Je jeden spolehlivej test kvality "paliva" v nádrži... očisti krajní žhavičku, vyjezdi jednu nádrž a vyndej dvě krajní svíčky....
1. pokud krajní bude čistá a druhá samé saze, nafta ještě jde, no NEČISTÍ
2.Pokud budou samé saze obě, okamžitě bych rozbil hubu pumpaři

, je to panč
3. Pokud budou obě čisté, jezdíš na pořádnou naftu..
Jedna nádrž pořádně aditivovaný nafty VYPÁLÍ SVÍČKY DO SUCHA DO RUŽOVA
Nafta pančovaná olejem zanáší sazema ukrutně a následně to může třeba i vynechávat, kašlat atd.
Shell V-Power -diesel ---CČ /asi 52/žádnej premiovej zázrak, no svíčky po jedný nádrži budou růžový=opravdu čistí ventily a prostor spalování..
Verva diesel .. = vysoký CČ /prakticky aktuálně se blíží 60/ čistící efekt tam je, není tak rychlý jako u Shellu
Shell + VIF= výborná kombinace= rozumně vysoký CČ -aspoň 56 podle zvuku, slušně čistí..
Problémem od léta je přidávání biosložky= zasírání motoru methylesterem řepkovýho oleje..
Naprosto nezbytná dodatečná aditivace, především proti kyselosti a rozpadu biosložky,
NENECHAT TO STÁT, třeba 14 dní..korozivnost toho patoku -nazývaného naftou dle směrnice EU-je příšerná..
v
létě proběhly dvě kontroly stavu paliva na pumpách-výsledek naprosto příšernej
reálně
1.--každý druhý vzorek mimo normu
2.kontrolní druhé měření--každý 5.vzorek mimo normu
oficiální tisková zpráva
článek k věci...
Přimíchávání biosložek jednak snižuje kvalitu paliva, navíc tím prodejci šidí stát na dani. Foto: internet 25.05. 11:59 | Mediafax
V prvním čtvrtletí letošního roku se v Česku rapidně zhoršila kvalita pohonných hmot.
Česká obchodní inspekce v prvních třech měsících roku 2010 odhalila na čerpacích pumpách mnohem více nevyhovujících vzorků paliv než v roce předcházejícím. V úterý o tom informovala společnost Benzina. Česká obchodní inspekce za první čtvrtletí roku 2010 odebrala 455 vzorků, přičemž 37 (tedy 8,1 procenta) jich nevyhovělo. Nejvíc nevyhovujících vzorků bylo u nafty (11,6 procenta - v celém roce 2009 to bylo 7,9 procenta), nevyhovujícího benzinu bylo 6,2 procenta (v roce 2009 2,5 procenta). “Letos se kvalita paliv na českém trhu opravdu rapidně zhoršila. Většinou nafta obsahuje vyšší množství methylesteru řepkového oleje, hlavně neznačkové čerpací stanice totiž přidávají do paliv vyšší množství biosložek,” řekl ředitel pro jakost společnosti Benzina Václav Loula. Zatímco za biosložku stát nevybírá žádnou daň, za jeden litr klasického dieselu (do obsahu 7 procent biosložky) zaplatí pumpař daň 10,95 koruny. “Podvodník využívá toho, že přimíchá více nezdaněné složky a prodá ji zákazníkovi. Tím šidí stát na dani,” dodal Loula. Kromě daňového úniku však může poškodit také motor zákazníkova auta.
/Toto je článek z internetu, který potvrzuje, že “nastavování ” paliva MEŘEm nebo FAME je velice aktuální a výsledkem je nebezpečí poškození motorů nekvalitním palivem. Jak jsme již dříve uvedli dá se tomu předejít nebo eliminovat negativní účinky pomocí dodatečné aditivace nafty celoročními nebo letními přísadami do nafty/.
Řečeno polopaticky--přítomnost biosložky je nyní legální a leje se do paliva kde co,
ne jen ten methylester řepkovýho oleje, obrana zákazníka čistá nula,když se pumpaři utrhne ruka,je to mazec..
dodatečná aditivace je jediný jakýž takýž řešení , kromě "nevědomého optimismu

/
VIF je super a stojí pár korun, dražší a i lepší varianta jinak dobrého VIFU s ohledem na přítomnost biosložky je
Receptura 462W-PPPD-1C - Premium Power Plus
Jezdit na holej patok od pumpy je fakt riskování generálky palivovýho čerpadla, vstřiků
...