Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 11.11.2008, úte 16:06

Sežere ho aneb spálí ho teorii nijak nemůžu potvrdit, zdá se mi to jako holý nesmysl. Přece není možný, aby byl schopnej motor vypálit třeba po 1000 km 2 L oleje. Jako BMW mají taky poměrně solidní motory a nemusí jít o nejnovější kousky a že by jim to žralo olej tak jak tvrdí TSkáři ? To sem si nikdy nevšiml. Určitě je vše o přístupu k autu, ale přece jen auto není primadona a dle toho jak se dimenzují části motoru se snad s počítá s nájezdem vyššího počtu Km než 150 tis., takže by to určitě mělo vydržet i nějaký prudší zacházení. Za studena každý auto trpí, resp. materiály mají svou roztažnost apod. ale ruku na srdce, auto je prostě nástroj, ne dětská hračka, pokud stím umím zacházet a zaklepe za 150 tis. stejně přestože servisováno je dobře, tak není něco v pořádku.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 11.11.2008, úte 20:17

4HeSH: hele kámo, já bych taky nevěřil spotřebě oleje motoru, jak píšeš ty na 1000 km 2 l oleje ale ono to opravdu jde, mluvím z vlastní zkušenosti na V6 při téměř absolutní těsnoti motoru. 2 l/1000 km to teda asi nebyly ale dost se to k tomu blížilo při spotřebě nad 15 l i víc ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 11.11.2008, úte 22:11

HeSH: Mě to žere při řazení okolo 4-5 t. otáček za 1000km tak 0,3-0,4 l oleje. podle toho jak má chuť. A když napíšu, že němcům při testu sežrala za 100000km 19 litrů, to jest 2deci na tisíc km, tak tomu prostě věř. ten olej se tam opravdu strácí. A když na to budeš :butthead: , tak zadřeš.
diLucco: to, že ti zmizly najednou 2 litry oleje bez známek poznatelných a při pravidelné kontrole měrky je blbost. Najednou je 1000? 2000? 3000? nebo 100000km????

Alfa vyráběla benzínové motory o 1/3 výkonnější než BMW. Možná že i na úkor velkéhoho výkonu trpěla živitnost. bez toho by ale alfa byla něco jako FORD, VW, SKODA atd atd.....a tak dále
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.11.2008, úte 22:56

Jenze ten vykon byl vyssi i v Alfackejch 8V twinsparkach a takovej smejd jako 16V to nebyl... :smt102
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 11.11.2008, úte 23:00

Nemůžu s tebou souhlasit v té části, že Alfa vyráběla o třetinu silnější motory než BMW.
Pokud tu mluvíme o motoru TS 16v, tak je to někde v letech 96 a výš.
Třeba BMW dělali motor 1,8 16v označený 1,8is, čistá osmnáctka bez turba a žádný dvoulitr a měl výkon 136 koní už v roce 1989 v modelu E30 a později s malými úpravami v E36.
Pokud by to bylo o třetinu, dělala by Alfa osmnáctky s výkonem 180 koní.A to nedělá nikdo ani dnes.
BMW 730d, Superb TDI

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 11.11.2008, úte 23:28

něvěřím, dolož odkazem. O 1/3 to bylo s nadsázkou, ale tvoje parametry 18-ky BMW motoru jsou blud, v sériovém voze. co zkoušeli na okruhu je o něčem jiném, to jistě chápeš
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.11.2008, úte 23:36

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 11.11.2008, úte 23:42

o.k. taky jsem si něco našel, ....ale bavili jsme se o 2,0 T.S. ten byl výkonější, než dvoulitry bmw.......a opět dodávám, že ta 1/3 byla nadsázka, asi stejná jako když někdo tvrdí, že jich (T.S.) je po 100tkm 1/3 zadřená :wink:
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.11.2008, úte 23:53

Vzdyt to neni pravda... :roll: BMW pouzivalo dvoulitrovy sestivalce o vykonu 110kW od roku 91. V dobe 16V TS byl tenhle motor BMW 2.0i 110kW naprosto standartni. Takze neni pravda, ze by 16V TS byl o 1/3 silnejsi nez srovnatelny motor od BMW. Vykon tech Alfackejch byl rekneme o 10% vyssi nez u bezny produkce. Ale jak uz jsem psal, tak se to tykalo i starsiho 8V TwinSparku a to smejd nebyl. Takze omlouvat vyssi spotrebu oleje a hrozivou poruchovost vyssim vykonem dost dobre nejde.

EDIT - jenze problem je v tom, ze z tech prvnich vyrobenejch 16V TS se opravdu tretina zadrela na klice... Takze to je opravdu tretina... :wink:
Naposledy upravil(a) Harous dne 11.11.2008, úte 23:56, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 11.11.2008, úte 23:54

Chápu že to bylo s nadsázkou, ale i tak to není velký rozdíl.
A porovnávat dvoulitr Alfy a BMW moc nejde, jelikož BMW mělo v době TS dvoulitry šestiválce.
BMW 730d, Superb TDI

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 11.11.2008, úte 23:56

Harous píše:Vzdyt to neni pravda... :roll: BMW pouzivalo dvoulitrovy sestivalce o vykonu 110kW od roku 91. V dobe 16V TS byl tenhle motor BMW 2.0i 110kW naprosto standartni. Takze neni pravda, ze by 16V TS byl o 1/3 silnejsi nez srovnatelny motor od BMW. Vykon tech Alfackejch byl rekneme o 10% vyssi nez u bezny produkce. Ale jak uz jsem psal, tak se to tykalo i starsiho 8V TwinSparku a to smejd nebyl. Takze omlouvat vyssi spotrebu oleje a hrozivou poruchovost vyssim vykonem dost dobre nejde.
:smt023
Naprostý souhlas.
BMW 730d, Superb TDI

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 11.11.2008, úte 23:57

kolikrát mám opakovat , že uvedená 1/3 výššího výkonu byla nadsázka :roll: a najděte mi jedinej sériovej výkonější motor, jak 2,0 T.S. z let 98-2002.
edit: měli I dvoulitry šestiválce
Naposledy upravil(a) roberto37 dne 11.11.2008, úte 23:58, celkem upraveno 1 x.
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 11.11.2008, úte 23:58

V Escortu z roku 92 sem mel 2.0 16V 110kW...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3367
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 12.11.2008, stř 00:01

Harous píše:V Escortu z roku 92 sem mel 2.0 16V 110kW...
Jednak T.S. měl 114, druhak se ptám na léta T.S. ve 156 98-02, a uznávám, že cca 150PS ve dvoulitru v roce 92 byla bomba
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.11.2008, stř 00:15

TS 16V mel 114kW jen v nekterych verzich. V jinych mel 110kW.
najděte mi jedinej sériovej výkonější motor, jak 2,0 T.S. z let 98-2002.
Stejne vykony motor je treba 2.0 20V Fiat, 2.0 od Hondy, Renaultu, dokonce snad i od Daewoo a od VW.

A pokud chces vykonejsi, staci se podivat treba na motor z Citroenu Xsara VTS, mozna byl ten samy i v P306 S16 (120kW), Ford Focus ST (125kW) a asi by se jich naslo vic. Hlavne mi prosimte zase nepis, ze si to nemyslel tak doslova. Prijde mi, ze budes do krve branit 16V twinsparky, ale ty problemy tech motoru prece nejde prehlizet, ignorovat, nebo cimkoliv omlouvat...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 12.11.2008, stř 14:03

porovnavat motor z 91. roku a motor z roku 97. s plnenim emisi EURO2 je jaksi mimo, nemyslite?
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8566
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.11.2008, stř 17:47

Vsechny ty vykonejsi motory v mem poslednim prispevku jsou z let 98 - 02. Takze porovnat jdou.
Nejde mi o nic jinyho nez poukazat na to, ze i jini vyrobci v ty dobe pouzivali motory s podobnym nebo vyssim vykonem aniz by ty jejich motory byly tak problemovy...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 14.11.2008, pát 13:11

HeSH píše:Sežere ho aneb spálí ho teorii nijak nemůžu potvrdit, zdá se mi to jako holý nesmysl. Přece není možný, aby byl schopnej motor vypálit třeba po 1000 km 2 L oleje. Jako BMW mají taky poměrně solidní motory a nemusí jít o nejnovější kousky a že by jim to žralo olej tak jak tvrdí TSkáři ? To sem si nikdy nevšiml. Určitě je vše o přístupu k autu, ale přece jen auto není primadona a dle toho jak se dimenzují části motoru se snad s počítá s nájezdem vyššího počtu Km než 150 tis., takže by to určitě mělo vydržet i nějaký prudší zacházení. Za studena každý auto trpí, resp. materiály mají svou roztažnost apod. ale ruku na srdce, auto je prostě nástroj, ne dětská hračka, pokud stím umím zacházet a zaklepe za 150 tis. stejně přestože servisováno je dobře, tak není něco v pořádku.

u 16V motoru koncem 90. let se bralo 1l na 1000km jako ze je motor OK.

zrejme to melo souvislost s mazanim driku ventilu a tim padem prusaku oleje po ventilu do spalovaciho prostoru pripadne vypaleni ven do vyfuku

tato potreba se vubec neprojevovala ve spalinach > NOx

takz e, kdyz se k tomu pripocte chlazeni dna pistu olejem, kde dojde k vyparu pres odvetrani do sani motoru , ten litrik na dve nadrze je uplne v pohode
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 19.11.2008, stř 16:52

Úryvek z jednoho z mnoha článků:
Benzínovým motorom Twin Spark (označenie podľa dvoch zapaľovacích sviečok v každom valci) nechýbal charakter a výkon, daňou za to však boli ich vysoké servisné nároky. Tieto športové motory boli konštruované na vysoké otáčky, preto boli už od výroby dodávané s väčšími vôľami medzi piestom a vnútornou stranou valca, čo spôsobovalo ich prirodzenú náklonnosť k vysokej spotrebe oleja. Kontroly jeho množstva sa tak stali každodennou činnosťou majiteľov benzínových modelov 156. Kto tak neurobil, zadrel motor skôr, ako sa stihol spamätať. Aby toho nebolo málo, Twin Spark vyžadoval kvalitné oleje, ktoré dokázali vytvoriť odolný olejový film. Jeho lacné náhrady ho pochovali rovnako ako nedostatok oleja. Pozor aj na včasnú výmenu rozvodových remeňov. Priamovstrekový benzínový dvojliter 2.0 JTS nie je tak citlivý na správny olej, no vďaka spaľovaniu extrémne chudobnej zmesi vznikajú v jeho spaľovacích priestoroch vysoké teploty, ktoré občas prepália piesty.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 20.11.2008, čtv 10:09

Petan píše:Úryvek z jednoho z mnoha článků:
Benzínovým motorom Twin Spark (označenie podľa dvoch zapaľovacích sviečok v každom valci) nechýbal charakter a výkon, daňou za to však boli ich vysoké servisné nároky. Tieto športové motory boli konštruované na vysoké otáčky, preto boli už od výroby dodávané s väčšími vôľami medzi piestom a vnútornou stranou valca, čo spôsobovalo ich prirodzenú náklonnosť k vysokej spotrebe oleja. Kontroly jeho množstva sa tak stali každodennou činnosťou majiteľov benzínových modelov 156. Kto tak neurobil, zadrel motor skôr, ako sa stihol spamätať. Aby toho nebolo málo, Twin Spark vyžadoval kvalitné oleje, ktoré dokázali vytvoriť odolný olejový film. Jeho lacné náhrady ho pochovali rovnako ako nedostatok oleja. Pozor aj na včasnú výmenu rozvodových remeňov. Priamovstrekový benzínový dvojliter 2.0 JTS nie je tak citlivý na správny olej, no vďaka spaľovaniu extrémne chudobnej zmesi vznikajú v jeho spaľovacích priestoroch vysoké teploty, ktoré občas prepália piesty.

a ja si vzdycky myslel, ze stechiometricka smes je pomer 14:1 tzn neni chuda ani bohata (neobsahuje prebytek paliva ani vzduchu...

to "S" v oznaceni znamena stechiometric
Alfa Romeo 156 1.9JTD

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cooper.mb » 1.12.2008, pon 12:48

Zvláštní je, že když jsou motory TS tak špatné a poruchové, tak jak je možné, že je Alfa stále dává do nových aut?

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 1.12.2008, pon 13:06

cooper.mb píše:Zvláštní je, že když jsou motory TS tak špatné a poruchové, tak jak je možné, že je Alfa stále dává do nových aut?
..a ty myslíš, že ty závady už trochu nevychytali?..podívej se kolik nových 156, nebo 147 má KO motor TS - moc jich neni...a podívej se na období do cca. roku 2001 - to je tragédie.. Minimálně vylepšili uložení vačky, která ti na pohodu vylétla od 100-150 tis...(ale určitě to vše proběhlo v tichosti pod pořádnou pokličkou) a s tím zadíráním a náročností na olej počítám taky něco provedli-min s vadným olejovým čerpadlem.. Pokud by někdo věděl více budu rád...protože vážně přemýšlim proč se problémy s TS 16V většině 147 a novějším modelům vyhnuly?
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cooper.mb » 1.12.2008, pon 15:33

Asi máš pravdu taky jsem nikde nečetl, že by na motorech TS něco měnili, nebo oficiálně přiznali nějakou chybu. Docela by mne zjímalo jestli o tom někdo něco ví. Bylo by docela zajímavý se zeptat někoho kdo novou 147 má zda mu žere olej nebo ne?

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 1.12.2008, pon 15:50

olej mu žere urřitě..tomu u těhle motorů asi nezamezíš..ale věřim, že ta spotřeba oleje bude menší...klidně ať si olej žerou(v rozumných mezích-to ke sportovním motorům asi patří)..ale ať dobře mažou.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

cooper.mb
Nováček

Příspěvky: 234
Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cooper.mb » 1.12.2008, pon 15:58

Osobně si myslím, že i u starých TS častá vizuální kontrola a správný olej a nic se nestane. Teď jsem koupil jedno přidřený GTV. Majitel ho měl 5 měsíců, když ho koupil vyměnil rozvody a olej. Ted se mu to přidřelo tak to prodával. Když jsem se koukal na hladinu oleje tak byla těžce pod dolní riskou. Myslím, že tak je to u většiny lidí co maj problémy. Jinak z tu dobu ujel cca 4 tis, pochybuji že hladinu oleje kontroloval. Olej tam byl 10w40

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti