Výměna termostatu

Odpovědět
JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od JendaV6 » 5.2.2010, pát 22:04

Koukam ze teplota u Alfin se diskutuje vsude takze prikladam par mych poznatku ktere sem sepsal pro server http://www.gtv.cz.

Teplota vody na sestivalcich Alfa je celkem oblibeny a mnohokrat diskutovany tema. Pokud jsem se kdy docetl, vetsinou se doslo k zaveru ze pokud Alfa jezdi "studena" tj. nekde na 70-80 stupnich podle budiku, je spatnej termostat. Coz nechci vyvracet ale chtel bych uvest nekolik mych zkusenosti ohledne teto tematiky.

Kazdej vsimavej jedinec kterymu jsem kdy auto pujcil, se vzdycky zacal po chvilce divit proc teplota nedrzi ale proc se hejbe. Obvykle to skoncilo zertama na kvalitu italskejch vozu a jejich termostatu, a se slovy ze to by se v jeho nemeckym, japonskym, francouzskym nebo kdovi jakym aute nikdy nestalo.

Pravdou je ze "chodici" teplota je u soucasnych aut, pokud jeste vubec maji budik, netradicni a vsude prevlada "ztoporena" devadesatka po celou dobu jizdy. Naopak u starych aut teplota logicky "chodila" podle aktualniho zatizeni, rychlosti jizdy a venkovni teploty. Popravde receno mi vrtalo hlavou jak to ze u starych aut (a jeste nedavno vyrabenych "Arese" sestivalcu od Alfy) teplota nedrzi ale "pracuje", zatimco u novych se nehne. Nebylo mi totiz jasny kde se udal ten prekotny vyvoj v chlazeni motoru, jehoz vlastni koncepce je uz leta stejna na technicke urovni regulace napousteni zasobniku vody na splachovacim zachode (vyrobci termostatu prominou).

O elektrice toho moc nevim, ale o technice prece jenom neco jo, a o to vetsi bylo moje podezreni na to ze by tak jednoducha vecicka jako je termostat, se svoji ne zrovna nejrychlejsi a ani ne zcela linearni regulaci, byla schopna uregulovat temer konstantni teplotu. Za dalsi dneska bezne pouzivany jeden ventilator ma obvykle dve rychlosti, s tim ze ta prvni spina obvykle kolem 90-92 stupnu a je sotva slysitelna (bezi napriklad pri zapnuti klimy), ta druha pak kolem 97-98 stupnu a ta uz lehce slyset je. Jak je teda mozny ze v kolone ventilator bezi na max. ale rucicka porad ukazuje 90? Coz byla moje osobni zkusenost z mnoha novych aut. Tady sem tusil nakou boudu...

U myho GTV teplota samozrejme chodila a faktem je ten ze auto se pomalu hralo. Nicmene i tak jezdilo mezi 70-90 stupni. Behem rozborky zborky pred pred lonskou sezonou (ktera se ponekud protahla-ta rozborka, ne sezona) jsem nakonec vymenil termostat, chladic a vicko expanzky. Termostat proto ze ne uplne doviral coz zpusobovalo to pomalejsi zahrivani. Chladic protoze byl olezlej a medeny plisky vylamany. A rikal sem si kdyz uz to je venku a zrovna objednavam dily z UK, tak uz me tech 100 liber za novej nezabije a abych to v pulce lete rozebiral znova, protoze uz to v kolonach vari diky zarostlymu chladici, nebo ze to tece, na to nemam cas ani nervy. No a vicko proto, ze jsem si loni omylem ulomil to kolinko pro tu "odfukovaci" hadicku. A krom toho taky proto, ze vicko ma celkem dulezitou funkci a sice takovou ze drzi tlak v okruhu cimz zvysuje bod varu vody takze proc ho po letech nevymenit. Prece jenom unava dopada nejenom na lidi. Bylo za nejaky drobny tak jsem ho k objednavce prihodil taky. Jak termostat tak vicko jsem bral original, tam bych si druhovyrobu nelajsnul. Chladic sem vzal hlinik VALEO (aspon nejaky ty gramy dolu... :D )
Image042.jpg
A jak to teda tedka jezdi? Vicemene porad stejne... Vysledek je takovej, ze auto se tedka zahreje relativne rychle a zacina topit uz po nekolika stech metrech, haleluja. Ale teplota pri jizde dal "chodi", a rekl bych ze ne jinak nez chodila predtim. V horku v kolone vyleze k 90ti stupnum, spusti se sahara a jde zase dolu, na dalnici pak pri pohodovy jizde pada dolu neco k 70-75ti stupnum. Jeste k tomu relativne rychlymu zahrivani - samozrejme nejde porovnavat konstrukcne 30 let starej 6-ti valec se skoro 12ti litry chladici kapaliny a 6ti litry oleje s ultra-modernima nahonenejma malorazkovejma ctyrvalcema co maji 5 litru chladiva a 3 litry oleje... Ale je to jen par minut a voda bezi na pracovni teplote (kde je olej je dalsi otazka, ale o tom zas nekdy jindy).

Kdyz jsem teplotu sledoval na diagnostice (AlfaDiag), teplota samozrejme taky kolisala, ale ukazovalo mi to vyssi teplotu nez byla na budiku. Radove o 8-10 stupnu. Takze teplota v realu oproti budiku chodila od 80ti stupnu normalne nahoru k tem 98smi stupnum kdy se prave poustel druhy stupen sahar. To uz mi zacalo davat smysl.

Takze u Alfy budik lehce keca diky cemuz teplota na nem nejde moc pres 90. Vysvetleni ktery me napadlo je takovy, ze bezna teplota vetsi nez 90 na budiku by strasila nezkusenyho "provozovatele" kterej by si mohl myslet ze se voda v aute vari pri 100°C. Ale to je moje teorie, a jakkoliv se mi muze zdat schudna, muze byt taky uplne zcestna. Kazdopadne v realu tak teplota chodi mezi 80ti stupni na dalnici az ke 100 stupnum v kolone. Oboje to jsou hodnoty ktery bych povazoval za prijatelny a hlavne daleko vic uveritelny co se tyce moznosti termostatu regulovat teplotu.

Takze zbyvalo prijit na kloub tem devadesati stupnim v modernich autech. Cirou nahodou jsem nedavno zkusil diagnostiku i do myho druhyho italskyho ponika (Fiat Stilo) kterej ma Bosch elektroniku stejne jako GTV ale na rozdil od GTV ukazuje moderni "90ti stupnovou" hodnotu porad. Je to mlady auto, cca 3 roky, co slape jak hodinky takze jako referencni vuz pro porovnani s 10ti letym wagenem postacujici. AlfaDiag kupodivu fungoval takze po zbezny kontrole zakladnich komponent (s motorem vrnicim na volnobeh) sem zkusil teplotu a ejhle, na diagnostice pres 96 stupnu (pozde vecer bylo venku kolem 8°C). A na budiku porad 90. Mel sem namireno do garaze tak sem si rekl ze se jeste pojedu projet at to promerim za jizdy. Skakani ve vecerni Praze neni tak tragicky takze podle rychlosti 0-50km/h teplota litala nekde mezi 86-94 stupni. Az potud ok. Pak sem najel na dalnici a jel tak lazo plazo na Rudnou. Teplota zacala rapidne klesat az padla na 80 stupnu (tj. na hodnoty z GTV). Na budiku se rucicka samozrejme nehla a stale ukazovala hrdych 90 stupnu...

Pro me z toho plyne zaver ze hlavni vyvoj z hlediska chlazeni se odehral v budikach, teplota motoru chodi tak jak vzdycky chodila. Rika se ze "moderni" auta ukazujou prumernou teplotu coz vice mene sedi. Zkratka maji charakteristiku ze od 75 do 110°C stupnu ukazujou hezkou 90tku a prehrati poznate az kdyz vam jde para z pod kapoty. Coz se nedavno stalo mymu kolegovy s Hondou (spatny konakt na cidlu ventilatoru). Proto se mi zda lepsi teplomer ktery ukazuje realny stav nez nejaky "prumer", protoze mate vice casu reagovat. V opacnem pripade si myslim ze staci dve kontrolky. Modra jako studeny motor, cervena jako prehrato, coz uz pouziva nejedno auto. A vyrobce muze usetrit nejaky to euro za budik.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 20.2.2010, sob 11:13

Jak koluje voda v okruhu?Auto jsem trošku zahřál a chtěl zkusit hadici k chladiči jsestli náhodou nepropouští termostat.Za předpokladu,že je termostat K.O. ,která hadice k chladiči bude dřív teplá,ta na straně baterie nebo ta na druhé straně? :diky Jinak teplota drží těch 70 C :cry: ,tak pátrám jestli budík nekecá.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2010, sob 11:17

Ta hadice u baterie musí být studená, dokud termostat neotevře.
EDIT: nebo takhle; může být vlažná, ale spoučasně musí být studená ta na opačném konci chladiče. Horní hadice se může ohřát vedením tepla.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 20.2.2010, sob 11:26

Kůrkyn píše:Ta hadice u baterie musí být studená, dokud termostat neotevře.
EDIT: nebo takhle; může být vlažná, ale spoučasně musí být studená ta na opačném konci chladiče. Horní hadice se může ohřát vedením tepla.
Tak dnes ujeto cca 14 Km,teplota vzduch něco nad nulou,vrchní hadice stále studená,po těch kilometrech to vyšplhalo na cca 75 C,pak to spadlo na 70 C , vrchní hadice telá a dál to drží těch 70 C.Ten budík musí na 100% kecat,mi neříkejte,že to nebylo ve skutečnosti ohřáté po 14 kilometrech aspoň na 85 C :smt021
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od mano82 » 21.2.2010, ned 21:33

Zalezi od toho akym stylom ides. Pokial motor nie je trvalejsie zatazeny a len si tak prdka na 1500 ot tak sa dost zle ohrieva. Jazdim do roboty cca 10km, tak 60% cesty 5. kv a 90km/h, kym je studeny netocim viac ako 2500 a nezohreje na 90st. JTD su tak efektivne motory, ze konstrukteri mali problem s ich zahrievanim.
Inak, termostat mam OK, pri dlhsej jazde drzi na tych 90st a vrchna hadica tiez byva studena az vlazna, najma teraz v zime.

PS: U teba by som to vsadil na termostat.
147 1.9 JTD 85kW

hajis
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
Bydliště: Zbůch, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od hajis » 2.3.2010, úte 20:43

Tak nevím, někdo píše, že je 80 je normální, někdo že ne :???: Alfici mám druhý rok, teplota se držela na 90, ale poslední dobou tak nějak kolísá, kolem 80-90. Většinou když někde popojíždim tak teplota klesne. Uvidim, skusím ten teploměr teda alfaromeo1
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 4.3.2010, čtv 21:30

Dnes v servisu na diagnostice zjištěno,že budík kecá.Teplota drží na 70 C a v jednotce je 85 C.To samé má kámoš,oba dva máme 2,4 on sice 100 Kw,ale ukazuje nám to stejně.Takže aspoň u těch 2,4 JTD bych ten budík neřešil :roll:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

hajis
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 22.2.2009, ned 18:36
Bydliště: Zbůch, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od hajis » 6.3.2010, sob 16:33

Já zjistil úplně to samé a.vs.s
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distincive

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Milano75 » 27.5.2010, čtv 20:03

tak na kemošový alfě rozbroka termostatu teploměrem :

po druhém sepnutí sahary naměřeno na teploměru 83°C a na budíku cca 91°C

když vemu, že na expanzce je to o cca 2-3°C chladnější, tak budík kecá o cca 6°C

při běžné jízdě teploměr v kokpitu ukazuje 70°C, tak bych soudil, že je termostat KO
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Tomik888

Příspěvky: 8
Registrován: 21.10.2010, čtv 19:43

Nový termostat

Příspěvek od Tomik888 » 3.11.2010, stř 17:42

Chtěl jsem se zeptat,je možné že u nového termostatu když do te přiruby foukám pusou,tak něco málo profukuje???Už jsem ten nový namontoval,a budík mi ukazuje něco málo přes 80,předtím se nehl ze 70.Je možné že tam trochu propuští vodu a tím se to neohřeje na 90???
A jak je to s těma hadicema která a kdy se má jak ohřívat??15 min.volnoběh a ta spodní z chladiče pořád studená.Ja jen at vím jestli ten termostat je v pořádku nebo ho mám jít reklamovat.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový termostat

Příspěvek od roberto37 » 3.11.2010, stř 18:14

Nejsem Mekanik, ale budíku bych nevěřil ani stupeň. Změř teplotu normálně teploměrem v nádobce a i tam může být o 5-10°C nižší, anebo si to napoj na diagnostiku....Já měl na budíku ca 70 a diagnostika vykazovala 84°C ....
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový termostat

Příspěvek od enzo156 » 3.11.2010, stř 18:42

Když jsem měnil termostat, tak ten novej profouknout nešel ani trochu. Jestli je ta tlustá hadice co vede do chladiče studená, když máš budík na 50, 60ti stupních tak bych to bral jako dobrý, pak se teplota zvedne a měl by se otevřít asi při 88C, budíky neukazujou přesně, takže řešením je měřit teplotu vody v nádobce, nebo diagnostika.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nový termostat

Příspěvek od Ladis » 3.11.2010, stř 18:57

Já měřil v nádobce po cca po 80 Km jízdy,teplota 70 (budík taky 70),diagnostika o 15 víc :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový termostat

Příspěvek od roberto37 » 3.11.2010, stř 18:58

Ladis: viz můj příspěvek... :)
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nový termostat

Příspěvek od Ladis » 3.11.2010, stř 19:12

roubrt37 píše:Ladis: viz můj příspěvek... :)
Já jen, aby chlapi viděli,že to reálně někdo zkusil :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 4.11.2010, čtv 07:08

přesunuto, prosím, nezakládat kvůli každé blbině nové téma a nejdřív použít funkci hledat nahoře v menu. Pak aspoň napsat dotaz do příslušného tématu. :)

Tomik888

Příspěvky: 8
Registrován: 21.10.2010, čtv 19:43

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Tomik888 » 4.11.2010, čtv 15:52

Kůrkyn:Dobře omlouvám se.
Jinak jsem zkoušel tu hadici,a zahřívala se hned po nastartováni,takže termostat šel na reklamaci a zitra bude nový,tak uvidím.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 4.11.2010, čtv 19:11

v pohodě, jen prevence :)

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od drtikols » 18.11.2010, čtv 23:07

jsem taky po vymenene termostatu a nastesti to drzi pekna na 90ce.
termostat je znacky Behr a objadnavka byla s italie a prislo to i s cidlem!
cenovka 1415kc vcetne dph.jinak tenhle samy ter. je na pop-art za 2839kc.podotykam ze mam 103kw....na 100kw se da sehnat za 700kc
a jak zde nekde zaznelo merit teplotu v nadobce ,,,,ano je to asi nejpresnejsi zpusob ale diagnostikou blbost.
v ridici jednotce sou jen data s cidla termostatu a pokud sou data spatna jsou i v diagnostice.
a jeste jsem zde cetl ze stary termostat sel profouknout...ten muj nesel ale stejne teplota sle jen kousek pres 50.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 19.11.2010, pát 11:02

Teď jsem alfonze trošku prohnal,na budíku 75 C a spustila se sahara (klima off),znamenalo by to že tam v reálu bylo přes 90 C :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Joe » 27.11.2010, sob 14:51

No já jsem jel z německa kde jsem si koupil novou alfi 156 2,4 20v mjtd 175ps, po mé 146 a teplota nevylezla nad 70stupňů. Na druhou stranu auto topilo téměř okamžitě po startu. Tak nevím zda mám měnit nebo ne.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 27.11.2010, sob 16:22

Tak třeba dnes,už je chladněji ( 0 C)na těch 70,se to ohřeje až tak po 8 Km jízdy,ale když šáhnu po těch 8 Km na hadici od termostatu tak je ještě chladná a topí to taky téměř okamžitě :smt102.Takže jestli se to někomu ohřeje dle budíku na 90 ,taky po těch cca 8 Km,tak by mohl být termostat OK.Jinak těch prvních 8 Km jedu hodně zvolna ot. zhruba max do 2100 ,aby někdo nejel hned cihlu a pak tu tvrdil,že to má na provozní teplotu zahřáté po 2 Km :-D .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od tuta146 » 27.11.2010, sob 16:48

Jestli teplota nevyleze nad 70, tak bych termostat vyměnil, důvody už byly popsány.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 264
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od huskye » 27.11.2010, sob 21:52

No jenže termostat je drahej jak pes jsem zjistil :) Teplota mi nejde přes 50. Zkusim ještě změřit teplotu v nádobce, ale jinak je možné že je chyba i třeba jinde? Termostat se asi opravit nedá že...

Jinak původní odkaz na návod výměny termostatu už nefunguje. Nemáte ho někdo? Rsp. bylo by fajn ho třeba uvést někde na web alfisti.cz. Jestli někde je a jen nevidim, tak se omlouvám...
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 27.11.2010, sob 22:03

No pokud to nejde přes 50,ta to je určitě po něm.Jinak návod tu přece je http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... stat-AR156 zase tak jiné oproti 1,9 JTD to nebude :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti