AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Odpovědět
Audan

Příspěvky: 7
Registrován: 15.11.2024, pát 16:27

AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Příspěvek od Audan » 15.11.2024, pát 16:39

Zdravím všechny alfisty :)
Chci si konečně pořídit AR 159.

Mám vyhlídnutou jednu 159 2.4jtdm 147kw v dobré kondici, byl jsem se i dívat a stav je opravdu dobrý na to stáří vozidla a je v automatu.

Jediné z čeho mám strach, jsou ty praskající hlavy u 2.4.
Čím je to vůbec zapříčiněno a jde tomu nějak předejít?
Tu 2.4 chci už hodně dlouho, jediné, nad čím váhám, jsou ty praskající hlavy, abych po koupi nenajezdil pár týdnu a potom to přijde..

Koukal jsem i po těch 1.9 110kw, ale tam nevím, jestli to není slabá motorizace, případně bych nechal udělat chip, ale přeci jen, jeden válec navíc to nenahradí. Plus na kolik tak vyjde odstranění vyrivych klapek?

Jak to s tou 1.9 jede, není to moc líné?

Co by jste volili vy za motorizaci? Nebýt tam strašák v podobě praskajících hlav, tak neváhám ani sekundu, takže si rád nechám poradit.

Mockrát diky!

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1398
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Příspěvek od swoop01 » 15.11.2024, pát 17:31

Muj osobni nazor je ten, ze je to vzdy zapricineno clovekem. Ta 2.4 oproti 1.9 vybizi vic k tomu, aby se tomu nakladalo a to je cele. Neni to uplne blbuvzdorne a nesmrtelne. Vetsi strach bych mel spis z koroze nez z toho motoru.

Ja osobne bych sel do te 2.4 znova. Nikdy jsem s tim nemel problem. Po meste to ale neni uplna sporivka. Tech 8 si to veme, ale dokaze to i 6.5 po okrskach. Servisne to ale bude drazsi. Pokud si to dokazes sam opravit tak to neni zadna tragedie. V opacnem pripade bych se na to asi vysral.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

Audan

Příspěvky: 7
Registrován: 15.11.2024, pát 16:27

Re: AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Příspěvek od Audan » 15.11.2024, pát 18:04

Díky moc za odpověď!

Takže to mám risknout tu 2.4? Ono to asi bude loterie u každého ojetého auta, né jen u tohoto.

Na autě si udělám spoustu věci sám, jen si netroufnu napr na rozvody.

Jen jsem váhal nad tou 2.4, navíc je za menší peníz než ta 1.9 a motorově šlapala v pohodě.

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 617
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Příspěvek od Ferrari » 22.11.2024, pát 14:58

Ja by som to videl tak: chceš auto, ktoré bude značne spoľahlivé a potrebuješ ho na daily - kúp 1,9
Chceš zábavnejšie auto a nevadí ti, že s ním môžu byť problémy a teda môže byť sem tam odstavené - kúp 2,4

Inak, neviem, čím to je, ale nikdy som nezachytil problém s hlavou pri autách s automatom. Či je to náhoda, či ich bolo výrazne menej, neviem.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 584
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 - 2.4jtdm a 1.9jtdm

Příspěvek od tatkoTom » 22.11.2024, pát 16:57

Možno trepem no mám info, že tie hlavy praskajú ak sa viac zaťažuje nedostatočne zohriaty motor. (Nerovnomerný ohrev - rozťažnosť?)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host