Zamena oleje

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 10.7.2009, pát 17:34

Osobně nemám nic proti jiným olejům 10W-60..

Valvoline VR1 RACING 10W-60
Platinum Rally Sport SL/CF 10W/60
Castrol EDGE sport 10W-60
Castrol EDGE FORMULA RS 10W-60

Je to jen o složení bází a některých podrobných paramatrech ,viskozitním indexu atd.
No v každým případě u těchto olejů je to jinde než třeba nejasná levná 10W-40 ,což bejvá většinou směs HC+minerál..
Tím nenapadám kvalitní výrobce, který do těchto olejů dávají někdy 100%synthetický složky-třeba AGIP SINTH 2000 10W-40 = Základový olej je PAO, nebo produkty od
Mobilu..

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 10.7.2009, pát 21:06

Hyde2121: na SZ- jak je to se změnou aditivace u Selenia racing 10W-60 u parametru TBN
/dříve 10,8 nyní 8,6 což je předmětem ostré kritiky výrobce stran komunit alfařů...
Toho se teoreticky táká stať na odkazech o dva příspěvky výš-strategie volby výměnného intervalu a souvislost s TBN..

Jj-správná otázka-no původně jsem si netroufal na foru s tím vůbec začít, protože by mě většina měla za magora. :-D
Čili. problematika TAN/TBN u oleje souvisí s faktem, že kyselost se provozem zvyšuje a
nastavuje se nominálně obecně u všech olejů nikoli rovnováha čili neutrál pH ale mírná zásiditost, která postupně klesá až do případného
překývnutí do kyselosti-což je naprosto nežádoucí z hlediska životnosti třecích ploch.
Přístupů je celá řada /dokonce není sjednocený názor, jaká ideální je hodnota tohoto ukazatele zásaditosti v novém oleji i strategie výměny s tím související
-viz přikládám něco teoretických úvah o postupech a strategii výměny, pokud se mi podaří hodit přílohu./
Hodnota okolo 8 je číslo v podstatě dolní, okolo 11-12 je horní u oleje do benzínovejch motorů,
no kvalitní oleje do dieselových motorů mají klidně 16 i víc, což souvisí s chemickými poměry splodin hoření nafty.

Ale--u oleje s esterovou bází-a osobně je upřednostňuju u Alfy pro bezkonkurenční mazivost při vysokých teplotách
se nejedná o emulze typu LL--a jedině tam má smysl se o strategii tvorby tohoto zásaditého "předepnutí" bavit
.
Čili protože esterové oleje provozuju zásadně se strategií 8tis a ven--bez ohledu jestli MOBIL, AGP,SELENIA toto mě v podstatě nebolí, protože z hledisky spodního okraje aditivace který v parametru TBN u aktuální Selenie 10W-60 činí zhruba těch 8,6mgKOH na/g a stačí na interval asi 15000 tis/teoretický, praktický závisí na reálnejch paranetrech spalování./ Je potřeba zdůraznit, že ještě před časem měla Selenia racing TBN10,8--krok "zpět" je vždy vnímán negativně, i když při dodržení
výrobcem dodrženého intervalu výměny nová hodnota dostačuje.

Čili při výměnném intervalu Selenia racing 10W-60 8tis km, který používám i nejnižší aditivace téměř dvojnásobně převyšuje hodnotu odbouranou
kyselými splodinami spalování. a krok Selenie docela chápu, sportovní jízda se neshoduje s dlouhými intervaly výměny obecně, a další
nadaditivace je zbytečná..

Podle parametru TBN bych "sportovní" olej osobně nevolil, no registroval bych jeho hodnotu pro strategii intervalu výměny.
K VALVOLINE 10W-6
Valvoline používá obecně nejasnou směs bází včetně HC a to do Alfy nedávám zásadně. Rozhodně ale se jedná o kvalitní olej
a přidřít na něm bude velkej problém--ta teplotní rezerva tam bezesporu je.
Osobně volím z těchto důvodů /esterová báze/ u Selenia racing 10W-60 8 tis km, případně AGIPracing 10W-60...tam je jasný složení...


V okamžiku zátěže je pro život motoru složení báze naprosto klíčové, a tady dávám jednoznačně přednost
esterovým bázím, /ať teda AGIP,MOBIL,SELENIA../
A viskozitnímu indexu aspoň 170/kvalitní klidně i 184..../

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Aleš » 10.7.2009, pát 21:40

Zajímavý počtení :smt023
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Zamena oleje

Příspěvek od crashta » 14.7.2009, úte 07:59

HonzaR :smt023
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od alfi166silver » 24.7.2009, pát 18:23

Honzo, oba víme, že hodnota TBN dnes není měřítkem kvality oleje. Všechny nejšpičkovější závodní oleje, např. řada ELF HTX (používáno F3000, F Renault. BMW atd) má TBN kolem 8 a viskozitu, světe div se, 15W-40!!! To že má olej viskozitu 10W-60 není měřítkem kvality, kvalifikační oleje 0W-20 mažou úplně stejně jak oleje pro závod.
A o přídavných ztopořovačích oleje si myslím svoje, je to obyčejná zlodějna a je jedno, kdo to vyrábí.....V Americe se jsou schopní pro 5 dolarů zavraždit nebo zapřít svojí rodinu, pokud by ty zázraky ala Bishop doopravdy fungovali, nevěřím že ExxonMobil nebo jemu podobné koncerny, by finančně nepřesvědčil pana vynálezce o prodeji patentu a složil by konkurenci na kolena a vrátil jí do doby industriální revoluce..... Prodej po flaštičkách je v dnešní době totální nesmysl a morální krédo vynálezce, o tom si myslím svoje.....
Nikdy jsem neslyšel, že by syntetická nebo esterová báze v oleji rozpouštěla nějaký karbon nebo úsady, to je přeci nesmysl, o to se stará aditivace. Sebelepší nejsyntetičtější a nejesterovější olej bez aditivace nerozpustí NIC!!!!
Co se týče sympatií ke značce, na vlastní oči jsem viděl jak v týmu, co jezdí mistrovství republiky a Evropy s Alfama, mají na autě logo Selenie přes půl auta a v motoru nalitý Castrol TWS... Je to jen o tom jak který olejář namaže...myslím penězma.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od kejml » 24.7.2009, pát 23:02

HonzaR x alfi166silver
Tady nejste na facebuku, běžte exhibovat a dělat si reklamu třeba na Seznam. $$$$$$

adminz: chybí tu smajlík "prachy"
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od alfi166silver » 24.7.2009, pát 23:12

když myslíš že jsem to sem napsal kvůli reklamě....Další fórum kam přestanu psát a nechám šiřiele mýtů, bludů a elixirů v lahvičkách úspěšně dělat jejich "osvětu".......
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Harous » 25.7.2009, sob 02:18

kejml píše:HonzaR x alfi166silver
Tady nejste na facebuku, běžte exhibovat a dělat si reklamu třeba na Seznam. $$$$$$

adminz: chybí tu smajlík "prachy"
V cem konkretne vidis tu reklamu? Pokud mas argumenty potvrzujici neco jinyho nez tvrdi HonzaR, neni nic jednodusiho nez napsat protiargumenty, v idealnim pripade dolozene odkazy na zdroje... :smt102
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 25.7.2009, sob 12:23

Kejml:

HonzaR x alfi166silver
Tady nejste na facebuku, běžte exhibovat a dělat si reklamu třeba na Seznam. $$$$$$

adminz: chybí tu smajlík "prachy"



Tak myslím, že tohle vlákno je určený k diskuzi o olejích,tak nerozumím oč ti jde-a nejde vůbec o to dojít k nějakému "jedině možnému názoru"..
Pro pořádek ještě podotýkám, že nejsem v oboru olejů a maziv nijak komerčně interesován a to i včetně aditiv, o kterých padla zmínka.
Pokud se zdá poznámka alfi166silver exhibicí, je to nedopatření---mně naopak přišla velmi k věci a hodlám na ní taky reagovat.



Alfi166silver--


Doufám, že předchozí reakce, která byla více méně ospravedlněním kroku Selenie ke snížení
TBN směrem k 8 vyzněla jak říkáš--podstatné jsou jiné parametry, ani doufám nikde nevyznělo tvzení, že měřítkem kvality je visk.klasifikace. Naopak doufám že je zřejmé, že v PŘÍPADĚ ALFY /nemluvím o bávu/ se kloním k visk. třídě 10W-60 s esterovou bází..podle toho, co tu různě opakuju je rozhodující přece pořád dokola omílaná kvalita báze,která rozhoduje o možné dosažitelné úrovni maziva a kvalitní ,spíše ještě lépe-kvalifikovaná,aditivace..no teplotní rezerva plynocí z třídy 60 se u šokově provozovaného motoru, se sklonem k přehřívání olejové lázně/ a to seriový T.S.pod zátěží rozhodně je/ nabízí sama a výrobce tuto náplň pro režim sportovního provozu také d o p o r u č u j e --v tom teda nevidím žádnej problém ,rozpor ani potíž, stran Selenie 10W-60,AGIP 10W-60 racing a další...většina V6 se slušným chladičem olejový náplně by dlouhodobě ustála klidně i 40 to je věcí vkusu..a způsobu provozu..no ale ruku na srdeční sval-kolik lidí z tohoto fora má na oleji opravdu teploměr a tlakoměr..



Nejdřív k těm esterům-půjčím si jako citaci rezervovaného Černého z katedry--

Fenomén magnetismu dospěl i do oblasti
motorových olejů. Bývá spojován s esterovým
základovým olejem či podobnými látkami.
Podívejme se na vlastnosti esterového oleje
trochu blíže. Je to syntetický olej, který kromě
obvyklých prvků uhlíku a vodíku obsahuje také
kyslík. A právě kyslík dodává esteru určité „uni


kátní“ vlastnosti. Ester je díky kyslíku polární a má
vyšší afinitu ke kovovému povrchu než uhlovodíky.
Mazací film vytvořený z esteru je pevnější než uhlovodíkový
film. Proto také oleje pro velmi namáhané
vysokootáčkové motory mívají vysoký obsah esteru
nebo jsou vyrobeny pouze z esterového základového
oleje. Vysokými otáčkami je nutné rozumět hodnoty
kolem 15 000 min-1 či více, které jsou typické např.
pro motokáry, některé soutěžní motocykly, motory
vozů F1 apod.

V běžných i „unikátních“ motorových olejích mají
esterové oleje většinou jiný význam.Ve většině motorových
olejů, pokud jsou v nich obsaženy, pomáhají
estery rozpouštět některá aditiva, která by se v kvalitních
uhlovodíkových základových olejích rozpouštěla
jen velmi těžko. Estery mohou také přispívat k tomu,
aby se motor udržoval v čistotě, protože mají větší
rozpouštěcí schopnost než uhlovodíky. V některých
případech se také pomocí esterů dolaďuje a harmonizuje
účinek aditivace.


Tak tady se to snad objevilo v celý šíři--čili estery samy rozpouštějí kde co včetně carbonu a dalších úsad a také rozpouštějí
často jinak obtížně rozpustitelné látky, které tvoří základ některých aditiv, rozpouštějících -ve zvýšené míře--carbony--tak takhle by to mělo být úplné a přehledné...

Osobně tady nehoruju pro jeden konkrétní olej, ale spíš pro oleje 10W-60 s esterovým základem, pro "mazivostní rezervu" receptur, které mají velký podíl těchto složek v bázi a
pro teplotní rezervu "nahoře"--což u T.S.motoru, běžně provozovaném pod zátěží není od věci/s absencí pořádného olejového chladiče/.

Elf--tak jistě , jen uvaž ale konkrétní způsob použití těchto mazacích emulzí..
Tady nikdo nepojede okruhový závod--s naprosto podružným hlediskem
dlouhodobé životnosti motoru.
Většina lidí, kteří se zde pohybují provozují motory se slušnou porcí km na "hrbu" a
rozhodně nechtějí uspíšit příchod GO. Tak emulze typu 0W-20 atd. bych radši nezmiňoval,
nebo to fakt zkusí někdo šoupnout do T.S. Taky by bylo fér zmínit reálnou životnost spodku
motoru určenýho pro opravdu soutěžní ježdění....Aditivace ve smyslu kinematický viskozity
a viskozitní index musí sledovat i hledisko životnosti, pokud se bavíme o motorech, provozovaných hlavně mimo sportovní rámec a zatěžovaný paradoxně teplotním režimem hlavně typu nikoli ustálený provoz ale teplotní šok..nikdo neosolí soutěžní motor hned
co zavře dveře u garáže--no většina běžných Alf to zažívá po 8 a 10 letech života denně..
To, že většina T.S. nemá slušnej olejovej chladič v pravým smyslu slova považuju
za chybu v případě tak choulostivé konstrukce.

Co se týká Bishopa--předkládám jen to, co mám léty vyzkoušený ,ta receptura má za sebou desítky let existence a je na každým, jak se k věcem tohoto druhu staví.

K tomu typu argumentace--kdyby na tom něco bylo, už by to dávno....koncern ten a ten
koupil a vyráběl.. můžeš mi říct jedinej rozumnej důvod proč by to dělal?

Test bypassfiltrů byl provedem Autobildem ..--výsledek rozboru?
Olej dieslového autobusu po 200tis a opakuju slovy dvěstětis km byl dle vyjádření
výrobce plně v kondici a nebylo nutné jej vyměnit..
Na osobních autech byl olej OK i po 100tis...
Řekni mi--má někdo, přes všechny ekologický kecy, zájem na snížení trhu s mazivy
na objem jedné pětiny? Určitě nééé.. tak proto si tuhle filtraci výrobce dovolí jen u těžkých
stavebních strojů, kde by častá výměna olejový náplně byla z hlediska provozních nákladů
příliš zatěžující.

Což není totéž jako používání LL olejů.
Půlka z nich je v druhé půli životnosti slušným "brouskem" na třecí plochy--
a to si dovolí říct dokonce i Černý, kterej si rozhodně nechce nikoho rozházet, a dál sedět na katedře.

NENÍ V ZÁJMU ŽÁDNÝHO VÝROBCE VYRÁBĚT AUTA S ŽIVOTNOSTÍ PŘESAHUJÍCI
200tis km--pak údržbové náklady spolu se sadou "příslušných nezbytných kur.vítek" spolehlivě vedou k obnově vozového parku u většiny uživatelů, kteří objemem tvoří trh..
Podívej se na nosnou část kasle u 156 konkrétně v okolí "vidlí"závěsu motorus s jinak netknutým lakem. Viděl jsem před měsícem jednu rozstřelenou na dílně..
To není koroze--ale rakovina, ty nosníky pod netknutým nátěrem ala "tlumex" propíchneš prstem--povídám--vypadá to děsivě, to je náhoda--ne prej, tak vypadaj víceméně většinou po 8 letech všechny..a kasle leštěnka..

Jestliže motor z Feldy/s tvarohovou klikou a třema lágrama/ má za sebou 350tis na Bishopovi /460-G/, nežere olej /ani deci/, a pořád jezdí za těch svejch 7, není to pro výrobce přece zajímavý...tenhle přístup,snaha prodloužit životnost klíčovejch komponent
kam motor rozhodně patří míří do oblasti "fanclubů" a nesmí ho mít /bohužel/
rozhodující většina-nebo se položí trh. Na korozi kašle MB i u E řady..

Používám švýcarskou měřící techniku -pro práci-která se už nevyrábí.
Měla kromě o řád větší přesnosti oproti "úspěšné" konkurenci jednu podstatnou slabinu.
Byla téměř nezničitelná. Po odkoupení technologie japonským koncernem došlo
k nahrazení všech životnostně důležitých klíčových komponent plastem, čímž poklesla životnost na snesitelné 3-4 roky a přesnost klesla o řád.Původní konstrukce je nabízena
jako hi.tech v naprosto jiných cenových relacích, neohrožujících běžný trh..

O tom, že věci převratné je třeba prodat nějakému koncernu a pak se dívat, jak je
"zneškodní" mám vážnou pochybnost.
Bishop na to šel jinak--řekl jim--když to dokážete vyrobit, máte patentový práva zadarmo.
Je to jak cola--všichni víte, co v tom je, namíchat to neumí nikdo.
A nedivím se jeho přístupu--jenom tak si ještě po třiceti letech můžem koupit tu
zajímavou emulzi v "ostrý"podobě.

Ani se nedivím, že si NASA nechá míchat vazelínu na klapky raketoplánu od Bishopa a ne
u Shellu..

:-)

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od alfi166silver » 25.7.2009, sob 14:07

Nechci tady exhibovat a je to moje poslední reakce do tohoto vlákna.

ad raketoplán - pokud je jednou v leteckém nebo kosmickém průmyslu mazivo schváleno, již NIKDY nedojde k jeho výměně za jiný typ a ani značku a musí se vyrábět stále stejně. Dojde li k ukončení výroby maziva nastávají šílené schvalovací zkoušky. Takže ne že by Shell neuměl, ale není důvod měnit, zde se na lepší nehraje.Takže pokud nějaký kamarád Bishopa v NASA prosadil jeho mazivo, nikdy nedojde k jeho nahrazení něčím jiným a navíc, mazivo přeci musí být americké.

ad závody - ano, maziva pro závodní auta jsou úplně jiná a do normálního osobního auta nepatří, použil jsem to jen jako příměr.

ad viskozita - je "úplně" buřt jakou použiješ, např. pro TS a JTS motor stejných Alf 156 a nevěřím,že motor je jiný, je pro Finsko a Severské země předepsán tento olej http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... r-5W-30-2l a nezadírají a učitě taky "závodí"...
Osobně jsem se svojí alfou co mám v podpisu donedávna jezdil na viskozitu 0W-40 a nic jsem nezadřel, ikdyž všichni tvrdili opak. Moje auto olej 10W-60 nikdy nevidělo a původnímu majiteli ve značkovém servisu AlfaRomeo dávali Castrol TXT 5W-40. Auto má najeto 190 000 km a motor se stále těší dobré kondici a na vačkách ani náznak nějakého potřebení(musím štelovat ventily tak proto to vidím)

ad karbon - že úsady rozpouští aditivace za tím si stojím, p.Černý to špatně formuloval, v PAO olejích se velmi špatně rozpouští aditivace a proto se používá v těchto olejích esterová složka,která jí rozpustí velice dobře. Když si pozorně přečteš jeho články občas si protiřečí, ale odborník opravdu je a nedovolím si s ním polemizovat.

ad aditiva Bishop - světem hýbou peníze, peníze a zase peníze, proč bych něco vyráběl po lahvičkách za 300,-Kč a školil MLM prodejce, když bych mohl jednorázově dostat sumu třeba s 15ti nulama v dolarech. Pamatuji si hned po revoluci podvod s vynálezcem kuželové převodovky jak také nechtěl prodat VW atd.

ad oleje pro nákladní dopravu - v tomto segmentu je běžné že olej vydrží 100 000 km, ale cena litru tohoto oleje je dvoj až trojnásobná proti ceně oleje pro osobní auto ve stejné viskozitě. Jeli kamion provozován na dostatečně dlouhých trasách těm 200 000 km bych se nedivil. V nákladní dopravě je bězné dělat rozbor kondice oleje a vytěžit z něj kilometrové maximum, protože náplň je velká a olej drahý.

Nejsem chemik a ani nemám titul ing. Nějakou dobu v této branži funguju a vím, že ti co doopravdy ví, musí MLČET a nesmí nic publikovat.Vše se přísně tají a jakákoliv výhoda nad konkurencí se platí zlatem(obrazně řečeno).
Musím uznat Honzo že velmi dobře a poutavě píšeš. Pokud nejsi z oboru a nepracuješ pro nějaký olejářský koncern klobouk dolů nad Tvými znalostmi.


Celá problematika olejů je jen o politice, lobby a penězích marketingu a zase penězích. Olejáři dělají peníze jinde, jen trh s aoutooleji by je neuživil.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 25.7.2009, sob 15:27

Jj-nevedu s tebou žádnej spor--jde o zkušenosti s motorem T.S který spousta lidí
o s o b n ě udělala - čistě empiricky vzato..

V argumentaci jde konec konců i o tu prostou statistiku..-byť v míře desítek lidí okolo jádra nějakého fora,kteří reprezentují a kopírují"zkušenost většiny "obyčejných uživatelů motorů 2.0 T.S 16V.",tak jak jí znají dílny, které tyhle motory generálkují -

Třeba v klubu GTV.cz,/50 členů/ -malý vzorek, pravda, no i tak se uplatňují známá "pravidla"

1.. Na Selenii10W-60ester nezadřel nikdo z přátel,
2. Na Selenia 20k zadřel jeden akční kamarád od nalití po 300km pro naprostou ztrátu schopnosti mazat--přehřáto a šmitec ....... / tak není zbytečná teplotní rezerva /
3.Na Castrolu 5W-40 zadřel kamarád AlfaGTV 3x po sobě , 2x dokonce v odstupu po několika stech kilometrech. Že by měl vliv olej--nesmysl, všichni mu doporučovali přece báječnej Castrol TXT..na emulzích Castrol 10W-40 celá řada dalších.přátel..
Po přechodu na Selenia 10W-60 konec problému..


Na běžných podivných "rádoby-značkách" s bází nejasného složení viskoz. 10W-40 končí motory T.S. velmi rychle--viz forum "mladých"145/146

Pro zajímavost--
Na bávu 2.8 V6 jsem "utavil" Castrol TXT 5W-30 /+ Bishop 460-G/tak, že přes bílou mlhu z vejfuku nebylo vidět z okna a myslel jsem že to blaflo..Hodil jsem to na stranu dálnice, nalil litr AGIP SINT 2000 10W-40 /PAO báze/,nic lepšího na blízký pumpě neměli a po 10 vteřinách po natočení bylo po problému. Na tuhle sra.čku jsem dojel ještě 300kiláků a odkalil, a dal AGIP SINTH 10W-40 -nic řidšího tam neleju. Motor přede ještě dnes ,"naivně :-)"přičítám Bishopovi, že jsem nezaslechl klepání...

No i když se skloňuje odolnost báva z hlediska oleje, není problém pod plným plynem
ho udělat na 5W-30-40 běžně-viz třeba zkušenosti členů drift-fora.
Dá se namítnout, že některé zadřené motory z E30,E36 a spol jsou už v požehnaným věku a mají nárok, no jejich provozovatelé řeší nikoli jak se dostat ke GO-ale jak se jí vzhledem ke studentské peněžence vyhnout :-)

Smysl mého pohledu je ten-- ukažte mi někdo přidřenej T.S. na 10W-60 ester-báze
Na všem ostatním už jsem měl tu čest..
V6 -Busso si zaslouží určitě stejnej přístup, klice od GM je tohle srdečně jedno, no
bohužel pobrala od tohohle koncernu i víc věcí, než bychom možná chtěli..

Pozn.
/Černý MUSÍ ZPÍVAT TU KTEROU ZPÍVÁ.. a i tak občas utrousí sarkastickou poznámku../

Poznámka k automobilovým technologiím.
Existuje celá řada pokročilých technologií, kterým v rozšíření brání
jistá politicko-komerční hlediska. Spousta lidí, v naivitě při pokusu přihlásit k patentu některé klíčové pokrokové objevy zažila vydírání, ohrožování ,někteří jsou mrtví.

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3531
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: Zamena oleje

Příspěvek od crashta » 25.7.2009, sob 23:09

:smt023
tohle vlakno se fakt necha cist...
Coppa Alfa Romeo
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022

Boomer
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 434
Registrován: 25.4.2008, pát 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Boomer » 26.7.2009, ned 11:22

Přikláním se ke crastovi =D>

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od kejml » 26.7.2009, ned 21:47

1. omluva všem tribotechnikům za to, že nerozumí přízemnímu rádobyhumoru prodavače iluzí
2. tohle vlákno se fakt nedá číst, protože tomu nerozumím ani zbla
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Ferro » 26.7.2009, ned 23:33

Zajímal by mě Váš názor na olej založený na olejích z MC syntézy konkrétně Fuchs Titan CFE 10W40.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 27.7.2009, pon 01:28

Nechtěl bych tu odpovědět větou dobrý nebo špatný.Jde o to, proč ho chceš koupit.
Je motivací cena? Pak je dobré zjistit, co za ty peníze dostaneš.
Je to na diskuzi o bázích, aditivacích a "vhodnosti" mazivostních přísad
o viskozitním indexu,HTHS--pak se dá jakž takž dojít k úhlu pohledu,
jak se na to koukat..

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Quintus » 18.10.2009, ned 19:57

Chystám se měnit olej a narazil jsem na přípravek, co údajně pročistí motor. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... gine-Flush Před výměnou oleje se nalije do motoru a motor se nechá chvíli běžet. Zajímalo by mne má-li cenu toto čištění podstupovat když má motor najeto asi 140tis. a nemám s ním žádný problém. Nemáte někdo zkušenost?? :???:
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Kůrkyn » 18.10.2009, ned 20:01

v Tvém případě nesmysl, akorát zbytky znečistí nový olej...

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Quintus » 18.10.2009, ned 20:15

ok, dik za radu, vybodnu se na to :)
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2009, ned 22:49

Ono-úsady a jejich množství nezávisí až tolik na ujetých kilometrech-ale především na kvalitě použitého motorového oleje.Po zázraku Castrol označeným jako syntetický olej -kterej bejvá při vypouštění celkem čistej může v motoru bejt bordelu dost,
stejně jako po každým levným HC oleji.Samozřejmě "vyšší typy" olejů třeba i od Castrolu už příliš usazenin negenerují...Použitá báze je naprosto klíčová z dlouhodobého hlediska vytváření úsad. Pokud je základem báze PAO+ třeba ester, úsady jsou minimální a odkalovat je zbytečný.Po třeba kvalitním Mobilu s vysokým podílem opravdu synthetický báze bude minimum úsad i při 200 tis.Selenia 20K 10W-40 není z tohoto hlediska špatná.
Pokud bys chtěl přejít z oleje s minerálním podílem na olej postavený na plně syntetické bázi a s vysokým obsahem esterového podílu v bázi, jedná se vždy o oleje, výrazně rozpouštějící úsady/jsou takto myšleny, Alfi 166silver tady jinde ve vlákně upozorňoval na vlastnosti esterů jako emulgátoru jinak velmi obtížně rozpustitelných aditiv které potlačují vytváření carbonu a které ho účinně emulgují--což může někdy být docela problém/ a tam bych vždy pro jistotu odkalil.
Odkalovače jsou všeobecně problém, málokterý korektně emulguje bez puchýřování úsad
a následných problémech v mazacím systému.
Naprosto bezpečný je emulgátor Bishop 501, který také stojí poněkud více.. :smt023

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Zamena oleje

Příspěvek od Quintus » 18.10.2009, ned 23:26

Díky za osvětlení :smt023 . Mam tam Agip racing 10W60 a chci ho tam dát zas. Je na bázi PAO+ester, tudíž chápu že by mělo být usazenin minimum?
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zamena oleje

Příspěvek od HonzaR » 18.10.2009, ned 23:44

Pro běžnej provoz to víc než booohatě stačí a tohle je výchozí
produkt, kterej prej Selenia bere a "dochucuje" na SElenii 10W-60, v podstatě to hlavní dává těmhle olejům AGIP základ a v tom je to neodbytý stejně jako třeba origo oleje od Mobilu.. taky dávám esterovou 10W-60 a je docela jedno jestli Selenii nebo tohle, z hlediska úsad budou prakticky naprosto totožné..
Úsady budou při dlouhodobé náplni tohoto druhu 00 nic, škoda peněz za odkalovač..
Považuju třídu 10W-60 za nejlepší volbu pro "šokově" namáhaný motor od Alfy a jezdím na tyhle náplně zásadně--v tom se neshoduju s ALFI166Silver..ten používá ve 166 i řidší no tady holt každej podle sebe.
Rozhodně 10W-60 snáší teplotní šoky a tak v tom je výhodná,poměry provozu na okruhu jsou jiný--na tom se asi dohodnem všichni./Paradoxně motor před závodem je předehřátý a
zátěž není na studenej motor, životnost nikdo neřeší-a použitý oleje nesledujou faktor životnosti v tis.kilometrech jako hlavní a určující.Zároveň sportovní motory mají další nadstandartní údržbu ../
Italové nedělají celkem drahoty se složením báze--to je sympatický..kvalitní plnej syntetickej koktejl -žádný HC.... :smt023

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů