Kvalita nafty a aditiva
Re: Kvalita nafty a aditiva
Je fakt, že jsem viděl nějaké akreditované testy a naše nafty vyšly proti zahraničním tristně. Jestli se něco nezměnilo, tak sázkou na jistotu je OMV, je to jediná benzínka, která dováží palivo ze svých rakouských rafinérií, zbytek včetně Shellu je z Kralup.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ono to není o tom, odkud palivo pochází, ale v jaké kvalitě si ho obchodník objedná. Vždy ale musí splňovat ČSN normu. Pak záleží na stáří, způsobu skladování atp.
Pravdou je, že kvalita nafty je v Německu vyšší, ale taky stojí litr skoro 40,- Kč.
Teď dávám do Fiata aditiv VIF http://www.vif.cz/produkty.htm a žádné problémy jsem zatím neměl. Jezdím pouze na TOP Q od Benziny.
Pravdou je, že kvalita nafty je v Německu vyšší, ale taky stojí litr skoro 40,- Kč.
Teď dávám do Fiata aditiv VIF http://www.vif.cz/produkty.htm a žádné problémy jsem zatím neměl. Jezdím pouze na TOP Q od Benziny.
Re: Kvalita nafty a aditiva
Kůrkyne proboha kde žiješ???? Nafta v Německu je stejně drahá, nebo levnější než u nás! 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tohle je jediný zaručený jak si vylepšit naftu a neplatit dvě koruny za litr a čekat jestli se něco zlepší.Dávkovatelnost 0,50Kč/litr a dvou až trojnásobné zlepšení oproti rozdílům normální/prémiová nafta.Kůrkyn píše:Ono to není o tom, odkud palivo pochází, ale v jaké kvalitě si ho obchodník objedná. Vždy ale musí splňovat ČSN normu. Pak záleží na stáří, způsobu skladování atp.
Pravdou je, že kvalita nafty je v Německu vyšší, ale taky stojí litr skoro 40,- Kč.
Teď dávám do Fiata aditiv VIF http://www.vif.cz/produkty.htm a žádné problémy jsem zatím neměl. Jezdím pouze na TOP Q od Benziny.
BMW 730d, Superb TDI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
dneska sem natankoval do 205ky 15 litrů stolního oleje 4 litry 98 benálu a zalil to 20 litrama nafty 

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
A jo, jsem trochu zpátečník, ono € už nestojí 30 Káčétuta146 píše:Kůrkyne proboha kde žiješ???? Nafta v Německu je stejně drahá, nebo levnější než u nás!

Modena: Dokonce 0,20 Kč/litr

Re: Kvalita nafty a aditiva
Milano75
"dneska sem natankoval do 205ky 15 litrů stolního oleje 4 litry 98 benálu a zalil to 20 litrama nafty"
Ono záleží hlavně na tom, co po tom člověk chce.. :-), když stačí, že se to toči..
A taky na čerpadle..co zkousne..No dá se říct ,že tenhle styl provozu bohužel CR nechutná..
Jinak musím zklamat OMV taky občas žádná sláva,je to i o obsluze, na Shellu místo power racing často tankujou normální benál atd..-- 2x vloni jsem vůbec neodjel od pumpy OMV,nešlo to natočit--podotýkám předkomůrkáč TD, ono když toho dodatečnýho sajrajtu na pumpě tam někdo dá moc, zvlášť oleje a benálu, co sráží CČ ukrutně, dějou se nepříjemný věci, naštěstí beru poučen různejma zkušenostma zásadně jen půl nádrže , brácha měl mimořádku, přivezl z Benziny obyč Top Q 20l, , přidal jsem Castrol TDA v ukrutným množství a vyjezdil jsem to--ty žhavičky si nepřejte vidět..
Po druhým případu na stejný pumpě jsem brnknul na ČOI a poslal jim návštěnu--no protože jsem neuplatňoval náhradu škody, už jsem se nestaral o výsledek..
Pořádná nafta bejval ARAL 60CČ...kde je mu konec..
Jinak je pravdou, že naftu dělaj aditiva--to je reál, to není reklamní trik množství výkonovejch aditiv v Aralu bejval 1,2 g/litr a stačil na 60CČ, Top Q asi 80mg.., 50mg v Shellu-V-Power=51,5CČ...a CČ posouvaj vydatně v množství stovek mg-pak další dodatečný aditivace-- koroze, pěnivost, el vodivost, mazivost.. je jich asi zhruba 12 a tenhle koktejl ze základu dělá reálný palivo z rafineračního základu--složení aditivačního koktejlu si firma podepsaná na "značce" celkem hlídá....
Výkonový aditiva mění křivku hoření,a to má za následek změnu chování -především ve spodních otáčkách, není potřeba tak šlapat na plyn--což má reálný důsledek v úspornějším provozu..výkonový díry se zmenšujou a pružnost nahoru..takže úspora je reálná..
"dneska sem natankoval do 205ky 15 litrů stolního oleje 4 litry 98 benálu a zalil to 20 litrama nafty"
Ono záleží hlavně na tom, co po tom člověk chce.. :-), když stačí, že se to toči..
A taky na čerpadle..co zkousne..No dá se říct ,že tenhle styl provozu bohužel CR nechutná..
Jinak musím zklamat OMV taky občas žádná sláva,je to i o obsluze, na Shellu místo power racing často tankujou normální benál atd..-- 2x vloni jsem vůbec neodjel od pumpy OMV,nešlo to natočit--podotýkám předkomůrkáč TD, ono když toho dodatečnýho sajrajtu na pumpě tam někdo dá moc, zvlášť oleje a benálu, co sráží CČ ukrutně, dějou se nepříjemný věci, naštěstí beru poučen různejma zkušenostma zásadně jen půl nádrže , brácha měl mimořádku, přivezl z Benziny obyč Top Q 20l, , přidal jsem Castrol TDA v ukrutným množství a vyjezdil jsem to--ty žhavičky si nepřejte vidět..
Po druhým případu na stejný pumpě jsem brnknul na ČOI a poslal jim návštěnu--no protože jsem neuplatňoval náhradu škody, už jsem se nestaral o výsledek..
Pořádná nafta bejval ARAL 60CČ...kde je mu konec..
Jinak je pravdou, že naftu dělaj aditiva--to je reál, to není reklamní trik množství výkonovejch aditiv v Aralu bejval 1,2 g/litr a stačil na 60CČ, Top Q asi 80mg.., 50mg v Shellu-V-Power=51,5CČ...a CČ posouvaj vydatně v množství stovek mg-pak další dodatečný aditivace-- koroze, pěnivost, el vodivost, mazivost.. je jich asi zhruba 12 a tenhle koktejl ze základu dělá reálný palivo z rafineračního základu--složení aditivačního koktejlu si firma podepsaná na "značce" celkem hlídá....
Výkonový aditiva mění křivku hoření,a to má za následek změnu chování -především ve spodních otáčkách, není potřeba tak šlapat na plyn--což má reálný důsledek v úspornějším provozu..výkonový díry se zmenšujou a pružnost nahoru..takže úspora je reálná..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.1.2010, ned 21:03, celkem upraveno 2 x.
Re: Kvalita nafty a aditiva
A na kolko ta to dokopy vyslo?Milano75 píše:dneska sem natankoval do 205ky 15 litrů stolního oleje 4 litry 98 benálu a zalil to 20 litrama nafty
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
když vemu, že tady v Jihlavě stojí nafta cca28 kč a olej jsem koupil za 15kč, tak sem spokojenAlfik píše:A na kolko ta to dokopy vyslo?Milano75 píše:dneska sem natankoval do 205ky 15 litrů stolního oleje 4 litry 98 benálu a zalil to 20 litrama nafty
benál tuším 31kč
a v létě jen na olej

stačí, když se motor točí

EDIT?: http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita nafty a aditiva
pozn. Byla provedena celá řada laboratorních testů, výsledky vesměs pořád takové jak dává odkaz...je to prostě v našich podmínkách tak.. 

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
co přilejvání MT2 a aromatiku do nafty???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita nafty a aditiva
To je ten známej koktejl s olejem, kterej suchý severský naftě vraccí spodek, kterej měla nafta dřív + těžkej benál jí dává vršek..problém je v zásadě jen s dávkováním oleje,většinou se to přežene..na předkomůrkovým se dá takhle cvičit bez sebemenších potíží, výkon jde nahoru, CR se může ohradit--i když občas se někdo přizná, že tuhle
dobrotu pere i do CR---ono to co se dělá běžně do náklaďáků nebo na závodě do vrchu, nemusí být ořechový v náchylným CR z hlediska dlouhodobý strategie životnosti.. :-(
Předkomůrkáč sežere i tchýni. to je jasný..no 2EHN je jiný koření/+1g na litr tohohle šmaku
a je to úplně jiná šťáva v nádrži../ Ve Vervě je asi 300mg,v Shelu 50mg/fakt jen 50/ v Aralu bývalu 1,2g na litr, Top Q mívala asi taky jen 50mg,tohohle nitrovanýho zázraku na litr..no tyhle látky už patřej do ruky zkušenýmuá chemikovi-jinak by to mohlo plynule přejít od auta k letadlu
dobrotu pere i do CR---ono to co se dělá běžně do náklaďáků nebo na závodě do vrchu, nemusí být ořechový v náchylným CR z hlediska dlouhodobý strategie životnosti.. :-(
Předkomůrkáč sežere i tchýni. to je jasný..no 2EHN je jiný koření/+1g na litr tohohle šmaku
a je to úplně jiná šťáva v nádrži../ Ve Vervě je asi 300mg,v Shelu 50mg/fakt jen 50/ v Aralu bývalu 1,2g na litr, Top Q mívala asi taky jen 50mg,tohohle nitrovanýho zázraku na litr..no tyhle látky už patřej do ruky zkušenýmuá chemikovi-jinak by to mohlo plynule přejít od auta k letadlu

Re: Kvalita nafty a aditiva
Jsou i další jiný postupy, no zcela jistě patřej třeba do diskuze okolo sportu a ne na tohle forum 

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
to myslíš jako přidávat i éter do vzduchu? 

Re: Kvalita nafty a aditiva
Kdyby jen éter.. stejně tak se kořenil v minulosti třeba benál, dokud to dovolovaly pravidla soutěží--otec byl chemik a tyhle věci ho zajímaly -i když v druhý půli života se věnoval vážný hudbě /je teda už po smrti, nikoli s příčinou v této oblasti..
/

Re: Kvalita nafty a aditiva
Je pravda, že původní diesel jezdil v patentu na olej z buráků a tak snaha dát mu zase olej je vlastně "návrat ke kořenům"..
Milano75. máš předehřívání a bypassfiltr?

Re: Kvalita nafty a aditiva
Mám u tebe pivo, poprskal jsem monitor a polil si triko kafem



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Kvalita nafty a aditiva
Kůrkyn:Čtu z plechovky, dávkování 1:1000, 650ml se rovná 650 litrů, plechovka mě stojí 280Kč takže mě vychází litr na 43 haléřů.
Naposledy upravil(a) modenaboy dne 20.1.2010, stř 00:18, celkem upraveno 1 x.
BMW 730d, Superb TDI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
HonzaR píše:Je pravda, že původní diesel jezdil v patentu na olej z buráků a tak snaha dát mu zase olej je vlastně "návrat ke kořenům"..Milano75. máš předehřívání a bypassfiltr?
nemám nic

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jj-no jsou dva přístupy--buď používám odpisový auto a minimalizuju náklady, pak je šumák jak dlouho se to bude točit,leju to tam, dokud se to nezastaví, no pokud to volím jako formu "trvale použitelnýho provozu" bez snížení životnosti agregátu, tak je okolo toho docela nějakej ten "fígl mechaničnyj"/je okolo těhle věcí něco chemie popsaný a problémy korozivnosti a tím pádem pak start nafta ,prohřát motor, vyhřát nádrž oleje, provoz na olej přepnout před cílem na naftu aby se to vyčistilo...,bypassfiltr reaguje na vodu v oleji a další splodiny specifické palivu, častější výměna oleje..Odbourat část těhle problémů lze použitím MEŘO/metylesterřepkovéhooleje/,což jsou borci, co to dělaj i doma v sudu a olej lisujou..,což je opravdu hrdinskej výkon ..
No natankování Setadieslu do Alfy jednou omylem mi stačilo, a vyháněl jsem tu "těžkou zalepenou nohu" z plynu snad tejden koňsko dávkou aditiva v nádrži :-(..možná do MB- D , to je atmosferická klasika, s řadovým čerpadlem..no do moderního motoru s tím mám problém..
A pak mě položí, když někdo hlásí--pohodička, má na tom 60tis, žádnej průser..
No taky znám dost borců, co odpravili po 15tis čerpadlo...
Mám díky tomu k používání oleje rozporuplný vztah--ale je možný, že Francouz -pažout
sežere všechno a odborný kecy jsou jen kecy..tak hodíš do placu, kolik jsi na tom najel?
Odvážným zdar, pocit svobody a nezávislosti je krásná -k nezaplacení-věc..

No natankování Setadieslu do Alfy jednou omylem mi stačilo, a vyháněl jsem tu "těžkou zalepenou nohu" z plynu snad tejden koňsko dávkou aditiva v nádrži :-(..možná do MB- D , to je atmosferická klasika, s řadovým čerpadlem..no do moderního motoru s tím mám problém..
A pak mě položí, když někdo hlásí--pohodička, má na tom 60tis, žádnej průser..
No taky znám dost borců, co odpravili po 15tis čerpadlo...
Mám díky tomu k používání oleje rozporuplný vztah--ale je možný, že Francouz -pažout
sežere všechno a odborný kecy jsou jen kecy..tak hodíš do placu, kolik jsi na tom najel?
Odvážným zdar, pocit svobody a nezávislosti je krásná -k nezaplacení-věc..


- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
pažout je zimní auto ted má nové letní penu, která mají větší hodnotu než samo auto, tak podle toho taky do něj tankuju
na olej nejezdím pravidelně, jen když je akce v kauflandu
každopádně starej komůrkáč sežere všechno
ani do mé TD alfy bych se nebál na nějakou delší vzdálenost, jde jen o to, nenechat olej v systému po dostavení, chtěl jsem už jí kolikrát přestavět na olje, jenže se to nevyplatí, protože nejčastěji jezdím vzdálenosti 10km
jinak benál v naftě, je cejtit, auto je živější a lehčejc se vytáčí, jsem zvědav co to udělá až tam naleju aromatik

na olej nejezdím pravidelně, jen když je akce v kauflandu

každopádně starej komůrkáč sežere všechno
ani do mé TD alfy bych se nebál na nějakou delší vzdálenost, jde jen o to, nenechat olej v systému po dostavení, chtěl jsem už jí kolikrát přestavět na olje, jenže se to nevyplatí, protože nejčastěji jezdím vzdálenosti 10km
jinak benál v naftě, je cejtit, auto je živější a lehčejc se vytáčí, jsem zvědav co to udělá až tam naleju aromatik

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jj--to je přesně ono, jenže ten benál od pumpy je aditivovanej proti samozápalu detonací /zvyšování octanového čísla je přesně tohle--uhlovodík octan má detonační odolnost považovanou za kalibrační normu= 100/, což je princip funkce dieselova motoru
... takže se to vlastně kříží.../CČ je vlastně ochota paliva chytnout detonačním způsobem.
Pokud přidáš látky podporující detonační hoření,/a ani surovej benál není v tomhle směru zázrak,jen mění křivku hoření paliva/, bude to super, můžu sem názvy některejch bezpečnejch hodit, no v praxi je v podstatě neseženeš, pokud nejsi chemik---třeba běžná diesel aditiva od pumpy nejsou nic jinýho,z dávkování volně dostupných vidíš účinnost-- bude to v každým případě živější--ale zase se bude ztrácet finanční efekt. Ten bezaromatik ředidlo není nic jinýho než tzv.těžkej benzín--čili v podstatě spodní část destilačního pole tzv.benzínové frakce těsně nad okrajem destilačního pole nafty ..
Když přidáš 3dc/stačí i 2 / bezaromatiku na nádrž / při závodech do vrchu se dává i 4-6dc,
na to 1dc oleje do dvoutaktu --kvalitní dvoutaktní syntetiky stačí i míň, tak ten motor nepoznáš, výkon i 20% plus,/no pokud chladič nestíhá, může to být problém stejně jak u kerosinu v naftě/ale musíš si pohrát s předvstřikem na čerpadle .. no pokud ten olej bude sra.4ka pro dvoutakty z pumpy,nepoznáš po dvou nádržích žhavicí svíčky, který se budou v zimě zdráhat plnit funkci a bude to tím pádem hůř chytat..pokud to bude zhruba jak píšu, nic nehrozí ani v dlouhodobým provozu-stran karbonu a tak..jsou i jiné možnosti jak k tomu řepkovýmu oleji zvýšit chuť k zápalu -přidat povzbuzovadlo, no to chce ty kontakty na zkušenýho chemika..ten ten adfitiv může nakvedlat. aniž by vznikaly
pochybnosti o bezpečnosti provozu-čili ví, co si může dovolit..

Pokud přidáš látky podporující detonační hoření,/a ani surovej benál není v tomhle směru zázrak,jen mění křivku hoření paliva/, bude to super, můžu sem názvy některejch bezpečnejch hodit, no v praxi je v podstatě neseženeš, pokud nejsi chemik---třeba běžná diesel aditiva od pumpy nejsou nic jinýho,z dávkování volně dostupných vidíš účinnost-- bude to v každým případě živější--ale zase se bude ztrácet finanční efekt. Ten bezaromatik ředidlo není nic jinýho než tzv.těžkej benzín--čili v podstatě spodní část destilačního pole tzv.benzínové frakce těsně nad okrajem destilačního pole nafty ..
Když přidáš 3dc/stačí i 2 / bezaromatiku na nádrž / při závodech do vrchu se dává i 4-6dc,
na to 1dc oleje do dvoutaktu --kvalitní dvoutaktní syntetiky stačí i míň, tak ten motor nepoznáš, výkon i 20% plus,/no pokud chladič nestíhá, může to být problém stejně jak u kerosinu v naftě/ale musíš si pohrát s předvstřikem na čerpadle .. no pokud ten olej bude sra.4ka pro dvoutakty z pumpy,nepoznáš po dvou nádržích žhavicí svíčky, který se budou v zimě zdráhat plnit funkci a bude to tím pádem hůř chytat..pokud to bude zhruba jak píšu, nic nehrozí ani v dlouhodobým provozu-stran karbonu a tak..jsou i jiné možnosti jak k tomu řepkovýmu oleji zvýšit chuť k zápalu -přidat povzbuzovadlo, no to chce ty kontakty na zkušenýho chemika..ten ten adfitiv může nakvedlat. aniž by vznikaly
pochybnosti o bezpečnosti provozu-čili ví, co si může dovolit..

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
ten předvstřik mě zajímá
, o kolik a přidat či ubrat??

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak to je právě otázka--určitě přidat, ale opatrně,/když se to přežene, bude to v zimě blbě chytat/ hodně záleží na palivu a podle toho na co hodláš dlouhodobě jezdit/na jakej koktejl -+ aditivace atd/ to postupně nastav pokus omyl, je to citlivý dost,dejme tomu 1.9 TD 145 pouze mírně zvýšený předvstřik,krouťák úplně jinde-jak lesní traktor,výraznej překryt kvaltů,1-3-5 žádnej problém ,jezdí ale výhradně na 56CČ a víc se zvýšenou mazivostí aditivem+ "dochucovadlo", stovky tisíc najeto, teplota nezměněná, spotřeba lehká noha pořád pod 7 město,když ještě pro zábavu -třeba pokusně -přidáš na vstřiku, vyndáš doraz z pod membrány, regulace na turbu 0,no přes 4,5 tis nechodit,upravit volnoběh=klidně odhad 90kW bez nějaký výrazný námahy materiálu, no pokud bys šel na max, jde to i o skoro o 100%//je jasný že životnost je pak jinde než serie,ale zase to jde šroubovákem stáhnout za dvě min zpátky,no na tý řekněme +30% jsem najel 150tis,preventivní rozborka ukázala že čerpadlo v podstatě OK.a olej nebrala -na Alfu- skoro vůbec/1litr TD-na 6-8tis/,písty jsem venku neměl tak objektivně nevím--.s tím benálem když se to přežene/surovým, těžkou frakcí, ne aditivovaným od pumpy/ ruply svody,kamarád mechanik schade se divil co je to za motor, že se to chová jak motorová pila --tak přidávej opatrně ..ale 1.9 TD si nechala poměrně hodně líbit. otázka co dlouhodobě vydržej ventily,hlava,převodovka s diferákem, ten krouťák stoupá dost rychle, poloosy atd tak radši postupně .
.

- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
mno řekněme, že se seriovou 75 kou v 2,4TD nedokážu předjet 155 TSko na printech, takže zatím jjsem zvedl výkon o cca40%, a to jsem tlačil jen 1,1 bar, ted planuju finální úpravy a zbývá jen doladit palivo a hurá nabrzdu
se vstřikama je podle mě blbost něco dělat, akorát ryskuju propálení pístu
a zbytek auta je přestavěnej na větší výkon(polosy, stálej převod, brzdy atd.)
http://www.youtube.com/watch?v=81rsHt0tsRs
jestli s tím má větší skušenosti, tak mi řekni jak namíchat aromatik a M2T do 50 litrové nádrže

se vstřikama je podle mě blbost něco dělat, akorát ryskuju propálení pístu
a zbytek auta je přestavěnej na větší výkon(polosy, stálej převod, brzdy atd.)
http://www.youtube.com/watch?v=81rsHt0tsRs
jestli s tím má větší skušenosti, tak mi řekni jak namíchat aromatik a M2T do 50 litrové nádrže
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host