QTRONIC

Odpovědět
pyrostudios

Příspěvky: 27
Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43

Re: QTRONIC

Příspěvek od pyrostudios » 5.9.2012, stř 22:15

Měl jsi pravdu, je to nekonečný kolotoč. Ztrácení výkonu bylo způsobeno asi filtrem DPF, dnes mě to natolik vytočilo že jsem ho nechal vykuchat v servise to zvládli cca za 5 hodin a najednou auto jako kdyby konečně mělo tah. Ale to by nebyla alfa aby se neobjevil novej problém a tím je že se rozsvítí kontrolka že je teplota 120C omezí se výkon a pak se najednou rozmyslí že je teplota vlastně 90C a jede normálně to vše během 10s za jízdy.

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: QTRONIC

Příspěvek od jurki888 » 5.9.2012, stř 22:16

cidlo teploty alebo len kintakt ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 6.9.2012, čtv 15:29

No jo no, je vidět, že když se sere, tak se sere. Moje 159 je zatím naštěstí vůz spolehlivý a vděčný, krom vadného řízení nic neobvyklého (ikdyž to u 159 obvyklé je). Některé 159 jsou ale asi prokleté a nebo páteční... Kolik má ta tvoje vlastně najeto? Neptám se na to kolik má na hodinách, ale kolik má skutečně najeto. Vzhledem k problémům, které řešíš bych si tipnul cca 200 - 250 tkm, takže počítej, že pokud na to předchozí majitel kašlal, tak teď tě ještě čekaj vstřikovače, možná ramena, taky bych doporučil zaaretovat vířivé klapky když už je i ten DPF venku, ať je klid. Co se týče té teploty, tak to termostatem nejspíš nebude, to by ta ručička lítala a nedržel by stabilně 90°, v průběhu jízdy by to kolísalo lehce nad a pod. Tohle spíš bude nějákej šotek v elektroinstalaci, takže nejdřív bych začal diagnostikou a podle toho jestli a co řekne hledat...

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: QTRONIC

Příspěvek od jurki888 » 6.9.2012, čtv 16:33

ja mam 270000km a zatial vsetko origo
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: QTRONIC

Příspěvek od jurki888 » 6.9.2012, čtv 16:34

ja mam 270000km a zatial vsetko origo
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 6.9.2012, čtv 16:55

Hoši, mě se tyhle povídačky, že když se něco sere, tak to musí být prostě tím, že je to ALFA, vážně vadí. Já svou mám přes 3 roky, najeto přesně 293 500km a nemůžu si stěžovat. Jo, měnil jsem řízení(holt rok 2006), horní ramena, péra vepředu, teď budu měnit péra vzadu, protože mám zas jedno prasklý, ale to jsou věci který se prostě při těch kilometrech co má moje Alfuše na krku berou jako samozřejmý. Dále DPF mám, vířivky nemám odpojený a vše funguje tak jak má. Motor chytá na brnk. Prostě né vždy se vyplatí jít do auta podle ceny a myslet si, že budu honit tričko s krásným autem za pár "drobnejch". Pokud koupíte pod cenou jakoukoli jinou značku auta, určitě nebude automaticky spolehlivější jak ta zpropadená Alfa. Sorry, hnusně napsaný, ale tyhle věčný nářky a laciný závěry mi prostě vadí.. Nás, který jsme 159tky kupovali před více lety tu pár je a nikdo z nás neřeší tolik problémů jako kupující co si jí koupili v posledním roce, kdy už se dostala hooodně pod 200tkč..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: QTRONIC

Příspěvek od Andy159sw » 6.9.2012, čtv 17:45

Sunic ta posledna veta to je perfektne vistizne napisane =D>
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 6.9.2012, čtv 18:28

Sunic: Nikde nevidím, že by někdo napsal, že by to bylo tím, že je to Alfa. Koupě ojetiny je vždycky hodně o štěstí, to prostě mít musíš, vůbec nejde o to jestli je to Alfa, Fujwé a nebo Datsun. Tím, že jsi si jí kupoval před spoustou let, kdy byla dražší jsi akorát za ta léta přišel o hodně peněz :smt044 , ale měl jsi tu zásadní výhodu, že jsi to auto měl, když ještě bylo zánovní a předchozí majitel ho zkrátka za ty tři roky, co ten operativní leasing v zahraničí trvá, nestihl něják zásadně zrasovat. Většina dnes prodávaných 159 už má majitele druhého nebo třetího a taky už maj na krku hodně přes 200 tkm a ono je sakra rozdíl jestli s tím najedeš ty kiláky ty, kterej se o ní stará a záleží ti na ní, nebo někdo, komu je to jedno a neřeší nic, dokud to jezdí a už vůbec nedělá něco preventivně.
Další věc je ta, a teď vycházím ze svých zkušeností, že prostě když za tak krátkou dobu odejde tolik věcí, tak to značí, že to auto bude asi pěkná hromada šrotu, zanedbávané auto nebo opravdu páteční kus a taky proto jsem psal, že to bude nekonečnej kolotoč - měli jsme to samé tehdy v roce 2001 s Mareou, která byla bouraná, dorasená, stočená... nedbale a zbrkle v bazaru vybraná, jen proto, že byla zrovna naleštěná a že měla nízkou akontaci. Zjevně byl prostě nákup ojetiny podceněn no a taky chybělo to štěstí. Blbý je, že když už se do toho chytneš, tak to prostě zaplatit musíš, jinak na tom proděláš víc než bys dal za opravy, protože Alfy se bohužel tak snadno jako třeba Passata nezbavíš a už vůbec ne pokud je na tom špatně a jde to znát.
Když se sere, tak se sere - říká se tomu taky zákon schválnosti, který bohužel funguje velmi dobře a zpravidla nejvíc problémů se na člověka navalí, když to nejmíň potřebuje. Ta 159 za to nemůže a pyrostudios do toho bohužel asi ještě nějáký prachy nasype, ale myslím, že to stojí za to dát jí do kupy.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 6.9.2012, čtv 19:28

Vojto, s Tebou se tady hádat nechci, ale fakt nebuď chytlavej, tu poznámku "to by nebyla Alfa" prones pyrostudios, takže jsem si jí fakt nevymyslel.. a jestli Ti přijde komický, že jsem na autě už prodělal kalhoty, kvůli tomu, že jsem ho koupil před lety, tak k tomu asi není moc co dodávat.. když to napíšu hnusně, tak já na ní tehdy těch 360tkč měl a neřešil jsem to. Ale o tom to fakt není... prostě jsem si jí chtěl koupit a tehdá to bylo relativně nový auto, tak mi ta cena nepřišla divná. A jestli jsem prodělal a nějak mě těch 200tkč co jsem dal navíc, oproti "novejm" kupcům tady, nějak trápí? Fakt nee, už mi je za ty roky mnohonásobně vrátila..
A komentář, že v dnešní době se po těch letech co je na trhu musí automaticky víc sypat než když jsem jí kupoval já, je taky o ničem. Věř, že u mě není v nějaký extra bavlnce. Prostě jezdím a když se něco podělá, tak to opravím a jedu dál, ale abych jí preventivně nechal kontrolovat, tak to fakt nee. Naštěstí mezi jednotlivejma problémama uteče mnoho desítek tisíc km, takže to fakt beru jako samozřejnost. A vždy to jsou problémy na podvozku a to přičítám věčnému drncání po D11.
Jinak si prostě stojím za názorem, že tím že někdo koupí 159tku za 150, když vedle stojí stejná za 200, tak má rozhodně vyšší pravděpodobnost, že ty prachy do ní nacpe a na opravách dost možná překoná cenu tý vedlejší za 200. Protože proč by někdo zbytečně prodával tu svou pod cenou když jí věří a snižoval cenu jen kvůli tomu, že vedle stojí vrak za 150..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 6.9.2012, čtv 20:09

Ale ano, naprosto souhlasím, že s nižší cenou stoupá pravděpodobnost problémů, lidi nejsou tak blbý aby prodávali za levno bezdůvodně a bazarníci obzvlášť. Taky beru to, že jsi za ní před lety zaplatil víc, naprosto to chápu, kdybych na ní tenkrát měl, taky jsem jí už dávno měl, co na tom, že bych za tři roky přišel o 200 klacků :smt044 , furt lepší než o ně nepřijít a vozit se v tom vwerku z měkkčenejch plastů. Dnes věřím že i za 200 bys jí prodával docela dlouho a beru taky to, že když máš auto ke každodennímu ježdění, tak se ti to jednak zaplatí a taky si nemůžeš dovolit koupit šrot kterej bude věčně rozsypanej a nepojízdnej. Směšný a zárověň smutný (taky jsem si při tom vzpomněl na Clarksonovu reportáž o 166, jestli jsi neviděl, určitě si to najdi nebo napiš a já zkusím poslat odkaz) mi na tom spíš příjde to, že tyhle Alfy padaj tak rychle na ceně ale nějákej němec stejnýho stáří by byl i za 350 šrot. Já si koupil Alfu a nevybíral jsem ani dole, ale ani nahoře a hlavně jsem věděl, že si mám nechat 50 na opravy, to že je to zatím za míň je rozhodně fajn a taky jsem věděl že Mondeo, které jsem bral jako záložní variantu, by za ty prachy bylo rozhodně šrot před smrtí. Pyrostudia jsem chtěl jen trochu obhájit, protože si myslím, že to určitě nemyslel tak, jak by se to dalo vyložit, spíš jako takové povzdechnutí a zkonstatování vlastností jeho konkrétní Alfy. Já občas taky vyjedu a zanadávám si na italskej krám :smt040 , třeba když příjdu k autu a je otevřený okno, který bylo při odchodu zavřený a navíc prší (ty zadní stahovačky jsou fakt řešený debilně), ale zas mě to po chvíli přejde. Přecijen nejsme tady na VW fóru a doufám, že sem nikdo nechodí jen proto aby si postěžoval na to, jakou si koupil strašlivou italskou paštiku, co se furt sere :D .

Jinak beru to tak, že tři roky starý auto je spolehlivější než šest roků starý auto a mít auto po prvním majiteli je lepší než mít auto po třetím majiteli. Ono navíc konkrétně i když zas nějákou přehnanou péči tý Alfě dle tvých slov nevěnuješ, tak pořád si myslím že má nadstandard. Spousta lidí mění olej po 30 tkm a více a převodovka má třeba i po 250 tkm stejně původní olej (přece doživotní náplň ne?). Taky bych nevěřil, kolik lidí je schopnejch jezdit s evidentní a kruciální závadou, vědět o ní a neřešit jí, prostě čekat jak to dopadne, což předpokládám ty neděláš - budeš měnit péra vzadu, protože víš že je prasklý a nenecháš to bejt s tím, že to přece není tak podstatný.
To že 159 takhle zvládá skoro každodenní cesty po DDDD11 je bych řek velmi slušné až obdivuhodné, jiné auta srovnatelné třídy jsou i po dvou letech po tomhle tankodromu docela slušně rozvrzaný no a jiné zase ne... ale v těch pak mám já jako cestující pocit, že ze mě vyklepou duši a celou cestu si musím držet páteř. Snad jen v Tranzitu je to pohoda a navíc to zvládá už deset let :D .

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 6.9.2012, čtv 21:04

V něčem souhlas, v něčem ne, ale už mlčím, ať to tu nepresím.. :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

pyrostudios

Příspěvky: 27
Registrován: 12.7.2012, čtv 12:43

Re: QTRONIC

Příspěvek od pyrostudios » 21.10.2012, ned 11:09

Po výměně rozvaděče v qtronicu a ujetí dalších 20tis km mi qtronic asi vykazuje nový problém. Kolem 3tis otáček pod plným plynem auto stále akceleruje na chvíli akcelerace poleví ale automobil stále táhne a začnou klesat otáčky na otáčkoměru (rychlost roste) najednou se to probere a vytočí otáčky až do červeného pole. Cely problm doprovází zvuk jako kdyby se o sebe něco dřelo a do toho foukal pod tlakem vzduch. Podotýkám že za ten půl rok co auto mám mi museli měnit komplet hlavu (s ventilama) jelikož se mi vařila stále voda+ mám nové paroží a veškeré trubky a tlaky k turbu jelikož to pořád někde podcházelo.

Během 4 měsíců jsem tedy automobil zgenerálkoval asi na všech možných i nemožných místech :-D

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: QTRONIC

Příspěvek od ssvd » 21.10.2012, ned 12:11

pyrostudios píše:Měl jsi pravdu, je to nekonečný kolotoč. Ztrácení výkonu bylo způsobeno asi filtrem DPF, dnes mě to natolik vytočilo že jsem ho nechal vykuchat v servise to zvládli cca za 5 hodin a najednou auto jako kdyby konečně mělo tah. Ale to by nebyla alfa aby se neobjevil novej problém a tím je že se rozsvítí kontrolka že je teplota 120C omezí se výkon a pak se najednou rozmyslí že je teplota vlastně 90C a jede normálně to vše během 10s za jízdy.
jak píše jurki888 je to na 99% čidlo teploty vody, dělá přesně tohle... Mě to udělalo 2x při prvním studenym startu a po výměně už rok ani jednou, ani to moc nestojí. Výměna je na 3 min práce ;)
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: QTRONIC

Příspěvek od riprex » 21.10.2012, ned 12:58

No koukám, že to tvoje auto je opravdu poděs, takovejch věcí za půl roku provozu... vždyť si do toho musel už vysypat jmění :shock: . To já už bych asi nevydržel a hodil to ze skály...
To co popisuješ asi opravdu bude opět převodovkou, ale co by to mohlo bejt netuším neb s automaty nemám zkušenosti. Třeba někdo jiný bude vědět, ale jinak reklamace u těch, kteří tu převodovku repasovali. Snad se ti to podaří vyřešit...

lord159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 16.2.2013, sob 08:08

Re: QTRONIC

Příspěvek od lord159 » 11.3.2013, pon 20:18

Celkom poucne odpovede som tu nasiel, ale jedno ma konkretne zaujima. Za posledne dva mesiace mi zacal Q tronik trhat a to len ked spomalujem. Trhne to vzdy ked prekracuje rucicka tachometra 20 km/h a ked zastavim tak po sekunde mi opat mierne cukne. Ked pri rychlosti 20-30 km prudko slapnem na plyn, tak auto trhne a vyda taky cudny zvuk, ako šripot. Olej som vymenil selenia gi vi. Pri vymene mi vsak vytieklo asi 3,0 - 3,1 litra a tolko som tam nalial, no nic sa nezmenilo. Automat radi plynule, bez akych kolvek chyb, len toto jedno ma trapi. Pocet skutocnych km mam 108 500 km. Nieje tu niekto skuseny z okolia Žiliny, co by to vedel spolahlivo pozriet? A ked som tu cital k tej spotrebe.... musim dodat ze mam 2,4 a spotrebu mam priemernu cez zimu 8,3 a cez leto 7,6. a ked sa posnazim, tak viem mimo mesta ist aj po 6l. samozrejme predpisovo a lahka noha. Dialnice pri 140 7,5-8l/100 Dakujem za rady a nazory. :wink:
Naposledy upravil(a) lord159 dne 12.3.2013, úte 15:39, celkem upraveno 1 x.
tí čo dozreli nepotrebujú zvuk, ale silu :)
Alfa Romeo 159, 2,4 jtdm, chip, plná palba

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: QTRONIC

Příspěvek od Andy159sw » 12.3.2013, úte 08:57

Otazka je ci si si isty ze to robi urcite qtronic? Ked ti radi plynule a po vymene ziadny rozdiel nieje. Skus vymenit komplet olej nie len 3l a uvidis.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

BlackPotter
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 11.12.2011, ned 16:13

Re: QTRONIC

Příspěvek od BlackPotter » 20.4.2013, sob 19:57

:wink:
Alfa Romeo 159 2,4 JTDm / Q-Tronic / Blue&Me / Bose ))) / DPF Off ... jen ten kožený interiér schází :-( Není někomu nepohodlný? :-)

Juras
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 13.7.2010, úte 12:34
Bydliště: Brno

Re: QTRONIC

Příspěvek od Juras » 12.6.2013, stř 16:05

Zdravím.
Mám najeto 201tis (poctivých doufám) a přidávám se k těm, co mají s automatem problém. Před asi 2tis km mi začala po zahřátí Alfice škubat při řazení R a D, tak jsem četl a četl (i tady) a samozřejmě olej v převodovce měněn nebyl, tak hurá na to. Vyměněno 4l a nastalo mírné zlepšení (možná jen pocitově). Ovšem nebylo to ono, tak vzhledem k tomu, že celá náplň se údajně vyměnit nedá jsem přistoupil na druhou výměnu 4l a zlepšení opět žádné. Nečekám 100% řešení (a už vůbec ne něčí lítost, to auto je skvělé a nedám na něj dopustit), ale kdyby tu měl někdo radu/tip... Za týden odjíždím 2tis km do Itálie a pokud bude nejhůř, odjedu to stařičkou 146, ale přece jenom bych raději jel pohodlněji :-)
:::Juras:::
AR Stelvio 2.0T 280HP 2017
ex: AR 159 2.4JTD 200HP SW 2007, AR 146 1.8TS 140HP 1997, Fiat Bravo 1.6 16V 103HP 1997, Fiat Tipo 1.4 72HP DGT 1989

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: QTRONIC

Příspěvek od lukee » 12.6.2013, stř 17:34

Kamarad opravuje automaticke prevodovky s hydromenicem a rikal, ze zasadne neprekracovat interval vymeny oleje 30 tkm! Pokud tam je napln od vyroby nebo treba druha, treti, tak mas problem zpusobeny prave starym olejem.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 12.6.2013, stř 17:56

Čus, sice nevím jestli Ti má rada bude k něčemu dobrá, protože já jsem už automat řešil(což už si tu nejspíš četl) a to snad ani né kvůli kopnutí které popisuješ když dám R nebo D (nebo samozřejmě lehce cítím že tam rychlost spadne), ale já jsem leta měl problém, že pod plným plynem, nebo naopak při šolichání mi to vyhodilo při automatickým přeřazování z 2 na 3 do neutrálu a pak s kopancem zařadilo na 3. Tak nějak se to nezhoršovalo a tak jsem si na to zvyk a už se mi to ani nestávalo, pač jsem lety přišel na to, jak to "obejít", ale teď nedávno, jak mi odešlo to řízení, tak si Alfici mechoš odvážel k sobě do servisu a pak při nějakým pojíždění jim to prý zablblo snad 3*(holt s tím asi neuměli :-D), tak to mechošoj nedalo, píchnul to na diagnostiku, kterou měl akorát čerstvě po aktualizaci a tam zjistil, že je nějak rozkalibrovaná komunikace ŘJ převodovky s ŘJ motoru a že tak ŘJ převodovky má chybné informace o kroutícím momentu motoru a tak, lajcky řečeno, není převodovka "připravená" na tu sílu krouťáku a "neporadí" si s ním a tak při řazení rychlost "vykopne". No každopádně závěr je ten, že tu komunikaci zresetoval a ať se to zase samovýukou srovná. No a ono to fakt pomohlo a teď to řadí téměř skvěle. Teda asi bych tam ještě nějaký mušky při řazení našel, ale i tak je to nebe a dudy. Dokonce mi to řadí dvojku, kterou se pak převodovka "nějak" naučila obcházet a řadila rovnou z 1 na 3. Tak jak píšu, nevím jestli Ti tato moje zkušenost pomůže, ale pokud máš okolo sebe někoho s diagnostikou a aktuální verzí firmwaru(protože ta předchozí verze v jeho medelu diag. někdy před rokem co jsme to zkoušeli chybu ještě žádnou neobjevila), tak by to za zkoušku stát mohlo..

To Lukee: Nechci se přít s Tvým kámošem, moc tomu určitě nerozumím, ale bylo mi kdysi řečeno(i když mi v Alfě tvrdili, že náplň je doživotní) že se olej mění po 100tkm. Tedy já to tak dělám, letos na jaře už podruhý. Každopádně ale je pravda, že hydro. automat je na kvalitu a množství oleje hodně náchylnej, ale 30tkm mi přijde už hodně přehnaný. Nebo ono asi i záleží na provozu, kdy při městským provozu to bude chtít měnit častějc než při dálkách, který mám s autem já..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: QTRONIC

Příspěvek od lukee » 12.6.2013, stř 18:19

sunic: prave, ze vetsinu oprav co delaji je zpusobenych spatnou udrzbou prevodovky (olej, filtr) a zakaznici taky tvrdi, ze si mysleli, ze je napln dozivotni. Je to samozrejme hloupost, jsou tam mokre spojky, kde vznika velke treni a teploty a tim se ten olej degraduje. Jelikoz s tim kolegou pracuju (ty prevodovky dela jako privydelek) tak to slychavam skoro kazdy tyden. Ma Chryslera 300M a meni co 30tkm a vubec nemam duvod mu neverit, ze by se to nemelo prekracovat, kdyz tyhle hydromenicove prevodovky pracuji na stejnych principech a tech vyrobcu neni zas tak hodne. Olej v motoru mas taky doporucenej interval 30tkm, ale menis driv.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 12.6.2013, stř 18:50

Jak říkám, nerozumím tomu, jen píšu co jsem "koupil". Jen snad srovnávat olej v převodovce a v motoru mi přijde trošku přitažený. Přecijen olej v motoru je rozhodně vystaven vyšší zátěži než olej v převodovce. Teplota je tam myslím vyšší, tření je tam taky určitě vyšší a v případě dýzla navíc saze. Tím nevyvracím kámošem preferovaných 30tkm, i když si osobně myslím, že je to zbytečně málo(ale tím rozhodně převodvce neškodí), ale myslím tím to, že pracovní podmínky motoru a převodovky jsou dost rozdílný..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

jardajr
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 22.10.2012, pon 19:51
Bydliště: Přerov

Re: QTRONIC

Příspěvek od jardajr » 12.6.2013, stř 19:18

Juras píše:Zdravím.
Mám najeto 201tis (poctivých doufám) a přidávám se k těm, co mají s automatem problém. Před asi 2tis km mi začala po zahřátí Alfice škubat při řazení R a D, tak jsem četl a četl (i tady) a samozřejmě olej v převodovce měněn nebyl, tak hurá na to. Vyměněno 4l a nastalo mírné zlepšení (možná jen pocitově). Ovšem nebylo to ono, tak vzhledem k tomu, že celá náplň se údajně vyměnit nedá jsem přistoupil na druhou výměnu 4l a zlepšení opět žádné. Nečekám 100% řešení (a už vůbec ne něčí lítost, to auto je skvělé a nedám na něj dopustit), ale kdyby tu měl někdo radu/tip... Za týden odjíždím 2tis km do Itálie a pokud bude nejhůř, odjedu to stařičkou 146, ale přece jenom bych raději jel pohodlněji :-)
Nemůže to být tím, že prostě přeradíš do D, tak je to v tahu a prostě se to pohne v silenblokách co drží motor s převodovkou, čím tepleji tak jsou měkčí a proto jak kdyby to škubne ? Pokud to řadí, tak by to mělo být ok ne?
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTD Q-Tronic 147kW.
DPF Off, EGR Off, SWIRL Off. Bejvalo. Nyní Porsche Cayenne :)

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: QTRONIC

Příspěvek od lukee » 12.6.2013, stř 20:23

sunic: pracovní podmínky motoru a automatické převodovky až zas tak moc rozdílné nejsou. I když tam jsou menší teploty i tření, je třeba si uvědomit, že je tam taky úplně jiný olej. Každopádně nechat v automatce olej 100tkm je stejná prasárna, jako termín "doživotní náplň" nebo nechání motorového oleje v JTD 30tkm-40tkm.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 12.6.2013, stř 22:59

Njn, jsem :13: , co naděláš.. :( A já nemluvil o olejích jaký je v nich rozdíl, ale o pracovních podmínkách, že jsou poněkud odlišné, což si vlastně v odpovědi potvrdil...
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti