Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 11:50

Skoro, rozsvítí se až při prvním brždění nad rychlostí 5km/h (což je správně, do tý doby jednotka smyk nevyhodnocuje), zároveň s tím začne pumpa pracovat (bo si myslí, že auto je ve smyku), záhy zjistí, že rychlost "smykového" kola se nemění a spadne do chyby. Od té doby do dalšího vypnutí zapalování kontrolka svítí a ABS je vypnuté.
Ale jak říkám, čidla jsou všechny v pořádku, problém je u zadních ve velké vzduchové mezeře - tim se indukuje nižší napětí a jednotka si myslí, že zadní kolo/a se točí pomaleji...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Vlado
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 777
Registrován: 10.9.2010, pát 13:08
Bydliště: Trnava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Vlado » 14.4.2014, pon 11:59

Takze takto, to moze byt pricinou, mozno mas zle osadane lozisko na naboji. Zhod dolu krytky naboja a pozri ci su rovnako zaskrutkovane matice lozisiek.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 12:02

To mě taky hned napadlo, ale člověk, co mi rozebíral a skládal ty ložiska se dušuje, že to je tak jak to bylo... Tomu odpovídá i zajišťovací zásek na matici, kterej hezky sedí v drážce sedla. Je ale fakt, že tady hrajou roli desetiny milimetru... Asi za ním zkusím dojet a náboje trochu přitáhnout...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 14.4.2014, pon 12:16

Ten zásek vůbec neber za směrohodný. Dotahuje se to na moment a ten dle tření apod. a i určitého natahování a vůli ve stoupání bývá jiný.

Vím, že vždy když jsem dotáhl matku zpět na daný moment tak byla posunutí trošku jinak než původně.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Eidy » 14.4.2014, pon 12:36

Na snímači ABS se nesnímá napětí, ale signály. Stejně jako u čidla otáček klikové hřídele apod. Velká mezera může být problém, ale rozdíl pár desetin mm mezi jednotlivými spínači by neměl vadit.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 12:52

Signál je ovšem reprezentován indukovaným napětím. Předepsané hodnoty jsou 0,4 - 0,6mm, takže zřejmě každá desetina hraje roli...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Eidy » 14.4.2014, pon 12:58

To ano, ale důležitá je frekvence, nikoliv samotné napětí. Snímání při těch 0,4 až 0,6 bude identické. A vsadím se, že tohle je zúžené pásmo a že by to stejně fungovalo od 0,3 až do 0,7.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 13:00

To máš pravdu. Tak mi ale pak řekni, proč to nechodí?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Eidy » 14.4.2014, pon 13:43

Kdyby bylo špatný čidlo nebo signál z něj, tak by se ABS ani nesnažilo a spadlo by do chyby hned po rozjezdu auta. Spíš si myslím, že bude chyba v čerpadle nebo v mechanice, která přijde ke slovu až v době potřeby. Může bejt špatnej nějakej přepouštěcí ventil v čerpadle nebo co já vím. Třeba jen špatnej kontakt.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 13:56

Podle všecho jednotka ABS vyhodnocuje rychlost až po šlápnutí na brzdový pedál (rozpínací kontakt spínače na brzdovém pedálu).

Obrázek

Obrázek
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Eidy » 14.4.2014, pon 15:03

Vycházím z toho, že tahle čidla využívá i ESP, EBD a všechny podobný systémy. Navíc ABS si to monitoruje i když není v akci. Funguje až od určité rychlosti. Tuším od 5 km/h. Měl jsem třeba u passata zničenej kroužek na LZ kole, takže po nastartování všechno ok. Jak jsem se rozjel, tak se po pár vteřinách rozsvítila kontrolka ABS a v tu chvíli se odpojilo.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od lukee » 14.4.2014, pon 15:43

A co zkusebne premostit to cidlo, o kterem si myslis ze je u nej spatne nastavena mezera? Zapojit to tak, aby zadni cidlo u ktereho se predpoklada ze je OK, davalo signal do obou stran (bude treba trosku dratovani), ale dostanes takto spravne napeti i frekvenci do jednotky ABS pro obe zadni kola a hned budes vedet, jestli je to tim nebo ne.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.4.2014, pon 19:02

Dneska jsem si s tim ještě hrál a spadne to chyby i bez brždění po pár vteřinách jízdy. Takže jasně čidlo. S tím přemostěním to zní jako plán :wink:

Dnes jsem ještě nechal naplnit klimu a překvapivě stejně nefunguje. Začíná mě to fest SRÁT, bo na co sáhnu, to nefunguje...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 14.4.2014, pon 19:30

Tuhle náladu jsem měl včera, takže v klidu... to se dá do kupy a jsou to víceméně drobnosti :smt023 Jinak u toho propojení těch dvou čidel je otázka jestli ten signál jednoho bude stačit... mohl by, uvidíš. Můžu je kdyžtak propojit zkušebně i u sebe, chyba ABS mi teď už nesvítí, ale jestli nevyběhne ani po připojení jednoho místo dvou... to netuším.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 14.4.2014, pon 21:36

Jj otom přemostění jsem psal už výše, mělo by to docela bez problemu fungovat.

Eidy: To co pises je novej system bosch 5.3, ale tady dle toho co psal hampi abs reaguje az na zaklade seslapnuti brzdoveho pedalu. :smt102

Jinak, ale kazdopadne by svitici abs nemelo mit zadnej vliv na ucinnost brzd.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Eidy » 14.4.2014, pon 22:35

Dallen: Jakej je to systém netuším. Dneska ovšem Hampice přišel na to, že to spadne do chyby i bez brždění. Takže jasně čidlo. :wink:
Aspoň ví, co má hledat.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 14.4.2014, pon 22:48

To bych zas za tak směrodatné neměl. Mi to občas dělalo to, že to po startu ani nezhaslo i bez brždění nebo rozjetí a občas se chyba objevila po nastartování a třeba minutě volnoběhu na místě... samo se to ale něják spravilo :-D

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.4.2014, úte 09:30

Teď ještě ta klima do toho... Mám fakt chuť to zapálit nebo prodat.... Takový stovky hodin práce a na ho...o!!!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19036
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 15.4.2014, úte 09:39

úděl renovátora..... :smt102 teď už to dotáhneš, to už musíš.... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Petr147 » 15.4.2014, úte 09:45

Vždyť to je normální, jednu věc dodelas a další dvě se ukážou, že jsi si ještě nezvykl :D

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.4.2014, úte 09:46

Včera jsem odpojil baterku, fláknul z dveřma a šel od toho... Do víkendu to auto nechci vidět...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 15.4.2014, úte 11:59

Jak se klima jednou rozpoji nebo se s ni hybe tak to je v pi©i
Uz to resim pres rok
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.4.2014, úte 13:44

Je tady na to nějakej fachman? Včera byli v servisu totiž vyprdlí z toho, že plnící ventilky nemají rychlospojky, takže byl celkem problém, kterou hadici kam! Bohužel je v tom zmatek i v cardisku - text hovoří, že vysokotlakou hadici na vysokej tlak a nízkotlakou na nízkej, ale na obrázku je to opačně. JAK TO MÁ BÝT???????
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 15.4.2014, úte 14:02

Vzdyt to uz ma stejnou klimu jako Super ne? Kazdopadne zmer ten 3 cestny spinac (podtlak, tlak OK, pretlak), ten pripadne blokuje sepnuti kompresoru. Je hned u susice.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Dallen » 15.4.2014, úte 14:12

Taky mam sroubovaci klasicky.

Klimy Marek od vedle, kdyz tak mam cislo. Da se poznat kterej okruh je kterej podle toho kam to vede.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti