale ja nevim jestli to uz neni definitivne problem v ecu, nebo zahadny zpusobem mi odesly obe vahy jak puvodni, tak nova... Oboji Bosch... momentalne dle MES ukazujici i pri vyplem motoru mnozstvi 1200kg/hod.. coz je nesmysl
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host