Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 3.1.2009, sob 01:10

Tak shitparáda pokračuje :twisted: shit1: v převodovce je cca 0.5L oleje, shit2: na polosách chybí pár imbusů. Nakopat do prdele dobytka :evil: Další kvalitní špeky někdy odpoledne... až bude převodovka venku a rozházená po půlce dílny.

Naopak co mě spravilo náladu, ani jeden záchyt na hever neni uhnilý, zespod jsem nenarazil na žádnou díru, takže to místy jen okartáčuju, zatřu základovkou a přetáhnu Body932. Jediné bolavé místo je na nosníku pod motorem v místě kde kolem něj prochází výfukové potrubí, ale nic hrozného...očistím na zdravý aby můj dvorní svářeč(otec) neremcal a poléčíme to.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 3.1.2009, sob 10:37

A k...a ! Pokud to běhalo bez oleje je to blbý, jelikož všechny kola jsou uložený v kluznejch futrech a ty se bez oleje rychle vydřou a navíc zničí hřídel (modré vyhřáté plošky). Jinak jeden šroub je nelejvací a druhej výpustnej (ten je níž). Není možný, že by olej byl taková kaše, že v mrazu prostě neteče ? Je potřeba zjistit kudy olej vytek. Nejčastěji to bejvá kolem gufer vzadu kde je náhon na poloosy, nebo v dělící rovině. U táhla řazení popř. guferu u spojky pouze zřídka.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 3.1.2009, sob 10:54

Kolem gufer u poloos je sucho, tama to určitě neteklo... u spojkového to ještě uvidím a spára byla zespod popatlaná silikonem takže asi tama. Převodovku mám lehce nahnutou tak možná ještě něco vyteče... ale 2.3L nebo kolik tam má být to neni zcela určitě. Nepozoroval jsem že by převodovka nějak výrazně řvala, snad to nebude tak hrozný.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Příspěvek od Majkll » 3.1.2009, sob 12:16

U giulietty jsem taky jeden čas jezdil s dvouma imbusama na poloose , zbytek jsem nechal vyrobit
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 3.1.2009, sob 16:50

No, ono tam nemá až tolik co řvát, kluzný futra se prostě vydřou a hotovo. Jinak má tam bejt 2,05kg oleje což znamená cca.2,56L. Na doporučení jsem dal 3 litry. Jinak půlama mi tekla taky. Je potřeba těsnící tmel co odolává teplu, horkým olejům a vyššímu pnutí a to silikon není. Viz. výše je příklad těsnícího mat.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 3.1.2009, sob 19:40

Tak možná to s tím olejem nebude tak kritický... já ho nevypouštěl... jen jsem šáhl dovnitř dírou pro snímač tachometru... teďka mám převodovku mírně skloněnou spojkou dolu a když snímač vytáhnu začne téct olej....

Jinak teďko jsem mírně narazil... jednak jsou přirezlé silentbloky přímovodů, takže šrouby budu muset uřezat což nebude problém...přístup pěkný. ale průser je že přirezlý i zadní úchyt převodovky... skoušel jsem šroub přemlouvat kladivem co prostor dovolil ale nic... tak jsem to prolil brzdovkou a zítra uvidím...ale mám z toho strach.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 3.1.2009, sob 20:32

Jo tím jsem si prošel. Šroub budeš muset uříznout třeba i s trubičkou silentbloku. Práce na pytel a šroub je pevnostní. :smt021 Šílená pakárna je odvzdušnění zadních brzd. To jsem Tě zapoměl varovat :smt064
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 3.1.2009, sob 21:09

Jo tak s tím odvzdušťováním počítám... ale pokud se dostanu až do té fáze tak mě nezastaví nic, ikdybych měl vyřezat díry do podlahy :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od A.J.Michal » 3.1.2009, sob 23:05

s tim rezanim bych byl opatrnej :) :-D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 4.1.2009, ned 22:18

Proč? Abych se nenasral a nerozřezal celý auto? :-D Jinak RV147 doporučuješ nepoužít silikon... mám doma motorový tmel od Würth červený... měl by splňovat vše potřebné, osvědčil se mi na motorkách i na 33tce, takže s tím by to mělo být v pohodě. Alfa doporučuje přípravek firmy Lowac, jmenuje se to Perfect seal... ale to bude určo pasé.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 5.1.2009, pon 08:48

Silikon byl na tý mojí převodovce a teklo to. Použij Loctite 518 nebo ekvivalent.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 6.1.2009, úte 00:24

Práce pokračují... ještě mě trošku štípou oči jak jsem flexou řezal šrouby v silentblocích a guma se pálila :twisted: Tak schválně, komu z vás se z pětasedmy podařilo vyndat výfuk bez rozpojení popřípadě rozříznutí všechny tři díly v kupě? :-D Mám vyndanou celou nápravu, převodovka ještě čeká, ale odmontoval jsem potrubí brzdy i spojky abych mohl udělat nové, kvůli odpojení poloos jsem musel koupit kvalitní sadu Tona inbusů, jakékoliv bláto se okamžitě ožvejkne. Dále jsem alfě amputoval nádrž... mám strach do ní z vrchu píchnout prstem :shock: ale benzínovou spršku jsem nedostal... a to v ní ještě tak 10L je :-D Naznačení že je něco špatně jsem dostal už při stříhání spojovacích hadiček... při stříhání sací od pumpy neukápla ani troška benzínu...to znamená netěsnosti. Zítra mi mají přijít silentbloky a hardyny takže pomalu začnu skládat kardan. V mezičase zavezu konzolu z pod převodovky a nějaké drobotiny na komaxit.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 6.1.2009, úte 06:56

pane jo...to bude libovka :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Ladin 164V6 » 6.1.2009, úte 08:48

No to je k...a makacka. Ale drzim palce a hlavne ve vzteku nerozflakej neco co budes potrebovat, to se obcas stava mne a pak toho lituju... :(
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.1.2009, čtv 01:52

No zas takovej nervák nejsu...sice u toho semtam kujvuju tak nahlas že to přes zavřenou garáž slyší i soused naproti :-D ale nic nerozbíjím. Dokonce mi alfa nežere vercajk jak ice.cool.manovi :-D asi ví že to dělám pro její dobro. Teďko mám opět malý problém... zadní silentblok převodovky má totálně zarezlý šrub...flexou se tam absolutně nemůžu dostat.... Někde musim kupit tuhle svinju: http://hebike.borec.cz/DSCN7871s.jpg ,pak dám decák Luhačovické bylinné kterou sem dostal od babičky k narozkám a ono to nějak pude. :twisted:

EDIT: nemáte doma někdo zbytné imbusy k poloosám? Potřebuju dva i s tou společnou podložkou.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

ice.cool.man
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 17.7.2008, čtv 08:02
Bydliště: Ostrava-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ice.cool.man » 8.1.2009, čtv 07:33

kouknu do garáže v sobotu jen mi to vyfot jak vypadá, pže se mi nechce lést pod auto a z jedné rozebrané bych měl mít všecky šroubky v jednom místě pokupě
3x75 , 4 fiat 600D, nejhorší je srážka s blbcem.. kor když je to widlák z práglu

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Ladin 164V6 » 8.1.2009, čtv 09:35

Sejny píše:...flexou se tam absolutně nemůžu dostat.... Někde musim kupit tuhle svinju: http://hebike.borec.cz/DSCN7871s.jpg ,pak dám decák Luhačovické bylinné kterou sem dostal od babičky k narozkám a ono to nějak pude. :twisted:
Ja vzdycky platek vezmu do rukavice a jedu... Ale mam jich pak velkou spotrebu, ten aparat vypada sikovne :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 8.1.2009, čtv 18:37

Ten "aparát" mám a řezal jsem s ním šrouby přímovodu. Jde to o trochu líp než jen v rukavicích, ale i tak to jde mizerně. Ten obrovskej šroub u převodovky bude dřina :wink:
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 8.1.2009, čtv 19:30

No radši jsem vzal ne obyčejné ale HSS plátky aby to nebylo takový peklo. Za chvíli jdu na to. U přímovodu jsem je vzal flexkou :) tam to šlo hezky.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 8.1.2009, čtv 19:32

Sejny píše:No radši jsem vzal ne obyčejné ale HSS plátky aby to nebylo takový peklo. Za chvíli jdu na to. U přímovodu jsem je vzal flexkou :) tam to šlo hezky.
Já potom co jsem uříz ručně jeden, ostatní taky flexou. :-D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 9.1.2009, pát 01:12

Tak šaltrbedna už je venku... řezání nebylo zas tak hrozný. Na jedné straně jsem to bral i s trubičkou... jak jsem byl v půlce tak jsem šroub ukroutil a bylo. Pak jsem komplet převodovku čapl do teplejch a přenesl do dílny.... se divím že ručka brzdila... s tím lankem rukou skoro nejde hnout :-D Mám rozebranou spojku... lamela má 6.8mm. Zatím jsem celou převodovku nerozpáral, jen jsem vypustil olej a nechám ji pěkně vykapat na zítřejší kuchání... takový malý náťuk přišel když jsem na magnetické zátce našel jeden řadící zoubek :twisted: Nakonec tam bylo 1.5L oleje... takže zas tak tragický to neni. Výpusťáky jsou netknutý... takže je to originál náplň, převodovku ani nikdo zcela určitě nekuchal... akorát asi prosakovala dole ve spoji a tak spáru někdo přetáhl bílým silikonem.

2 RV147: Když ten zoubek porovnám s Tvými foto tak je ometený mnohem míň... jen tak lehce. Ale otázka je odkud pochází... tož zítra se uvidí.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 9.1.2009, pát 10:48

No pokud bude upadlej jeden zoubek svět se nezboří. Bůh ale ví kdy upad. Spojku asi nechtat nalepit, třeba u www.renovak.cz. V Brně budeš určitě něco mít. Nová lamela má 9mm, já měl 8,2 tak tam zůstala, 4mm je min. Přítlačák a ložisko jak nový, někdo už ji dělal, dokonce byly OK i ty gumový kostky co převodovku držej vepředu na tom nosníku. 1,5l oleje a původního, to nevypadá dobře,němci jsou prostě prasata. Je černej jak bota co(synchrony jsou z litiny a ta při opotřebení generuje prach jako tužka) ? Jestli to děláš venku v ton mrazu, smekám. :supz:
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 9.1.2009, pát 11:48

Přesně tak... je černej. Litina je svinstvo....prach z ní i pěkně likviduje lože u mašin...frézky soustruhy. No auto mám v garáži na kanálu... sice se tam netopí ale neni tam taková kosa jak venku....voda v pet flašce neni zamrzlá.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 10.1.2009, sob 03:43

Tak ochutnávkové foto z rozborky převodovky:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zjištěné problémy: olámané zoubky z řadícího ozubu na kole jedničky, namodralá vydlička řadící 3 a 4. Samozřejmě ošochtané objímky a ozuby hlavně na 2 a 3. Pokračování asi dnes odpoledne. Teďko ale zásadní otázka a problém... kde vzít díly?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 10.1.2009, sob 10:15

No rozdělej to úplně, ať vís co shánět :( . Jinak podle fotek máš hin ozuby na jedna dva, objímka není vidět, ale za zpátečku a pětku by mohla stačit. Z pětky a zpátečky na 1-2. Teď je klíčová otázka jak vypadá objímka 3-4. Pokud je alespoň trochu slušná tak jenom otočit. Nevím od čeho je modrá ta vidlička. Dřela o objímku ? Pokud má v objímce vůli víc než 0,7-0,9mm, nechat navařit a obrousit. To platí pro všechny vidličky. POZOR ! Než budeš rozdělávat matici hřídele co zapadá do diferáku, změř si její polohu (třeba proti konci hřídele nebo spíš k tomu hliníkovýmu tělesu. Při zpětný demontáži ji musíš utáhnout +- stejně (to je to vymezení vůle na který ses ptal). Ty ozuby máš ale hin tak, že bych je nedal ani na 4nebo5 (já to měl stejně). Sežeň si jinou převodovku a z tý použij objímku R-5 a ozuby a synchrony ze 4 a 5. Synchrony by snad sehnal i Kůrkyn, číslo origo dílu 0060522434 (mám od nich ještě krabičky)

EDIT: Já převodovku sehnal někde u Přerova za 2tisíce. Kontakt:zehy@seznam.cz, tel. 724 976 125. Dílů na 75-ku měl plnou půdu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti