2.4 JTD

Odpovědět
Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Petan » 29.3.2011, úte 16:46

Nenašla by se tu dobrá duše, která nemá na 166 JTD kryt pod motorem a udělal by mi fotku krycího plechu od přepadové olejové hadice turba? [-o< děkuji
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 29.3.2011, úte 19:53

Petan píše:Nenašla by se tu dobrá duše, která nemá na 166 JTD kryt pod motorem a udělal by mi fotku krycího plechu od přepadové olejové hadice turba? [-o< děkuji
O víkendu to budu mít dole ten kryt, tak vyfotím, jestli mě ovšem někdo nepředběhne :)
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 29.3.2011, úte 19:56

Havlo166 píše:Najlahsie ako zistis cez to vicko ci je motor vyhoneny je ako som to spravil ja ked som kupoval alficu odtrhol kusok papiera o priemere nalivacieho hrdla na viku ventilov startol pojazdil ked to bolo ohriate na 90 tak odtocil vicko a polozil papier na hrdlo ked ti tenpapier na tom hrdle podskakuje hore dole tak by mal bit motor ok ked ho odfukne tak sa da povedat ze motor uz bude coskoro vyhoneny samozrejme nie je to 100percentna metoda mal by si si riadne cuchnut do vicka od oleja ci tam nie je citit spaleniny z nafty potom ked je to zohriate tiez pofetovat vyfukove vone ci v nich nie je citit spaleny olej ale aj tak ak tam niekto naleje zhustovaci puding z tesca tak to zistis az po tretej vymene oleja ze to zacina zrat olej a bla bla je toho hodne :D
No olej ubývá, a výfukové divně smrdí...tak žeby konec? :smt089 .. ale výkonostně jede skvěle, ale pravda že těch 300 000km má :( ..myslím, že to ale neodejde ze dne na den, nebo se mílím?
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Ladis » 29.3.2011, úte 20:18

Tak na fáčku by ten papírek poskakoval a to má motor nejlépší léta za sebou a podle Havlo166 by měl být motor OK,což už asi nebude. Derko, olej se může trošku ztrácet přes turbo,tak bych v tom neviděl vědu :wink: .A jak už jsem psal kouří to z toho hrdla jen, když ji veznu pořádně u huby po normální jízdě nic,ale asi nic vážného souhra kombinací -málo ježdění ,krátší trasy,chladno venku a potom cihla na plynu :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 29.3.2011, úte 21:25

Dergo kolik dolíváš od výměny k výměně? Na to že přes olejové hrdlo motor tzv dýchá se nedá nikterak spolehnout. Kdo kdy z vás se jak koli snažil vyčistit či vyměnit ten filtr pro ottah par z klikové skříně co ? A že ti z toho vyletí nějaký dýmeček - to jsem vyděl i na 1,9 TDi-Pd najeto 35tis km a viděl jsem i 206 1,9 HDi najeto 140tis u které když jsi oddělal špunt na dolétí oleje dalo se to splést s druhým výfukem a to na ten motor majitel nelétal ještě dalších 100tis než peugota prodal. Jestli je diesel vyhoněný se pozná jednoduše a to v -15°C jak startuje. Pokud je v pořádku systém CR a žhavení a motor chytne na drc tak není co řešit. Větší úbytek oleje bych spíše přičítal turbu v důchodě. Což bych se ani nedivil u alfi.
A pokud ti to nedá spát nech si auto přeměřit na tlaky ve válcích a hned budeš vědět na čem si na 100%. Ale 300tis na 2,4 JTD pokud se k tomu bývalí majitel choval jak měl nejsou žádné kilometry.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Ladis » 29.3.2011, úte 22:08

Tak teď jsi mě dostal,vůbec ani nevím,že tam nějaký filtr je nebo jak a zda se dá vyčistit :shock: .Zkus mě prosím zhruba navést,kde se nachází.Vidím,že mám stále mezery ve vzdělání :smt021 .S tím pokuřováním jsi mě uklidnil,díky :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Petan » 29.3.2011, úte 23:37

DERGO píše:
Petan píše:Nenašla by se tu dobrá duše, která nemá na 166 JTD kryt pod motorem a udělal by mi fotku krycího plechu od přepadové olejové hadice turba? [-o< děkuji
O víkendu to budu mít dole ten kryt, tak vyfotím, jestli mě ovšem někdo nepředběhne :)
:smt023 \:D/
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 30.3.2011, stř 14:28

Zip166JTD píše:Dergo kolik dolíváš od výměny k výměně? Na to že přes olejové hrdlo motor tzv dýchá se nedá nikterak spolehnout. Kdo kdy z vás se jak koli snažil vyčistit či vyměnit ten filtr pro ottah par z klikové skříně co ? A že ti z toho vyletí nějaký dýmeček - to jsem vyděl i na 1,9 TDi-Pd najeto 35tis km a viděl jsem i 206 1,9 HDi najeto 140tis u které když jsi oddělal špunt na dolétí oleje dalo se to splést s druhým výfukem a to na ten motor majitel nelétal ještě dalších 100tis než peugota prodal. Jestli je diesel vyhoněný se pozná jednoduše a to v -15°C jak startuje. Pokud je v pořádku systém CR a žhavení a motor chytne na drc tak není co řešit. Větší úbytek oleje bych spíše přičítal turbu v důchodě. Což bych se ani nedivil u alfi.
A pokud ti to nedá spát nech si auto přeměřit na tlaky ve válcích a hned budeš vědět na čem si na 100%. Ale 300tis na 2,4 JTD pokud se k tomu bývalí majitel choval jak měl nejsou žádné kilometry.
Od výměny k výměně? :-D ... já leju tak litr za 3000 km :D .. v mrazech se startama nebyl problém ani nejmenší..pokaždé jsem nastartoval krásně..žhaviče mám tak rok staré. ale pod autem mívám právěže loužičky, a v krytu hromadu oleje. O víkendu jsem měl kryt dole ( oprava motorku ostřikovače) a všiml jsem si, že u hadic kolem filtru je to potečené, tak nevím kde tam je chyba, právěže se na to chci ted o víkendu podívat (minulý jsem to už nestihl). Turbo se mi nezdá po smrti, auto jede pekně. A že by bylo nějak hodně slyšet se mi taky nezdá.

Edit: při takovém dolévání, aspon "proplachuju" motor :drivers:
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jurki888 » 30.3.2011, stř 16:27

liter na 3000km je v pohode opel ma v navode napisane 1l na 1000km
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 30.3.2011, stř 18:55

jurki888 píše:liter na 3000km je v pohode opel ma v navode napisane 1l na 1000km
myslím, že takto to má v návodě psaný i Alfa...
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 30.3.2011, stř 19:05

P3TR píše:
jurki888 píše:liter na 3000km je v pohode opel ma v navode napisane 1l na 1000km
myslím, že takto to má v návodě psaný i Alfa...
Já myslel, že taková "dolívka" bývá jen u nových, nezajetých motorů, potom by se to mělo ustálit ne? Někdo nedolívá olej skoro vůbec, nebo jen velmi mále množství.
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 30.3.2011, stř 19:14

No, prý se tak chrání proti výrobním vadám... Já do své 2,4 /100Kw dolil za 7tkm asi 3 deci

Edit : najeto mam 210 000(snad pravejch)
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od lubo » 30.3.2011, stř 21:03

Ahoj kluci prosím vás mam problém s otcovo 2.4 jtd 100kw. Jde mu spojkovej pedál hodně stuha ,je to normální u 2.4 a nebo mam nějakej problém jen já? Za druhé občas nejde vyřadit ,nevíte čím by to mohlo být? Děkuju za radu.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 30.3.2011, stř 22:15

lubo píše:Ahoj kluci prosím vás mam problém s otcovo 2.4 jtd 100kw. Jde mu spojkovej pedál hodně stuha ,je to normální u 2.4 a nebo mam nějakej problém jen já? Za druhé občas nejde vyřadit ,nevíte čím by to mohlo být? Děkuju za radu.
Je to 156, nebo 166?
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od lubo » 31.3.2011, čtv 20:29

Ahoj je to 156 r.v 99
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 31.3.2011, čtv 21:16

lubo píše:Ahoj je to 156 r.v 99
No tak s 156 nemám zkušenosti, a takové problémy těžko poradit, mě napadá ohledně té tuhosti že by možná mohl být problém s hlavním spojkovým válcem, nebo někde u pedálu ( pružinka apod.) taky možná brzdovka jestli je stará. A ohledně vyřazení, tak pokud jde zařazit pěkně, tak snad táhlo k převodovce uvolněný?..nevím, možná poradí někdo jiný :roll: :roll:
Každopádně bych zkusil promazat ty táhla(u převodovky), a případně i kulisu v řadící páce, nic tím nepokazíš, ale je s tím drbačka(nevím jak u 156,ale u 166 se musí rozebrat všechno :smt021 ).
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 31.3.2011, čtv 21:35

Ladis vyčistit se to asi nedá ale vyměnit určitě jo. Aspon u 100kw je to černá plastová krabička(Filtr odtahu par myšleno odlučovač oleje) už jsem to viděl zarvaný.(u Jtdm je to mám dojem udělaný zas nějak jinak). Bývá hodně zamaštěná a vedou k ní černé hadice (bývají většinou dost ztvrdlé) jedna hadice vede ze skříně do té krabičky jedna z ní zpět do sání. A ještě jedna kam si...

Dergo od výměny k výměně myšleno 15tis. Hm to co píšeš je moc. Dejme tomu že tak za 15tis max 2L. Ale jako pokud máš od oleje pochcaný celí kry tak za to nemůže motor! Ti to někde chčije bokem ven. Zjisti a odstarn.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Havlo166
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 196
Registrován: 12.6.2009, pát 17:56
Bydliště: Čadca, Slovensko

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Havlo166 » 1.4.2011, pát 14:59

a všiml jsem si, že u hadic kolem filtru je to potečené, tak nevím kde tam je chyba, právěže se na to chci ted o víkendu podívat (minulý jsem to už nestihl). Turbo se mi nezdá po smrti, auto jede pekně. A že by bylo nějak hodně slyšet se mi taky nezdá.

Mne sa tiez moje turbo nezdalo bit pred alebo po smrti a auto slo tiez vyborne nato ze v turbe vo vyfukovej casti chybali lopatky a v intercooleri bol olej :smt044
Alfa Romeo 166 2.4JTD Full Luxury Packet
Fiat Tempra 1.6i.e cat

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od jurki888 » 1.4.2011, pát 15:06

dost casto to tece z pod olejoveho cerpadla niekedy to staci dotiahnut alebo z vymeniku das dole ol filter a dotiahnes ten srob na ktory srobujes olejovy filter
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 1.4.2011, pát 16:51

Havlo166 píše:a všiml jsem si, že u hadic kolem filtru je to potečené, tak nevím kde tam je chyba, právěže se na to chci ted o víkendu podívat (minulý jsem to už nestihl). Turbo se mi nezdá po smrti, auto jede pekně. A že by bylo nějak hodně slyšet se mi taky nezdá.

Mne sa tiez moje turbo nezdalo bit pred alebo po smrti a auto slo tiez vyborne nato ze v turbe vo vyfukovej casti chybali lopatky a v intercooleri bol olej :smt044
a to stále jelo "normálně" ? ..tomu se mi nechce věřit :smt033
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Petan » 1.4.2011, pát 18:11

Dergo co ty fotky té hadice?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

DERGO
Nováček

Příspěvky: 141
Registrován: 16.1.2010, sob 11:01
Bydliště: Zlín/Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od DERGO » 3.4.2011, ned 09:44

Petan píše:Dergo co ty fotky té hadice?
Já se omlouvám, jsem si zmrzačil ruce, nepovolím ani šroubek :smt021 takže až příští týden.
Alfa Romeo GT by Novitec 1.9 JTDm r.v. 2004
EX: (jezdí v ní dědeček hříbeček :))Alfa Romeo 145 1.8 TS 103kw r.v.1998 - konečně malé Cuoresportivo
EX(nedobrovolně): Alfa Romeo 166 2.4 JTD 100kw r.v.2000 šedá metal RIP

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 12.5.2011, čtv 15:09

Už jste někdo na 2,4 100kw nechával seřizovat vůli na ventilech ? Někde sem četl že se má seřizovat každých 100tkm a můžou při nesprávný vůli cvakat ?
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 12.5.2011, čtv 21:06

můžou, al eto by muselo být třeba o desetinu dvě větší. Provozem se vůle zpravidla zmenuje.

P3TR
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 263
Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
Bydliště: Volary
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4 JTD

Příspěvek od P3TR » 13.5.2011, pát 07:35

Tak já mam najeto přes 200 a pochybuju, že to na tom někdo někdy dělal ... a právě že to začalo dělat z ničeho nic, při různejch otáčkách někdy víc někdy míň... vstřik by tak hlasitě asi cvakat nemohl ne ?
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti