Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 10:24

mno to nevím :D , já bych ale řekl, že ano

to Alfík: myslel, jsme, že origo VGT turbo ovládané přetlakem neexistuje
aspon já jsem tu banku musel předělat z podtlaku na přetlak aby mi to fungovalo na TD
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 22.11.2009, ned 10:46

Milano75 píše:mno to nevím :D , já bych ale řekl, že ano

to Alfík: myslel, jsme, že origo VGT turbo ovládané přetlakem neexistuje
aspon já jsem tu banku musel předělat z podtlaku na přetlak aby mi to fungovalo na TD
jj to som si myslel aj ja,pokial som si nekupil 100 kw Alfu. :-D
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 10:55

počkej a jsi si fakt jistej?????

podle mě to naklápění lopatek má na svědomí ECU

ono ta banka vypadá stejně jak u potlaku nebo přetlaku
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 22.11.2009, ned 11:10

Milano75 píše:počkej a jsi si fakt jistej?????

podle mě to naklápění lopatek má na svědomí ECU

ono ta banka vypadá stejně jak u potlaku nebo přetlaku
Som si 100% isty.
ECU to ovlada na 103,110,129 a myslim 147 je ta posledna verzia?
Tu mas foto ako je to ovladane...Za turbom je vyvedena hadica,ktora robi pretlak v banke.
Přílohy
turbo.JPG
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 22.11.2009, ned 11:34

Jinak hadičku jsem profukoval , turbo do hadičky tlak fouká tak že nic ucpaného není. A ten repas je dělaný asi před rokem a půl a na turbu je nalítaných asi 25tis km.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 19:02

to alfík: jo podle obrázku to je jak říkáš, hadička je napojená na kompresorovou část, takže je to ovládaný přetlakem


to ZIP: v tomto případě je zatuhlá regulace, mohl bys odpojit tu banku a zkusit rozhejbat ty lopatky ručně(jednoduše řečeno, potřebuješ s komína vyklepat saze)

po odpojení té tyčinky jde normálně s táhlem lopatek hejbat

pokud to nepůjde tak je tam moc usazenin a budt to rozděláš doma sám a nebo se to dá udělat ultrazvukem
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 22.11.2009, ned 19:35

Tak řešil sem to s alfikem osobně a vypadá to že jsem měl jen blbý pocit. A tím jak sem s tím včera hýbal mám dojem že se alfička lépe bere tak možná že to bylo jen trochu přimrzlé.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 19:40

:D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 1.2.2010, pon 12:42

Cawes tak aj moja alfica zacala blbnut...auto prestalo mat tah a hodilo mi ho do nudzoveho rezimu.Vymenil som vahu vzduchu za novu a auto ide este horsie ako predtym,ale uz nieje v nudzovom rezime aspon check engine nesvieti.Pri vymene vahy som nasiel aj prasklinu v hadici od intercoolera do sania vymenil som aj tu a nic.Dalej som zistil ze pri zmene otacok na volnobehu sa mi nehybe to tiahlo co ovlada naklapanie lopatiek.Rukou to ide rozhybat aj ked to kladie dost velky odpor ale same sa to ani nepohne a viem ze sa to hybalo lebo raz som to uz kontroloval.Este skusim skontrolovat ten system co to ovlada myslim ze je to ovladane podtlakom ak ani to nepomoze tak uz neviem...nemate niekdo nieco co by som mal este skontrolovat????ide o motom 1.9JTD 85kW :smt102

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 1.2.2010, pon 13:14

Jens99 píše:Cawes tak aj moja alfica zacala blbnut...auto prestalo mat tah a hodilo mi ho do nudzoveho rezimu.Vymenil som vahu vzduchu za novu a auto ide este horsie ako predtym,ale uz nieje v nudzovom rezime aspon check engine nesvieti.Pri vymene vahy som nasiel aj prasklinu v hadici od intercoolera do sania vymenil som aj tu a nic.Dalej som zistil ze pri zmene otacok na volnobehu sa mi nehybe to tiahlo co ovlada naklapanie lopatiek.Rukou to ide rozhybat aj ked to kladie dost velky odpor ale same sa to ani nepohne a viem ze sa to hybalo lebo raz som to uz kontroloval.Este skusim skontrolovat ten system co to ovlada myslim ze je to ovladane podtlakom ak ani to nepomoze tak uz neviem...nemate niekdo nieco co by som mal este skontrolovat????ide o motom 1.9JTD 85kW :smt102
jj mas podtlakom ovladavne turbo. Da sa to skontrolovat rano jak nastartujes,malo by to tiahlo vtiahnut do tej banky...A este je otazka,ci ho potom pusta podtlak na doraz dole.( na obmedzenie tlaku). Chce to log (merane hodnoty,kolko to turbo tlaci...) Ci nahodou neleti mimo spičku.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 1.2.2010, pon 13:16

Ups...
Naposledy upravil(a) Alfik dne 1.2.2010, pon 18:55, celkem upraveno 1 x.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 1.2.2010, pon 14:03

...v akom rozmedzi by sa to tiahlo malo pohybovat...ja ked na to zatlacim pohne sa to v rozmedzi asi tak 1.5cm..nieje to malo? a ide to aj dost tazko...spravim diag. uvidime co povie...

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 1.2.2010, pon 19:08

Skusil som rozobrat ventil co ovlada,prefukol som hadicky ale ten ventil sa nehybe...zas mi to hodilo do nudzoveho rezimu,auto ide ako by som mal zatiahnutu rucnu...zajtra ide do servisu :roll:

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 1.2.2010, pon 20:03

Jens99 píše:Skusil som rozobrat ventil co ovlada,prefukol som hadicky ale ten ventil sa nehybe...zas mi to hodilo do nudzoveho rezimu,auto ide ako by som mal zatiahnutu rucnu...zajtra ide do servisu :roll:
Ked sa ventil nehybe tak ho len vymen. Naco platit servisu. Dufam,ze ten piestik zatlacas,a nie vytahujes!
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 1.2.2010, pon 21:06

Jasne ze ho tlacim a nie taham hore :smt021 :D odpojil som hadicku a nieje v nej podtlak tak si nemyslim ze by pomohla vymena ventilu,myslim toho co ovlada to tiahlo...este tam je nejaky elektronicky na zadnej strane puzdra vzduchoveho filtra...a zo sacej casti turba mi unika olej,ked som sa pozrel odspodu cela hadica je od oleja...to bude draha sranda *varim varim

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od mano82 » 2.2.2010, úte 09:47

no v servise to bude asi ryza, preto par postrehov odo mna
- ked otocis klucikom z polohy 0 do 1, t.j. este nestartuje, malo by sa tiahlo posunut cca 10mm. To znaci ze naklapanie funguje.
- tomu zistovaniu podtlaku moc neverim.. ako si to zistoval? vies aky tam ma byt podtlak ked tvrdis ze tam nie je?
- Olej na hadici je netesnost v spoji resp. diera v hadici, co sposobuje uniky vzduchu a stratu vykonu, dymenie.
147 1.9 JTD 85kW

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 2.2.2010, úte 10:05

-ten podtlak som kontroloval tak ze som odpojil hadicku od tej banky a skusal som na prste ci taha vzduch,nejaky podtlak tam je ale slabucky.skusal som aj tu co ide odniekial zozadu z motora do toho elektronickeho ventilu co je na zadnej strane puzdra vzduchoveho filtra a to iste...este ma napadlo ci sa ta sustava neda nejako ovzdusnit ze to moze sposobovat ten problem ale fakt neviem
-hadica na turbe je skoro nova,menena cca pol roka dozadu...olej akoby unikal zo slimaka ale turbo nepiska ani nic...idem na diag. uvidime co vypise potom to sem hodim

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 2.2.2010, úte 12:16

tak diagnostika spravena.vyhodilo to asi 5 chyb...vahu,zhavice,egr,nizky tlak turba a nieco zo skrtiacou klapkou...vsetky isli vymazat okrem jednej s tou klapkou...ta naskakuje vkuse a svieti aj check engine...vahu mam novu tak neviem...vraj treba repas turba co nevylucujem ale preco nejde to naklapanie lopatiek ma to na to vpliv?vraj nemam tlak lebo mi ide skoro vsetko do vyfuku...este ma napadlo ci nemam zaseknuty egr ventil skusim ho rozobrat a vycistit co to spravy...uz fakt neviem co s tym...

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od mano82 » 2.2.2010, úte 15:48

klapka je ovladana taktiez podtlakoma a sluzi vylucne na hladke zastavenie motora
myslim ze podtlak bere zo spolocneho rezervoaru vakua.. podobne ako naklapanie klapiek v turbe.
147 1.9 JTD 85kW

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 2.2.2010, úte 19:05

..takze teoreticky ked je klapka ovladana podtlakom zo spolocnej nadoby ako aj banka na naklapanie lopatiek a klapka je funkcna chyba moze byt jedine v tom elektronickom ventile
-mozes vyskusat ci sa ti ta klapka zatvori ked vypnes motor?

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od mano82 » 2.2.2010, úte 21:47

Ano zatvara sa. Ked sa zatvara, motor pri vypnuti stichne okamzite. Ked nefunguje, tak pri vypnuti ako keby este pretocil o 1-2 valce, az to s nim zatrasie. Viem to velmi dobre porovnat, kedze som pri nedavnej vymene zhavicov nejakym nedopatrenim vytiahol hadicku zo skrtiacej klapky a az nahodou neskor nasiel hadicku ktora si tam len tak visela :-D
inak ta klapka je stale otvorena (teda mala by byt, ak ju nemas nejak zaseknutu) a zatvara sa len na par sekund pri vypnuti motora. Ked odoberes kryt motora, tak uvidis to tiahlo, mozes s nim pohybat, resp pozret ci sa hybe pri vypnuti.

Obrázek
147 1.9 JTD 85kW

Jens99
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Registrován: 10.9.2008, stř 01:08
Bydliště: Rimavska Sobota Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jens99 » 4.2.2010, čtv 18:02

...vcera po ceste do prace sa auto umudrilo a zacalo tahat,nie tak ako by malo ale uz to slo lepsie ale ako som ho na stvorke vytocil tak pri cca 4000 mi hodilo chybu MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE a zas sa rozsvietil check engine...dnes rano ale uz nesvietil ale zas vobec nejde do otacok a ide ako so zatiahnutou rucnou...
-nemate niekto servisny manual?

Jenx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 11.4.2009, sob 08:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jenx » 12.2.2010, pát 15:24

Něco podobného mi to taky dělá, ale jen občas. A když za jízdy vypnu motor a zase nastartuju, je to zas dobrý. Zkouším taky kde co, mám novou váhu, měl sem komplet rozebraný a vyčištěný turbo i EGR ventil a pořád to dělá a je to dost náhodný. někdy mi to udělá 2-3x za jízdu a jindy 14 dní vpoho. Jede to pak jak slimák, nemá to vůbec sílu a žádná kontrolka motoru mi nesvítí. Ještě mám podezření na čidlo tlaku vzduch v sání, nebo ten regulátor co je na box filtru....
AR 147 JTD

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od kejml » 12.2.2010, pát 16:22

Jenx: a diagnostika z registru vyčetla co?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Jenx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 11.4.2009, sob 08:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jenx » 16.2.2010, úte 10:59

kejml píše:Jenx: a diagnostika z registru vyčetla co?
Diag jsme dělali na sraze v Komárovicích a v paměti byla nějaká neznámá chyba. Zkoušeli jsme i veličiny za jízdy a všechno bylo ok. Ale během testování to zrovna jezdilo jak mělo. Chystám se na diag. znovu, co se tam načetlo novýho.
AR 147 JTD

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host