Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jestli večer budeš měnit expanzku, tak to zabere tak 30 min a uvidíme. Ale jak jsem ti psal včera. Mě ta kapalina z expanzky uniká přes prasklinky, ale tlak drží. Když utřu expanzku, tak cca 500km, než z ní vylezou kapičky. No prostě se uvidí.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
"Že by to mělo ale vliv na bohatost, tomu moc nevěřím" - tak jsem to nemyslel, jde o to ze nema cenu laborovat s bohatosti u motoru, ktery se prehriva. Prvni se musi doresit ta voda. Tlak se musi ztracet u expanzky, jinak by se ztracela i voda. No cumel jsem na to opakovane, proste to nekde unika strasne nenapadne + ze tam neni ani kapka vody ani orosene, je taky divne, proste zahada.
Ta bohata smes - chtelo by to jeste zkontrolovat cisla vstriku + nejaky nahradni ECU by byl ? Mozna budu mit pristi tyden jeden na vypujceni ( original 164QV ) a jake ma tve ECU vubec cislo....Vono to taky muze byt uz precipovane/naprogramovane a nikdo o tom nevi....
Vono rypat se do motoru, ktery skvele jede, neni jen tak a chuda smes je daleko nebezpecnejsi nez co to "dela" ted....
Jinak si taky myslim, ze tech 164 v CR v takovem stavu bude poskromno, navic QV 12V.....
V nejhorsim dobre uskladnit a prodat, ale az za 10-20let, to bude naprosta bomba + spravne ocenene. A to uz se nejaka spotreba nebude resit vubec.
Ta bohata smes - chtelo by to jeste zkontrolovat cisla vstriku + nejaky nahradni ECU by byl ? Mozna budu mit pristi tyden jeden na vypujceni ( original 164QV ) a jake ma tve ECU vubec cislo....Vono to taky muze byt uz precipovane/naprogramovane a nikdo o tom nevi....
Vono rypat se do motoru, ktery skvele jede, neni jen tak a chuda smes je daleko nebezpecnejsi nez co to "dela" ted....
Jinak si taky myslim, ze tech 164 v CR v takovem stavu bude poskromno, navic QV 12V.....
V nejhorsim dobre uskladnit a prodat, ale az za 10-20let, to bude naprosta bomba + spravne ocenene. A to uz se nejaka spotreba nebude resit vubec.
Naposledy upravil(a) rossogtv dne 17.6.2016, pát 12:01, celkem upraveno 1 x.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
číslo jednotky zkouknu, jinou na půjčení mám. Vstřiky budou sedět, ty se lišily barvama, tady mají být tyhle žluté.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
...až tak dúsledně tuto diskuzi nesleduji, jen mě napadlo ohledně té „nadspotřeby“, zda snímač teploty chladící kapaliny, z kterého jdou údaje do ŘJ, funguje OK ?
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/b ... %C5%AF.pdf
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/b ... %C5%AF.pdf
2 ks AR 164 2.0 TS /1991/
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Už jsem ho kontroloval několikrát pomocí diagnostiky. Údaj z ecu se +- shoduje s tím, co ukazuje budík, takže funguje. Dnes budu mít ale konečně funknční MES s možností ML4.1, tak to ještě prověřím pořádně. To se samozřejmně nabízí, ale nejspíš je ok.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
....a vstřikovací ventily jsou, resp. fungují "v normě"....když je lambda i výfuk OK, pak musí lambda dostávat nějaký údaj mimo normu a pak múže být dávkování paliva přehnané.....jinak z vlastní zkušenosti sa musím přiznat, že jsem taky asi před rokem s hrúzou zjistil, že mám na Alfě 2.O TS najednou místo 9-10 lt LPG/100 km spotřebu LPG asi 17 lt/100 km. Chaos a stres
, milión moudrých úvah, výměna membrán v splyňovači...........a závěr
: denní počítadlo na přístrojovce bylo v péčku, přičítalo si km jak se mu chtělo. Proto si případně skontroluj, zda přírústek na celkových km se shoduje s přírústkem na denním počítadle. Předpokládám že máš mechanické počítadlo km.


2 ks AR 164 2.0 TS /1991/
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Ono to, že to hodně žere je jen jeden z příznaků, že je něco špatně. Černý výfuk, černé svíčky, ne úplně dobrý běh na volnoběh. A z Prahy do Brna to je prostě +- 200km. To tak je:)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Já tomu teda moc nerozumim,ani nevim jak je to řešený u bussa,ale když víme,že je to bohatý,vstřiky ok,váha tak nějak taky,co to trochudit sníženim tlaku paliva?
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Snížením tlaku uděláš bordel tomu motormanagementu a bude to podle mě fungovat ještě hůř. Navíc... chudá směs je nebezpečnější stav. Spíš to ale vidím na ty vstřiky no... bo nic jinýho tam už není.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ale co s nima? Těsní. Leda by blbě prášily, ale to u nepřímého vstřiku nemá zas až takový vliv si myslím. Rozchodil jsem ten MES, kde je možno live sledovat napětí a integrátor lambdy a napětí a otevření AFM, tak až bude chvíle, uvidím "modrý na žlutým", co se tam děje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
ten tlak paliva je lepsi moznost nez vrtat se do AFM. Ale nedelal bych to bez pritomnosti Wideband Lambdy aby se vubec vedelo co se dela.....
Jinak tento AFM meri vzduch jen do cca 4tis otacek a pak je klapka naplno otevrena, zbytek vejs uz je ciste otazka teploty, otacek a polohy skrtici klapky ( jestli WOT nebo ne ) - jede pouze dle mapy.
Pokud se zasahuje moc do pruziny, je to poznat na prechodu mereny/nemereny vzduch cca u 4tis.
Uz jen z toho duvodu by nebylo spatne nasadit tu Widebandovku, jestli je to bohate nad/do 4tis nebo vsude....
Jinak tento AFM meri vzduch jen do cca 4tis otacek a pak je klapka naplno otevrena, zbytek vejs uz je ciste otazka teploty, otacek a polohy skrtici klapky ( jestli WOT nebo ne ) - jede pouze dle mapy.
Pokud se zasahuje moc do pruziny, je to poznat na prechodu mereny/nemereny vzduch cca u 4tis.
Uz jen z toho duvodu by nebylo spatne nasadit tu Widebandovku, jestli je to bohate nad/do 4tis nebo vsude....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Pokud se dá sledovat napětí na lambdě online, tak se dá vidět hned, jestli a kde je to bohatý/chudý/stechio.... Lambda měří pořád, jen jednotka data využívá podle potřeby
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jenže tahle lambda ti řekne celkem prd no. V tom má rosso naprostou pravdu, že by to chtělo širokopásmo, protože pak budeš vědět přesně co se tam děje. Obyčejná úzkopásmová lambda ti neřekne nic moc, kdyžto u širokopásma seš schopen zjistit i AFR. Proto se i u těch programovatelných jednotek používá širokopásmo, protože si to pak samo umí nastavit všechno, co je třeba tak, aby to nebylo ani chudý ani bohatý. Tenhle motor s obyč starou lambdou je dělanej tak, že vždycky poběží trochu bohatě, aby nemohlo dojít k detonacím.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jasný, pro nějaký přesný bádání asi jo, ale pro informaci, co se tam děje a při jakých režimech to takhle stačí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak, zpátky na stromy... Pořád se mi nezdálo, že sací komora tak divně píská... Aby ne, viz. foto...
Po provizorní opravě izolačkou je všechno jinak. Sání je tiché, volnoběh se ani nehne, motor se už tolik netřepe, ÚPLNĚ ZMIZELO cukání v nízkých otáčkách a při přechodu z/na volnoběh, brzdový pedál reaguje korektně (bez mrtvého chodu), auto tolik nesmrdí a zatím jsem s tím najel ca 30km a výfuk je jen tak lehce začouzený, ne jako dřív, že byl úplně černý. Na volnoběh je napětí na lambdě nějakých 655mV, což sice ukazuje na bohatší směs, ale integrátor osciluje těsně kolem 1, takže by to mělo být v pořádku.
Po výměně expanzky je i ta teplota podstatně lepší, ale pořád hodně kolísá mezi 80-93 st podle budíku, podle diag 80-87, kdy sepne sahara. Schladit jí to trvá podstatně!!! kratší dobu než dřív. Ale vypadá to, že ten původní termostat, co tam teď je má opravdu dosloužíno. Jeho výměna to jeětě možná trochu zlepší. Co je ale zajímavé, že i přesto se tlak v expanzce nějak netvoří. Odfoukne si po otevření úplně nepatrně. No, ALE, vidím světlo na konci (sic asi ještě dlouhého) tunelu.
Po provizorní opravě izolačkou je všechno jinak. Sání je tiché, volnoběh se ani nehne, motor se už tolik netřepe, ÚPLNĚ ZMIZELO cukání v nízkých otáčkách a při přechodu z/na volnoběh, brzdový pedál reaguje korektně (bez mrtvého chodu), auto tolik nesmrdí a zatím jsem s tím najel ca 30km a výfuk je jen tak lehce začouzený, ne jako dřív, že byl úplně černý. Na volnoběh je napětí na lambdě nějakých 655mV, což sice ukazuje na bohatší směs, ale integrátor osciluje těsně kolem 1, takže by to mělo být v pořádku.
Po výměně expanzky je i ta teplota podstatně lepší, ale pořád hodně kolísá mezi 80-93 st podle budíku, podle diag 80-87, kdy sepne sahara. Schladit jí to trvá podstatně!!! kratší dobu než dřív. Ale vypadá to, že ten původní termostat, co tam teď je má opravdu dosloužíno. Jeho výměna to jeětě možná trochu zlepší. Co je ale zajímavé, že i přesto se tlak v expanzce nějak netvoří. Odfoukne si po otevření úplně nepatrně. No, ALE, vidím světlo na konci (sic asi ještě dlouhého) tunelu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Konečne nejaké dobré správy. Gratulujem. 

146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Heuréka!



Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jako čekal jsem, že to bude nějaká pitchovina, ale že až takováhle...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Spíš mě není jasný, jak to mohl *service přehlédnout 
Snad už bude dobře

Snad už bude dobře

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
hmmm.... připomíná mi to scénku z minulého Mácháče kdy celá komunita brejlila na podivně běžící Alfu 75 a nikdo nebyl schopný si všimnout, že má prasklou hadici sání (samozřejmě, v nějakém ohybu takže to fakt na první pohled nebylo vůbec vidět....)
každopádně gratulace

každopádně gratulace


Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ta guma byla otočená tou dírou dolu, takže na první pohled to taky nebylo vidět. Ještě to chlazení doladit
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
no ja bych se jeste neradoval. me to teda nepiskalo a hlavne: dira za AFM znamena, ze auto pojede na chudou smes ( ten vzduch u praskliny neni merenej, AFM je otevreny MENE nez by mel ) Takze pokud ted uz dira neni, AFM nameri jeste vic vzduchu a tudiz prida jeste vic benzinu....
To sani je prisroubovane na ventilovem viku pomoci 3 kulatych gum. ty mi pri demontazi vsechny ruply + jedna se odkutalela, nahrada nebyla , takze Hampi odjizdel se sanim ktere drzelo jen na tech 6ti sacich gumach. Musel jsem je pritahnout vic nez je obvykle, takze to mohlo rupnout klidne az na zpatecni ceste....
Jeste jednou - falesny vzduch zpusobuje chudou smes a ne naopak.....
To sani je prisroubovane na ventilovem viku pomoci 3 kulatych gum. ty mi pri demontazi vsechny ruply + jedna se odkutalela, nahrada nebyla , takze Hampi odjizdel se sanim ktere drzelo jen na tech 6ti sacich gumach. Musel jsem je pritahnout vic nez je obvykle, takze to mohlo rupnout klidne az na zpatecni ceste....
Jeste jednou - falesny vzduch zpusobuje chudou smes a ne naopak.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
S tím souhlas, ale co když byla chudá směs jen v tom jednom válci? Buď jak buď, po zalepení té díry nastala okamžitá a obrovská změna v chování motoru. To mi zatím stačí 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
no mohla byt maximalne na volnobeh, protoze vsech 6 starejch svicek byly cerne jak bota, myslim ze jsem ti je pribalil, mrkni se....to by ta jedna svicka vypadala uplne jinak
ale tak hlavne ze je to ted lepsi

ale tak hlavne ze je to ted lepsi

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No tak hlavně, aby to fungovalo.
Mě 155 taky ke konci pískala, také prasklá hadice, ale asi méně bo to na chod nemělo vliv, aspoň ne znatelný.
Mě 155 taky ke konci pískala, také prasklá hadice, ale asi méně bo to na chod nemělo vliv, aspoň ne znatelný.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti