no hele já měl seznam pro coupe dlouhej, že sem plánoval, že kvůli tomu v květnu objetuju 2 tejdny dovolený... nakonec počasí koncem února "přálo", takže jsem celej seznam (brzdy -trubky, hadice, repas brzdičů; spojka, CrMo setrvák, předělat vejfuk -kde jsme identifikoval "špunt"o mezujicí motor v zisku dalších cennejch kW, rozvody+ veškerý snímače nový - dokud jsou k sehnání, protže nejsou a nebudou; pošlechtění boláků na spodku atd...) zvládnul za 3 tejdny po dlouuhejch večerech

teď už jen doladit na brzdě aby motor dal maximum co dát může a jen si užívat

po víc jak 16 letech s coupe a cca 12 letech pokusů o ladění je snad hotovo i v takovým stádiu, že s tím můžu na emise a STK bez známýho =D> - pokud to ovšem nevylítá...
k získání nějakýho výkonu - GTA vačky si myslím nejsou zrovna optimální cesta... 0.3mm zdvihu a pár ° navíc jen na sání není zrovna nejlepší poměr cena/výkon .. radši bych sehnal náhradní z jakýhokoliv 24V a ty přebrousil (třeba piper 9.65mm/260°za necelejch 400 liber není moc a v čr by ti třeba Kreibich pomohl líp v podobný cenový relaci...), trochu zvednout kompresi - což není v tomto případě zrovna jednoduchý (krom snížení hlav, který moc osobně nemusím, radši sundavám z bloku a čaruju na pístech..).. tím bys i po naladění těch 250 mohl přešvihnout
když už bych dělal RWD konverzi 24V agregátu (nebo šlechtil 12V), šupnul bych tam rovnou 3.2 spodek s patřičnejma úpravama .. 200 kubíků je 200 kubíků a dělá to "jen 20 koní+" zadarmo jen objemem..
na elektorniku s elektronickým plynem bych se vyprd.., spíš bych použil o generaci starší... s mechanickým plynem nebo fakt máš člověka co ví kde jsou mapy od řízení plynovýho pedálu, po čidla klepání (ty je vhodný deaktivovat, pokud je naladěno tak jak má jsou u NA motoru zbytečný..), řízení volnoběhu atd ?
Je pravda že třeba reakce na plyn u mýho bussa se značně přiostřila od tý doby co mam soft od Stephana ze Squadry... je to silně návykový a Stephan je jeden z mála co ví a umí... (už abych měl soft od něj i v Giuliettě

)
Mě ladění coupe vyškolilo a to mam na dnešní poměry archaickou seriovou WEBER IAW jednotku, kde je map míň, ale rozchodit na tom motor se závodníma vačkama aby držel volnoběh, při vyřazení nechcípal a měl optimální směs/předstih (to bylo nejjednodušší

) nebylo snadný...
výkonovej strop jen 220-230 v případě 3L 12V? to je nějak málo ne...? to jseš na úrovni lehce pošlechtěnýho zagata což je stále serie... mě osobně by se i cesta 3l 12V v 75tce líbila nejvíc... zachování nějaký vizuelní "serie", tuhle cestu mam utakhle starejch aut radši, vzhledme k tomu kolik jich dnes je provozuschopnejch...
Použít to top co značka na danou rodinu motorů nabízí (změna objemu, vačky, sací potrubí/vejfuk atd jsou to hodiny hrabání se v dílech a technickejch příručkách..), pokud s tím nejsem spokojen pak ještě to trochu vylepšit.... což znamená minimálně "trochu" pošlechtit hlavy a sání (práce na hlavě + přebrousit vačky vyjdou logicky o polovinu míň než 24V) a 230-250+ by to tam mělo s vhodným softem bejt... dál pohrát si s vyvážením spodku, případně tam trochu ubrat - pístní čepy, oka ojnic, klidně i pístům odebrat ze dna, pokud je kde.. prostě klasika.. operace "náročný" na obrábění (je dobrý mít šikovnýho a levnýho obráběče, nebo strojní vybavení) ale fajn výsledek.. každej gram zde se počítá

a není to zvnějšku vidět
to je třeba cesta kterou jsem se vydal a jdu u Tipa (po zkušenost s Coupe, kde jsem si ne snadno a hlavně ne levně - hlavně co se týče řízení motoru prošlapal cestičku a turbo, přestože by bylo nejjednodušší jsem nechctěl..)... upravený seriový komponenty s cílem 200koní+ z 2L 16V astmatika... auto pro radost s náklady oproti coupe drženými na minimu (tam kde se dalo šetřit..) přesto výsledek bude stejnej, ne li lepší...
přeju dlouhý rozmejšlení co s motorem a hlavně rozumnou a dobrou volbu...
