Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 366
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pete Biggy » 28.6.2024, pát 12:27

Z výroby je EFB. AGM bude odolnější, a dražší...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 29.6.2024, sob 12:29

Z výroby je opravdu EFB a viděl jsem názory ( lidí, kteří tomu snad i rozumí.. ), že není vhodné ty systémy zaměňovat, byť to např. na Batterry i píší. Já osobně se "chystám" na EFB, jenom se mi nechce dát 12 tis. za blbou baterii, která je v tuto chvíli 4 roky a každý čtvrt roku ji dobíjím....Snad ještě chvíli vydržím. V SantaFe mám AGM 7 let a nevím o ní...... Nevím co se to tady v Evropě děje, jak jste psali jinde, AR není jediná.
Jsem zvědavý, jak se kdo rozhodnete, zkuste to sem dát.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9095
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 29.6.2024, sob 13:52

V čem by mohlo být riziko použití AGM? Já jí použil a kromě toho, že už se taky jednou vybila i při normálním používání auta nezaznamenávám žádné potíže.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Jura146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 188
Registrován: 20.3.2009, pát 16:40

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Jura146 » 29.6.2024, sob 19:50

V autorizáku (Regio) mi doporučovali při výměně baterie dát AGM, ale zatím jsem to neřešil, původní baterie je zatím OK.
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 366
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Pete Biggy » 30.6.2024, ned 12:07

Podle mě je AGMka v pohodě. Jediné, co mě napadá, tak že se má optimálně nabíjet pri cca o 0,3V vyšším napětí. Ale nemyslím si, že je to nějaký zásadní problém...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 24.8.2024, sob 19:03

Ahoj,
koupil jsem Stelvio v roce 2021 jako dvouleté s 55k nahrbu. Teď má 107k a baterku jsem nenabíjel nikdy, přičemž jezdím občas, spíše víkendy a dlouhé cesty, ve městě najedu minimum (přímovstřik je na to velký strašák a ani nepotřebuju jezdit, na většinu cest stačí kolo :-) tedy cca 50k za 3 roky).
Po 5 letech baterka stále OK bez jediného problému. Start/stop mi zafunguje občas spíše omylem a pokud náhodou, tak ho rychle vypnu.

Je to zázrak? Podle toho co tady čtu, tak asi jo.
Jinak vlastním chytrou nabiječku z Lidlu :-) https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100369585, tou to nějak nabít nebo to nedoporučujete? Trochu jsem totiž znervózněl a raději bych to dobil... .

Dík
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7207
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od speedy » 24.8.2024, sob 20:01

Prdni to na póly v motoru a klidně to dobij,jestli to ničemu nepomůže, tak určitě to ničemu neublíží. A aspoň se třeba vyhneš nemilýmu překvapení někde daleko od domova.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 578
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 24.8.2024, sob 22:00

Hlavne Varty (no aj niektoré iné) vedia kľaknúť zrazu a bez výstrahy.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 24.8.2024, sob 22:43

jo, Vartu jsem míval kdysi, tak 15 let dozadu a pak se začly srát, od té doby už jen Exide. Tam zatím zkušenost parádní.

Jinak na ty póly v motoru, to jako kam? Mám baterku v kufru, myslel jsem, že to připíchnu napřímo na kontakty baterky?
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9095
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 25.8.2024, ned 07:23

To můžeš taky, ale lze to i na připojovací body v motoru. Na torepdu je pod krytkou + a za pravým světlem -
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 25.8.2024, ned 10:25

Hampice píše: 25.8.2024, ned 07:23 To můžeš taky, ale lze to i na připojovací body v motoru. Na torepdu je pod krytkou + a za pravým světlem -
OK, díky, vyzkouším. :)
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 11.1.2025, sob 12:36

Ahoj, tak jsem nenastartoval ani přes kabely skrz Škodu Scala s litrovým tříválcem :-) .
Baterka má 6 let a nabíjel jsem ji 2x. Myslíte, že bude po smrti?
Pokud ano, zvládnu si baterku vyměnit sám, nebo je potřeba s tím do servisu a někde něco "naprogramovat"?
Nerozumím těmhle novotám, vždy jsem si to na autech dělal sám, ale tady je na baterce spousta elektronických nesmyslů, tak se raději ptám.
Co se týče baterky, Battery-import mě doporučil toto: https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--ek720/
Dík
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od rapid » 11.1.2025, sob 18:59

mne ked odisla batrka po 5 rokoch, tak nastartoval na tu startovaciu powerbanku od ledvance( osram)

AGM je trochu tažšia.
ja som kúpil EFB ako bola od výroby.
netreba nic programovať. len budes mat zapisane chyby a bez origo diagnostiky nevymazes. ale je moznost napichnut bypass kábel a potom sa da vymazat cez MES diagnostiku.
tie chyby po nastartovani svietit nebudu dlho, otocis volantom do lava a doprava na plno a zmizne to.
bude to ulozene a dat sa vycitat len po pripojeni diagnostiky, bude v kazdej jednotke zapísany pokles napatia akumulátora.
v pohode to vymenis sam. na baterkovom kontakte je batery senzor IBS
a do miesta pre baterku vojde aj 95Ah bateria ak by si chcel silnejsiu
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 12.1.2025, ned 11:34

Noo, jsem připraven na tuto baterii
https://www.battery.cz/autobaterie-exid ... 2v--el800/
origo má 95Ah a startovací proud 850 A - při jejich rozměru delky 320mm ( ostatní stejné ) jsem takto "silnou" jinde nenašel. U Exide je, ale s délkou 358 - dotaz na rapid - ty jsi to měnil a asi i měřil, vejde se tam 358mm ??, já mám rezervu...
zdař
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1389
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od swoop01 » 13.1.2025, pon 13:15

No jestli to bude jak u Giulie, tak tam asi moc mista na nejake laborovani neni... Videl jsem i opacny problem, kde meli zakladnu baterky mensi a vyvrtali druhou diru do kastle. No ja misto abych vrtal novou diru do kastle tak bych si raci udelal novej drzak.

Chce to vyzkouset, ale cekal bych, ze by se tam EFB od Varty mela vejit, ale jeste jsem to popravde nemenil.
Kapacitne i typove bych tam dal to co tam bylo.

Osobne si ale myslim, ze kdyz do te baterkarny (battery-import) zajedes tak si myslim, ze nebude problem se s tema borcama domluvit a vyzkouset, ktera tam lip sedne. Aspon teda ja v Brne s nima mam dobre zkusenosti. Sice jsem si nikdy nic nevymyslel, ale aniz bych si o to sam rekl tak mi pucili rudl a pomohli nalozit nakladakovou baterku do kufru.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2276
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od mcernoch » 13.1.2025, pon 14:00

swoop01 píše: 13.1.2025, pon 13:15 Chce to vyzkouset, ale cekal bych, ze by se tam EFB od Varty mela vejit, ale jeste jsem to popravde nemenil.
Na ty Varty pozor.
Kvalitatině na tom nejsou moc dobře, protože šidí články, aby ušetřili a je tam i dost reklamací na autobaterie.
Pár obchodů co znám je přestaly prodávat.
Navíc mají zaděláno na to, že možná zkrachují, pokud tam někdo nenalije nějakej peníz.

Exide je asi nejlepší volba.

Dřív jsem dával jen VARTU a teď jsem kupovat taky Exide a maximální spokojenost
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 578
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od tatkoTom » 13.1.2025, pon 14:27

Exide a prv Yuasa dáva náš automechanik. S Vartami máme tu veľmi zlé skúsenosti už roky. Ja osobne aj s "malými - 7Ah" gelovými Vartami.
Autobatérie krachovali doslova týždeň-dva po záruke a bez výstrahy. Gelovky mi nevydržali ani rok.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 14.1.2025, úte 12:08

Tak jsem dal nakonec na doporučení battery importu tuto https://www.battery-import.cz/autobater ... v--el1000/, rozměrově přesně sedí. Ta 95Ah je vyšší, jakási asijská verze. 80Ah verzi nedoporučoval, méně kapacitní prý není radno dávat. Nechal jsem si ji raději namontovat, podržel napětí při výměně náhradním zdrojem připojěným přes kontakty pod kapotou, připojil se na diagnostiku a velkým překvapením, že si výměny baterky auto ani nevšimlo a není potřeba nic dělat mi to předal.
Jediné peklo, které tam je, je málo místa kolem svorkovnic na plusovém pólu při povolování držáku baterie. To ital nedomyslel, hrozí tam zkrat.
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9095
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od Hampice » 14.1.2025, úte 14:39

Zkrat tam hrozí jen, když je to na náhradním zdroji. A za mě to není nutné. Po odpojení baterie zůstanou svítit jen poruchy posilovače a ještě něčeho, ale po přejetí řízení do krajních poloh samy zmizí. Dokonce i stanice v rádiu si to pamatuje a hodiny/datum si to za chvíli natáhne z GPS. Naopak tím bypassem oblbneš IBS sensor a nabíjení se bude k nové baterii ze začátku chovat jako ke staré, než se zkalibruje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 14.1.2025, úte 20:12

Hampice píše: 14.1.2025, úte 14:39 Zkrat tam hrozí jen, když je to na náhradním zdroji. A za mě to není nutné. Po odpojení baterie zůstanou svítit jen poruchy posilovače a ještě něčeho, ale po přejetí řízení do krajních poloh samy zmizí. Dokonce i stanice v rádiu si to pamatuje a hodiny/datum si to za chvíli natáhne z GPS. Naopak tím bypassem oblbneš IBS sensor a nabíjení se bude k nové baterii ze začátku chovat jako ke staré, než se zkalibruje.
Aha, díky, takže moje doporučení je, vyměnit si to sám a je pětikilo doma :D
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

ivos
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 117
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ivos » 14.1.2025, úte 20:42

Takže se Ti tam ta delší (353mm místo 320mm ) vešla ?? Ale máš rezervní kolo ?? Já ho mám a trochu mám obavu, že tam to bude hodně natěsno - holt to kolo budu muset vyhodit a přeměřit. S tou výměnou doma bych to viděl jak píše Hamli - už jednou jsem ji měl tak vybitou, že jsem to musel na volantě zkalibrovat a pak ty hlášky fakt zmizely. dejte sem vědět, jestli to někdo měřil - pod tou dojezdovou rezervou.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 15.1.2025, stř 11:24

ivos píše: 14.1.2025, úte 20:42 Takže se Ti tam ta delší (353mm místo 320mm ) vešla ?? Ale máš rezervní kolo ?? Já ho mám a trochu mám obavu, že tam to bude hodně natěsno - holt to kolo budu muset vyhodit a přeměřit. S tou výměnou doma bych to viděl jak píše Hamli - už jednou jsem ji měl tak vybitou, že jsem to musel na volantě zkalibrovat a pak ty hlášky fakt zmizely. dejte sem vědět, jestli to někdo měřil - pod tou dojezdovou rezervou.
Jo, vešla tam úplně bez problému, můžu vyfotit. Je ale pravda, že nemám rezervu, nevím jak to vychází s ní.
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

ROSSI 20vt+
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12
Registrován: 19.7.2021, pon 23:01

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od ROSSI 20vt+ » 18.1.2025, sob 00:30

takže jsem změřil originál baterku VARTA a má cca 350mm na délku, ne 320mm jak se píše ve specifikaci!
To znamená, že je adekvátní náhradou výše zmíněný 100Ah Exide https://www.battery-import.cz/autobater ... v--el1000/, který má totožné rozměry, viz foto.
Přílohy
Obrázek WhatsApp, 2025-01-18 v 00.18.52_04799fd6.jpg
Obrázek WhatsApp, 2025-01-18 v 00.18.53_80722e08.jpg
ALFA ROMEO Stelvio Veloce - 280cv(2019)
FIAT Coupé 20v Turbo plus - 220cv(2000)
FIAT Argenta 2000 iniezione elettronica - 122cv(1983)
FIAT 125 special - 100cv(1971)

StrejdaGus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 30.10.2024, stř 12:46
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od StrejdaGus » 23.3.2025, ned 22:38

Po 4 letech mi odešla baterka, nedržela napětí ani po nabití, padalo to pár dnech až na 12,2 V, přestal mi jít start-stop. Než abych někde zůstal viset, jel jsem raději na výměnu do Jesenice (battery.cz). Původní Vartu EBF jsem chtěl vyměnit za Exide, ale ta neměla na levé straně potřebný otvor pro hadičku odvětrání. Doporučili mi tedy AGM 95 Ah Banner Running Bull, byla sice dražší, ale podle mechanika je z dostupných baterek jako druhovýroba nejkvalitnější, jako náhrada do Stelvia za EBF je lepší AGM. To jen kdyby někdo další řešil výměnu baterky.
Stelvio Veloce Q4 AT8 2,2 154kW MY2021
AR 156 129 kW 2,4 JTD Sportvagon 2004
AR 156 129 kW 2,4 JTD Ti Sportvagon 2004
AR 155 2,0 8V
Lancia Thema 2,0

StrejdaGus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 30.10.2024, stř 12:46
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení akumulátoru a nouzový start

Příspěvek od StrejdaGus » 23.3.2025, ned 22:48

Ještě doplněk: mám náhradní kolo, baterka se vešla bez problémů. Stelvio nevyžaduje registraci baterie diagnostikou, má samoučící mód. Mechanik připojil náhradní zdroj, vyměnil baterku a změřil nabíjení, jinak nic nedělal. Funguje to normálně bez hlášek. Systém si nejdéle během pár hodin vše přizpůsobí.
Stelvio Veloce Q4 AT8 2,2 154kW MY2021
AR 156 129 kW 2,4 JTD Sportvagon 2004
AR 156 129 kW 2,4 JTD Ti Sportvagon 2004
AR 155 2,0 8V
Lancia Thema 2,0

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů