Jeste k tomu 4C, ono prodat 15 tisic naprosto neuzitecnejch aut za rok, to je vysokej cil...

A postavit auto za 600 tisic s karbonovym sasi a unikatnim zavesenim a koncepci, to je vyzva. Za to je Clio Sport coz je velkoseriova kastle s plastovym bodykitem, upravenyma prednima tehlicema, upravenym motorem z Laguny, prevodovkou z dieselu s kratkym stalym prevodem, vpredu Brembo brzdama, vzadu brzdama ze Scenicu, sportovnima sedackama a cervenym stychovanim na volantu... Nic vic, nic min.
Ale trebas to u Alfy vezmou za dobrej konec, pouzijou maximum dilu z jinych modelu, vzadu bude komplet predni zaveseni z Giulietty po vzoru X1/9 ktera tam mela predek ze 128micky a bude to pecka.
Ja se jen bojim ze to dopadne jako s Mitem GTA. Super koncept, i Alfa Romeo magazin o tom psal jako o tutovce a jak to dopadlo. A co z toho zbylo jsou takovy nemastny neslany auta ktery jsou v porovnani s pilama od Renault Sport slabej odvarek. A na styl barbie-Mini-Cooper zas uplne nemaji.
K tomu Lotusu, on nestoji takovou raketu. U nas stoji lehce pod milion, v Anglii vyjde o dost levneji. A na to co to auto umi i s tou 1.8mickou to je super. Prece jenom Lotus je v podvozkach porad pojem. Ale je to prece jenom mala firma, a ma nevyhodu v nakupovanym motoru a prevodovce od Toyoty. Malovyrobce ma problem ze podle poctu vyrobenych aut muze mit pomalu i dealersky ceny za nakupovany komponenty ktery jsou xkrat vyssi. Co jsem tak slysel, tak pro Kaipana je levnejsi koupit celou Fabii a vydolovat z ni motor a zbytek prodat na dily, nez koupit od Skodovky samotnej motor (za 1.4TSI si Skodovka rika udajne pres pul milionu). V6 od Forda do Gordona udajne stal skoro milion (coz vysvetluje tu nesmyslnou cenu za kterou se to priserny auto prodava). Velkou automobilku stoji fajnova sestistupnova prevodovka pouzivana napric spektrem ruznych modelu cca 600-700 Euro za kus (zebrackej petikvalt polovinu). To zahrnuje material, vyrobu, amortizaci naradi, kompletni vyvoj. Ale zkuste zavolat do Forda nebo VW za kolik se tam da koupit prevodovka. Tam se clovek stezi dostane pod 3000 Eur. U motoru je to to same.
Ale takhle automobilky vydelavaj, na autech trhnou dost malo. A v tomhle ma Alfa vyhodu.
Tak uvidime, doufejme ze Marchionne bude diktator...
