Dnes bylo v Prostějově krásné počasí, hned jsem toho využil a na cestě před domem vyměnil řemeny pohonu příslušenství. Za chladných rán bylo slyšet hvízdání ložiska, tipoval jsem kladku napínáku a asi jsem se trefil. Na řemenech jsou ještě čitelné nápisy, ale tipuju, že jsou to ještě původní z továrny, ten větší už je pěkně oleštěný. Auto má natočených přibližně 145 000 km a čtrnáct let, takže si mikrorozvody nějakou péči zasloužily.
Možná se postup bude někomu hodit, zabralo mi to asi tak tři hodinky s pauzama na cigárka, kávičky a výrobu přípravku na povolení napínáku
Speciální vybavení: Přípravek na uvolnění napínáku. Na napínáku je čtvercový otvor 10 x 10 mm do kterého je třeba se něčím opřít a poměrně dlouhou pákou přetlačit pružinu. Použil jsem prodloužený imbus číslo 10 který jsem modifikoval flexou - zkrátil jsem kratší rameno imbusu o cca 2 cm a ubrousil dvě protilehlé hrany tak, aby do otvoru pro přípravek pasoval.
Postup:
1. sundat koleno sání před škrtící klapkou a váhu vzduchu, kvůli přístupu k řemenici servopumpy
2. sundat kryt řemenice, drží ho dva imbusové šrouby 5 mm
3. vyheverovat auto, sundat pravé přední kolo a plastový kryt v podběhu
4. shodit mikrořemen. Je to elastický řemen bez napínáku. Nejlépe to jde s použitím nějaké tenké ohebné podložky (použil jsem modrou plastovou vymezovací vložku, co se používá při usazování plastových oken), která se vrazí mezi řemen a řemenici, imbusem 8 nebo odpovídajícím torxem jde potom kolem servopumpy pootočit, a řemen přes plastovou podložku stáhnout. Opačným postupem se potom nasadí nový - nejdříve ale:
5. uvolnit předpětí napínáku většího řemene a řemen stáhnout - je potřeba speciální nástroj (číslo v ePeru 2000017700), nebo si něco zbastlit, viz výše.
6. vyndat samotný napínák - opět, málo místa, horko těžko jde nasadit vyhnuté očko č. 15. Rovný klíč 15 nejde nasadit, na golu tam není místo, prostě přístup nic moc.
7. namontovat nový napínák (SKF cca 1100 Kč), nebo alternativně vyměnit kladku na starém napínáku (cca 300 Kč). V obou případech ale musí napínák ven.
8. nasadit nový řemen - je to vcelku boj, v napínáku je dost silná pružina, ve spojení s nedostatkem místa to chce šikovné ruce. Neboli - jednou rukou jsem držel napínák, druhou rukou nasazoval řemen a zároveň pootáčel řemenicí na klice, aby se řemen správně usadil.

9. nasadit nový mikrořemen - nejdříve chytit dole na řemenici klimakompresoru, potom natáhnout co nejvíce na kolo servopumpy přes plastovou podložku a řemenicí zatočit tak, aby řemen správně zapadl do drážek.
10. profit!
Hotovo:
Mikrořemen:
Snad počasí vydrží i zítra - čekají mě kotouče a destičky na Golfu Plus, kterým jezdí tchýně.
Na mém autě ještě v nejbližší době plánuju: Výměnu brzdových hadic za opletené (dojdou někdy v týdnu z UK), a vyřešení chyby C1131, kterou to nahodile hlásí. Vypadá to na chybu VDC jednotky nebo nějakou mechanickou věc přímo v kostce ABS. "Novou" ABS pumpu od Matesa už tu mám, asi to společně s brzdovýma hadicema přehodím.
A taky čekám na vytuněný volant z Volantechu, ale to je prkotinka na deset minut...
