Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19013
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 13.4.2010, úte 08:22

Pánové, vzhledem k tomu že v diskusi o V-poweru jsem byl poučen, že u Shellu fakt kvalitní nafta není, tak se teda seriózně ptám, kde mám tankovat. Cena mě nezajímá.... :roll:

Nechci slyšet, že v Itálii nebo že si mám naftu vyrábět sám....

A pokud mi někdo tvrdí, "shell nebrat, Agip je lepší", tak prosím nějaký důkaz nebo tak něco....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od coyote » 13.4.2010, úte 08:48

Tankuj kdekoliv, dej do toho aditiva a buďeš mít klid.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19013
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 13.4.2010, úte 09:01

:roll: to mám fakt běhat kolem auta s VIFem.... No asi to tak teda dopadne... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8582
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Harous » 13.4.2010, úte 09:42

Podle mě to není tak jednoduchý a nejde to zevšeobecnit. Když beru naftu u Benziny Jičín Robousy tak v pohodě a když jsem vzal u Benziny v Kolíně tak to v nádrži pěnilo tak, že to poprvý vypnulo asi 20 litrů před plnou. Auto pak mělo i horší zvuk. Spokojenej jsem s kolínskejma Agipama, tam jsem nikdy neměl problém ani s naftou ani s benzínem.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Tazdevil » 13.4.2010, úte 11:54

Už to taky tak dělám... Zakoupil jsem zmiňovaný VIF a používám ho... Alespoň pro ten pocit, že se snažím tomu motoru nějak pomoci... Tolik peněz to zase nestojí...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od whitedevil » 14.4.2010, stř 18:35

Tankuju na agipu, jsem spokojenej, ale myslim že u náš to bude skoro jedno kde budeš tankovat... prej omf a benzina není špatná... ale s disel tech jsem spokojenej ale že bych pocejtil nějákej rozdíl vůču třeba onu kde sem párkrát z nouze vzal nebo noname benzínky tak to asi ne...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 20.4.2010, úte 18:43

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

StandaT

Příspěvky: 28
Registrován: 20.6.2009, sob 13:00
Bydliště: Olomouc

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od StandaT » 21.4.2010, stř 12:11

My praktikujeme tankování u velkých obchodních center, kde se cisterny nafty často rychle točí tj Makro,Globus a samozřejmě VIF zimní a nemusíme spekulovat jestli ta nafta je dobrá nebo ne..

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od zde. » 4.5.2010, úte 04:44

Já celou zimu tankoval do Escorta v Tescu v Jičíně a pokaždé jsem ráno nastartoval. Bez aditiv.. Tesco bych nepodceňoval:)
33

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od r-a-k » 11.5.2010, úte 09:15

Dopřeju motoru ať se mu po 150000km ještě dobře šlape a koupim toto http://www.moto-oleje.cz/bishops-origin ... odukt-387/. Jen mam dotřaz co je lepší jestli to tam nalít 2500km před výměnou nebo to nalít s novým olejem a nechat to tam 10000km do příští výměny???
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 531
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Tazdevil » 13.5.2010, čtv 11:27

Postupy použití přípravků Bishop´s Original jsou na jejich stránkách http://www.bishops-original.cz/index.php?page=postupy...

Jednou jsem to použil do 2.0 TS. Motor běžel pořád stejně... Z laického hlediska jsem nebyl schopen poznat rozdíl "před" a "po"...

Ale je fakt, že na Bishop´s Original jsem nikde nenašel nic špatného...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 22.7.2010, čtv 23:30

funguje JTD na eko naftu????
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Vrbák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 1.7.2010, čtv 21:14

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Vrbák » 23.7.2010, pát 10:18

Milano75 píše:funguje JTD na eko naftu????
Funguje,ale vstřiky z toho radost nemaj.Takový chcanky bych tam nenalil ani za boha.Jedině Nafta+VIF Aditivum.. :smt023
Alfa Romeo 155 V6
Alfa Romeo 166 JTD
http://www.alfaromeoul.cz/vrbak.html

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Ladis » 7.8.2010, sob 13:44

Vrbák píše:
Milano75 píše:funguje JTD na eko naftu????
Funguje,ale vstřiky z toho radost nemaj.Takový chcanky bych tam nenalil ani za boha.Jedině Nafta+VIF Aditivum.. :smt023
Jo,jo obyč. čepro + VIFÍk :smt023 ,taky pravidelně užíváme :D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2010, pon 16:30

tatík má 406 HDi a má to zvuk jak můj VM motor s OHV rozvodem :)

předpokládám, že vstřiky jsou KO, ale pomohlo by jim nějaký aditivum do nafty kvůli pročištění??

je něco takového vůbec(určitě je ,ale nechce si mi pročítat celé vlákno)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19013
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 6.9.2010, pon 16:35

jasně, raději to napsat 100x znova, než se mrknout 3 stránky zpátky.... bože.... :smt064
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2010, pon 16:37

Kubas píše:jasně, raději to napsat 100x znova, než se mrknout 3 stránky zpátky.... bože.... :smt064

právě o 3 stránky dozadu nic nejni :shock:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19013
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 6.9.2010, pon 17:39

tady v tomhle testu (který tady určitě už 10x byl zmíněn) je pár aditiv, u kterých výrobci přímo deklarují čištění pal. systému....

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

jestli tomu věříš je na tobě, těžko tady najdem někoho, kdo by mohl nabídnout nějaké měřitelné výsledky.... Každopádně když to tam naleješ tak asi nic nezkazíš :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 6.9.2010, pon 21:13

jop tohle už jsem četl o VIFu vím,díky za typ, ale hledal jsem něco jako totok:

http://www.servisniprodukty.cz/diesel-clean-up-
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19013
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 6.9.2010, pon 21:35

No vidíš že to jde :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

StandaT

Příspěvky: 28
Registrován: 20.6.2009, sob 13:00
Bydliště: Olomouc

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od StandaT » 7.9.2010, úte 18:33

Nějaký clean-up bych raději nepokoušel. Pokud si s tím neporadí 1až 2 nádrže kvalitní(Verva diesel od benziny, OMW, SHell, škoda že už není ARAL) nafty s VIFem, je potřeba ty vstřiky vytáhnou a hodit na stolici, vyčistit a seřídit. Jinak doporučuju jezdit na VIF pořád, ty motory jdou potom k nepoznání tišeji a hladčeji.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 7.9.2010, úte 19:56

hmm takže skusit prvně VIF 1-2 nádrže?? než něco rozebírat??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 14:03

Je jeden spolehlivej test kvality "paliva" v nádrži... očisti krajní žhavičku, vyjezdi jednu nádrž a vyndej dvě krajní svíčky....

1. pokud krajní bude čistá a druhá samé saze, nafta ještě jde, no NEČISTÍ
2.Pokud budou samé saze obě, okamžitě bych rozbil hubu pumpaři :-D , je to panč
3. Pokud budou obě čisté, jezdíš na pořádnou naftu..

Jedna nádrž pořádně aditivovaný nafty VYPÁLÍ SVÍČKY DO SUCHA DO RUŽOVA
Nafta pančovaná olejem zanáší sazema ukrutně a následně to může třeba i vynechávat, kašlat atd.

Shell V-Power -diesel ---CČ /asi 52/žádnej premiovej zázrak, no svíčky po jedný nádrži budou růžový=opravdu čistí ventily a prostor spalování..
Verva diesel .. = vysoký CČ /prakticky aktuálně se blíží 60/ čistící efekt tam je, není tak rychlý jako u Shellu

Shell + VIF= výborná kombinace= rozumně vysoký CČ -aspoň 56 podle zvuku, slušně čistí..

Problémem od léta je přidávání biosložky= zasírání motoru methylesterem řepkovýho oleje..
Naprosto nezbytná dodatečná aditivace, především proti kyselosti a rozpadu biosložky,
NENECHAT TO STÁT, třeba 14 dní..korozivnost toho patoku -nazývaného naftou dle směrnice EU-je příšerná..


v létě proběhly dvě kontroly stavu paliva na pumpách-výsledek naprosto příšernej
reálně
1.--každý druhý vzorek mimo normu
2.kontrolní druhé měření--každý 5.vzorek mimo normu

oficiální tisková zpráva


článek k věci...
Přimíchávání biosložek jednak snižuje kvalitu paliva, navíc tím prodejci šidí stát na dani. Foto: internet 25.05. 11:59 | Mediafax

V prvním čtvrtletí letošního roku se v Česku rapidně zhoršila kvalita pohonných hmot.

Česká obchodní inspekce v prvních třech měsících roku 2010 odhalila na čerpacích pumpách mnohem více nevyhovujících vzorků paliv než v roce předcházejícím. V úterý o tom informovala společnost Benzina. Česká obchodní inspekce za první čtvrtletí roku 2010 odebrala 455 vzorků, přičemž 37 (tedy 8,1 procenta) jich nevyhovělo. Nejvíc nevyhovujících vzorků bylo u nafty (11,6 procenta - v celém roce 2009 to bylo 7,9 procenta), nevyhovujícího benzinu bylo 6,2 procenta (v roce 2009 2,5 procenta). “Letos se kvalita paliv na českém trhu opravdu rapidně zhoršila. Většinou nafta obsahuje vyšší množství methylesteru řepkového oleje, hlavně neznačkové čerpací stanice totiž přidávají do paliv vyšší množství biosložek,” řekl ředitel pro jakost společnosti Benzina Václav Loula. Zatímco za biosložku stát nevybírá žádnou daň, za jeden litr klasického dieselu (do obsahu 7 procent biosložky) zaplatí pumpař daň 10,95 koruny. “Podvodník využívá toho, že přimíchá více nezdaněné složky a prodá ji zákazníkovi. Tím šidí stát na dani,” dodal Loula. Kromě daňového úniku však může poškodit také motor zákazníkova auta.

/Toto je článek z internetu, který potvrzuje, že “nastavování ” paliva MEŘEm nebo FAME je velice aktuální a výsledkem je nebezpečí poškození motorů nekvalitním palivem. Jak jsme již dříve uvedli dá se tomu předejít nebo eliminovat negativní účinky pomocí dodatečné aditivace nafty celoročními nebo letními přísadami do nafty/.


Řečeno polopaticky--přítomnost biosložky je nyní legální a leje se do paliva kde co,
ne jen ten methylester řepkovýho oleje, obrana zákazníka čistá nula,když se pumpaři utrhne ruka,je to mazec..

dodatečná aditivace je jediný jakýž takýž řešení , kromě "nevědomého optimismu :smt020 /
VIF je super a stojí pár korun, dražší a i lepší varianta jinak dobrého VIFU s ohledem na přítomnost biosložky je

Receptura 462W-PPPD-1C - Premium Power Plus



Jezdit na holej patok od pumpy je fakt riskování generálky palivovýho čerpadla, vstřiků
...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 16:29

:smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

něco takového jsem chtěl slyšet, poklona pane :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od xjohny » 8.9.2010, stř 16:58

Teda já nevim, vyjezdil jsem asi 4 plný nádrže Vervy Diesel a žádný ztišení chodu či kultivace chodu se nekonala. Čímž ale neříkám, že by mi to chodilo nějak nekultivovaně. Ani slavné snížení spotřeby se nekonalo, maximálně tak o nějakou desetinku na sto. Ono na druhou stranu nejsem robot, abych 2 měsíce jezdil úplně přesně stejně s nebo bez Vervy.

Teď tankuju obyčejný diesel hlavně na Benzině, případně na OMV. Samozřejmě že neodmítám přínos aditiva VIF, jak psal HonzaR. Aditivum bych tam radši lil a asi i začnu.

Přikládám dlouhodobou tabulku, pokaždé dotankováno na plnou.
Přílohy
tab.png
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host