Zdravím všechny Alfisty. Strašně rád bych si koupil nějaké Stelvio a v podstatě jediné, co mě od tohoto záměru odrazuje, je to, že absolutně netuším, kde bych tento vůz servisoval. Našel by se zde někdo, kdo by mi dokázal doporučit nějaký servis, který by dokázal tento vůz spolehlivě servisovat v rádiusu 150km od Sušice na Šumavě? Nebráním se ani německé straně hranice, samozřejmě čím blíž tím líp. Potřeboval bych někoho, kdo by krom běžné údržby (výměny filtrů, náplní, brzd atd.) dokázal řešit i případné problémy s elektroinstalací, elektronikou a veškerá specifika tohoto vozu. Pokud mohu, ještě bych měl na zdejší komunitu pár otázek ohledně pořízení, spolehlivosti a případných specifik tohoto vozu.
1/ Vzhledem k mému nízkému nájezdu cca 15tis/ročně je mi jedno, zda diesel či benzin. Je nějaký rozdíl mezi mechanickou odolností, životností a případnou poruchovostí mezi dieselem a benzinem případně mezi jednotlivými výkonovými variantami dieselu? Zaznamenal jsem, že u benzinu může docházet k silnému karbonování a klepání motoru následkem poškození válců. Benzínový motor by měl mít válce s pokovením, diesel má klasické vložky?
2/Jak časté jsou u Stelvia závady elektroniky a elektroinstalace? Někde jsem zde zaznamenal nějaké problémy s mikrospínači dveří, různými čidly a podobně a jak spolehlivě jsou tyto závady řešitelné?
3/ Jak je to v případě dieselu se spolehlivostí ADblue?
4/ Asi bych nepotřeboval čtyřkolo, ale jelikož v zimě jezdím na horní Šumavu případně do Alp, mám ze zadokola trochu obavy. Respektive s předokolem s EDS jsem nikdy neměl problém a quatro, které jsem také míval, jsem téměř nikdy nevyužil. V případě Stelvia předpokládám, že se bude jednat o velmi dobře vyvážené auto, bude se za snížených adhezních podmínek chovat výrazně hůř než předokolo nebo nemusím mít obavy?
5/ Koukám po vozech 2021, 2022, 2023 s nájezdem do cca 60tis.km, čímž bych chtěl maximálně eliminovat riziko pasti. Pokud by se objevil vůz s vyšším nájezdem a neprůstřelně doložitelnou historií, je potřeba se toho bát nebo ne? Na Mobile často naskakují i starší ročníky s podezřele nízkým nájezdem - jedná se o specifikum značky Alfa Romeo ve smyslu toho, že majitelé těchto vozů mají tyto vozy spíš jako hračku než k drcení kilometrů, tudíž mají vůči jiným značkám menší nájezdy?
6/ Nemám problém zajet pro auto do DE, ovšem v IT naskakuje více vozů a lepší specifikace. S dovozem z IT ale nemám žádnou zkušenost - našel by se zde někdo, kdo ano nebo by případně dokázal tento dovoz zprocesovat včetně napíchnutí vozu a kontroly laku?
7/ Lze z IT přivézt auto na převozkách nebo musí jet na odtahovce?
8/ Jaké jsou možnosti v případě Stelvia ověření VIN?
9/ Nevěděl by někdo ze zdejších fajnšmekrů o nějakém zajímavém voze s neprůstřelnou historií zde v ČR?
Za všechny odpovědi předem děkuji a omlouvám se, že je to tak obsáhlé, ale nerad bych něco podcenil.
Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
snad se te nekdo ujme ;-) ja ted nemam cas.... ale nebal bych se ani benzinu ani nafty s mensim najezdem.... vsechno ma svoje ale to je u kazde znacky, Alfa se se Stelviem nema za co stydet... a jezdi to fakt skvele.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Pete Biggy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
Taky se mi to teď úplně nehodí vypisovat. Ale souhlas, s ani jedním neuděláš chybu, ale za mě do AR patří benzín. A rozhodně děláš dobře, že vybíráš až auta po faceliftu, který byl v roce 2020. S nájezdem to je kus od kusu. Já mám třeba najeto jen 15 tis. km za dva a čtvrt roku. Ale to jsem měl i u Subaru, nejen u Alfy. Holt to jsou mazlíci převážně na občasné výlety a dovolené, na daily mám "obyč" malé auto....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 205
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti majitelů Stelvio - rady při koupi
moje stelvio s adblue ma 226000km videl som uz take co maju aj 300 000km a stale jazdia. a tie chyby elektroniky co popisujes som este nemal a mal som dve stelvia.
zavady byvaju pri olejovych cerpadlach, ze sa uvolnia skrutky, alebo tesnenie v sacom kosi v olejovej vani moze netesnit.
ja osobne som mal chybu v jednej vyfukovej sonde pred koncovkou vyfuku a vahu vzduchu som menil. ale pri tych km maju u audi uz GO motora za sebou
pri benzinoch castejsie vymeny rozvodov a multiair
zavady byvaju pri olejovych cerpadlach, ze sa uvolnia skrutky, alebo tesnenie v sacom kosi v olejovej vani moze netesnit.
ja osobne som mal chybu v jednej vyfukovej sonde pred koncovkou vyfuku a vahu vzduchu som menil. ale pri tych km maju u audi uz GO motora za sebou

pri benzinoch castejsie vymeny rozvodov a multiair
AR Stelvio RWD 2019 Marrone Basalto/lusso
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů