Recenze na auta, nejen Alfa....

Odpovědět
JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od JendaV6 » 3.11.2011, čtv 22:49

To souhlasim ze era 156tky byla dobra. Minimalne prisli sice s predohrabem ale super podvozkem, vykonnyma motorama a slusnyma prevodovkama. BMW sice konkurovat nemohli ale s Hondou celkem drzeli krok. Minimalne emocema kdyz ne technikou. Jen je proste skoda ze v portfoliu nebylo neco jako Honda S2000 nebo jina srdcovka. GTV bylo dobry a nedam na nej dopustit, ale porad je to jen prekarosovany Tipo s lepsi zadni napravou a hezkym interierem.

Jeste k tomu 4C, ono prodat 15 tisic naprosto neuzitecnejch aut za rok, to je vysokej cil... :D Porsche prodava asi 4 a pul tisice Boxsteru za rok. A to si myslim ze s nalepkou Porsche se proda cokoliv.

A postavit auto za 600 tisic s karbonovym sasi a unikatnim zavesenim a koncepci, to je vyzva. Za to je Clio Sport coz je velkoseriova kastle s plastovym bodykitem, upravenyma prednima tehlicema, upravenym motorem z Laguny, prevodovkou z dieselu s kratkym stalym prevodem, vpredu Brembo brzdama, vzadu brzdama ze Scenicu, sportovnima sedackama a cervenym stychovanim na volantu... Nic vic, nic min.

Ale trebas to u Alfy vezmou za dobrej konec, pouzijou maximum dilu z jinych modelu, vzadu bude komplet predni zaveseni z Giulietty po vzoru X1/9 ktera tam mela predek ze 128micky a bude to pecka.

Ja se jen bojim ze to dopadne jako s Mitem GTA. Super koncept, i Alfa Romeo magazin o tom psal jako o tutovce a jak to dopadlo. A co z toho zbylo jsou takovy nemastny neslany auta ktery jsou v porovnani s pilama od Renault Sport slabej odvarek. A na styl barbie-Mini-Cooper zas uplne nemaji.

K tomu Lotusu, on nestoji takovou raketu. U nas stoji lehce pod milion, v Anglii vyjde o dost levneji. A na to co to auto umi i s tou 1.8mickou to je super. Prece jenom Lotus je v podvozkach porad pojem. Ale je to prece jenom mala firma, a ma nevyhodu v nakupovanym motoru a prevodovce od Toyoty. Malovyrobce ma problem ze podle poctu vyrobenych aut muze mit pomalu i dealersky ceny za nakupovany komponenty ktery jsou xkrat vyssi. Co jsem tak slysel, tak pro Kaipana je levnejsi koupit celou Fabii a vydolovat z ni motor a zbytek prodat na dily, nez koupit od Skodovky samotnej motor (za 1.4TSI si Skodovka rika udajne pres pul milionu). V6 od Forda do Gordona udajne stal skoro milion (coz vysvetluje tu nesmyslnou cenu za kterou se to priserny auto prodava). Velkou automobilku stoji fajnova sestistupnova prevodovka pouzivana napric spektrem ruznych modelu cca 600-700 Euro za kus (zebrackej petikvalt polovinu). To zahrnuje material, vyrobu, amortizaci naradi, kompletni vyvoj. Ale zkuste zavolat do Forda nebo VW za kolik se tam da koupit prevodovka. Tam se clovek stezi dostane pod 3000 Eur. U motoru je to to same.

Ale takhle automobilky vydelavaj, na autech trhnou dost malo. A v tomhle ma Alfa vyhodu.

Tak uvidime, doufejme ze Marchionne bude diktator... :D
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Harous » 3.11.2011, čtv 23:17

Ona je 4C pořád "jenom" překarosovaná KTM X-Bow s jiným motorem. Tam toho asi moc vymyslet nepůjde. Ale i kvůli tomu nechápu to zpoždění.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od tuta146 » 3.11.2011, čtv 23:30

Já nevím, ale pro mě Alfa skončila u modelů které mají světla vodorovně a ne úchylné ledky nastojato. MiTo se mi líbí víc než Giullieta a pokud by vyjelo ve verzi GTA tak bych hodně přemýšlel, i když bude hrozně nepraktické. S Jůlinkou jsem absolvoval předváděcí jízdu a nijak mě nepřesvědčila o tom v čem je extra lepší než 156.
Připadá mi, že AR je pro Fiat z tradice trpěná dotovaná značka, která by normálně zkrachovala. Na dvou modelech se prostě uživit nedá.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od HonzaR » 4.11.2011, pát 02:24

JendaV6:
Ja se jen bojim ze to dopadne jako s Mitem GTA. Super koncept, i Alfa Romeo magazin o tom psal jako o tutovce a jak to dopadlo. A co z toho zbylo jsou takovy nemastny neslany auta ktery jsou v porovnani s pilama od Renault Sport slabej odvarek. A na styl barbie-Mini-Cooper zas uplne nemaji.


To je hřebík na hlavičku toho průseru..zatím .chyběla vize a orientace na přesnej segment
4C měla být o tom, že to někdo porovnal v hlavě a zkusil nasadit "pořádnej hák"

Postavit něco, za co bych ten ksicht dostal zpátky..

Zpátky na stromy :-(
Pokud se k problému postavím úsporně...to není o tom, jestli mám platformu se zadním náhonem./BMW, Honda/.to je o tom, že tu jezděj nákupní tašky s motorama 350koní od pomalu kohokoli a u Alfy nejsou schopný poladit auto s váhou 1200kg a stejným výkonu dodáním kompresoru, turba do čehokoli smysluplnýho, co se z jejich produkce točí ...--Když teda vezmeme "konvenční dostupný rozumný a praktický kastle-- stávající -třeba Julinku"..
Když tohle může spáchat i dílna na koleni ve "vidlákově", pak nemít tohle v serii od značky --s tím vyprofilovaným sloganem --je prostě marketingová zabedněnost.a trestuhodná situace--bezubej tygr je trochu směšnej..


Alfa nevymačkala ze svýho potenciálu maximum--je zvláštní, proč nikdo neosolil
2.0 TB třeba v GTV..na těch skoro 300 turbokoníků..s kovanejma střevama v době jeho uvedení..ten podvozek +se špérou by tohle zvládl /viz hokus pokusy s coupé, co mělo jen zadní vlečený/a ....

Aspon v limitní serii....

156 v 2.5 V6 TB /možná lepší s kompresorem/by byl masakr a bylo by těžký na ní najít křivej chlup..je to tak složité, šoupnout na bussa ve své době kovaný ojnice , písty a kompresor?
Nerozumím
"
To je o tý vizi--o pěstování "věrohodnýho ksichtu"
--co je to vlastně sportovní auto--
no pořád dokola hlavně váha podělená výkonem na slušným podvozku, kterej má solidní brzdy ..tvar oranžový nebo cukrárensky zelený kasle viz Focus je podružnej..,na prodeje a úspěchy civilního modelu to bohatě stačí a když se dá na něj i dívat, je to jen +

Enzo někde řekl, že základ sportovního ducha je jen o kilech naložených na jednoho koně.. Když tohle není přesvědčivé, lichoběžník to nedožene.. Ten Renault je toho
s R26 zářným příkladem...Když nemám "geniální"platformu, odlehčím co jde, naladím podvozek "co dokážu", a nandám do motoru co jde..prostě dělám všechno co umím
abych ten slogan naplnil..

Nikdo "v garáži" to neudělá jinak, chová se efektivně a vysvětlovat tohle značce, která před 70lety dělala GP speciály je prostě fraška..


4C je vyjímečný auto, protože by byla první, kdo by něco takovýho jako carbon do seriový konfekce dotlačil--a první vždycky " bere", byla by to husařina , a pokud by motor měl -proč ne- raději marketingově hezkých 300-350koní,klidně i jen v limitce/těch úpravců by bylo určitě hafec/ kupců by se našlo nejspíš překvapivě dost.za tyhle prachy..
Protože je to zase jiná liga než Clio..málo platný a určitě i než Boxter..


Problém značky Alfa není 4C..., to by byla demagogie--4C to jen znova ukazuje..
Problém je zatím v absenci čehokoli, co jede na stejný výkonový vlně s těma nákupkama..
, třeba i jen v limitce, který se snaží dělat kde kdo..jen u Alfy holt ..



Ano-srdeční konzistentní šperky jako Honda S2000 prostě nebyly/je otázka jestli mohly být/, ale držet krok s R26 nebo Focusem přece není naložením takovýhleho břemena..:-)
Julinka měla mít takovejhle nabušenej limitní osolenej model s nástupem a Alfy by byla vnímaná jako "že je znova v sedle"..

Na něco musejí být prachy, na něco stačí i dobrá vůle, a jiná mapa a turbo , případně třeba kompresor na nemožnou 3.2 GM..-se kterou dělala Alfa ostudu v srovnávacích testech
--třeba v přehlížený nedoceněný Breře--
----které je koplet dodělaná,
-- konzistentní a bohužel jen těžká
--vzhledem k málo přesvědčivé motorizaci....


Pro začátek limitní opravdu ostrá Brera postavenáAlfou-nikoli úpravcem- by udělala pro ksicht značky dost..


S kompresorem posazená na těch min 330 koníků s čtyřkolkovým podvozkem.
nebo radši na skoro těch potřebných 400-při tý váze.. GT-R bez osolenýho
šestiválce je směšnej stroj..Tomuhle ale mohla možná Brera dělat alespon pomyslnou konkurenci-základ tu rozhodně je..

Zádnej nákladnej vývoj, nová futuristická platforma, ku.rva vždyt mám všechno co potřebuju, jen v duchu E.F. osolit motor a sklíet co si zasloužím na tom reklamou manipulovaným trhu..použité..prostředky.pro změnu vnímání potenciálního zákazníka jsou skromné, výsledek nebetyčný..a rázem je tu pro celou komunitu , která sleduje auta i po jízdní stránce,dobrá kára.., se kterou se může beze zbytku ztotožnit pocitově obrovský množství lidí a potom si v klidu spokojeně koupit zase jen tu 1750 TB--prodeje by šly rapidně nahoru..kontrolní otázečka.. kolik opravdu ostrých Focusů se ročně prodá...

A pro marketingový "ksicht" bohužel tohle stačí..
Slávu Focuse určitě neudělala jeho kasle., tomu neuvěří nikdo--.bez těch ostrejch je to jen další současný auto v řadě, o R26 nemá smysl mluvit vůbec...


ALFA MA CO POTREBUJE PRO RADIKALNI ZMENU "KSICHTU" UZ TED K DISPOZICI.. :smt056
Jen manažeři asi jaksi "nemaj koule".. :smt098




.



Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19024
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Kubas » 4.11.2011, pát 07:21

tuta146 píše:Já nevím, ale pro mě Alfa skončila u modelů které mají světla vodorovně a ne úchylné ledky nastojato. MiTo se mi líbí víc než Giullieta a pokud by vyjelo ve verzi GTA tak bych hodně přemýšlel, i když bude hrozně nepraktické. S Jůlinkou jsem absolvoval předváděcí jízdu a nijak mě nepřesvědčila o tom v čem je extra lepší než 156.
Připadá mi, že AR je pro Fiat z tradice trpěná dotovaná značka, která by normálně zkrachovala. Na dvou modelech se prostě uživit nedá.
Tak Giulietta je lepší v nudných věcech jako spolehlivost, bezpečnost, zpracování, provozní náklady. Proti 156 JTS prostě neumí nabídnout víc zábavy a lepší jízdní vlastnosti - a na takové auto se bude čekat dýl, protože 156 byla v tomto ohledu mimořádně povedená a zrovna ty máš kus s dobrým motorem....

Není to ale úplně fér srovnání, protože Giulietta je auto o třídu níž. Takže je jasné, že 156 bude jinde.... Však taky tvoje 156 by jako nová stála... no... 800 tyček? A Nová Giulietta s podobným výkonem bude tak za 600....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od JendaV6 » 4.11.2011, pát 08:43

Harous píše:Ona je 4C pořád "jenom" překarosovaná KTM X-Bow s jiným motorem. Tam toho asi moc vymyslet nepůjde. Ale i kvůli tomu nechápu to zpoždění.
To je pravda. A pokud to tak bude tak ta cena nebude moc daleko od KTM X-Bow tj. jeden a pul mega.

Ale spekulovalo se ze na tom ma delat Dallara ktery stavel 4C prototyp a ktery ma krom F1 prakticky monopol na vyrobu karbonovych monokoku do ruznych ruznych formuli (Indycar, Formule 3, Renault atd) a je verejnym tajemstvim ze mu to delaji z velke casti v Cine. To uz by tou cenou mohlo zahybat...
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Petr147 » 4.11.2011, pát 09:35

co jsem včera viděl Jůlii na semaforech, tak ten start-stop je fakt nedořešený... to jemné pohásínání světel při každém startu je fakt trapný... vypadá to, jako by se řidič neuměl rozjet a stále mu to chcípalo...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Radim » 4.11.2011, pát 09:53

Honza: původní koncept brery byl RWD a V8 od maserati. ohlas mimořádný, ale když se zamyslíš, podobné auto udělali-8C,a ještě o level výš (minimálně cenově). a je otázka,o kolik by to breru vytáhlo prodejně nahoru, kdyby kromě JTS verzí dělali i toto, a´t už paralelně, nebo místo 8C.

jinak ale souhlasím s tvým názorem, proč se u oobyčejných aut jako giulietta nedělá na stávající architektuře nějaké dílčí vylepšení, které samo o sobě neznamená ekonomický úspěch, ale pomůže táhnout prodeje obyčejných verzí nahoru. alfa si hraje na sportovní značku, ano sportovnější šmrnc i v základu má giu a 159 lepší než volvo nebo renault, ale ostré verze jim chybí,kdežto frantíci nebo konzervativní vw je dělají.

důvod je bu´d, že nejsou peníze, nebo odvaha, nebo prostě vůle. já uznávám marchioneho jako manažera co umí dát do pořádku finance, má nějakou vizi rozšíření prodejní sítě a technologického podělení nákladů v rozšíření s Chryslerem, ale co se týká samotného meritu byznysu-auta,jejich spirit atd, tam si myslím že se v poslední době ukazuje, že to prostě neumí, necítí to. myslím, že by dobře zapadnul ve VW, což jsou mistři na ořezávání nákladů a unifikaci dílů a charakteru vozů. automobilka jako AR potřebuje trochu něco jiného. proč je AR jednou z netragikomičtějších automobilek současnosti z hlediska manažerského vedení, a obměny portfolia modelů?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19024
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Kubas » 4.11.2011, pát 11:52

Petr147 píše:co jsem včera viděl Jůlii na semaforech, tak ten start-stop je fakt nedořešený... to jemné pohásínání světel při každém startu je fakt trapný... vypadá to, jako by se řidič neuměl rozjet a stále mu to chcípalo...
a jak bys to řešil? zhasount úplně to nemůže (už kvůli nočnímu provozu) a svítit naplno znamená trápit baterku.... :smt102

Radim: no jo, ekonomicky to fakt dal SM do richtiku, ale auta samotné jaksi trpí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od HonzaR » 4.11.2011, pát 12:51

Radim:


...původní koncept brery byl RWD a V8 od maserati. ohlas mimořádný, ale když se zamyslíš, podobné auto udělali-8C,a ještě o level výš (minimálně cenově). a je otázka,o kolik by to breru vytáhlo prodejně nahoru, kdyby kromě JTS verzí dělali i toto, a´t už paralelně, nebo místo 8C.



.....důvod je bu´d, že nejsou peníze, nebo odvaha, nebo prostě vůle. já uznávám marchioneho jako manažera co umí dát do pořádku finance, má nějakou vizi rozšíření prodejní sítě a technologického podělení nákladů v rozšíření s Chryslerem, ale co se týká samotného meritu byznysu-auta,jejich spirit atd, tam si myslím že se v poslední době ukazuje, že to prostě neumí, necítí to. myslím, že by dobře zapadnul ve VW, což jsou mistři na ořezávání nákladů a unifikaci dílů a charakteru vozů. automobilka jako AR potřebuje trochu něco jiného. proč je AR jednou z netragikomičtějších automobilek současnosti z hlediska manažerského vedení, a obměny portfolia modelů?
........................................

Vezmi Nissan... 30 let starej blok motoru, pořád stejnej v 240Z, 280Z, 350Z,370Z,
GT-R...konzistentní tah na branku ve směru vývoje doby...
Můžu nesouhlasit, MŮŽU MÍT K TOMU ČI ONOMU VYHRADY, ALE JE TO PRO MĚ
SROZUMITELNÁ LINKA..

NEJDE VŮBEC O V8 Maseratti v konceptu a 8C/ test na dráze dost katastrofa a kdo chce utratit tyhle prachy, prostě koupí koníka z Maranella a neřeší to., tady se ten vývoj nedá jedním modelem nahradit a dochytat... /-jde o to, držet konzistentní vývoj a ukazovat potenciál značky v logickém rozvoji stávající produkce..

Touhu kupovat vzbudí sounáležitost limitek se stávajícími modely...co na tom je těžkého k pochopení..ve vedení Alfy..

Automobilky prodávající "emoce" tohle nemůžou zazdít.., to je práce se zákazníkem..
Nevím-neumím si představit "vačky " ve Ferrari z lisovanýho plechu--někomu tohle projde
/R8/

.......................
jasně, takovýhle výstřelky se nečekají--
http://www.autoweb.cz/nissan-juke-dostane-motor-z-gt-r/

Ale pořád je to lepší pochopení lidského vnímání a pocitování, než "hra při zdi" co předvádí
Alfa
...........................


Ze starší recenze Nissan GT-R
....I v dnešní době existuje málo aut, která mají maximální rychlost přes 300 km/h a dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy. Nisan GT-R je ve skutečnosti s akcelerací na stovku za 3,5 sekundy nejrychlejším čtyřmístným (resp. 2+2místným) autem planety. Motor 3,8 V6 se dvěma turby dává 485 koní a k tomu se přidává neobvyklý systém pohonu s dvouspojkovou převodovkou uloženou u zadní nápravy (transaxle) a připojitelným pohonem všech kol.


..........
Jo..... transaxle...... mám takovej nejasnej pocit že
...už jsem to "MOŽNA NEKDY ZASLECHL" :smt044 :smt044 :smt044
a připojitelná přední náprava- když je třeba...kruci , tohle má stisknutím tlačítka za jízdy přece i moje "nádenice Frontera" a nebo nissaňácká nádenice stará Navara., dokonce i Cherokee.,/jasně tady u tohohle stroje s výhodou řešení "natvrdo" pro opravdovej pohyb ve sra.čkách, jako levnější řešení varianty s mezinápravákem s uzávěrkou../

Všechno už tu bylo někde použitý..a někdo se nestydí to jen prostě použít...
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 4.11.2011, pát 20:45, celkem upraveno 1 x.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Radim » 4.11.2011, pát 13:24

ukazovat potenciál značky v logickém rozvoji stávající produkce..
tohle přesně alfě chybí, nejen že nemá už skoro 10 let tuhle vizi,ale dnes už ani ty auta :-D stále věřím že bude lépe, ale až po řecku krachne itálie, tak se nebudou prodávat ani ty fiaty,natož alfy.. fiat jinde prodávat moc neumí a půjde to do kopru všechno.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Adamsquare » 4.11.2011, pát 13:34

Všechno je to kvůli financím. I 159 měla víc než smělé plány a ze všeho sešlo... a to nemluvě jak ji nakonec trapně zazdili zcela.
159 byla i konstruována tak, aby se tam vešla V8 ...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2q4Q5n72 ... r_embedded[/video]
Obrázek
Obrázek
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Ladin 164V6 » 4.11.2011, pát 13:54

To je nejaky tuningo, urcite ne tovarni prototip... :wink:

Jinak ten V8 nastorc, neco jako u Volva?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od JendaV6 » 4.11.2011, pát 14:38

Adamsquare píše:Všechno je to kvůli financím. I 159 měla víc než smělé plány a ze všeho sešlo... a to nemluvě jak ji nakonec trapně zazdili zcela.
159 byla i konstruována tak, aby se tam vešla V8 ...
Problem 159tky resp. Brery byla hmotnost. Spider z Brery ma uzitecnou hmotnost 180 kilo, to je vysmech.

To bylo dano tim ze karoserie byla konstruovana na velke vyuziti vysokopevnosti oceli (ktera uz je dnes bezna nicmene v dane dobe by to byla pecka), diky cemuz mela byt vaha relativne nizka ale tuhost famozni. Bohuzel kvuli financim se vysokopevnostni ocel nepouzila tudiz se musela pouzit obycejna a aby zustala tuhost, muselo se ji pouzit vice. Ona i tedka je 159tka s tuhosti 31,000Nm/stupen v dane tride spicka. Pro info BMW E90/92 mela 22,500Nm/stupen.

Nekdy si rikam, ze Alfe by bylo pod VW lepe. Kdyz vidim Lamborghini coz byla do devadesatych let manufaktura s prachbidnou kvalitou a kde je ted... :(
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Adamsquare » 4.11.2011, pát 14:49

Z toho co se psalo, tak tam měla Alfa i svoje lidi a normálně testovala na severní smyčce.
Toť otázka jestli to třeba původně nebylo pro závody, ale zase pro WTCC apod., tam by jim byl V8 na nic a při testování by to mělo už klec :smt102
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od tuta146 » 4.11.2011, pát 15:21

Kubas píše:
tuta146 píše:Já nevím, ale pro mě Alfa skončila u modelů které mají světla vodorovně a ne úchylné ledky nastojato. MiTo se mi líbí víc než Giullieta a pokud by vyjelo ve verzi GTA tak bych hodně přemýšlel, i když bude hrozně nepraktické. S Jůlinkou jsem absolvoval předváděcí jízdu a nijak mě nepřesvědčila o tom v čem je extra lepší než 156.
Připadá mi, že AR je pro Fiat z tradice trpěná dotovaná značka, která by normálně zkrachovala. Na dvou modelech se prostě uživit nedá.
Tak Giulietta je lepší v nudných věcech jako spolehlivost, bezpečnost, zpracování, provozní náklady. Proti 156 JTS prostě neumí nabídnout víc zábavy a lepší jízdní vlastnosti - a na takové auto se bude čekat dýl, protože 156 byla v tomto ohledu mimořádně povedená a zrovna ty máš kus s dobrým motorem....

Není to ale úplně fér srovnání, protože Giulietta je auto o třídu níž. Takže je jasné, že 156 bude jinde.... Však taky tvoje 156 by jako nová stála... no... 800 tyček? A Nová Giulietta s podobným výkonem bude tak za 600....
Já myslím, že to srovnání je docela fér kvůli časovému odstupu a technickému vývoji. Je pravda, ža moje 156 stála nová těsně pod mega, ale Jůlince jsem prostě nepřišel na chuť. Je krásná, ale světla nastojato jí prostě neodpustím. Vevnitř je moc hezká, ale jízdně mi přijde taková koncernová, prostě přesunovadlo bez emocí. Najel jsem s ní necelých 400km a po první stovce mě nadšení přešlo. Nemastná, neslaná, absolutně neutrální.
Chápu, že si v dnešní době Alfa nemůže ekonomicky dovolit takové šílenosti jako je třeba u 156 sedan nemožnost sklopení zadních sedaček kvůli tuhosti karosérie, to by jim zvlášť národ chalupářů neodpustil. Ale něco by z té sportovní tradice přece zůstat mělo :(
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19024
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Kubas » 4.11.2011, pát 15:41

já to chápu.... Giulietta rozhodně není tak rajcovní auto jak 156/147 a obzvlášť GT, které mě prostě nepřestává bavit ani po těch čtyřech letech, co ho máme v rodině....
Ono to na testy asi chce výhradně verze se sportpacketem, které ale asi moc dostupné nejsou.... Je to auto dělané pro masy (což je spváné, pokud to nemá zkrachovat), pro fandy už budou jen určité specifikace....

A nebo nějaký smysluplný tuning, který se u T-jetů přímo nabízí (Novitec) a i na podvozku je tam určo co vylepšovat (ikdyž já jsem na Alfě měl vždycky rád to, že je "vytuněná" z výroby)

bohužel dneska jsou prostě lidi strašně zhýčkaní a hlavně chtějí, aby auto bylo blbuvzdorné a odolné.... což je přesně to, co 156 a spol nejsou.... :smt102

Světla nastojato a bachraté předky jsou daní za ochranu chodců, to je prostě stav dnešní doby a nikdo se tomu nevyhne....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Ladis » 4.11.2011, pát 16:10

Proto se obávám, že moje 156 bude poslední level :roll: . 159 aby trošku vypadala (kola a gumy za ranec) a člověk ji měl v cajku, je mimo moje financ a julču taky moc nemusím :cry: . Takže časem maximálně zabrouzdám více do historie :smt077
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Adamsquare » 4.11.2011, pát 16:49

Všichni skončíte jako Hampice :-D
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od tuta146 » 4.11.2011, pát 17:42

Kubas píše:Světla nastojato a bachraté předky jsou daní za ochranu chodců, to je prostě stav dnešní doby a nikdo se tomu nevyhne....
Kolik lidí kupuje auto podle hvězdiček NCAP zvlášť s ohledem na chodce? Na rovinu nikdo, proto se tak prodávají SUV. Alfa vždycky přišla s něčím revolučním co potom ostatní kopírovali 156/147 kliky dveří, zadní světla které bez skrupulí okopíroval Seat, 159 geniální přední světla které si už nedovolí okopírovat nikdo... To je to co mi u Jůlinky chybí. MiTo GTA by bylo určitě skvělý nástroj pro blbnutí, ale nevěřím, že na něj v nejbližší době dojde, protože by to byla přímá konkurence pro Fiat 500 Abarth :(
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od elbandito » 4.11.2011, pát 18:03

tuta146 píše:zadní světla které bez skrupulí okopíroval Seat
Bodejť by ne, když design dělal ten samej člověk :wink:

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Majkll » 4.11.2011, pát 18:05

Ladis: Vidím to podobně po 166ce další level jedině 3,2V6 .159ka design nádhera ale co za motorizaci ??? Jak už bylo psáno výše , je prostě taková doba a bude hůř auta budou víc a víc ledničkovatět :???: Bohužel konzumní lid si to žádá a těch pár fandů to nevytrhne .Ale naštěstí máme mobile.de , nebo autoscout kde se dají pořádné alfy pořád najít :smt023
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od HonzaR » 4.11.2011, pát 20:57

Mám to stejný...žena si zvykla na GTV 3.0 a 159 byla rázně po prubnutí 159 JTS odmítnuta../srovnávána s 156 2.5 V6..

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19024
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Kubas » 4.11.2011, pát 21:20

Tuta: já nevím, jestli to není podle nějakého zákona s tou ochranou chodců - jinak taky nechápu, proč po tom automobilky tak šílí....
Druhá věc je, že každého dnes zajímá jen to, jestli máš/nemáš 5*. Když budeš mít 4* tak jsi prostě pro část lidí out a je jedno, jestli jsi o tu hvězdu přišel kvůli chodcům....

Jinak jo, Alfa byla vždy obrovksým inovátorem. Od války až do osmdesátých let technicky naprostá špička. V devadesátých letech se na čele držela díky slušné technice a hlavně designu, jenže dnes je to slepá ulička: technika většinu lidí nezajímá a design ti do dvou let všichni okopírují.... Vítězí tak ti, co nabídnou co nejnižší cenu a slušnou kvalitu (korejci) a nebo ti, kdo mají špičkový marketing (němci). Na nic ostatní nějak není místo....

No uvídíme.... Jak tady zaznívá: autoscout nám nevemou a do budouna Alfa může překvapit jen pozitivně, protože horší už to nebude :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Recenze na auta, nejen Alfa....

Příspěvek od Adamsquare » 4.11.2011, pát 21:29

Kubas píše:Alfa může překvapit jen pozitivně, protože horší už to nebude :wink:
:smt023
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti