Spotřeba oleje a kouřivost
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
takže promintě za tolik příspevků ale shrnu to
A-nezkoušeno=otázka zda je vůbec možné aby se po přechodu z 20k na 10w60 rozpapala véc
B-Na oleji najeto 6000tisíc-měrka byla na max 800km,pak byla měněna spojka,dalších 400km jsem měl pak olej těsně pod čárkou max,asi tak..1mm nedávno sem jel 100km po rychlostní a 45km po okreskách svžinější jízda-teď mám na měrce olej asi tak...5mm pod max-no 0.5l mi to ještě nesežralo
C-nezkoušeno,ikdyž ho mám koupenej asi už...rok:D
A-nezkoušeno=otázka zda je vůbec možné aby se po přechodu z 20k na 10w60 rozpapala véc
B-Na oleji najeto 6000tisíc-měrka byla na max 800km,pak byla měněna spojka,dalších 400km jsem měl pak olej těsně pod čárkou max,asi tak..1mm nedávno sem jel 100km po rychlostní a 45km po okreskách svžinější jízda-teď mám na měrce olej asi tak...5mm pod max-no 0.5l mi to ještě nesežralo
C-nezkoušeno,ikdyž ho mám koupenej asi už...rok:D
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
mas niekde unik lebo inak mne 1.6 nezere olej... ale trosku mi uteka cez netesnosti a ked som nemal poriadne pretesneny kryt ventilov tak v tedy to bolo celkom viditelne ze to aj viac utekalo...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Hlavně si uvědom, že oba oleje jsou za studena naprosto stejné,přece 10W.. .Ta 60 jen znamená, že lépe maže v záhulu, kdy se olej začne pořádně zahřívat. Jinak na spoustě flašek od olejů je psáno syntetický, ale ne vždy je to pravdaRumcajsek píše:Jinak tedy ten nájezd se blíží 160tkm,je to samozřejmě 147 1.6 88kw ježděno na rychlostní komunikaci krátké i dlouhé trasy,takže kombinace...sem tam i okresky s priucházejicim pekným počasím,sem tam si to taky pěkně vytočím:Daby nezlenivela,za studena nevýtaceno,razeno max pri 2500otáčkách a celou dobu krátkých tras nepodtáčen,respektivě jízda max při 2500otáčkách,krátka trasa má 12km.Jak sem řekl...ptal sem se zda je vůbec možné aby se auto rozezralo(jestli se vubec rozezralo) po výměně oleje za hustší
Ale už i kvůli těm krátkým trasám bych asi měl přejít na 10w40,ikdyž zkoušel sem sem po 12km vytáhnout měrku při -5 a olej byl na mé překvapení tekutej víc než sem čekal
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Pravda s tím 10w v zimě. Nicméně před týdnem když sem sundaval kryt motoru abych ho doma vocistil,vsiml sem su u dvou vstrikovacu u tech cervenejch bazmeků na strane rozvodu u dvou ze je kolem nich olej...proste byli špinavé..ale 3 a 4 byli krásně čistý....byli to zasvinene na tom kovu kde jsou ty cervene bazmeky zastrčené,takže vlastně pod tím černým krytem co je když sundate plast od motoru a vidíte kabely od sviček,tak mě napadá ýuník jen tam,ale to by asi bylo vidětm,,že se to množsví oleje na tom zvetsuje
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
teď na jednom foru alfa 156 tam píše taky člověk kterýmu to bere 1l na 10tkm,ale že jeho 10w60 ubejvá při vyších otáčkach rychlejic než 10w40:D...proto si tak říkám co je na tom pravdy že přechod mezi 10w40 selenia na 10w60 že se to auto může víc rozpapat(je to syntetika,ríká se-říkávalo se že když je polo a pak dáte plnou,že se uvolní karbon a nebo se to rozpapá)...PREJ:D
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
to se říkalo, když něco jezdilo na mineral a pak jsi tam nalil syntetiku... stejně hodně oleje uteče přes různé netěsnosti... co mi začalo propouštět těsnění pod ventilovým víkem, tak se spotřeba oleje lehce zvedla, ale není to nic hroznýho...
ono dolít litr za několik tisíc km je ještě hodně ok, když udělala Škodovka serii motorů 2,0MPI s obrácenýma kroužkama, tak to hrozně žralo olej, ale bylo to v normě a nic neuznávali... norma by měla být cca 1l na 1000km a to s těsnícím motorem...
ono dolít litr za několik tisíc km je ještě hodně ok, když udělala Škodovka serii motorů 2,0MPI s obrácenýma kroužkama, tak to hrozně žralo olej, ale bylo to v normě a nic neuznávali... norma by měla být cca 1l na 1000km a to s těsnícím motorem...
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
o té toleranci 1l-1000km vím...ale ruku na srdce to automobilky trošku přehánějí,moc volná norma. Ale abych to u sebe uvedl na pravou míru:CELKOVĚ bych řekl že mě to vzalo něco kolem 1l za 6tkm. Ono to taky jednou když tomu dám zahul neveme to nic o dva dny dýl opet dam tomu zahul pekne vytočím na 3 třeba 110 pak dám 4,no proste to protahnu a najednou si to něco veme,proto říkám že u mě je to specifické,na unik nevim,ale stejne to budou mit rozebrane skrz nadzvihátka a rozvody a variátor.
A tu normu 1l na 1000 beru jako hoodně volnou. Jsou ale na spotrebu horší auta. Stejně tak jako na naše oblibene saly na klice,renault scenic(asi) je má už v hajzlu po 50-100tkm a pak že twin spark je šrot
A to s tím minerálem a syntetikou-práve,říkavalo se to,ale říká se to i teď,nekteri majitele jiných aut o tom prave píší,přešli z minerálu na sintetiku a najednou to zaclo žrát. Ale asi néní dobrý nápad ze sintetiky zpet do minerálu(právě jestli by se snížila spotřeba)
A tu normu 1l na 1000 beru jako hoodně volnou. Jsou ale na spotrebu horší auta. Stejně tak jako na naše oblibene saly na klice,renault scenic(asi) je má už v hajzlu po 50-100tkm a pak že twin spark je šrot
A to s tím minerálem a syntetikou-práve,říkavalo se to,ale říká se to i teď,nekteri majitele jiných aut o tom prave píší,přešli z minerálu na sintetiku a najednou to zaclo žrát. Ale asi néní dobrý nápad ze sintetiky zpet do minerálu(právě jestli by se snížila spotřeba)
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Můj osobní názor je, že pokud je motor od začátku jetý na 20K, tak přecházet ve 100tkm na Racing je nesmysl.
A spotřebu mám taky náhodnou, 1l na 1000-3000 km, jak kdy. Neřeším, kontroluji, dolévám
A spotřebu mám taky náhodnou, 1l na 1000-3000 km, jak kdy. Neřeším, kontroluji, dolévám
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tak je pravda že s tou 10w60 sem to asi neudělal dobře,přece jen 10w40 by měla vydržet taky lecos,sem tam to vytočení na trojku skoro až do 6000otáček .nicméně sem ho tam nalil na jistotu. Ovšem je pravda že pokud auto bylo jeté na 20k...to mě vede k myšlence zda vyjíždeli z linky auta která byla mazaná 10w60. I Petr147 mě kdysi psal že na 10w40 jezdil po dálnici a v pohodě. Tudíž si myslím že me řádění by ten olej mohl vydržet-ona se mi blíží výměna oleje,proto se ptam zda by navrat k 20k něco neprovedl,když syntetika lépe rozpouští(10w60)
Alespoň s tou spotřebou nejsem sám:D ikdyž 1l na 6000tkm je celkem pěkné
Samozřejme taky kontroluju a dolevám,kontroluju před každou delší jízdou -táta kroutí hlavou:D-nechápe že alfa je jiná:D
Alespoň s tou spotřebou nejsem sám:D ikdyž 1l na 6000tkm je celkem pěkné
Samozřejme taky kontroluju a dolevám,kontroluju před každou delší jízdou -táta kroutí hlavou:D-nechápe že alfa je jiná:D
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Rumcajsek:
Tak je pravda že s tou 10w60 sem to asi neudělal dobře,přece jen 10w40 by měla vydržet taky lecos,sem tam to vytočení na trojku skoro až do 6000otáček .nicméně sem ho tam nalil na jistotu. Ovšem je pravda že pokud auto bylo jeté na 20k...
.................................
Než si začneš tvořit "ucelený názor" chytáním keců po dílnách,--trochu si ty oleje radši nastuduj.. kinematická viskozita, HTHS, viskozitní index ..typy bází, aditivační balíky atd
..
----20k není zcela syntetická.. ale to má svůj důvod /s ohledem na konkrétní motor TS./
---Jinak nechápu, proč tak složitě vypisuješ prostej fakt, že máš spotřebu oleje v normě--
tuta 146
Můj osobní názor je, že pokud je motor od začátku jetý na 20K, tak přecházet ve 100tkm na Racing je nesmysl.A spotřebu mám taky náhodnou, 1l na 1000-3000 km, jak kdy. Neřeším, kontroluji, dolévám
.......................
V čem konkrétně je ten přechod nesmysl ..to prosím tě trochu rozveď
.. použití konkrétní emulze se řídí především očekávanýma provozníma podmínkama.
.. jestli myslíš, že se po použití 20k / z bází AGIPU/budou při přechodu na 10W-60 /z bází AGIPU/uvolňovat carbony, myslíš to špatně..
.po 20k rozhodně ne a pokud to ev.občas jezdilo na nějakou podřadnou "sra.čku", je prostě jen potřeba odkalit.../emulgujícím odkalovačem/
Tyhle "historky z dílen o ježdění na stále stejnou emulzi " patřej do propadliště dějin...kdy se jezdilo na vulgární minerál..15W-40
Oleje, které mají převážně syntetickou bázi --a slovem syntetickou myslím tedy skupiny 4 a 5
"necarbonujou"
Pro vyběhaný motor TS je přechod na olej 10W-60 opravdu dobrá věc z více důvodů, pokud ho neprovozuje důchodce--ale nebudu to opakovat..stačí číst ...je tady toho až dost..
Ladis
Hlavně si uvědom, že oba oleje jsou za studena naprosto stejné,přece 10W.. .Ta 60 jen znamená, že lépe maže v záhulu, kdy se olej začne pořádně zahřívat.
....................
nechce se mi tady dokola vypisovat, co jsem psal už x-krát
...kinematická viskozita 10W-60 není totožná s kinematickou viskozitou 10w-40...
ve 40 st C má 10-60 tradičně okolo 170
ve 40stC ná 10W-40 obvykle pod 90
ve 100stC má 10W-60 cca 23
ve 100stC má 10W-40 cca 14-15
HTHS podle použité báze..
Rozdílný složení bází je reál..
V čem teda jsou ty oleje 10W-60 a 10W-40 "stejný" vůbec jaksi nechápu.
Třídy viskozity jsou celkem " hodně hrubý regály" a spousta moderních olejů má jinou křivku viskozity-než by člověk podle "třídy" čekal.
.
např.
Mobil 1-5W-50 rally má viskozitní hodnoty mezi 10W-40 a 10W-60 a HTHS vyšší než oba
produkty SElenia..
Ladis
Jinak na spoustě flašek od olejů je psáno syntetický, ale ne vždy je to pravda
[/i]
Pravdu má, předsedo
TS nemá chladič oleje a při jízdě okolo omezovače leze teplota oleje nepříjemně vysoko a to jako že dost rychle --v létě na okresce stačí podřadit a člověk se nestačí divit, co je v zápětí hned na budíku--viz diskuze s nick "jouda".a zkušenost po namontování teploměru a tlakoměru oleje
čili
Rumcajsek: než budeš dělat "generální soudy" .o tom, co snese olej 10W-40..zkus si to "naživo" projet po namontovaným tlako a teplo-měrným budíku pak uvidíš, co ve vaně při 6tis otáčkách v létě máš..teplota okolo 130 není nic mimořádného po pár stovkách metrů.pod ostrým plynem okolo těch 6000 tis ---.a to rozhodně není nic, co by syntetickej/třeba AGIP SINT 2000/ , nebo převážně syntetickej olej 10W-40 /SElenia 20k/ snášel bez újmy---výsledkem je DEGRADACE-NEVRATNÁ a NÁSLEDNÝ NEDOBROVOLNÝ -NEPLÁNOVANÝ VÝBRUS kliky , případně odchod ojnice na výlet..hodně štěstí--m
Myslet nestačí--musíš vědět, co reálně ty emulze snesou
TS umírá na olej..to tu vědí všichni..
POkud nemáš budíky teploty a tlaku oleje--píšeš tu "dojmy" o oleji 10W-40 a jeho výdrži ne "pojmy"..
Co řešíš konkrétně ty pořád dokola "meditací" nad spotřebou oleje 1l/6000 km fakt už nechápu..asi máš ho.vno co na práci..
čili jako obvykle--
. každý si nakonec zvolí podle svýho uvážení --zvlášť když si platí svůj servis.
To mi přijde jako demokratický řešení . .
Tak je pravda že s tou 10w60 sem to asi neudělal dobře,přece jen 10w40 by měla vydržet taky lecos,sem tam to vytočení na trojku skoro až do 6000otáček .nicméně sem ho tam nalil na jistotu. Ovšem je pravda že pokud auto bylo jeté na 20k...
.................................
Než si začneš tvořit "ucelený názor" chytáním keců po dílnách,--trochu si ty oleje radši nastuduj.. kinematická viskozita, HTHS, viskozitní index ..typy bází, aditivační balíky atd
..
----20k není zcela syntetická.. ale to má svůj důvod /s ohledem na konkrétní motor TS./
---Jinak nechápu, proč tak složitě vypisuješ prostej fakt, že máš spotřebu oleje v normě--
tuta 146
Můj osobní názor je, že pokud je motor od začátku jetý na 20K, tak přecházet ve 100tkm na Racing je nesmysl.A spotřebu mám taky náhodnou, 1l na 1000-3000 km, jak kdy. Neřeším, kontroluji, dolévám
.......................
V čem konkrétně je ten přechod nesmysl ..to prosím tě trochu rozveď
.. použití konkrétní emulze se řídí především očekávanýma provozníma podmínkama.
.. jestli myslíš, že se po použití 20k / z bází AGIPU/budou při přechodu na 10W-60 /z bází AGIPU/uvolňovat carbony, myslíš to špatně..
.po 20k rozhodně ne a pokud to ev.občas jezdilo na nějakou podřadnou "sra.čku", je prostě jen potřeba odkalit.../emulgujícím odkalovačem/
Tyhle "historky z dílen o ježdění na stále stejnou emulzi " patřej do propadliště dějin...kdy se jezdilo na vulgární minerál..15W-40
Oleje, které mají převážně syntetickou bázi --a slovem syntetickou myslím tedy skupiny 4 a 5
"necarbonujou"
Pro vyběhaný motor TS je přechod na olej 10W-60 opravdu dobrá věc z více důvodů, pokud ho neprovozuje důchodce--ale nebudu to opakovat..stačí číst ...je tady toho až dost..
Ladis
Hlavně si uvědom, že oba oleje jsou za studena naprosto stejné,přece 10W.. .Ta 60 jen znamená, že lépe maže v záhulu, kdy se olej začne pořádně zahřívat.
....................
nechce se mi tady dokola vypisovat, co jsem psal už x-krát
...kinematická viskozita 10W-60 není totožná s kinematickou viskozitou 10w-40...
ve 40 st C má 10-60 tradičně okolo 170
ve 40stC ná 10W-40 obvykle pod 90
ve 100stC má 10W-60 cca 23
ve 100stC má 10W-40 cca 14-15
HTHS podle použité báze..
Rozdílný složení bází je reál..
V čem teda jsou ty oleje 10W-60 a 10W-40 "stejný" vůbec jaksi nechápu.
Třídy viskozity jsou celkem " hodně hrubý regály" a spousta moderních olejů má jinou křivku viskozity-než by člověk podle "třídy" čekal.
.
např.
Mobil 1-5W-50 rally má viskozitní hodnoty mezi 10W-40 a 10W-60 a HTHS vyšší než oba
produkty SElenia..
Ladis
Jinak na spoustě flašek od olejů je psáno syntetický, ale ne vždy je to pravda
[/i]
Pravdu má, předsedo
TS nemá chladič oleje a při jízdě okolo omezovače leze teplota oleje nepříjemně vysoko a to jako že dost rychle --v létě na okresce stačí podřadit a člověk se nestačí divit, co je v zápětí hned na budíku--viz diskuze s nick "jouda".a zkušenost po namontování teploměru a tlakoměru oleje
čili
Rumcajsek: než budeš dělat "generální soudy" .o tom, co snese olej 10W-40..zkus si to "naživo" projet po namontovaným tlako a teplo-měrným budíku pak uvidíš, co ve vaně při 6tis otáčkách v létě máš..teplota okolo 130 není nic mimořádného po pár stovkách metrů.pod ostrým plynem okolo těch 6000 tis ---.a to rozhodně není nic, co by syntetickej/třeba AGIP SINT 2000/ , nebo převážně syntetickej olej 10W-40 /SElenia 20k/ snášel bez újmy---výsledkem je DEGRADACE-NEVRATNÁ a NÁSLEDNÝ NEDOBROVOLNÝ -NEPLÁNOVANÝ VÝBRUS kliky , případně odchod ojnice na výlet..hodně štěstí--m
Myslet nestačí--musíš vědět, co reálně ty emulze snesou
TS umírá na olej..to tu vědí všichni..
POkud nemáš budíky teploty a tlaku oleje--píšeš tu "dojmy" o oleji 10W-40 a jeho výdrži ne "pojmy"..
Co řešíš konkrétně ty pořád dokola "meditací" nad spotřebou oleje 1l/6000 km fakt už nechápu..asi máš ho.vno co na práci..
čili jako obvykle--
. každý si nakonec zvolí podle svýho uvážení --zvlášť když si platí svůj servis.
To mi přijde jako demokratický řešení . .
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
svatá slova
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Ano vím že TS umře na olej, Nicméně já pod plným zatížením 6000otáček fakt nejezdím:D....asi jen 2x sem si to autičko vyzkousel na 200km/h a to jen párset metrů..200-300,kdo ví....a možná sem tam když to pořádně roztáhnu na trojku....já auto spíš používám z bodu A do bodu B,ne žádný okruhy
Jinak s tou viskozitou,.zkoumám zkoumám,ale bohužel nevím dke seženu katalogvý listy selenia racing,10w40,třeba od motulu a agipu(eni) jsou,teda našel sem,ale selenia ani za boha(a věru by mě to zajímalo) kolik má racing viskozitu pri 40 100 a 150stupnich.
Navíc sem rád že sem píše Honza,protože po x těch diskusích vím,že o tom ví HODNĚ fakt HODNĚ věcí
Jinak s tou viskozitou,.zkoumám zkoumám,ale bohužel nevím dke seženu katalogvý listy selenia racing,10w40,třeba od motulu a agipu(eni) jsou,teda našel sem,ale selenia ani za boha(a věru by mě to zajímalo) kolik má racing viskozitu pri 40 100 a 150stupnich.
Navíc sem rád že sem píše Honza,protože po x těch diskusích vím,že o tom ví HODNĚ fakt HODNĚ věcí
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Rumcajsek:
Naprosto nečekaně najdeš tyhle údaje o AGIP 10W-60 racing na 3. stránce sousedního vlákna "jaký olej" ve foru TSaJTS
Když ho proběhneš dál, najdeš tam stejný údaje z materiálovejch listů i pro další emulze o kterých se nejvíc mluví= SElenia racing 10W-60,Selenia 20k, Agip sint 2000..Mobil 1 5W-50 , některé Motuly atd..
viewtopic.php?f=19&t=2197&start=50
a dál
Z hlediska ceny je výhodná volba Agip racing 10W-60
/SElenia 10W-60 má totožnej základ a jen nepatrně jinou aditivaci./
Pokud nejezdíš na okruhu, neuhřeješ jí a cenově je k sehnání okolo
300,-Kč/litr---což se hodí, pokud už motor trochu nebo dokonce víc bere olej,
pak ta cena může být pro někoho zajímavá..
---
Výpis z materiálového listu...
AGIP RACING 10W-60
Agip Racing 10W-60 je plne syntetický motorový olej nejnovejší generace na bázi PAO+Ester, urcený speciálne
pro vysokovýkonné benzínové motory se sportovním použitím prípadne dalším nejvyšším
zatížením motoru.
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Vlastnosti:
Syntetické základové oleje tvorí stabilní vysokovýkonný mazací film, který poskytuje
zajištené mazání také poté, když byl motor po nejakou dobu ponechán v klidu-/ester/. Tento film
tímto zajištuje lehký start a redukuje opotrebení studeného startování, také za velmi
obtížných podmínek.
Tepelne stabilní syntetický základový olej má extrémne nízké sklony k tvorbe páry a vede
tak k nejnižší bezpodmínecné spotrebe oleje.
Výborne otestovaná strihová stabilita je zárukou pro viskozitní stabilitu (Stay in Grade)
motorového oleje také pri delším používání za extrémních podmínek.
Vyvážená speciální formulace poskytuje nejvyšší výkonové schopnosti co se týká
detergentne-dispersantních vlastností, ochrany proti korozi, zabráneníí tvorby peny,
oxidacní stability a ochrany proti opotrebení.
Použití:
doporučení výrobce:
Agip Racing 10W-60 je speciálne doporucen pro znacku Alfa Romeo.
Spezifikace:
API SL (CCMC G 5, PD 2)
doporučení ALFA ROMEO:
Agip Racing 10W-60 je doporučen automobilkou Alfa Romeo k využití v modelech AR166 všech benzínových verzí a modelu AR156 GTA a doporučen pro AR 156 JTS .
API SL ,CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
........................................
V zimě se může hodit tahle volba na poskakování
Mobil 1 5W-50 meets or exceeds the following 5W-50
industry specifications:
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.1 X
BMW High Performance Diesel Oil X
Typical Properties
Mobil 1 5W-50 Value
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.3
Phosphorous 0.1
Flash Point, şC, ASTM D 92 228
Density @15ş C kg/l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11.8
MRV at -35şC 27653
Viscosity Index 184
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150şC, ASTM D 4683 4.3
Nejvíc se zapomíná a málo zdůrazňuje že
Racing oleje esterbáze 10W-60 jsou výborné, ale naprosto klíčové je,
že MOTOR KTERÝ JE MÁ VE VANĚ SE MUSÍ PŘED JÍZDOU OHŘÁT a pokud nemá aspoň
40stC na oleji a tím pádem kinematickou viskozitu aspoň těch 170,NEŠLAPAT TOMU NA KRK..
Když nechceš v zimě ohřívat--je lepší volit třeba ten mobil 1 5W-50 rally /ester báze/
protože při 40stC má kinematickou viskozitu málo přes 100../vyšší o něco než Selenia 10W-40 a naopak proti 10W-60 výrazně nižší..
ve vlákně -V6- to rozbírám důkladnějc
SElenia 20k
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04, VW 500.00 - 505.00, MB-Approval 229.1
výpis aspoň části..
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...14,7
Viskozity index .....150
Flash point......,220
T.B.N..............7
Speciálně upozorňuju na ten údaj T.B.N. 7 což je bohužel současný trend eco..
Selenia racing 10W-60
SAE 10W-60, FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...23
Viskozity index .....150
Flash point......,230
T.B.N..............8,6
olej AGIP 5W-50 Eurosports
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 250,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
Potěšující informace.. nemá ekologickou aditivaci..čili sleduje čistě výkonová kritéria
.. další dost kvalitní PAO-ester řidší racing na zimu..
Agip Sint 2000 10W-40
Kompletní specifikace
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
1. báze PAO+ester
2. viskozitní index 154-a to už je celkem kvalita za těch pár korun
3 HTHS 3,7
5.kinematická viskozita 40stC 93
6.kinematická viskozita 100stC 13,8
Doporučeno pro AR, normy Fiat....
Tohle jsou převodní tabulky řady AGIP na ENI.., motorový zkoušky pro Alfy budou asi později,SINT 2000 je ještě běžně k dostání..
viewtopic.php?f=22&t=71&start=200
Vlastnost MOTULu:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.880
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.5 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 161
HTHS viscosity à150°C (302°F) ASTM D4741 4.19 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
Tak tady by byla ta Motul 300 20W-60
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 15W-50
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.883
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.8 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 128.1 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 154
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.33 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Tyhle motuly mají vysoké TBN, a HTHS, je problém je vůbec uvařit pod zátěží v létě..
I přes tu jakoby "příšernou viskozitu za studena" je borci lejou do bavoráků na okruh a nalítaj na tom stovky tisíc kilometrů, na rozdíl od některých hodně doporiučovaných Castrolů teplota je i pod palbou výrazně nižší--to je zkušenost celé řady lidí..od 40stC teploty ve vaně žádný problém..
Podle materiálových listů je jasný, že "ohřátý nad 40stC mají viskozitní hodnotu
pro 40stC a 100stC v podstatě stejnou jako 10W-60, Ale to úžasný HTHS 7,17 nejde prostě
překonat,výrazně pevný odolný film esterového typu.. tuhle emulzi nejde trhnout ani při 150stC..a "uvařit" už vůbec ne..
U olejů Motul -- 15W-50 a 20W-60 je drobnou poznámku..tyhle oleje jsou kvalitní, no za studena opravdu husté, materiálový list
uvádá hodnoty pro 40 stC, kdy jsou na úrovni
řekněmu už AGIP racingu, no když si uvědomíme, jakou hustotu mají okolo 0stC,
je životně důležité prohřátí motoru právě na teplotu oleje 40st.
BEZ TEPLOMĚRU OLEJE BYCH OLEJ TÉTO HUSTOTy esterového typu 15W-50 a 20W-60 do motoru na běžný provoz nedával, protože jízda pod
hodnotu 40stC by mohla poškozovat pod zátěží
hydroštely..
Je potřeba si uvědomit, že závodní podmínky jsou velmi specifické..
To ale platí i o olejích 10W-60..sednout do promrzlýho auta a dát mu čočku s tou medovinou ve vaně je velmi rizikové.
.................
ZKUŠENOSTI PO INSTALACI BUDÍKU TLAKU A TEPLOTY OLEJE--
Nick "jouda" :
Takze budiky nainastalovane, s tim, ze finalni uprava drzaku se bude jeste doladovat.
Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.
Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar
pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar
Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.
PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje
...........................
...Tak si snadno spočítáš, že bez chladiče máš v létě s okolní teplotou 30stC ve stínu
klidně ještě + 10-15 stC na oleji víc a je nemyslitelný aby běžná náplň měla tuhle provozní teplotu
Leda že bys ve vaně měl ricíňák /což je vtip a ne návod.. /
O tomhle pořád mluvím dokola co se motoru 2.0 TS týká.. a každej ti řekne, že ty čísla
okolo 140-150 stC jsou mimo okruh naprostá pitomost...JENŽE NA BUDÍKU OPRAVDU JSOU a to znamená,že tyhle teploty přežije/a pouze krátkodobě/ třeba olej Miler CFS 10W-60 s viskozitním indexem 205, ale pro provoz je stavěnej na trvalé zatížení 125 max,nebo Motul 20W-60...
podřadnější oleje radši běžnou provozní 110stC a šmitec .
A TO ZNAMENÁ --ŠOUPNOUT NA TS, kterej neprovozuje důchodce --CHLADIČ OLEJE ..to je výrazně "užitečný" počin
a motor to fakt ocení...
A pořád dokola se dumá, proč se ty 2.0 TS zadíraj....provoz na přehřátý olejový lázni kdoví jakýho kvalitativního druhu je taky DUVOD JAK PRASE..
Pozn. --Selenia 10W-40 ve vaně pří týhle teplotě je prostě vtip ..nemá šanci..
Většina lidí prostě ty budíky na 2.0 TS nemá v autě, tak žijou "v klidu" blahé nevědomosti,že výrobce tam šoupnul teplovodní výměník a tak snad ví co dělá a musí to stačit
a nakládaj tomu oleji jak friťáku.. na diskuzi prostě nejdřív musí vidět ty čísla a pak je možný dumat. výsledek je jeden a právě jsi ho objektivně vyřknul../ať nekřičím jen já.. :-) /
2.0TS v serii není vybaven na sportovní provoz..tečka
Překročení teplotního rozsahu oleje je asi to nejhorší, co může klika a válce z hlediska životnosti zažít..
/Tak nevím, proč u TS adorovat 20k a nebo třeba jiný 10W-40 často kdoví- jakýho původu
..pořád si myslím, že bez chladiče oleje nemají v TS co dělat../
..................................
A teď jak to celé souvisí s KOUŘIVOSTÍ a SPOTŘEBOU OLEJE
Převelice..přehřátý olej s překročeným teplotním rozsahem/a u 10W-40 je to řekněme nad 110stC/ se výrazně víc spotřebovává
než je očekávání a případná kouřivost i u motoru se solidníma kroužkama je naprosto jasná..při teplotě 150stC to může být klidně jak u nekvalitního friťáku při smažení..
Naprosto nečekaně najdeš tyhle údaje o AGIP 10W-60 racing na 3. stránce sousedního vlákna "jaký olej" ve foru TSaJTS
Když ho proběhneš dál, najdeš tam stejný údaje z materiálovejch listů i pro další emulze o kterých se nejvíc mluví= SElenia racing 10W-60,Selenia 20k, Agip sint 2000..Mobil 1 5W-50 , některé Motuly atd..
viewtopic.php?f=19&t=2197&start=50
a dál
Z hlediska ceny je výhodná volba Agip racing 10W-60
/SElenia 10W-60 má totožnej základ a jen nepatrně jinou aditivaci./
Pokud nejezdíš na okruhu, neuhřeješ jí a cenově je k sehnání okolo
300,-Kč/litr---což se hodí, pokud už motor trochu nebo dokonce víc bere olej,
pak ta cena může být pro někoho zajímavá..
---
Výpis z materiálového listu...
AGIP RACING 10W-60
Agip Racing 10W-60 je plne syntetický motorový olej nejnovejší generace na bázi PAO+Ester, urcený speciálne
pro vysokovýkonné benzínové motory se sportovním použitím prípadne dalším nejvyšším
zatížením motoru.
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Vlastnosti:
Syntetické základové oleje tvorí stabilní vysokovýkonný mazací film, který poskytuje
zajištené mazání také poté, když byl motor po nejakou dobu ponechán v klidu-/ester/. Tento film
tímto zajištuje lehký start a redukuje opotrebení studeného startování, také za velmi
obtížných podmínek.
Tepelne stabilní syntetický základový olej má extrémne nízké sklony k tvorbe páry a vede
tak k nejnižší bezpodmínecné spotrebe oleje.
Výborne otestovaná strihová stabilita je zárukou pro viskozitní stabilitu (Stay in Grade)
motorového oleje také pri delším používání za extrémních podmínek.
Vyvážená speciální formulace poskytuje nejvyšší výkonové schopnosti co se týká
detergentne-dispersantních vlastností, ochrany proti korozi, zabráneníí tvorby peny,
oxidacní stability a ochrany proti opotrebení.
Použití:
doporučení výrobce:
Agip Racing 10W-60 je speciálne doporucen pro znacku Alfa Romeo.
Spezifikace:
API SL (CCMC G 5, PD 2)
doporučení ALFA ROMEO:
Agip Racing 10W-60 je doporučen automobilkou Alfa Romeo k využití v modelech AR166 všech benzínových verzí a modelu AR156 GTA a doporučen pro AR 156 JTS .
API SL ,CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
........................................
V zimě se může hodit tahle volba na poskakování
Mobil 1 5W-50 meets or exceeds the following 5W-50
industry specifications:
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.1 X
BMW High Performance Diesel Oil X
Typical Properties
Mobil 1 5W-50 Value
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.3
Phosphorous 0.1
Flash Point, şC, ASTM D 92 228
Density @15ş C kg/l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11.8
MRV at -35şC 27653
Viscosity Index 184
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150şC, ASTM D 4683 4.3
Nejvíc se zapomíná a málo zdůrazňuje že
Racing oleje esterbáze 10W-60 jsou výborné, ale naprosto klíčové je,
že MOTOR KTERÝ JE MÁ VE VANĚ SE MUSÍ PŘED JÍZDOU OHŘÁT a pokud nemá aspoň
40stC na oleji a tím pádem kinematickou viskozitu aspoň těch 170,NEŠLAPAT TOMU NA KRK..
Když nechceš v zimě ohřívat--je lepší volit třeba ten mobil 1 5W-50 rally /ester báze/
protože při 40stC má kinematickou viskozitu málo přes 100../vyšší o něco než Selenia 10W-40 a naopak proti 10W-60 výrazně nižší..
ve vlákně -V6- to rozbírám důkladnějc
SElenia 20k
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04, VW 500.00 - 505.00, MB-Approval 229.1
výpis aspoň části..
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...14,7
Viskozity index .....150
Flash point......,220
T.B.N..............7
Speciálně upozorňuju na ten údaj T.B.N. 7 což je bohužel současný trend eco..
Selenia racing 10W-60
SAE 10W-60, FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...23
Viskozity index .....150
Flash point......,230
T.B.N..............8,6
olej AGIP 5W-50 Eurosports
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 250,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
Potěšující informace.. nemá ekologickou aditivaci..čili sleduje čistě výkonová kritéria
.. další dost kvalitní PAO-ester řidší racing na zimu..
Agip Sint 2000 10W-40
Kompletní specifikace
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
1. báze PAO+ester
2. viskozitní index 154-a to už je celkem kvalita za těch pár korun
3 HTHS 3,7
5.kinematická viskozita 40stC 93
6.kinematická viskozita 100stC 13,8
Doporučeno pro AR, normy Fiat....
Tohle jsou převodní tabulky řady AGIP na ENI.., motorový zkoušky pro Alfy budou asi později,SINT 2000 je ještě běžně k dostání..
viewtopic.php?f=22&t=71&start=200
Vlastnost MOTULu:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.880
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.5 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 161
HTHS viscosity à150°C (302°F) ASTM D4741 4.19 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
Tak tady by byla ta Motul 300 20W-60
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 15W-50
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.883
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.8 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 128.1 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 154
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.33 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Tyhle motuly mají vysoké TBN, a HTHS, je problém je vůbec uvařit pod zátěží v létě..
I přes tu jakoby "příšernou viskozitu za studena" je borci lejou do bavoráků na okruh a nalítaj na tom stovky tisíc kilometrů, na rozdíl od některých hodně doporiučovaných Castrolů teplota je i pod palbou výrazně nižší--to je zkušenost celé řady lidí..od 40stC teploty ve vaně žádný problém..
Podle materiálových listů je jasný, že "ohřátý nad 40stC mají viskozitní hodnotu
pro 40stC a 100stC v podstatě stejnou jako 10W-60, Ale to úžasný HTHS 7,17 nejde prostě
překonat,výrazně pevný odolný film esterového typu.. tuhle emulzi nejde trhnout ani při 150stC..a "uvařit" už vůbec ne..
U olejů Motul -- 15W-50 a 20W-60 je drobnou poznámku..tyhle oleje jsou kvalitní, no za studena opravdu husté, materiálový list
uvádá hodnoty pro 40 stC, kdy jsou na úrovni
řekněmu už AGIP racingu, no když si uvědomíme, jakou hustotu mají okolo 0stC,
je životně důležité prohřátí motoru právě na teplotu oleje 40st.
BEZ TEPLOMĚRU OLEJE BYCH OLEJ TÉTO HUSTOTy esterového typu 15W-50 a 20W-60 do motoru na běžný provoz nedával, protože jízda pod
hodnotu 40stC by mohla poškozovat pod zátěží
hydroštely..
Je potřeba si uvědomit, že závodní podmínky jsou velmi specifické..
To ale platí i o olejích 10W-60..sednout do promrzlýho auta a dát mu čočku s tou medovinou ve vaně je velmi rizikové.
.................
ZKUŠENOSTI PO INSTALACI BUDÍKU TLAKU A TEPLOTY OLEJE--
Nick "jouda" :
Takze budiky nainastalovane, s tim, ze finalni uprava drzaku se bude jeste doladovat.
Nyni mam nejaky data, co mi ukazuji budiky.
Pri nastartovani (studeny motor) tlak 100PSI = 6,895 bar
pri ohratem motoru - teplota oleje kolem 120°C a teplota vody kolem 90°C
tlak 55 - 60 PSI = 3,8 - 4,1 bar
pri ohratem motoru a pri plnem zatizeni plynu mam tlak oleje zase kolem 100PSI = 6,895 bar
Budiky nejsou zadna TOP kvalita (taky za cenu 850Kc vcetne cidla neni co cekat), ale svuj ucel to plni. Nevyhoda je, ze tlak na olej mam v PSI a ne v BARech, ale zatim mi to nijak nevadi.
PS. Pred tydnem, kdy venku bylo cca 5° - 10°C jsem se jel projed s tim, ze jsem slusne slapal na plyn a olej se mi behem chvile ohral na nejakych 140 - 150°C tak jsem zvedavej co uvidim pri venkovnim 25-30°C bez chladice oleje
...........................
...Tak si snadno spočítáš, že bez chladiče máš v létě s okolní teplotou 30stC ve stínu
klidně ještě + 10-15 stC na oleji víc a je nemyslitelný aby běžná náplň měla tuhle provozní teplotu
Leda že bys ve vaně měl ricíňák /což je vtip a ne návod.. /
O tomhle pořád mluvím dokola co se motoru 2.0 TS týká.. a každej ti řekne, že ty čísla
okolo 140-150 stC jsou mimo okruh naprostá pitomost...JENŽE NA BUDÍKU OPRAVDU JSOU a to znamená,že tyhle teploty přežije/a pouze krátkodobě/ třeba olej Miler CFS 10W-60 s viskozitním indexem 205, ale pro provoz je stavěnej na trvalé zatížení 125 max,nebo Motul 20W-60...
podřadnější oleje radši běžnou provozní 110stC a šmitec .
A TO ZNAMENÁ --ŠOUPNOUT NA TS, kterej neprovozuje důchodce --CHLADIČ OLEJE ..to je výrazně "užitečný" počin
a motor to fakt ocení...
A pořád dokola se dumá, proč se ty 2.0 TS zadíraj....provoz na přehřátý olejový lázni kdoví jakýho kvalitativního druhu je taky DUVOD JAK PRASE..
Pozn. --Selenia 10W-40 ve vaně pří týhle teplotě je prostě vtip ..nemá šanci..
Většina lidí prostě ty budíky na 2.0 TS nemá v autě, tak žijou "v klidu" blahé nevědomosti,že výrobce tam šoupnul teplovodní výměník a tak snad ví co dělá a musí to stačit
a nakládaj tomu oleji jak friťáku.. na diskuzi prostě nejdřív musí vidět ty čísla a pak je možný dumat. výsledek je jeden a právě jsi ho objektivně vyřknul../ať nekřičím jen já.. :-) /
2.0TS v serii není vybaven na sportovní provoz..tečka
Překročení teplotního rozsahu oleje je asi to nejhorší, co může klika a válce z hlediska životnosti zažít..
/Tak nevím, proč u TS adorovat 20k a nebo třeba jiný 10W-40 často kdoví- jakýho původu
..pořád si myslím, že bez chladiče oleje nemají v TS co dělat../
..................................
A teď jak to celé souvisí s KOUŘIVOSTÍ a SPOTŘEBOU OLEJE
Převelice..přehřátý olej s překročeným teplotním rozsahem/a u 10W-40 je to řekněme nad 110stC/ se výrazně víc spotřebovává
než je očekávání a případná kouřivost i u motoru se solidníma kroužkama je naprosto jasná..při teplotě 150stC to může být klidně jak u nekvalitního friťáku při smažení..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
se teda divím, že Selénie po těch létech a té hromadě mrtvých motorů, ještě nedělá 0W-80universal
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
To není cesta..tak drahej olej nikdo nebude přece dávat do motoru na denní ježdění.., bez ohledu na to, že aditivace takovýhleho druhu je technickej problém pro většinu výrobců..
¨
MOTOR TOTIŽ NENÍ FRITOVACÍ HRNEC
/Já se zase divim, že výrobce nedává na TS klasickej chladič oleje--a z 90% by bylo po problémech.../
Olej tu přece není od toho, aby "zachraňoval" nedochytanou koncepci olejovýho okruhu.
pokud na testovacím motoru dostanu teplotu 140stC a víc, řešení je jen jedno a
sto let se jmenuje CHLADIČ OLEJE..
Dneska stojí cca 2500+ redukce+ hadice a to za eliminaci rizika "přidřený kliky" není zase tak velká pálka.
Kolik TS motorů má dodatečně namontovanej chladič oleje ?
A kolik jich jezdí na nízkoprofilových 18-ctkách.. ?
/Odstranění tohohle problému stojí cenu jen jedný nízkoprofilový 18. ./
Pokud se udrží motor v provozním optimu--je skoro nezničitelnej..
¨
MOTOR TOTIŽ NENÍ FRITOVACÍ HRNEC
/Já se zase divim, že výrobce nedává na TS klasickej chladič oleje--a z 90% by bylo po problémech.../
Olej tu přece není od toho, aby "zachraňoval" nedochytanou koncepci olejovýho okruhu.
pokud na testovacím motoru dostanu teplotu 140stC a víc, řešení je jen jedno a
sto let se jmenuje CHLADIČ OLEJE..
Dneska stojí cca 2500+ redukce+ hadice a to za eliminaci rizika "přidřený kliky" není zase tak velká pálka.
Kolik TS motorů má dodatečně namontovanej chladič oleje ?
A kolik jich jezdí na nízkoprofilových 18-ctkách.. ?
/Odstranění tohohle problému stojí cenu jen jedný nízkoprofilový 18. ./
Pokud se udrží motor v provozním optimu--je skoro nezničitelnej..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 9.4.2012, pon 08:47, celkem upraveno 2 x.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
A kolik borců tady mění u tohohle motoru olej ne po 8-10 tis ale po 15 tisících a kolik jde klidně i na 20 tisíc na 10W-40 a neohřátýmu motoru dá "čočku" na týhle přepálený "fritovací šlichtě"
Nehledal bych v tom "zadírání" žádnou "mystiku"--prostě je něco jako provozní optimum motoru /s pístovkou i okolo 22/--a 140 nebo 150 st.C na oleji to teda rozhodně není..
Že mají šestivaly chladič v serii snad ve všech případech a u TS je tohle zásadní zařízení v "absenci"nekomentuju...těch pár korun stojí značce za tuhle mizernou pověst..
Dodatečný budíky tlaku a teploty bych prohlásil na všech TS za povinnost--pak by ta diskuze zněla--
Je normální že mám pod plynem teplotu 150stC a co mám s tím dělat..
Nehledal bych v tom "zadírání" žádnou "mystiku"--prostě je něco jako provozní optimum motoru /s pístovkou i okolo 22/--a 140 nebo 150 st.C na oleji to teda rozhodně není..
Že mají šestivaly chladič v serii snad ve všech případech a u TS je tohle zásadní zařízení v "absenci"nekomentuju...těch pár korun stojí značce za tuhle mizernou pověst..
Dodatečný budíky tlaku a teploty bych prohlásil na všech TS za povinnost--pak by ta diskuze zněla--
Je normální že mám pod plynem teplotu 150stC a co mám s tím dělat..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
No preco nie ale jak to urobit aby si nezasa hoval do stavajucej konstrukce a nebola z teho polovicni generalka z latu penez na to by sa vsetci vyprdli pokud mas nejaky napad tak povedz
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Redukce s termostatem pod filtr oleje stojí cca 1000Kč..s Hadicema 2000,-
Chladič cca 1500-2500,-podle uvažovanýho zatížení...
montáž cca 1hoďka, budíky jdou vytáhnout sdruženým výstupem z týhle redukce..
Není to fakt žádnej problém..
redukce pod filtr
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ove-filtry
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... +M18+x+1.5
chladic
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... x-50mm.616
čidlo teploty oleje
http://speedpro.cz/cidlo-teploty-oleje-p-6435.html
alternativní ädaptér na hadici pro našroubování sdruženého čidla teploty a tlaku
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... -a-prislus
různé adaptéry pro napojení
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... y-a-mereni
hadice koupit radši v metráži a udělat koncovky, hotový jsou zbytečně předražený :-)
koncovky třeba tady
http://www.gumex.cz/www/lisovani-hydraulickych-hadic/
/Bohužel silikonový olejový hadice pro vysoký teploty momentálně nevidím, dotaz../
průmyslový hadice třeba tady/je potřeba penceřový/
http://www.konekt-hk.cz/
pokud to nechci řešit--redukce i s hadicemi
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... i--kit.622
budíků je všude hafo..jaký se komu líběj
třeba i tady v nabídce
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... je&x=0&y=0
http://www.highperformanceparts.cz/prid ... 99en%C3%AD
Chladič cca 1500-2500,-podle uvažovanýho zatížení...
montáž cca 1hoďka, budíky jdou vytáhnout sdruženým výstupem z týhle redukce..
Není to fakt žádnej problém..
redukce pod filtr
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ove-filtry
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... +M18+x+1.5
chladic
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... x-50mm.616
čidlo teploty oleje
http://speedpro.cz/cidlo-teploty-oleje-p-6435.html
alternativní ädaptér na hadici pro našroubování sdruženého čidla teploty a tlaku
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... -a-prislus
různé adaptéry pro napojení
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... y-a-mereni
hadice koupit radši v metráži a udělat koncovky, hotový jsou zbytečně předražený :-)
koncovky třeba tady
http://www.gumex.cz/www/lisovani-hydraulickych-hadic/
/Bohužel silikonový olejový hadice pro vysoký teploty momentálně nevidím, dotaz../
průmyslový hadice třeba tady/je potřeba penceřový/
http://www.konekt-hk.cz/
pokud to nechci řešit--redukce i s hadicemi
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... i--kit.622
budíků je všude hafo..jaký se komu líběj
třeba i tady v nabídce
http://www.highperformanceparts.cz/olej ... je&x=0&y=0
http://www.highperformanceparts.cz/prid ... 99en%C3%AD
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Pochopil som to dobre ze v podstate tu redukci nasrobujes na puvodny kus kde sa dava filter a hotovo,tym proste sa predlzi trubka a nasadi filtr na novy vystup z redukce a si u konca z upravu, na ty buiky sa ale mozem klidne vyprdnut pokud teda nejsem zvedavy na nejake hodnoty . a este co by sa tak zasadneho stalo keby sa to skombinovalo z vodnym chladenim proste zimny provoz prilisne chlazeni v mrazu vyrovnavanie teplotnych klimatickych soku spusobenich rocnymi obdobiami . skratka ked je venku mraz az tresci,
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Nevím jak chladič,ale budík pro tlak oleje a teplotu oleje se našroubováva k filtru,respektivě redukce a filtr,ale zase vzniká problém že filtr je blízko svodum,takže termopáska...néní to tak??Já přesně nevím-ale plánuju tyto veci časem zařídit.
Ke spotřebe oleje je teda samozřejmě inviduální, jeden chalan má 156 2ts,po okreskách mu to nesežere skoro nic(mě ano). Ale to je snad jasné že to bude indvidual. S olejovým chladičem to mě kdysi psal HonzaR-také sem nechápal proč se nemontoval
A teď když pojedu po dálnici,tak na co se mám připravit kdy to začne žrát,při 120km/h na pětku? Respektivě spotřeba oleje je též zavislá na otáčkách(záhul) že,když budou konstantní bude to žrát min než když by to bylo stridavé(jednou 6000ot a pak 3000ot)?
Ke spotřebe oleje je teda samozřejmě inviduální, jeden chalan má 156 2ts,po okreskách mu to nesežere skoro nic(mě ano). Ale to je snad jasné že to bude indvidual. S olejovým chladičem to mě kdysi psal HonzaR-také sem nechápal proč se nemontoval
A teď když pojedu po dálnici,tak na co se mám připravit kdy to začne žrát,při 120km/h na pětku? Respektivě spotřeba oleje je též zavislá na otáčkách(záhul) že,když budou konstantní bude to žrát min než když by to bylo stridavé(jednou 6000ot a pak 3000ot)?
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Ikdyž TS a dálnice-to nejsou nejlepší přátelé...
Mě by zajímalo ten kdo má budíky ja ktam prošoupne ty kabely dovnitř auta...ale to je OT od diskuze
Mě by zajímalo ten kdo má budíky ja ktam prošoupne ty kabely dovnitř auta...ale to je OT od diskuze
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Budiky neresim mozna jo mozna ne ciferniky ma az tak netahnu do auta sa to da pretahnut pruchodku na kabely co idu do pristrojovky neviem presne de su ale uz sa to tu resilo nekde v torpede alebo pod nimto sa najde .Olej mi to zere Praha ,Hododos a spatky,na 5 stup prave vtom rospeti 3 az 6 tis ot asi 2dc dnes som ho dolival jedu vrchni rysku,ze by sato z dalnicu nekamaradilo to ani ne. no 6val to neni ale to neni ani tych 90 procent co tam jezdi. Mimo dalnicu to nezere nic a to merku kontrolujem casto . mne sa jedna oto jak by to bolo narocne to vyviest do chladica a ked bych to delal tak nech to uz ma nejaky ten spotrebitelsky konfort ale zistil som ze to ma aj vlastny termostat tak voda je jako chladivo zbitecna len sa chcem uistit ze to tam ide aj stym vodnym chladicem co tam je. mista tam by malo byt dost svody sa daju tepelne odyzolovat to ma taky netrapi len sa nechcem pustat do nejakej divokej upravy po kerej bude rozdelaneho pul motora, ide mi len o to dostat olej na tu stovku narocne sa mi to technicky. po tem co tu dal Honza R nezda tak sa do teho chcem po lete pustit ked si to pripravim
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
nazdar ja mam v aute dva budiky jeden na tlak oleje a druhej na teplotu oleje jestli chce nekdo inspiraci tak tu muzu hodit fotku
Naposledy upravil(a) vassagg dne 11.4.2012, stř 19:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Yboris : ,, nic jinýho v tom není, našroubuje se redukce s termostatem na stávající šroub filtru oleje a svodová část se obalí termopáskou kvůli zabránění přenosu tepla přes filtr do olejové lázněa- na vývody redukce se dají hadice od chladiče...pokud chce někdo současně jěště vyvedení na tlak a teplotu oleje, uděláš si z těch redukčních kusů odpovídající odbočku, případně se dělá redukce na vývod stávajícího čidla tlaku oleje--který spíná na palubce kontrolku mazání a vyvede se to do palubky..na budíky.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Dobře, tak polopatická otázka pro HonzuR...
2,0 JTS, 160tis najeto, od začátku 20K. Žádné problémy s motorem (ťuk ťuk) Spotřeba nepravidelně 1l 20K na 1000-3000km (viditelně nekouří).
Nedokážu si představit instalaci budíků tak, aby to zapadlo do interiéru a chladič oleje nevím kam by se vešel. Studené to samozřejmě netrápím, jezdím slušně, občas se přiblížím k červenému poli, ale do omezovače to dojít nenechám.
Tak... mám tam nechat 20K nebo přejít na něco jiného?
2,0 JTS, 160tis najeto, od začátku 20K. Žádné problémy s motorem (ťuk ťuk) Spotřeba nepravidelně 1l 20K na 1000-3000km (viditelně nekouří).
Nedokážu si představit instalaci budíků tak, aby to zapadlo do interiéru a chladič oleje nevím kam by se vešel. Studené to samozřejmě netrápím, jezdím slušně, občas se přiblížím k červenému poli, ale do omezovače to dojít nenechám.
Tak... mám tam nechat 20K nebo přejít na něco jiného?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů