dodělávka chladiče oleje
Re: dodělávka chladiče oleje
Já bych to radši neriskoval...
Jinak trochu jsem chladič testoval a teplota oleje se drží cca na 95° i ve městě, což je dobrý vzhledem k těm vedrům... Ale zatím na chladič moc nefouká vzduch. Budu tam muset něco dodělat, aby to foukalo z díry od mlhovky přímo na chladič.
Jinak trochu jsem chladič testoval a teplota oleje se drží cca na 95° i ve městě, což je dobrý vzhledem k těm vedrům... Ale zatím na chladič moc nefouká vzduch. Budu tam muset něco dodělat, aby to foukalo z díry od mlhovky přímo na chladič.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
A před tím byla teplota jaká?
Jinak ono tutela je taky jen "jedna" a tam se vůbec nějaký tlak neřeší.
Jinak ono tutela je taky jen "jedna" a tam se vůbec nějaký tlak neřeší.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Předtím klidně i 120°. Na okruhu to šlo i přes 120° a to mrzlo...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
už jste tu nějak vyřešili čidlo teploty? blíží se mi olej, tak bych ho tam chtěl někam dodělat... jen tak pro info, na kolik leze při dálničních 4000+ ot/min, při pile v kopcích nebo při tropech v kolonách... mám nahoře trochu zvedlou bohatost směsi, takže to trochu rozpaluje výfuk a chtěl bych vědět, co to dělá s olejem 

Re: dodělávka chladiče oleje
Čidlo teploty dáš místo jedný záslepky co je na olejovým čerpadle. Závit je tam M18x1.5 a závit pro čidlo 1/8NPT.
Koupíš třeba tady: http://www.highperformanceparts.cz/adap ... enzor.6247
Já měl teplotu bez chladiče většinou cca do 110°C při normální jízdě a do 120°C při ostřejší jízdě. Na dálnici nejezdím a kolony taky moc neznám
.
Jinak pokud máš bohatší směs, tak je to právě lepší pro chlazení motoru (palivo odvádí teplo). Horší je to když je chudá směs - sice to může jet trochu líp, ale pak se nestíhá motor dochlazovat a můžou se propálit třeba písty...
Koupíš třeba tady: http://www.highperformanceparts.cz/adap ... enzor.6247
Já měl teplotu bez chladiče většinou cca do 110°C při normální jízdě a do 120°C při ostřejší jízdě. Na dálnici nejezdím a kolony taky moc neznám

Jinak pokud máš bohatší směs, tak je to právě lepší pro chlazení motoru (palivo odvádí teplo). Horší je to když je chudá směs - sice to může jet trochu líp, ale pak se nestíhá motor dochlazovat a můžou se propálit třeba písty...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Jen bych přidal jak píše flp, teplotu prdnout do zátky, ale za filtr.
Chce to sehnat budík, allegro jistí vdo false za pár kaček.
Chce to sehnat budík, allegro jistí vdo false za pár kaček.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Jen bych dodal, ze ta bohatá směs je na lpg a jestli se nepletu, tak to moc neochlazuje
po zastavení docela praská výfuk 


Re: dodělávka chladiče oleje
obal vyfuk od motora az po lambdu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Ono to castecne dohoriva v odvodu tedy vyfuku, pri bohate dost tepla odvadi dusík. Chuda smes je skutecne horsi.
Idealni je to seridit, teplota u oleje u TSka je dost ulet (viz. jouda, flp) lpg tomu neprida. Ja tady mel po cca 10tkm foukle tesneni pod palici.
Idealni je to seridit, teplota u oleje u TSka je dost ulet (viz. jouda, flp) lpg tomu neprida. Ja tady mel po cca 10tkm foukle tesneni pod palici.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak po delším testování teplota drží pořád na max 95° a to jsem tomu teď dával docela zabrat při ladění jednotky. Takže určitě hodně dobrá investice pro TS 16V. Doporučuju všem...
Ještě tu mám 30 metrů termoizolační pásky, takže omotám svody + část výfuku která vede pod olejovou vanou. Pak napíšu jak moc to pomohlo.
Jinak když je bohatá směs, tak to palivo hoří v katalyzátoru a to mu nedělá moc dobře (přehřívá se). Nejspíš jsem ho tak oddělal. Stejně jsem ho chtěl dát pryč, tak se to aspoň urychlí
Ještě tu mám 30 metrů termoizolační pásky, takže omotám svody + část výfuku která vede pod olejovou vanou. Pak napíšu jak moc to pomohlo.
Jinak když je bohatá směs, tak to palivo hoří v katalyzátoru a to mu nedělá moc dobře (přehřívá se). Nejspíš jsem ho tak oddělal. Stejně jsem ho chtěl dát pryč, tak se to aspoň urychlí

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje


Ještě budu dávat EGT čidlo, tak pak můžu napsat jak se mění teplota výfukových plynů při změně směsi u TS

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak nějaké info a poznatky jak jsem chladič dodělával já.
Použil jsem chladič z Punta TD číslo eper 5921206 (v eperu se dá dohledat i ostatní motorizace kde je, je jich hodně).
Je nutné použít i nové těsnění eper 7792372
Ideál je i termostat celej rozebrat, pořádně vyčistit, otestovat, složit a dát nové měděnky (22, 28).
http://sdrv.ms/19t901L
Co se týče chladiče, není problém koupit chladiče (např highperformaceparts.cz aj.) levně se dají sehnat i v polsku. Trošku problém je, že na nich jsou docela atypické šroubení, konické, samotěsnící (AN10, AN8) a to docela limituje při výrobě hadic. Na adaptéru je šroubení M22x1.5, je důležité nějak dodržet při výrobě hadice podmínky pro těžké a lehké hydraulické šroubení a zároveň nutný průměr hadice. Na to je třeba při výběru chladiče myslet.
Já měl na chladiči M26x1.5 a to už byl docela problém. Musel jsem použit hadici SN16 a koncovky M22 byli na objednávku. Jasný ideál je mít na obou stranách to samé. Hadice doporučuju EHT (pracovní teplota do 150°C)
Největší výběr a perfektní komunikace http://www.arkov.cz
Stejně jako flp jsem zrušil výměník voda-olej a dobře jsem udělal. Porovnával jsem nyní jak roste teplota oleje a vody a teplota oleje roste o trošku rychleji, takže výměník stejně moc jako "ohřev" nefunguje a jeho účinost při chlazení (vzhledem k ploše) je taky minimální.
Na olejovém čerpadle jsem použil šroub který z Punta ( Na jedná straně M20x1.5 na druhé 3/4"). Je ho potřeba trošku zkrátit, ale přijde mi to lepší cesta než tak jak to má udělané TSko v originále (vnější šroubení, na tom "matka" s vnějším průměrem M22 která přechází v vnější šroubení M20 na které přijde filtr). Navíc není potřeba převrtávat adaptér.
TSko:


Jediný problém je, že pak není možné použít klasický filtr na TSko s M20 závitem, ale náhradu s závitem 3/4".
Po projetí katalogu MANN padla volba na filtr W714/3 který má nejbližší hodnoty otevírací tlaku obtokové ventilu.
Při běžné jízdě se teplota oleje drží kolem 75°C, nad 80 jsem se ještě nedostal. Olej se z cca 5°C na 50°C zahřeje po 3-4km městské jízdy.
Další info je na předchozích stranách. Je taky třeba počítat stím, že bude potřeba trošku více oleje. Já tam mám navíc cca 700ml.
Použil jsem chladič z Punta TD číslo eper 5921206 (v eperu se dá dohledat i ostatní motorizace kde je, je jich hodně).
Je nutné použít i nové těsnění eper 7792372
Ideál je i termostat celej rozebrat, pořádně vyčistit, otestovat, složit a dát nové měděnky (22, 28).
http://sdrv.ms/19t901L
Co se týče chladiče, není problém koupit chladiče (např highperformaceparts.cz aj.) levně se dají sehnat i v polsku. Trošku problém je, že na nich jsou docela atypické šroubení, konické, samotěsnící (AN10, AN8) a to docela limituje při výrobě hadic. Na adaptéru je šroubení M22x1.5, je důležité nějak dodržet při výrobě hadice podmínky pro těžké a lehké hydraulické šroubení a zároveň nutný průměr hadice. Na to je třeba při výběru chladiče myslet.
Já měl na chladiči M26x1.5 a to už byl docela problém. Musel jsem použit hadici SN16 a koncovky M22 byli na objednávku. Jasný ideál je mít na obou stranách to samé. Hadice doporučuju EHT (pracovní teplota do 150°C)
Největší výběr a perfektní komunikace http://www.arkov.cz
Stejně jako flp jsem zrušil výměník voda-olej a dobře jsem udělal. Porovnával jsem nyní jak roste teplota oleje a vody a teplota oleje roste o trošku rychleji, takže výměník stejně moc jako "ohřev" nefunguje a jeho účinost při chlazení (vzhledem k ploše) je taky minimální.
Na olejovém čerpadle jsem použil šroub který z Punta ( Na jedná straně M20x1.5 na druhé 3/4"). Je ho potřeba trošku zkrátit, ale přijde mi to lepší cesta než tak jak to má udělané TSko v originále (vnější šroubení, na tom "matka" s vnějším průměrem M22 která přechází v vnější šroubení M20 na které přijde filtr). Navíc není potřeba převrtávat adaptér.
TSko:


Jediný problém je, že pak není možné použít klasický filtr na TSko s M20 závitem, ale náhradu s závitem 3/4".
Po projetí katalogu MANN padla volba na filtr W714/3 který má nejbližší hodnoty otevírací tlaku obtokové ventilu.
Při běžné jízdě se teplota oleje drží kolem 75°C, nad 80 jsem se ještě nedostal. Olej se z cca 5°C na 50°C zahřeje po 3-4km městské jízdy.
Další info je na předchozích stranách. Je taky třeba počítat stím, že bude potřeba trošku více oleje. Já tam mám navíc cca 700ml.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
ak vyhodim vymenik tak teplota oleja stupa rychlejsie? to jak je mozne
ved voda sa ohrieva skor nez olej alebo to je inak?

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Je to +/- stejné, ale při porovnání jak přes PP (kde mam teplotu oleje) a budík (kde je teplota vody) se na 70° rychleji dostane teplota oleje.
Otázka je jak ten budík ukazuje, můžu to zkusit porovnat přes dia
Otázka je jak ten budík ukazuje, můžu to zkusit porovnat přes dia
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
no tak uz jak chces ale ak sa olej ohrieva rychlejsie jak voda tak potom vyhodit vymenik ma zmysel... inak ak vyhodis vymenik tak neda sa nahradit rovno tym adapterom tak aby sruba ostala povodna?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
resp. je shodny zavit s filtrom a tou 3 v prvom obrazku? chapes ci by si dal namontovat filter rovno na cerpadlo bez vymeniku
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Píšu to výše 
edit:Tak jestli to chces takhle tak to asi nepujde. Závit je stejný, ale ten šroub je o trošku delší. Ten výměník tam nech ono to bude šulnul.
Zkusím porovnat teploty pres diag, preci jen ten budik muze ukazovat +/-20°C
Ještě jsem zapoměl napsat. Když se dá výměník zpátky tak je třeba zaslepit otvor na termostatu (M20x1.5) a na přirubě co je na hlavě (tam je aso asi m24x1.5).

edit:Tak jestli to chces takhle tak to asi nepujde. Závit je stejný, ale ten šroub je o trošku delší. Ten výměník tam nech ono to bude šulnul.
Zkusím porovnat teploty pres diag, preci jen ten budik muze ukazovat +/-20°C
Ještě jsem zapoměl napsat. Když se dá výměník zpátky tak je třeba zaslepit otvor na termostatu (M20x1.5) a na přirubě co je na hlavě (tam je aso asi m24x1.5).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
ak je dlhsi tak sa da skratit
no ak to bude sum a fuk... som zvedavy na tie teploty potom


no ak to bude sum a fuk... som zvedavy na tie teploty potom
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Oka, zrovna mi klekl notebook. Jak ho rozjedu tak to zkusim nalogovat.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Dá se použít i ten původní šroub, já to tak mam. Jenom ho to chce zkrátit a trochu zvětšit díru v adaptéru (někde už jsem tu psal o kolik). Akorát po tom zkrácení zase nezůstane moc závitu na filtr...
Dallen: Když už budeš logovat, udělal by si mi prosím záznam předstih/rpm/zatížení motoru?
Dallen: Když už budeš logovat, udělal by si mi prosím záznam předstih/rpm/zatížení motoru?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
@flp: Udělám, ale zatím jen dost omezený. Netáhnu to za 5t.rpm.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
v pondělí mi přijde baterka do NTB, tak zkusím nalogovat mapu předstihu u stila... rpm vs. zátěž budu ji stejně potřebovat, abych měl "co ladit" až mi přijde piggyna...Flp píše:Dá se použít i ten původní šroub, já to tak mam. Jenom ho to chce zkrátit a trochu zvětšit díru v adaptéru (někde už jsem tu psal o kolik). Akorát po tom zkrácení zase nezůstane moc závitu na filtr...
Dallen: Když už budeš logovat, udělal by si mi prosím záznam předstih/rpm/zatížení motoru?
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: dodělávka chladiče oleje
Ok, dík. Já jsem jeden záznam měl, ale pak jsem o něj přišel při reinstalu PC 

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti