Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 23.12.2008, úte 01:12

Taky mrkam, ze Alfa je v spravnych rukach... Fajn, dik za tu diagnostiku, tu som teda nenasiel, ani tie rezimy lambda sondy - mne to dost pomoze. Tipujem, ze predstih (palivovu mapu kvoli oktanovemu cisli) manipulujes pomocou toho oranzoveho konektora, ktry je vedla riadacej jednotky na takom vyvedenom ciernom kabliku? Neviem uz kde, na nejakej 164 stranke som to nasiel, prepinanie predstihu iskry. Seriovo je to na 95 oktanov, ked vytiahnem rele z patice, tak je to 97 oktanov - tankujem 100 V power a nastavene mam na 97 - ako zmenim na 98 ked o tom pises? A pls ten navod na to, aby som to mal bez lambdy? Totiz Alfa uz je bez katu a idem to znova prerabat, miesto katu pletenec...

Inak dnes som si bol vziat hlavu po uprave:

Hlava je znizena o 0.7mm, je komplet pretesnena, gufera ventilov, zabrusene ventily, kanaly, prelestene ventily aj kanaliky, vymedzena vola ventilov, vsetko ako ma byt, proste ako nova hlava, tato uprava ma stala 4100Sk aj s materialom. K tomu par novych tesneni, nove filtre, olej, sviecky a zmes chladnia... Idem to menit niekdy do Noveho Roku - ak stihnem, spolu s tym aj vytahujem komplet cely katalyzator, pokracujuc stredovym tlmicom a zakoncene nejakym decentnym sportovym laufom, ktory od 3000 spravi ramus jaxvina :) Ono uz teraz ten motor nejde spatne, este premeriam ohmy svieckovych kablov a premeram inducky, precistim kontakty. Chystam stale ten chip zo squadra tuningu, po upravach hlavy, vyfuku a chipu by auto malo mat 170 a mozno aj viac PS :) :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 23.12.2008, úte 02:33

Krásně popsáno zde: http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm closed loop - funkční lambda regulace, open loop - bez lambdy :wink: Ten squadra chip mě docela zajímá.... až ti ta eproma přijde nechceš mi ji na chviličku(za flašku lihoviny dle vlastního výběru) půjčit? :smt077 Musím vygomat zda je jednotka stejná jako v 33(tam je taky Motronik ML4.1), nechce se mě totiž hrabat v té na kterou jezdím.... Pokud stejné budou stačilo by pak píchnout jinou epromu a jedem :smt035 Já sice teď na open loop 95oct(beru obyč natural95) jezdím, ale možná tu lambdu někdy rozchodím, otázka kolik stojí nová. Taky zvažuju jestli nehodit katalyzátor doprdele, stejně je tam nanic a mohlo by to přidat nějaký hříbě :)
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 23.12.2008, úte 11:12

Sejny píše:Krásnì popsáno zde: http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm closed loop - funkèní lambda regulace, open loop - bez lambdy :wink: Ten squadra chip mì docela zajímá.... až ti ta eproma pøijde nechceš mi ji na chvilièku(za flašku lihoviny dle vlastního výbìru) pùjèit? :smt077 Musím vygomat zda je jednotka stejná jako v 33(tam je taky Motronik ML4.1), nechce se mì totiž hrabat v té na kterou jezdím.... Pokud stejné budou staèilo by pak píchnout jinou epromu a jedem :smt035 Já sice teï na open loop 95oct(beru obyè natural95) jezdím, ale možná tu lambdu nìkdy rozchodím, otázka kolik stojí nová. Taky zvažuju jestli nehodit katalyzátor doprdele, stejnì je tam nanic a mohlo by to pøidat nìjaký høíbì :)
Jo, taky jezdim na openloop - craig164 se menuje ten typek. Ridicka v 75 2.0TS je taky bosch motronic ML4.1 ;) Eepromu si nejdriv zalohujii a pak ji budu programovat dal za hubicku - alespon aby se mi to vratilo spatky ;) Kat vyndaaaaaaaaaaaat, at to jede :) Taky staci prehodit fyzickou eepromu, nebo premaznou starou novym programem a kone hijoo http://squadra-tuning.nl/EN/EN_alfa_75_20.htm
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 26.12.2008, pát 05:38

Ha tak první problém je na světě :twisted: frčím si tak pětasedmou a najedou odspod podivný rachot...tož hnedka zastavuju, poslouchám, a slyším jakési klepání z pod auta. No nic rozjíždím se a rachot jak svině :shock: ... tak jsem opatrně dojel 5km domu. Dneska to hodim na kanál a podívám se co se stalo... ale asi je to jasné, roztrhaná hardyna či vysypané ložisko? :smt097 Holt budu muset vyrazit na trať ve své safety car Schade105@120MHz FSB :-D No a to už jsem měl radost že mi auto krásně startuje i v mrazech :smt035 zase vše zlé je pro něco dobré, zrovna shodím výfuk, který fičí z příruby pod svodama, vyhodím kurvítko jménem katalyzátor a asi očekuju i spojku. Holt 75tka je auto o boji... tak musím bojovat :smt033
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 26.12.2008, pát 07:22

[quote="Sejny"]Ha tak první problém je na svìtì :twisted: frèím si tak pìtasedmou a najedou odspod podivný rachot...tož hnedka zastavuju, poslouchám, a slyším jakési klepání z pod auta. No nic rozjíždím se a rachot jak svinì :shock: ... tak jsem opatrnì dojel 5km domu. Dneska to hodim na kanál a podívám se co se stalo... ale asi je to jasné, roztrhaná hardyna èi vysypané ložisko? :smt097 Holt budu muset vyrazit na tra
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 26.12.2008, pát 09:42

Tipuju hardynu. Jo 75-ka je auto o boji, blbý je, když dvakrát za rok vyrazíš a z toho jednou přijedeš na laně jako já. Já už 75-ku pomocí techniky (zapůjčenej vrátek na orání) dostal 75-ku na jámu, takže teď musím vyměnit pumpu a mohla by zase jezdit.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 26.12.2008, pát 11:06

Noo já s ní už mám takových 800km naježděno od té doby co ji mám :) Jezdí prakticky denně.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 26.12.2008, pát 11:42

Já jsem s ní v létě po opravě (pĺechařina , nová spojka) najel cirka 5000 km a bez problémů nikde mě nenechala poté jsem ji odstrojil a ted je na reklamaci laku ( střecha a haupna jsou tam mikrodůlky) takže nekonečnej příběh jménem novej lak doufám že na sezonu budu jezdit
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 26.12.2008, pát 12:01

Takže po prostřední hardyspojce zbyly pouze šrouby... kde se dá koupit?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

ice.cool.man
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 17.7.2008, čtv 08:02
Bydliště: Ostrava-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ice.cool.man » 26.12.2008, pát 12:10

RV147 píše: Mi včera auto před vraty zdechlo a už jsem ho natočil jenom na chvilku abych zajel zpátky na dvůr. Asi zase palivová pumpa. :smt089 ..
zkus prostříkat relátka co jsou pod čelním sklem na spolujezdcově straně motoru kontaktolem.... já jsem zůstal taky pár dní zpět viset , vyměnil jsem pumpu, a ho...o ho...o zlatá rybko... pak jsem se zeptal kamaráda, a ten mi poradil relátka... a richtig, zandal jsem je, prostříkal kontaktolem , nechal chvilku vyvětrat otočil jsem klíčkem a auto valí jak zamlada
3x75 , 4 fiat 600D, nejhorší je srážka s blbcem.. kor když je to widlák z práglu

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.12.2008, pát 12:24

Ice.cool.men: Tady vidis duvod proc uz neshanim tu nadrz a tu stahovacku. Alfa uz jezdi u Sejnyho v Brne. :smt023
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8567
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.12.2008, pát 12:25

Sejny píše:Takže po prostřední hardyspojce zbyly pouze šrouby... kde se dá koupit?
Zkusil bych Kurkyna:
http://www.kurkyn.cz/download.php
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 26.12.2008, pát 16:06

Sejny: Neber si to s tou spolehlivostí osobně, já loni jezdil taky celou zimu bez problémů. Je holt moje blbost dávat tam pumpu co už byla jednou zaseklá. Je fakt, že na autě je pořád co dělat. Jinak hardyspojky http://www.pop-art.cz, v Brně Mjauto, nebo tuším Truckservis. Kdybys měl nouzi, nějaký starý k ničemu mám, ale to je tak na dojetí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 28.12.2008, ned 18:26

Tak už morduju vejfuk :twisted: abych se dostal ke kardanu. No a dá-li bůh tak to možná flexkou celý nerozřežu :twisted: Taky jsem si všiml pěkně shnilé trubky brzdové... no vezmu to jedním vrzem všechno když už je auto na kanálu.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 28.12.2008, ned 18:53

Jo vejfuck, to je vynález, hlavně koleno od středovýho ke koncáku je lahůdka. Navíc většinou drhne buď o třmen nebo o stabik. Co benzínový trubky, nejsou KO ? Jestli je v háji středová hardyna, budeš asi muset rozdělat i táhlo řazení. Já dal dneska jinou pumpu, pročistil relátka, dobíjim baterku a zejtra se uvidí co budu muset rozdělat dál.
Jo ještě mě napadlo, když už máš dole, vejfuck kardan, to zž snad rovnou udělej i převodovku :smt040
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 28.12.2008, ned 19:42

Bacha na to, takhle jsem začal před šesti lety "zatírat drobné orezliny" na Deltě a dneska mám vyvařenou kastli a zbytek auta v krabicích. :-D

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 28.12.2008, ned 20:01

No jo, ten ohyb vyfuku je teda vymysel! Ruky by som odtal tomu, kto navrhoval tenv yfuk :D Kazdopadne ja by som chcel Duplex na moju alficku :) Funkcny duplex samozrejme, takze vyfuk sa bude musiet nejak prerobit... Vedenie nad poloosu je zbytocne komplikovane a nebezpecne na prachovku na poloosi. Nie jednu prachovku mi to uz prerezalo a aj teraz jazdim na prerezanej prachovke... Bude to treba nejak prerobit. Kazdopadne teraz sa chystam prerobit to co som slubil, diely uz mam viacmenej doma, takze to nafotim postupom casu :) :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 28.12.2008, ned 20:09

Ono ten výfuk není kudy táhnout a pod poloosou být nemůže, protože by musel jít až pod nápravou a to už by musel svoje vlastní opěrné kolečko :-D

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 28.12.2008, ned 20:10

Kùrkyn píše:Ono ten výfuk není kudy táhnout a pod poloosou být nemùže, protože by musel jít až pod nápravou a to už by musel svoje vlastní opìrné koleèko :-D
Ja to snad nejak poresim :D Nebo side exhaust ale to uz se nelibi zelenejm :P
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 28.12.2008, ned 20:14

No nepořešíš :-D Jinudy než nad poloosou to dozadu dostat nejde. Ale to kolínko, které prodřelo prachovku určitě nebylo origo. Dalo by se při vyndaných zadních pružinách natvarovat a na heveru zjistit, jestli je nad poloosou dost místa.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 00:00

No repas převodovky by asi nebyl od věci, ale nemám žádný potřebný díly, takže někdy jindy :cry:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 01:09

k...a! Já tu svini zapálím! Teďko sem odhalil ještě krásně ruplé svody. Zlatá 33tka, fakt zlatá....do čeho jsem se to k...a namočil..... :smt021

Do tohodle stádia jsem se ale ještě nedostal http://www.youtube.com/watch?v=3JBrYlOZ ... re=related
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 29.12.2008, pon 10:27

Je to jak říká Kůrkyn. Jak do toho hrábneš, sype se to jak rejže. A nejhorší je říct si, to je ještě dobrý. A to dobrý Tě pak někde nechá viset v mrazu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

ice.cool.man
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 17.7.2008, čtv 08:02
Bydliště: Ostrava-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ice.cool.man » 29.12.2008, pon 11:22

musíš k ní být hodný a nesmíš před ní nadávat a kujwovat a posílat jí do pekel. 75tka je mrcha... jak seš na ni zlej, je zlá na tebe.... já když jí nadávám v garáži a proklínám všechny taliány co kdy něco měli společného s touhle automobilkou až do desátého kolena, tak mi žere alfa na co přijde.. nespočet šroubků, matiček podložek a dokonce i dva klíče desítky mi sežrala, a nevrátila... prostě to zblajzne, a nedá... můžeš hledat, koukat pod auto, do auta, do vzuchoprázdna mezi autem a podlahou dílny. prostě nikde nic. Když sem na ni hodný , tak poslouchá a jede.

jinak ty svody, to je klasika... buď si připrav *varim varim COčko, *varim varim a udělej tam hooodně ale hooodně širokou housenku , já ji mám bratru 3cm širokou, a 0,5 cm hrubou kolem dokola celého svodu 1-4 přímo jak se scházejí dokupy do jednoho... a to jsem to měl uplně od sebe oddělené... drží jak luterská víra... holt i litina se dá zavařit když má člověk trošku šikovné ruce.
Nebo si nech udělat nové svody z nerezu.

Jinak mě se podařilo koupit výfuk na aukru nový za litr... střední díl od bosalu . jupijupijéééé :smt041 :smt041 :smt041 :smt041 :supz: :supz:
3x75 , 4 fiat 600D, nejhorší je srážka s blbcem.. kor když je to widlák z práglu

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 12:09

Já mám prasklou jednu tu přírubu na kterou se napojuje katalyzátor, prostě půlka jí je úplně odlomená. No mě šroubky žere montážní jáma v garáži... na dně je totiž v tomhle počasí takový hnusný blatíčko.... když tam nepadne klíč anebo něco důležitýho tak mi je to fuk..... Nějaké šroubky to mě absolutně netrápí, těch si můžu donýst z práce co unesu. Noo 33tka moje kurvování při opravách snášela dobře, pak když jsem ji projel, natankoval tak sme byli zase zadobře :D

TECHNICKÁ OTÁZKA: Abych ten kardan vyramoval ven tak musím pohnout motorem nebo převodovkou? Furt mi totiž neni jasný jak ho vytáhnu ven...
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host