Zadírání motorů TS 16V
Sežere ho aneb spálí ho teorii nijak nemůžu potvrdit, zdá se mi to jako holý nesmysl. Přece není možný, aby byl schopnej motor vypálit třeba po 1000 km 2 L oleje. Jako BMW mají taky poměrně solidní motory a nemusí jít o nejnovější kousky a že by jim to žralo olej tak jak tvrdí TSkáři ? To sem si nikdy nevšiml. Určitě je vše o přístupu k autu, ale přece jen auto není primadona a dle toho jak se dimenzují části motoru se snad s počítá s nájezdem vyššího počtu Km než 150 tis., takže by to určitě mělo vydržet i nějaký prudší zacházení. Za studena každý auto trpí, resp. materiály mají svou roztažnost apod. ale ruku na srdce, auto je prostě nástroj, ne dětská hračka, pokud stím umím zacházet a zaklepe za 150 tis. stejně přestože servisováno je dobře, tak není něco v pořádku.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
4HeSH: hele kámo, já bych taky nevěřil spotřebě oleje motoru, jak píšeš ty na 1000 km 2 l oleje ale ono to opravdu jde, mluvím z vlastní zkušenosti na V6 při téměř absolutní těsnoti motoru. 2 l/1000 km to teda asi nebyly ale dost se to k tomu blížilo při spotřebě nad 15 l i víc ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
HeSH: Mě to žere při řazení okolo 4-5 t. otáček za 1000km tak 0,3-0,4 l oleje. podle toho jak má chuť. A když napíšu, že němcům při testu sežrala za 100000km 19 litrů, to jest 2deci na tisíc km, tak tomu prostě věř. ten olej se tam opravdu strácí. A když na to budeš
, tak zadřeš.
diLucco: to, že ti zmizly najednou 2 litry oleje bez známek poznatelných a při pravidelné kontrole měrky je blbost. Najednou je 1000? 2000? 3000? nebo 100000km????
Alfa vyráběla benzínové motory o 1/3 výkonnější než BMW. Možná že i na úkor velkéhoho výkonu trpěla živitnost. bez toho by ale alfa byla něco jako FORD, VW, SKODA atd atd.....a tak dále

diLucco: to, že ti zmizly najednou 2 litry oleje bez známek poznatelných a při pravidelné kontrole měrky je blbost. Najednou je 1000? 2000? 3000? nebo 100000km????
Alfa vyráběla benzínové motory o 1/3 výkonnější než BMW. Možná že i na úkor velkéhoho výkonu trpěla živitnost. bez toho by ale alfa byla něco jako FORD, VW, SKODA atd atd.....a tak dále
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Nemůžu s tebou souhlasit v té části, že Alfa vyráběla o třetinu silnější motory než BMW.
Pokud tu mluvíme o motoru TS 16v, tak je to někde v letech 96 a výš.
Třeba BMW dělali motor 1,8 16v označený 1,8is, čistá osmnáctka bez turba a žádný dvoulitr a měl výkon 136 koní už v roce 1989 v modelu E30 a později s malými úpravami v E36.
Pokud by to bylo o třetinu, dělala by Alfa osmnáctky s výkonem 180 koní.A to nedělá nikdo ani dnes.
Pokud tu mluvíme o motoru TS 16v, tak je to někde v letech 96 a výš.
Třeba BMW dělali motor 1,8 16v označený 1,8is, čistá osmnáctka bez turba a žádný dvoulitr a měl výkon 136 koní už v roce 1989 v modelu E30 a později s malými úpravami v E36.
Pokud by to bylo o třetinu, dělala by Alfa osmnáctky s výkonem 180 koní.A to nedělá nikdo ani dnes.
BMW 730d, Superb TDI
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
něvěřím, dolož odkazem. O 1/3 to bylo s nadsázkou, ale tvoje parametry 18-ky BMW motoru jsou blud, v sériovém voze. co zkoušeli na okruhu je o něčem jiném, to jistě chápeš
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
o.k. taky jsem si něco našel, ....ale bavili jsme se o 2,0 T.S. ten byl výkonější, než dvoulitry bmw.......a opět dodávám, že ta 1/3 byla nadsázka, asi stejná jako když někdo tvrdí, že jich (T.S.) je po 100tkm 1/3 zadřená 

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Vzdyt to neni pravda...
BMW pouzivalo dvoulitrovy sestivalce o vykonu 110kW od roku 91. V dobe 16V TS byl tenhle motor BMW 2.0i 110kW naprosto standartni. Takze neni pravda, ze by 16V TS byl o 1/3 silnejsi nez srovnatelny motor od BMW. Vykon tech Alfackejch byl rekneme o 10% vyssi nez u bezny produkce. Ale jak uz jsem psal, tak se to tykalo i starsiho 8V TwinSparku a to smejd nebyl. Takze omlouvat vyssi spotrebu oleje a hrozivou poruchovost vyssim vykonem dost dobre nejde.
EDIT - jenze problem je v tom, ze z tech prvnich vyrobenejch 16V TS se opravdu tretina zadrela na klice... Takze to je opravdu tretina...

EDIT - jenze problem je v tom, ze z tech prvnich vyrobenejch 16V TS se opravdu tretina zadrela na klice... Takze to je opravdu tretina...

Naposledy upravil(a) Harous dne 11.11.2008, úte 23:56, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Harous píše:Vzdyt to neni pravda...BMW pouzivalo dvoulitrovy sestivalce o vykonu 110kW od roku 91. V dobe 16V TS byl tenhle motor BMW 2.0i 110kW naprosto standartni. Takze neni pravda, ze by 16V TS byl o 1/3 silnejsi nez srovnatelny motor od BMW. Vykon tech Alfackejch byl rekneme o 10% vyssi nez u bezny produkce. Ale jak uz jsem psal, tak se to tykalo i starsiho 8V TwinSparku a to smejd nebyl. Takze omlouvat vyssi spotrebu oleje a hrozivou poruchovost vyssim vykonem dost dobre nejde.

Naprostý souhlas.
BMW 730d, Superb TDI
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
kolikrát mám opakovat , že uvedená 1/3 výššího výkonu byla nadsázka
a najděte mi jedinej sériovej výkonější motor, jak 2,0 T.S. z let 98-2002.
edit: měli I dvoulitry šestiválce

edit: měli I dvoulitry šestiválce
Naposledy upravil(a) roberto37 dne 11.11.2008, úte 23:58, celkem upraveno 1 x.
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Jednak T.S. měl 114, druhak se ptám na léta T.S. ve 156 98-02, a uznávám, že cca 150PS ve dvoulitru v roce 92 byla bombaHarous píše:V Escortu z roku 92 sem mel 2.0 16V 110kW...
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
TS 16V mel 114kW jen v nekterych verzich. V jinych mel 110kW.
A pokud chces vykonejsi, staci se podivat treba na motor z Citroenu Xsara VTS, mozna byl ten samy i v P306 S16 (120kW), Ford Focus ST (125kW) a asi by se jich naslo vic. Hlavne mi prosimte zase nepis, ze si to nemyslel tak doslova. Prijde mi, ze budes do krve branit 16V twinsparky, ale ty problemy tech motoru prece nejde prehlizet, ignorovat, nebo cimkoliv omlouvat...
Stejne vykony motor je treba 2.0 20V Fiat, 2.0 od Hondy, Renaultu, dokonce snad i od Daewoo a od VW.najděte mi jedinej sériovej výkonější motor, jak 2,0 T.S. z let 98-2002.
A pokud chces vykonejsi, staci se podivat treba na motor z Citroenu Xsara VTS, mozna byl ten samy i v P306 S16 (120kW), Ford Focus ST (125kW) a asi by se jich naslo vic. Hlavne mi prosimte zase nepis, ze si to nemyslel tak doslova. Prijde mi, ze budes do krve branit 16V twinsparky, ale ty problemy tech motoru prece nejde prehlizet, ignorovat, nebo cimkoliv omlouvat...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Vsechny ty vykonejsi motory v mem poslednim prispevku jsou z let 98 - 02. Takze porovnat jdou.
Nejde mi o nic jinyho nez poukazat na to, ze i jini vyrobci v ty dobe pouzivali motory s podobnym nebo vyssim vykonem aniz by ty jejich motory byly tak problemovy...
Nejde mi o nic jinyho nez poukazat na to, ze i jini vyrobci v ty dobe pouzivali motory s podobnym nebo vyssim vykonem aniz by ty jejich motory byly tak problemovy...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
HeSH píše:Sežere ho aneb spálí ho teorii nijak nemůžu potvrdit, zdá se mi to jako holý nesmysl. Přece není možný, aby byl schopnej motor vypálit třeba po 1000 km 2 L oleje. Jako BMW mají taky poměrně solidní motory a nemusí jít o nejnovější kousky a že by jim to žralo olej tak jak tvrdí TSkáři ? To sem si nikdy nevšiml. Určitě je vše o přístupu k autu, ale přece jen auto není primadona a dle toho jak se dimenzují části motoru se snad s počítá s nájezdem vyššího počtu Km než 150 tis., takže by to určitě mělo vydržet i nějaký prudší zacházení. Za studena každý auto trpí, resp. materiály mají svou roztažnost apod. ale ruku na srdce, auto je prostě nástroj, ne dětská hračka, pokud stím umím zacházet a zaklepe za 150 tis. stejně přestože servisováno je dobře, tak není něco v pořádku.
u 16V motoru koncem 90. let se bralo 1l na 1000km jako ze je motor OK.
zrejme to melo souvislost s mazanim driku ventilu a tim padem prusaku oleje po ventilu do spalovaciho prostoru pripadne vypaleni ven do vyfuku
tato potreba se vubec neprojevovala ve spalinach > NOx
takz e, kdyz se k tomu pripocte chlazeni dna pistu olejem, kde dojde k vyparu pres odvetrani do sani motoru , ten litrik na dve nadrze je uplne v pohode
Alfa Romeo 156 1.9JTD
Úryvek z jednoho z mnoha článků:
Benzínovým motorom Twin Spark (označenie podľa dvoch zapaľovacích sviečok v každom valci) nechýbal charakter a výkon, daňou za to však boli ich vysoké servisné nároky. Tieto športové motory boli konštruované na vysoké otáčky, preto boli už od výroby dodávané s väčšími vôľami medzi piestom a vnútornou stranou valca, čo spôsobovalo ich prirodzenú náklonnosť k vysokej spotrebe oleja. Kontroly jeho množstva sa tak stali každodennou činnosťou majiteľov benzínových modelov 156. Kto tak neurobil, zadrel motor skôr, ako sa stihol spamätať. Aby toho nebolo málo, Twin Spark vyžadoval kvalitné oleje, ktoré dokázali vytvoriť odolný olejový film. Jeho lacné náhrady ho pochovali rovnako ako nedostatok oleja. Pozor aj na včasnú výmenu rozvodových remeňov. Priamovstrekový benzínový dvojliter 2.0 JTS nie je tak citlivý na správny olej, no vďaka spaľovaniu extrémne chudobnej zmesi vznikajú v jeho spaľovacích priestoroch vysoké teploty, ktoré občas prepália piesty.
Benzínovým motorom Twin Spark (označenie podľa dvoch zapaľovacích sviečok v každom valci) nechýbal charakter a výkon, daňou za to však boli ich vysoké servisné nároky. Tieto športové motory boli konštruované na vysoké otáčky, preto boli už od výroby dodávané s väčšími vôľami medzi piestom a vnútornou stranou valca, čo spôsobovalo ich prirodzenú náklonnosť k vysokej spotrebe oleja. Kontroly jeho množstva sa tak stali každodennou činnosťou majiteľov benzínových modelov 156. Kto tak neurobil, zadrel motor skôr, ako sa stihol spamätať. Aby toho nebolo málo, Twin Spark vyžadoval kvalitné oleje, ktoré dokázali vytvoriť odolný olejový film. Jeho lacné náhrady ho pochovali rovnako ako nedostatok oleja. Pozor aj na včasnú výmenu rozvodových remeňov. Priamovstrekový benzínový dvojliter 2.0 JTS nie je tak citlivý na správny olej, no vďaka spaľovaniu extrémne chudobnej zmesi vznikajú v jeho spaľovacích priestoroch vysoké teploty, ktoré občas prepália piesty.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Petan píše:Úryvek z jednoho z mnoha článků:
Benzínovým motorom Twin Spark (označenie podľa dvoch zapaľovacích sviečok v každom valci) nechýbal charakter a výkon, daňou za to však boli ich vysoké servisné nároky. Tieto športové motory boli konštruované na vysoké otáčky, preto boli už od výroby dodávané s väčšími vôľami medzi piestom a vnútornou stranou valca, čo spôsobovalo ich prirodzenú náklonnosť k vysokej spotrebe oleja. Kontroly jeho množstva sa tak stali každodennou činnosťou majiteľov benzínových modelov 156. Kto tak neurobil, zadrel motor skôr, ako sa stihol spamätať. Aby toho nebolo málo, Twin Spark vyžadoval kvalitné oleje, ktoré dokázali vytvoriť odolný olejový film. Jeho lacné náhrady ho pochovali rovnako ako nedostatok oleja. Pozor aj na včasnú výmenu rozvodových remeňov. Priamovstrekový benzínový dvojliter 2.0 JTS nie je tak citlivý na správny olej, no vďaka spaľovaniu extrémne chudobnej zmesi vznikajú v jeho spaľovacích priestoroch vysoké teploty, ktoré občas prepália piesty.
a ja si vzdycky myslel, ze stechiometricka smes je pomer 14:1 tzn neni chuda ani bohata (neobsahuje prebytek paliva ani vzduchu...
to "S" v oznaceni znamena stechiometric
Alfa Romeo 156 1.9JTD
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
..a ty myslíš, že ty závady už trochu nevychytali?..podívej se kolik nových 156, nebo 147 má KO motor TS - moc jich neni...a podívej se na období do cca. roku 2001 - to je tragédie.. Minimálně vylepšili uložení vačky, která ti na pohodu vylétla od 100-150 tis...(ale určitě to vše proběhlo v tichosti pod pořádnou pokličkou) a s tím zadíráním a náročností na olej počítám taky něco provedli-min s vadným olejovým čerpadlem.. Pokud by někdo věděl více budu rád...protože vážně přemýšlim proč se problémy s TS 16V většině 147 a novějším modelům vyhnuly?cooper.mb píše:Zvláštní je, že když jsou motory TS tak špatné a poruchové, tak jak je možné, že je Alfa stále dává do nových aut?
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
olej mu žere urřitě..tomu u těhle motorů asi nezamezíš..ale věřim, že ta spotřeba oleje bude menší...klidně ať si olej žerou(v rozumných mezích-to ke sportovním motorům asi patří)..ale ať dobře mažou.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Osobně si myslím, že i u starých TS častá vizuální kontrola a správný olej a nic se nestane. Teď jsem koupil jedno přidřený GTV. Majitel ho měl 5 měsíců, když ho koupil vyměnil rozvody a olej. Ted se mu to přidřelo tak to prodával. Když jsem se koukal na hladinu oleje tak byla těžce pod dolní riskou. Myslím, že tak je to u většiny lidí co maj problémy. Jinak z tu dobu ujel cca 4 tis, pochybuji že hladinu oleje kontroloval. Olej tam byl 10w40
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti