Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)
Tak už jsem kola rozházel... krom ulámaných zoubků na jedničce je i přelomená ta pružinka uvnitř kola. Pak ta namodralá vydlička 3/4 je dost sjetá, vůle v objímce cca 1mm, ostatní vydličky mají nějakých 0,6mm, asi někdo nechával pazouru na řadičce.... Dále jsou věci na výměnu cca ve stejným rozsahu jak na Tvojí převodovce. No a na závěr balíček fotek: http://leteckaposta.cz/410768337 Ještě mě napadlo zkusit kuchnout převodovku z 33tky kterou mám doma... třeba něco bude stejný.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
No převodovku z 33 jsem rozdělanou neměl, ale už bych řekl, že je to tam jako u současnejch aut a to a tímhle systémem, kdy je synchron rozříznutej nemá společnýho nic. Sháněj převodovku z 75,90,Alfetta, Giulietta nuova. Jinak máš štěstí, že není vyhřátá hřídel, jak to šlo bez oleje. Jinak objímky už bych řek, že jsou hin obě. Vidličku bych asi nechal, pokud není jiná, výrobce píše vůli 0,7-0,9, jestli je to 1mm, vzal to čert. Synchrony potřebuješ tři, mě stál jeden 1000 Kč, ale zdroj vyschnul, vzal jsem poslední. Ozuby taky tři (1,2,3), ty se nikdy neprodávali, jenom s kolem.Objímky dvě. To je min. na jednu starší převodovku
Bohužel řek bych, že tahle převodovka už se nechala řadit přes zuby moc dlouho. Je otázka jak tomu "přispěl" provoz bez oleje. Nic víc Ti neporadím, moje home made synchrony stojí za prd. Někdy se chystám k tomu,že udělám druhej pokus, ale nevím jak dopadne.

Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Ze pry jo, pac STREDNI cast prevodovky je vzdy stejna, meni se jen spojkova cast a diferencial, v zavislosti na motorizaciSejny píše:Malá otázka... u všech 75tek jsou objímky a ozuby stejné? tj. i u TDèek, V6tek a starých carb verzí?


75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Jo je to všechno stejný, liší se jenom spojky a stálý převody v diferáku a diferáky (samosvor-nesamosvor). Sériová převodovka má údajně zvládnout 300 Nm.Sejny píše:Malá otázka... u všech 75tek jsou objímky a ozuby stejné? tj. i u TDček, V6tek a starých carb verzí?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Ty vole tak to tech 300Nm bude malo pro muj projektRV147 píše:Jo je to všechno stejný, liší se jenom spojky a stálý pøevody v diferáku a diferáky (samosvor-nesamosvor). Sériová pøevodovka má údajnì zvládnout 300 Nm.Sejny píše:Malá otázka... u všech 75tek jsou objímky a ozuby stejné? tj. i u TDèek, V6tek a starých carb verzí?




75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
misokgb-Nevěš hlavu, to je konstrukční hodnota, tam bude min.10 % rezerva. Fakt je, že chlapíkovi z AlfaBB na jeho montrum 3,7V6-500Hp už nestačí
Co hlava 2,0 TS, furt nic ? Mám připravenou hlavu na pokusy a čekám jestli má smysl něco vůbec dělat nebo jenom nalakovat víko
Sejny- Nejlepší kusy bejvaj právě z dieselů (menší rozdíl otáček, klidnější způsob jízdy) a slabších modelů 1,6,1,8. První verze 75-tek měli bronzový řadící vidličky, ale to Ti nevadí.

Co hlava 2,0 TS, furt nic ? Mám připravenou hlavu na pokusy a čekám jestli má smysl něco vůbec dělat nebo jenom nalakovat víko

Sejny- Nejlepší kusy bejvaj právě z dieselů (menší rozdíl otáček, klidnější způsob jízdy) a slabších modelů 1,6,1,8. První verze 75-tek měli bronzový řadící vidličky, ale to Ti nevadí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
No ja chystam kolem 400Nm, abych nemenil prevodovku zaroven s pneuRV147 píše:misokgb-Nevìš hlavu, to je konstrukèní hodnota, tam bude min.10 % rezerva. Fakt je, že chlapíkovi z AlfaBB na jeho montrum 3,7V6-500Hp už nestaèí![]()
Co hlava 2,0 TS, furt nic ? Mám pøipravenou hlavu na pokusy a èekám jestli má smysl nìco vùbec dìlat nebo jenom nalakovat víko![]()
Sejny- Nejlepší kusy bejvaj právì z dieselù (menší rozdíl otáèek, klidnìjší zpùsob jízdy) a slabších modelù 1,6,1,8. První verze 75-tek mìli bronzový øadící vidlièky, ale to Ti nevadí.

Jo tykev, ta uz je nahodena, bohuzel den po vymene hlavy sem pucil auto jednemu kretenovi (uz nikdy nikomu!!!) a spalil mi komplet lamelu - ani se nerozjede po rovine... Odhadem ale ma Alfa jiste ostrejsi zvuk, takovej buran


Takze moje uprava z makovice 0.7mm dole, lestene kanaly saci + vyfukovy, novy gufera, zabrousene venitly, vymezeni vule a nastaveni... K tomu novy tesneni pod makovici, pod viko sem pouzil stare bylo ok, svicky, olej, filtr + umyti sportovniho filtru a celkove odtineni od tepla. Jo taky sem mel lesteny saci prirubu, kam se strkaj injektory. Testoval sem to pouze na snehu a tam rozdil ve vykonu opravdu nevidim krom toho zvuku. Uvidime kdyz udelam tu zadnou napravu, prevodku a spojku, pak se projedu, ale melo by to jit lip, a brat men oleje, uvidime


Edit: takze moje odporucenu s makovice sebrat co to da klido i milimeter mozna i vic, aby se nestretli ventil s pistem a taky sem videl uhlikove tesneni pod palici, ktery ma tensi prumer nez originalni...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Tak to èekej zároveò pohlednici z vìèných lovišKùrkyn píše:misokgb píše: Edit: takze moje odporucenu s makovice sebrat co to da klido i milimeter mozna i vic, aby se nestretli ventil s pistem a taky sem videl uhlikove tesneni pod palici, ktery ma tensi prumer nez originalni...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
Tak volal jsem si s jedním chlapíkem od kterého budu mít převodovku na kanibalizaci dílů... tvrdil mi že převodovka z 1.6 má jinak zpřevodovanou 1a2... každopádně to je mi celkem fuk. Já potřebuju jen ozuby a objímky...
Tak jsem dneska začal robit na zadních třmenech, rozhýbal jsem odvzdušnováky a jeden samozřejmě ulomil....ale neva už je odvrtaný.
Tak a teď zásadní otázka... dá se někde sehnat sada manžet na přetěsnění třmenu? Sice neteče ani jeden ale prachovky jsou popraskané na jednom. Zatím jsem třmeny nekuchal... ale to přijde.
Tak jsem dneska začal robit na zadních třmenech, rozhýbal jsem odvzdušnováky a jeden samozřejmě ulomil....ale neva už je odvrtaný.

AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Takže třmeny: Opravnou sadu obsahující těsnící manžety a kroužky dovnitř třmenů má každej obchod typu kelly. Tím to ale nekončí. Ještě jsou tam seřizovací šrouby a kolem nich to rádo teče taky, tam jsou gumový O-kroužky a ty seženeš v obchodě co prodávaj gufera apod. Trochu sranda je vyndat ségrovku zevnitř třmenu, aby se rozdělal štelovák co má uvnitř převod.
Mrkni se na pístky, jestli se z nich neloupe tvrdochrom.
Mrkni se na pístky, jestli se z nich neloupe tvrdochrom.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Misokgb:
Za fotky bych byl rád. Nějakej problém nebo trik na výměnu ? Já jsem to viděl jako jednoduchý, vačky na značky a kliku dole taky na rysky.
Jenom kontrolní otázka. Vačky měli rozměry OK? Jde mi o to, že kdybys je měl ojetý tak se Ti ventily srazit nemůžou.
Za fotky bych byl rád. Nějakej problém nebo trik na výměnu ? Já jsem to viděl jako jednoduchý, vačky na značky a kliku dole taky na rysky.
Jenom kontrolní otázka. Vačky měli rozměry OK? Jde mi o to, že kdybys je měl ojetý tak se Ti ventily srazit nemůžou.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Nn, rozvody normal, ja sem se jebal, pac to bylo poprvy :P Akorat sem se bal, ze mi uklouzne reteze do bloku motoru - ale i to neni problem, da se tam ta retez dat v pohode, jj ryska na remenici a dve na vackach + zamek reteze si nekolikakrat otocenim motoru nastavis tam kam potrebujes, plus sponovak mechanickek 14ka klic, taky pohoda... No vacky jo, ale tady jde spis o to, ze kdyz mi stahl z hlavy 0.7mm tak ventily pri !zavretem! stavu - t.j. kdy sou ventily ve hlave zavreny - uz tehdy vycnivali z bloku hlavy ven! Ale je tam tesneni... Takze je to mozna na tesno, ale vacky no ojety sou asi hodneRV147 píše:Misokgb:
Za fotky bych byl rád. Nìjakej problém nebo trik na výmìnu ? Já jsem to vidìl jako jednoduchý, vaèky na znaèky a kliku dole taky na rysky.
Jenom kontrolní otázka. Vaèky mìli rozmìry OK? Jde mi o to, že kdybys je mìl ojetý tak se Ti ventily srazit nemùžou.


75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Misokgb:
No dobrá sací vačka má rozměr 41,30 a dobrá výfuková 37,20. Mám rezervní hlavu a na ní jsou vačky KO, odrbaný o 2 milimetry ! Bude to asi jedna z příčin, proč některý 2,0 TS8v nemají výkon. Pokud tam máš něco podobnýho tak asi ke kolizi ventilu s pístem nedojde, ale s vačkou co je OK ?
No dobrá sací vačka má rozměr 41,30 a dobrá výfuková 37,20. Mám rezervní hlavu a na ní jsou vačky KO, odrbaný o 2 milimetry ! Bude to asi jedna z příčin, proč některý 2,0 TS8v nemají výkon. Pokud tam máš něco podobnýho tak asi ke kolizi ventilu s pístem nedojde, ale s vačkou co je OK ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
To nevim, stejne pujde veko ventilu jednou dolu, kvuli dotazeni hlavy po cca 1000-2000km skontrolovat moment... Tak to juknu, pac ted sem privezl alfu za 5000sk s papirama, nabehano 100 tisic km a dost tomu verim, kto by na takovem aute stacal km? Pedali a radicka jako novy, taky volant a interier jak novy, akorat boucha kardan - bud jadilo prase, nebo nema 100 tis kmRV147 píše:Misokgb:
No dobrá sací vaèka má rozmìr 41,30 a dobrá výfuková 37,20. Mám rezervní hlavu a na ní jsou vaèky KO, odrbaný o 2 milimetry ! Bude to asi jedna z pøíèin, proè nìkterý 2,0 TS8v nemají výkon. Pokud tam máš nìco podobnýho tak asi ke kolizi ventilu s pístem nedojde, ale s vaèkou co je OK ?

75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Jj 2.0TS, jen kvuli prevodovce to stalo za to, uz se mi na ni otevrela kapota v 150km/h ale sklo prezilo akorat zamky, ale mrdam na ni, zustane na dily a den po koupe sem si strajchnul o polucni lampu, kdyzto nevydalo driftem pac nejede servoRV147 píše:No dobrý, co to má za motor ? Zase 2,0TS ? Ty už si buduješ skanzen 75-tek.Toten motor jede líp než ten se sníženou hlavou ?

Rozpoznat to neumim, pac moje alfa ma jiny kola, sportovni filtr, vojeb na lambda sondu, nastaveno 97 octan smes a tankuju jen 100Vpower, a tohle jako tahne urcite lip odspodu a vestredu, vrchy nevim, mozna moje...
A tu moji vazne nevim, najel sem s ni 100km co mi ten kar spalil tu lamelu, takze to bude dosti neobjektivni, kdyz do ni po vymene prevodky kardanu a brzd - mozna mesic, znova sednu a nebudu mit moznost porovnat kvuli casovemu skluzu... Jo a kdyz sem to vymenil, tak se smykalo kvuli snehu... Takze porovnavat nemuzu zatim... Ale zvuk je jiste ostrejsi na ty moji :P A tenhle motor jede vazne skvele, tahne jak drak

Skus link na foto, nevim jestli pojede http://fotoalbumy.azet.sk/alfa_drift/do ... dc02d82d64
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
alfácký transaxle by měl v pohodě vydržet 250 koní na zadních kolech!...300koní pokud budeš opatrnější. Samo, že záleží jaké modifikace s motorem provedeš
Pořád je to několikánásobně víc, než s kolika bhp Alfy vyjížděly z fabriky 


Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
|Nevim no naprava, kardan bude z V6, taky spojka a prevodovka se samosvorem, poloosi taky proste komplet V6... Uvidime co selze prve kdyz to pojedeandy_xx píše:alfácký transaxle by mìl v pohodì vydržet 250 koní na zadních kolech!...300koní pokud budeš opatrnìjší. Samo, že záleží jaké modifikace s motorem provedešPoøád je to nìkolikánásobnì víc, než s kolika bhp Alfy vyjíždìly z fabriky


75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
Vyndat vačky je brnkačka, stačí kliku nastavit na rysku u řemenice, pak budou sedět i rysky u vaček na jejich středových uloženích. Pak odaretovat šponovák a zatlačit zpátky, zase zaaretovat a pak už jdou v pohodě vyvlíct ven po odmontování domečků. Já vačky měřil na svojí a dostal jsem hodnoty jako u nové podle toho co sem psal RV147....takže aspoň něco dobrý 

AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti