DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 18.4.2011, pon 18:10

pekony píše:Chtěl jsem se zeptat kdy vám nastupuje turbo po zaslepení EGRu a vymazání z ŘJ? Mě na první dva kvalty kolem 3 tisíc docela kopne. Pak už je průběh hladký.
Mas jen odpojeny EGR? Jestli jo je to vlastnost puvodniho softu co pocita s EGR i DPF, takze v ramci ekologie se turbo roztaci az kolem 2000. Turbodira v originalnim softu je a dobry chip zaridi ze motor pekne plynule tahne bez turboefektu.
Dalsi vec je ze posuzovat zatah na 1 nebo 2 je blbost u auta s kroutakem pres 300Nm :roll: Kola nejsou schopna prenaset takovy moment na cestu (otazka co na to spojka) a bud se ti utrhnou kola a taha to az se zas chyti, nebo ti zasahne regulace vykonu v stabilizaci a snizi vykon a na kola jde jen vykon co muzou prenest na asfalt. Nevim jak dlouho mas 159 ale na snehu je tahle vlastnost stabilizace dost poznat a obcas te to nepusti. Musis ji vypnout a pak se vyhrabes.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Ladis » 18.4.2011, pon 19:02

To mluvíš o ASR,ESP nelze vypnout :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 18.4.2011, pon 19:27

Jedná se o absolutně normální rozjezd pod plynem bez hrabání nebo použití spojky. Rozjezd přišlápnu plyn, táhne to do třech tisíc plynule a pak škubne a táhne víc. To samé za dva. Za tři už to nedělá.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 19.4.2011, úte 18:57

tak koukni jestli ti neblika stabilizace :) To ze to rozjedes na jednicku a pak zaslapnes plyn vpohode na vetsine povrchu utrhne kola a nasledne se omezi vykon. Po pravde myslim ze hledas chyby kde nejsou. Pokud alfu podtocim treba na dvojku a pak to zaslapnu, tak se turbo vzbudi nekdo kolem 2000 ot ale pak uz to tahne (bavime se o origo softu bez chipu - pokud tam je chip tak zalezi kdo ho delal a za jakym ucelem), jen diky tomu jak malo casu masnez musis preradit, tak se ti zda ze to zabira divne.
Kdyz si zaradis treba ctverku das tam cca 1500ot a zaslapnes plyn, tak se turbo vzbudi kolem 2000ot a zacne to tahat. Jenze dostat se z 2000ot na 3000ot uz trva nejakou chvili a citis kdy to zabralo a jak narostl vykon. Na dvojku, nebo rovnou jednicku se turbo nestihne roztocit mezi 2000ot a 3000ot takze se ti to bude chovat "divne", tyrbo je velky setrvacnik a kdyz jednotka povoli naklopeni lopatek, tak mu chvili trva nez zacne plnit a jeste se do toho pusti stabilizace...
Podivej se na budik tlaku turba, pokud leti nahoru bez zastaveni je to OK. Pokud se zastavi na nejakem tlaku a pak se zvedne je to spatne, podle tlaku taky uvidis ze to chvilku trva nez naroste a zatim otacky leti nahoru.
Idealni pokud mas nekde v okoli moznost srovnat nastup s jinym kouskem, ale pokud nemas problem na jine rychlosti tak problem bude v tve hlave. Zvlast pokud to auto mas chvili a po koupi nejelo diky otevrenemu EGRu, takze po vyrazeni, kdy je vsecko OK hledas chyby. Ale pokud mas penize navic, tak zajed do autorizaku - urcite ti radi vrati EGR, vymeni par dilecku a pak ti reknou ze to je OK a vlastnost. Je dost nelogicke, aby se vada projevovala takhle a jen na nejnizsi rychlosti. Kdyby byla v haji regulace turba, pootevreny EGR, vadny el. plyn tak by se vada projevovala vic na vyssi rychlosti. Co vim tak mapy jsou podle zateze motoru ne podle zarazene rychlosti, takze i jednotka a mapy jsou mimo hru.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 19.4.2011, úte 19:40

Tak znova. Stabilizace nebliká, kola nehrabou, odjeto s autem sem už něco měl než šel egr ven. Před zákrokem to táhlo plynule. Turbo taky tlačí normálně. Nemusím jet ani pořádně pod plynem, můžu jet i na půl plynu a jak se přehoupne přes 3 tisíce tak příjde kopanec. A když říkám kopanec tak to tak myslím. Jako bys přeřadil se sešlápnutým plynem, vytočil motor a pustil spojku. ::s29::

Edit: Byl jsem to projet a ten prudký nárůst se nekoná vždy. Někdy k ničemu nedojde a auto zrychluje plynule. Je to jen občas co k tomu nedojde. :smt102 Takže bude něco špatně. :-D
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 20.4.2011, stř 20:30

Jeste jednou jsem to cetl a psal jsi ze je EGR odstraneny elektronicky, ale nepises jak to mas zaslepene...

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 20.4.2011, stř 20:51

Zaslepene to mam uplne. Delal to stejny clovek jako tobe. :wink:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Oskar » 20.4.2011, stř 20:53

No presne pri 3tis. otacek zavira EGR, takze bych rekl, ze ho odstraneny nemas a jednou ti proste zavre a nekdy ne.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 20.4.2011, stř 21:04

No onyo to tak vypada ale opravdu tam tu zaslepku mam. :shock:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 20.4.2011, stř 21:52

Divny - neni jediny duvod aby to na jednom aute fungovalo a na druhem stejnem ne. Jedine jeste by mohla byt zaslepka pred EGR a nekde byla netesnost a ta poustela tlak ven, kdyz se EGR otevre.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 20.4.2011, stř 22:08

To by taky mohlo byt. Zitra to zkusim projit a uvidim.
no ale egr by uz prece nemel otvirat kdyz je vymazany z RJ prece.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 21.4.2011, čtv 07:38

To se prave pletes :D EGR se neda vyradit uplne - jen se stahne v jednotce na minimum kdy se otvira a vyradi se zpetna kontrola. Takze bez zaslepky bude porad fungovat. Dalsi problem je ze pokud jsi EGR nevycistil a ten podfukoval, tak jeho SW odstaveni mechanicky problem neresi a bude dal propoustet. Takze dostatecne utesnena zaslepka je porad potreba.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 21.4.2011, čtv 13:08

To je pořešeno umístěním záslepky ,která je před EGRem takže není kudy by tam něco šlo. Zítra to znovu nalogujeme a budeme testovat. Tak kdyžtak zítra napíšu.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 21.4.2011, čtv 14:54

Lehka technicka: ano vyfuk je oddeleny od EGRu a sani zaslepkou. Pokud se ale EGR otevre, tak co brani vzduchu ze sani aby neutekl pres EGR a netesnosti kolem zaslepky? Cast vzduchu jde pri otevrenem EGRu ven, jak se zavre kolem 2-3t ot jde vzduch jen do motoru a jede to lip :)
Naloguj, uvidis a chyba bude jinde :smt033

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 22.4.2011, pát 13:01

Tak už víme co to způsobuje. Dochází k výkonové špičce a proto řídící jednotka zasáhne a upustí tlak turba. Proto dojde k ubytku výkonu a následnému opětovnému zátahu po nafoukání. Z toho to škubnutí-cuknutí. Zkoušeli jsme upravit jen tak na rychlo upravit software a trochu to pomohlo, ale ještě to tam je cítit. Časem to doladíme. =D>
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

www.tdifun.cz

Příspěvky: 10
Registrován: 18.3.2011, pát 12:44
Bydliště: Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od www.tdifun.cz » 22.4.2011, pát 13:09

Zasahuje regulace turbodmychadla a nastavena PID regulace. Turbo nafouka vic nez pozaduje origo program a ten ho omezi a na muj vkus dost razantne. Tlak spadne o cca 3 desetiny. Nevim zda je dmychadlo puvodni nebo uz nove, muze mit taky ostreji nastavenej aktuator a pro upousteni ho pruzina povoli moc. Mozna by pomohlo lehce predepnout aktuator. Na sw se jeste podivam, ale cim vic budu omezovat DC mapu tim pak bude hure nastupovat turbo i nahore.
Otazka je jake hodnoty EMP dosahuje turbo a zda to neni priskrceno umele vyrobcem programu at to ma spodek kvuli DPF.
Valcove zkusebna, ladeni naftovych motoru, reverse engineering,trasovani dat OLS300.
Diag: KTS, VAG-VAS, ALFA FIAT..

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 22.4.2011, pát 13:25

Vysilující a všeříkající odpověď, ale polovině věcí nerozumím. :wink: :smt040
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od cendler » 23.4.2011, sob 01:19

wenca89 píše:cendler - na kolik vyjde vyndání DPF? taky o tom hodně přemýšlím. V září mě čeká technická, DPF vyndat raději po technické, nebo to na emise opravdu nemá vliv?
Tak DPF už budu dělat, dneska jsem ho vyndala Adamovi a jak si chrochtal když odjel :D
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 11:55

Tak to vypadá že EGR půjde zpět. Nedaří se odstranit důvod. Turbo tlačí moc pak odfoukne, což zapříčiňuje cuknutí celým autem. :smt084
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 12:59

Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Alfa Romeo Perfection

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:19

pekony píše:To by taky mohlo byt. Zitra to zkusim projit a uvidim.
no ale egr by uz prece nemel otvirat kdyz je vymazany z RJ prece.
EGR u multijetu z RJ vymazat nejde , akorát se nastaví hodnoty v mapě EGRu tak , aby neotevíral , a musí se upravit i mapy VGT , jinak letí tlak turba nahoru.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:26

pekony píše:Chtěl jsem se zeptat kdy vám nastupuje turbo po zaslepení EGRu a vymazání z ŘJ? Mě na první dva kvalty kolem 3 tisíc docela kopne. Pak už je průběh hladký.
To náhlé nakopnutí už máš vyřešené ? S EGRem jsem si taky užil kopanec ve 2500 , když jsem EGR rozebral , tak ta mechanická část byla OK ale v tom elektromagnetu ta malá tyčka skoro nechodila tak jsem to navrtal , vyťuknul celý ven , rozebral , vyčistil , promáznul, nalisoval zpět, tyčka chodila jako po másle , skoro úplně bez odporu a bylo po problému.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 14:32

Postup na repas EGRu v EN s fotografiemi.
Přílohy
Fix_EGR_multijet.zip
(2.62 MiB) Staženo 195 x
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:25

yan.ko píše:Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Dpf i kat zůstal. Pouze jsme zaslepili EGR.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:28

Radek156 píše:
pekony píše:Chtěl jsem se zeptat kdy vám nastupuje turbo po zaslepení EGRu a vymazání z ŘJ? Mě na první dva kvalty kolem 3 tisíc docela kopne. Pak už je průběh hladký.
To náhlé nakopnutí už máš vyřešené ? S EGRem jsem si taky užil kopanec ve 2500 , když jsem EGR rozebral , tak ta mechanická část byla OK ale v tom elektromagnetu ta malá tyčka skoro nechodila tak jsem to navrtal , vyťuknul celý ven , rozebral , vyčistil , promáznul, nalisoval zpět, tyčka chodila jako po másle , skoro úplně bez odporu a bylo po problému.
Vyřešeno není. EGR sem měl rozebraný vyčištěný i selenoid chodí hladce. EGR toto nezpůsobuje. Už jsme zkoušeli upravovat mapu, ale pořád to tam je.
Tady jak to popsal kolega co mi to dělal:
Zasahuje regulace turbodmychadla a nastavena PID regulace. Turbo nafouka vic nez pozaduje origo program a ten ho omezi a na muj vkus dost razantne. Tlak spadne o cca 3 desetiny. Nevim zda je dmychadlo puvodni nebo uz nove, muze mit taky ostreji nastavenej aktuator a pro upousteni ho pruzina povoli moc. Mozna by pomohlo lehce predepnout aktuator. Na sw se jeste podivam, ale cim vic budu omezovat DC mapu tim pak bude hure nastupovat turbo i nahore.
Otazka je jake hodnoty EMP dosahuje turbo a zda to neni priskrceno umele vyrobcem programu at to ma spodek kvuli DPF.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti