Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Richie: bohužel ty svíce jsou podezřelý jako číslo 1..
...ať si plynaři melou co chtějí./Že jsou plynový svíčky pouhej marketingovej blábol a podobný keci../
/Jde mimo jiné taky o reálnou kondici cívek..-a vybavovací napětí pro přeskok jiskry za daný konfigurace cívka-svíčka-směs/..pokud tam máš benálový a neskleplý NGK,a některá cívka hůř stíhá, bude to cukat pořád..jediná první pomoc je snížit vzdálenost elektrody svíček-prostě tu benálovou s citem sklepnout klidně na zhruba 0.6 plyn fakt výrazně ztěžuje vybavení jiskry,zvlášť pokud je cívka mimo optimum , je to z hlediska poměrů ve válci naprosto jinak než u benálový směsi .., pokud si chceš bejt jistej, že je to svíčkama, nesklepávej zatím ty vcelku neoběhaný NGK a dej rovnou jako test stříbrný Brisk-svíčky LPG stojí pár kaček.
.říkám výslovně --pokud to chceš otestovat co se kondice zapalování týká, tahle svíčka bude fungovat určitě a stačí jí i dost mizerná cívka , reálná životnost je tak 10 táců-- ušetří ti to ev.čas a nimrání se v mootru-pokud to cuká jakoby vynechával občas válec, je to dost určitě prostě jen obyč pauza jiskry -válec neodpálil ../pokud současně na benál OK/
U jedný instalace LPG "co mám na dohled "to cukání avizuje výměnu svíček naprosto pravidelně../na benál je to přitom pohoda .../
Je jasný, že u bussa -kde musí dolů sání -je to trochu opruz prohazovat svíce, ale začal bych odtud a určitě zkusil jinou sadu něčeho sichr--ty pitomý Brisk silver pojedou na 100 procent, to "vybavovací napětí" je opravdu nízký
..stíhaj je i utahaný cívky..
ono jde při zážehu taky o celkovou energii /kvantitativně / uvolněnou svíčkou ve správný čas.
Ber to tak,že je nějaká optimální iniciační energie zážehu, a pokud je menší než je optimum, tak to taky blbě chytá../takže zase příliš malá vzdálenost elektrod taky není úplně ideální řešní../
Proto mluvím o těch Brisk-silverech, který jsou opravdu co se týká cívky nenáročný a jedou na LPG s bussem určitě, pokud nějaká aspoň trochu funkční cívka ve válci je. :-)
...ať si plynaři melou co chtějí./Že jsou plynový svíčky pouhej marketingovej blábol a podobný keci../
/Jde mimo jiné taky o reálnou kondici cívek..-a vybavovací napětí pro přeskok jiskry za daný konfigurace cívka-svíčka-směs/..pokud tam máš benálový a neskleplý NGK,a některá cívka hůř stíhá, bude to cukat pořád..jediná první pomoc je snížit vzdálenost elektrody svíček-prostě tu benálovou s citem sklepnout klidně na zhruba 0.6 plyn fakt výrazně ztěžuje vybavení jiskry,zvlášť pokud je cívka mimo optimum , je to z hlediska poměrů ve válci naprosto jinak než u benálový směsi .., pokud si chceš bejt jistej, že je to svíčkama, nesklepávej zatím ty vcelku neoběhaný NGK a dej rovnou jako test stříbrný Brisk-svíčky LPG stojí pár kaček.
.říkám výslovně --pokud to chceš otestovat co se kondice zapalování týká, tahle svíčka bude fungovat určitě a stačí jí i dost mizerná cívka , reálná životnost je tak 10 táců-- ušetří ti to ev.čas a nimrání se v mootru-pokud to cuká jakoby vynechával občas válec, je to dost určitě prostě jen obyč pauza jiskry -válec neodpálil ../pokud současně na benál OK/
U jedný instalace LPG "co mám na dohled "to cukání avizuje výměnu svíček naprosto pravidelně../na benál je to přitom pohoda .../
Je jasný, že u bussa -kde musí dolů sání -je to trochu opruz prohazovat svíce, ale začal bych odtud a určitě zkusil jinou sadu něčeho sichr--ty pitomý Brisk silver pojedou na 100 procent, to "vybavovací napětí" je opravdu nízký
..stíhaj je i utahaný cívky..
ono jde při zážehu taky o celkovou energii /kvantitativně / uvolněnou svíčkou ve správný čas.
Ber to tak,že je nějaká optimální iniciační energie zážehu, a pokud je menší než je optimum, tak to taky blbě chytá../takže zase příliš malá vzdálenost elektrod taky není úplně ideální řešní../
Proto mluvím o těch Brisk-silverech, který jsou opravdu co se týká cívky nenáročný a jedou na LPG s bussem určitě, pokud nějaká aspoň trochu funkční cívka ve válci je. :-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 11.2.2014, úte 12:55, celkem upraveno 2 x.
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
tyhle brisky mam na ponku nove, ale dal jsem tam NKG...v predni hlave jsem je sklepnul na 0,6 ale zadni jsem si netroufl vyndat...takze kdyz budu mit cas a potrebnou davku odvahy, tak bych to zkusil ,ale bojim se aby to vydrzely ty gumy na kolenech...pac ty se musi povolit abych sundal sani...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
A nebo to sání sundat celý--prostě sundat to i s kolenama--to většinou je sichr, gumy můžou jít při manipulaci se sponkama do kopru.A je shánění náhradní trochu práce navíc s odstávkou auta .
Pokud dáš dolů kolena, pak bacha při zpětný montáži na podsávání..musí se to těsnění pohlídat, pokud to origo bude KO, jde to i na "motor silikon"--ale pak to chce dotahovat na dvakrát, večer třeba lehounce podmáznout a našroubovat a poslední otáčky dotáhnout až po zvulkanizování druhej den, tak je to sichr už na první pokus--taky jsme to už párkrát řešili.. , podtahování na koleni je otrava..
Hele kvůli těmhle problémům s cukáním dal nakonec jeden kolega místo NGK Brisky aby nemusel testovat, která cívka je načatá..a pohoda už rok a půl..
Jen rozborka zborka je častější, je to věc cviku a nářadí--a magnet po ruce na udělátku se může hodit, až ty imbusy budeš honit kam ti padly--
Pokud dáš dolů kolena, pak bacha při zpětný montáži na podsávání..musí se to těsnění pohlídat, pokud to origo bude KO, jde to i na "motor silikon"--ale pak to chce dotahovat na dvakrát, večer třeba lehounce podmáznout a našroubovat a poslední otáčky dotáhnout až po zvulkanizování druhej den, tak je to sichr už na první pokus--taky jsme to už párkrát řešili.. , podtahování na koleni je otrava..
Hele kvůli těmhle problémům s cukáním dal nakonec jeden kolega místo NGK Brisky aby nemusel testovat, která cívka je načatá..a pohoda už rok a půl..
Jen rozborka zborka je častější, je to věc cviku a nářadí--a magnet po ruce na udělátku se může hodit, až ty imbusy budeš honit kam ti padly--
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Akorat ze tam mam mezi kolenama narvany to LPG a bude se to asi dost blbe delat
to bude asi jednodussi povolit sponky primo meuzi sanim a gumou....

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Já jezdil na skleplých obyč. briskách na 0,5 a šlapaly jak víno, měnil jsem je až mi už bylo trapně, že tam jsou 40 tis. 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Tak jsem zkusil vyměnit váhu vzduchu a dopadlo to zajímavě. Byla tam z dvoulitru, na tu to jezdilo od začátku co jsem to koupil, dal jsem tu z 2,5 která tam měla být, no a výsledkem bylo to, že ano, jelo to klidněji, ale chyběl výkon a studené to vždy skočilo do nouzáku, střílelo do výfuku a byl problém se i rozjet, musel jsem ji vypojit a po zapojení se to uklidnilo. Vrátil jsem tam tu původní a pohoda, běželo to dobře.
Další problém může být v oleji v Q-systému, příjde mi, že po odstavení je převodovka malinko ospalá, řadí dobře, ale než podřadí trvá to týden a vždy mezi 2-3 tis mi auto vibruje, tak zkusím vymenit náplň, povíte mi proím co a kolik tam toho patří?
Jo a je společná náplň pro převodovku a diferenciál, nebo je to oddělené.
Mám ještě jeden nápad, mám díru ve výfuku v přední části před katem, je tam nějaká neorigo spona či co a ta nedrží, to by mohla mít také vliv že? Jinak si trvám na tom, že motor jde tiše a na P, nebo N okamžitě do otáček.
Další problém může být v oleji v Q-systému, příjde mi, že po odstavení je převodovka malinko ospalá, řadí dobře, ale než podřadí trvá to týden a vždy mezi 2-3 tis mi auto vibruje, tak zkusím vymenit náplň, povíte mi proím co a kolik tam toho patří?
Jo a je společná náplň pro převodovku a diferenciál, nebo je to oddělené.
Mám ještě jeden nápad, mám díru ve výfuku v přední části před katem, je tam nějaká neorigo spona či co a ta nedrží, to by mohla mít také vliv že? Jinak si trvám na tom, že motor jde tiše a na P, nebo N okamžitě do otáček.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Vyndali jsme svicky, sklepli na 0.6 a za posledni dva dny jsem ani pri delsim jezdenim ve vsech rezimech cukani nezaznamenal. Ze by uz byly unavene indukcky ? Ted necham namontovat novy reduktor a seridit LPG podle nove lambdy a uvidime..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Hele jakou máte mezeru na elektrodách svíček? Už mi dochází nápady a pořád si říkám, že to bude kvůli těm svíčkám. Mám nové NGK, ale nesklepával jsem mezeru a přesně mezi 2-3 tis to má vibrace.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
sviecky sa nesklepavaju... iba ak tam mas LPG.... co rozvody?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Tak svíce jsem sklepnul na 0,5 a je to mnohem lepší, motor lépe reaguje a když se ohřeje tak jsou vibrace minimální. Ale za studena je to pořád bída, rozhodně na volnoběh je to takové neuravalé a pořád mne trápí vibrace mezi 2-3 tis. ot. v různé intenzitě.
Kde má v6 čidla tepoloty? Rozvody jsou ok, navíc jsou i ještě jednou zkontrolované.
Kde má v6 čidla tepoloty? Rozvody jsou ok, navíc jsou i ještě jednou zkontrolované.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Dnes mi to po praci nedalo a sklepnul jsem svíce na přední straně na 0,4 a zase o fous lepší, vibrace už jen pod plným plynem a v menším rozpětí. Jelikož už venku byla tma tak jsem sání nesundaval to udělàm zase o víkendu.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Nevím, jestli jsi to už nedělal, ale mohli by to být i horší cívky. Zkus je mezi sebou přeházet.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Ne ne nedělal, to pomáhá? Čím to?
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
No pokud se projev trochu změní, tak to bude ono. Jak přesně poznat, která je ko nevím, mám zkušenosti jen s 12V kterej je na kabelech...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Zkusím to, díky, ale před výměnou svící to nedělalo. Jo holt, čím lépe té potvoře dělá, tím méně se jí to líbí, se brání.
Hele nemáte někdo nějakou zjušenost s touto váhou vzduchu?
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... Puh/djL/A=
Nějak se mi nechce věřit, že stojí o polovinu méně, než Bosch-ka a funguje bez problémů. Nejsem, tak bohatej, abych kupoval levný věci. Ale ta moje pochází z dvoulitru a nevím jestli vibrace nepochází od ní, protože se mění s teplotou motoru a okolního vzduchu. Měl jsem na zkoušku z 2,5 V6, ale ta nefungovala vůbec, tak bych zkusil novou.

Hele nemáte někdo nějakou zjušenost s touto váhou vzduchu?
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... Puh/djL/A=
Nějak se mi nechce věřit, že stojí o polovinu méně, než Bosch-ka a funguje bez problémů. Nejsem, tak bohatej, abych kupoval levný věci. Ale ta moje pochází z dvoulitru a nevím jestli vibrace nepochází od ní, protože se mění s teplotou motoru a okolního vzduchu. Měl jsem na zkoušku z 2,5 V6, ale ta nefungovala vůbec, tak bych zkusil novou.
Alfa Romeo 156 sportwagon V6 24V Q-System
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Danni vedle ...
Re: Lambda sonda
tak ti poviem... ja som kupil auto a bola tam nejaka bosch ktora hadzala chybu P0130 a P0170 (vsetko lambda) tak som kupil univerzal a to iste... potom zase bosch v predajni mi povedali ze je na moje auto tak co... no nepomohlo, nakonec som podla eperu nasiel cislo lambdy objednal ju a uz teraz je to ok
viewtopic.php?p=342130#p342130 tu som to riesil
no ci to bude aj tvoj pripad tazko povedat ale taka je moja skusenost
S váhou ve smyslu náhrady to bývá občas dost podobné..--Alfa je na regulaci dost citlivá..
Re: Lambda sonda
tak ti poviem... ja som kupil auto a bola tam nejaka bosch ktora hadzala chybu P0130 a P0170 (vsetko lambda) tak som kupil univerzal a to iste... potom zase bosch v predajni mi povedali ze je na moje auto tak co... no nepomohlo, nakonec som podla eperu nasiel cislo lambdy objednal ju a uz teraz je to ok
viewtopic.php?p=342130#p342130 tu som to riesil
no ci to bude aj tvoj pripad tazko povedat ale taka je moja skusenost
S váhou ve smyslu náhrady to bývá občas dost podobné..--Alfa je na regulaci dost citlivá..
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
tak cukani stale trva. hodil jsem tam ty Brisky Silver a dneska mi to na LPG zase nechtelo na dvojku jet a pak skub a jelo...mezi 2-3 tis ot...na benzin jsem to nezkousel ,ale to bude to same, jen v mensim....takze ve svickach to asi nebude....nesklepavaljsem je teda. nechal jsem je jak byly...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Proč jsi je nesklepl, to je základ 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
No abych se priznal, tak jsem nenasel merkyLadis píše:Proč jsi je nesklepl, to je základ


Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
nemuze to delat treba snimac skrtici klapky nebo neco kolem teto potvory ? muzu tam jako laik neco vykoumat?? vycistit ? na klapce se da cistit asi jen vylozene ta klapka ze? ten kus kulateho plechu na tycce 
a nebo nejaka kalibrace potenciometru skrtici klapky ?

a nebo nejaka kalibrace potenciometru skrtici klapky ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
to vypada na umirajici civky, bych tipl ja. si nekde pujc fungujici sadu, pokud je moznost, rec je o 2,5 24v zejo ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
jinak anabaze pokracuje. probehla vymena civek a nic. O vikednu jsem provedl kontrolu sani mezi vahou a klapkou a vse tesni. Alfa ma stale tu svoji nemoc. Seslapnu pedal....nic , nic, nic, nic, nic, nic, ....skub a jede...zasadne mezi 2000-3500 ot/min...
Jinak svice tam jsou zpet Origos NGK Platinum, sklepnute na 0,55
Jinak svice tam jsou zpet Origos NGK Platinum, sklepnute na 0,55
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Vy jste delali enco stim pedalem nebo ne?
na diagu na nej mas parametr, muzes tam overit jakou ma funkcnost.
na diagu na nej mas parametr, muzes tam overit jakou ma funkcnost.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Alfa 2.5 V6-Cukání atd.
Pedal je poradne proletovany a tim si myslim ze to teda neni. To se chova jinak a jeste by to hodilo chybu. Jeste jsem premyslel jak psal Mycak ohledne pruchodnosti vyfuku, ale to doma v garazi sam asi tezko proverim...
mimochodem jak mam poznat spravnou funcknost. Kolik % ma mit v klidu a kolik ma mit na plne seslapnuti. Vi to vubec nekdo ?
mimochodem jak mam poznat spravnou funcknost. Kolik % ma mit v klidu a kolik ma mit na plne seslapnuti. Vi to vubec nekdo ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů