žhavící svíčky
Re: žhavící svíčky
poial ti ide 12 na silovy vodic do rele a odtial ie chyba je tam skus tam dat ziarovku ci to neni make napetie a skus popritahovat plusaky pojistky na baterke a to rele rozober a prihni kontakty
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: žhavící svíčky
sorac ale nexapem ze kde mam dat ziarovku? ja som pripojil zhavic na ten srob co je tam prichyteny ten kabel + na relatko a pekne rozpalilo mi zhavic len ked pripojim zhavic na kontakt ktory ide z rele ku zhavicom tak zhavic nerozpali a hned ako ten zhavic pripojim na ten jeden z tych 4 kontaktov tak stiahne prud z 12v na 2 az 3 volty. mne to pride ako keby bolo nieco pojednane v tom rele no neviem. mal by som objednat nove? co myslis?
Re: žhavící svíčky
ano je tam studenak oprav rele alobo ho vymen
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: žhavící svíčky
ja som pozeral a nemohol som tam najst nejaky problem na to plosaku alebo aj na tych kontaktoch tak som objednal druhe rele tak dam vediet ako to dopoadne zatim dakujem 

Re: žhavící svíčky
ake zhavice do 159 8V? Bosch, Beru, NGK? poradte
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
to máš skoro jedno bosch nebo NGK
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Já taky řeším problém blilká žhavení.A hádejte která žhavička je špatná?Ano ta která zrovna nejde povolit.Takže rady sem jak povolit a nezlomit.Všechny šly ven jen ta jedna sFiňa ne.Sice jsem ji moc ještě nerval,ale bojím bojím 

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
zahrej motor a potom poriadne zaber pojde neboj nic
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Tak jsem zahřal motor zabral a zavit je ven a zbytek žhavičky s elektrodou zustal v hlavě
.Začínám to auta pomalu nenávidět.Zlatý benzín!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
No poděkuj za tu informaci jurki888.Kocour666 píše:Tak jsem zahřal motor zabral a zavit je ven a zbytek žhavičky s elektrodou zustal v hlavě.Začínám to auta pomalu nenávidět.Zlatý benzín!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kov se přece teplem roztahuje,pokud si dobře pamatuji

Měl jsi tam na noc kapnout WD 40 a byl by pokoj.
Pošli mě fotku, mám myšlenku ale potřebuji to vidět.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: žhavící svíčky
Nj, zajímalo by mě co na to jurki napíše.. ono se to kecá, když to nic nestojí, že jo. Stejně jako ty mlhovky, což?
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
sunic píše:Nj, zajímalo by mě co na to jurki napíše.. ono se to kecá, když to nic nestojí, že jo. Stejně jako ty mlhovky, což?
CO BYLO S MLHOVKAMA?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Nemel 90.Byl teply,ale ne moc.No kdyz si predstaviš tu žhavičku tak tesne pod zavitem jak ten jen konus tesnici je to utrhly.A ze svičky trčí ta elektroda asi 3mm průměr asi tak 3cmm nad hlavu.Zitra to bliknu a hodím tu.
P.S. povoloval jsem to s citem.Jemně trochu lupla tak trošku zpět a znova asi 10X....no a pak uz šla,ale jen zavit.Pí.a jedna
.Nejraději bych se ožral a to zas mám strach a bych na to jestě někdy viděl 
P.S. povoloval jsem to s citem.Jemně trochu lupla tak trošku zpět a znova asi 10X....no a pak uz šla,ale jen zavit.Pí.a jedna


Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
Mrkni do vlákna denní svícení.. někdo svítí mlhovkama jako denníma a je to cool 

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Nahrat motor je jedno z pouzitelnych reseni. To ti poradi asi i v ruznych autoservisech. Nekdy nepomuze nic a stejne svicku urves.
Tohle jsem letos resil na Ventu - pokud jsi svicku ulomil tak ze v hlave zustal jen spodek, ktery tam drzi jen oxidaci, tak mas skoro vyhrano. Nad zbytek svicky dej kus dreva, na nej dalsi, pak kus neceho tezkeho a nastartuj to - kdyz budes mit stesti, tak se ti ten zbytek vystreli ven tlakem ve valci. Hlavne tam nikde nestrkej hlavu, nebo jine dulezite casti sveho tela, ten zbytek svicky udela celkem velkou diru i do poradneho prkna... Nekde na netu je kapota s dirou po svicce, kterou nekdo vystrelil ven jen tak
Na to bych se fakt neoziral, strilet ohnostroj pod vlivem je ilegalni.
Pokud to nepovoli hned na poprve, tak tam zasroubuj zbytek svicky, povol tak o otocku a zkus to za nejaky cas, tlak v valci by mel vytlacit zbytek svicky. Teoreticky by nemelo hrozit, ze svicka spadne dovnitr (v motoru je furt pretlak a svicka je konicka).
Dalsi moznost je hlavu dolu a vyklepat.
Tohle jsem letos resil na Ventu - pokud jsi svicku ulomil tak ze v hlave zustal jen spodek, ktery tam drzi jen oxidaci, tak mas skoro vyhrano. Nad zbytek svicky dej kus dreva, na nej dalsi, pak kus neceho tezkeho a nastartuj to - kdyz budes mit stesti, tak se ti ten zbytek vystreli ven tlakem ve valci. Hlavne tam nikde nestrkej hlavu, nebo jine dulezite casti sveho tela, ten zbytek svicky udela celkem velkou diru i do poradneho prkna... Nekde na netu je kapota s dirou po svicce, kterou nekdo vystrelil ven jen tak

Pokud to nepovoli hned na poprve, tak tam zasroubuj zbytek svicky, povol tak o otocku a zkus to za nejaky cas, tlak v valci by mel vytlacit zbytek svicky. Teoreticky by nemelo hrozit, ze svicka spadne dovnitr (v motoru je furt pretlak a svicka je konicka).
Dalsi moznost je hlavu dolu a vyklepat.
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Startovat jsem uz zkoušel.Nic.Dokonce jsem si vyrobil takovy reverzní kladivko nasadil na tu elektrodu pritahnul a klepal.Zatim bez uspěchu vždy to sjede z te elektrody...Tak jsem to zalil uvolnovačem a zkusím zítra.Pokud ne už jsem volal vytahnout to jde že prý by neměl být problém,ale 1800 a cesta ke mě vyjde na 2000kč.Řikám zlatej benzín tohle bylo moje první a dnes už vím že i posledni nafta!!!!!!
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
Za to nafťák nemůže, spíš bych ty svíce měnil včas a použil nějáký kvalitní (to že má Starline v názvu slovo Star opravdu neznamená, že by to snad byla hvězda na trhu...), nicméně i přes to, náhoda je blbec a taky platí zákon schválnosti. Mě to teď taky čeká, protože se evidentně některé zas odporoučely (to je tak když se šetří a nemění se všechny zaráz), takže doufám, že nebudu za chvíli brečet, až mě to tam zůstane. Nicméně věřím tomu, že se ti to tou kompresí motoru podaří vytlačit nahoru. Jinak buď opravdu rád, že sis vybral JTDčko, jsou to v dnešní době opravdu jedny z těch lepších motorů. Benzín ve 159 by asi byl rozhodně finančně náročnější jak po stránce paliva, tak po stránce servisních nákladů. Na druhou stranu nutno uznat, že to zní a jezdí pěkně, to jo, když jezdí...
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Když vezmu v uváhu že mě sralo DPF ,EGR přijít mužou vstřiky a nebo turbo(a to nejsou jen tisicové položky i když vezmu repase) tak ten disel je mě fakt děsně sere.Neříkam že mě někde vysral to ne startuje na porve krásně vrní,ale to nenahradí ty nervy kolem dokola.Už lituji že tu v garaži nestojí 3,2.Měl jsem vždy benzínoovou Alfu,ale ty benzíny mě prostě nikdy tak nenatrápily jak ta nafta je to můj názor a nikomu ho nenutím.A ted k problému.Nepotřebuju slyšet že tam mám nějáky Starline nebo co to je žhaviče jsou tam original BERUšky všechny šly krásně ven jen ten jeden se posral.Takže potřebuju slyšet jak to vytáhnout.Kompresí tomu moc nevěřím....kdyby byl někdo z Ovy a neměl co dělat uvítam každou podporu 

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
Kocur: ta 3.2 není do budoucna taky žádná výhra i když taky lituju, že jsem ji nepořídil. Nezapomeň, že tam jsou 4 variátory, minimálně 2 lambda sondy, vstřiky citlivé na kvalitu benzínu atd. Je tam více elektriky než v naftě. U JTDm zaslepíš EGR, vytáhneš DPF, zafixuješ swirly v otevřené poloze a jedeš. Jediné, co může dělat vážnější problémy tak vstřiky (repas) nebo váha. Popřípadě turbo.
Re: žhavící svíčky
No právě... jinak teda k věci, pokud to nevystřelíš kompresí, někdo to pokud vím zkoušel takovým vrtákem na vytahování zalomených šroubů. To by taky mohlo vyjít, někde jsem dokonce četl, že to takhle u 2.4ky někdo vytáhl, nicméně to teď nemůžu najít. Horší je pokud by ti to napadalo do válce, pak už by jen zbývalo sundat hlavu a to je samozřejmně nákladný, zdlouhavý a nepříjemný proces. Zkrátka zkusit to můžeš, ale samozřejmně na vlastní riziko.
Dle mého názoru bude ale nejlepší způsob servis - mají na to určitě nástroje, protože tohle se stává docela často.
Jinak moje 2.4 má na krku už skoro 300 tkm, za tu dobu se co se týče motoru jen měnily rozvody, dostal nové vstřiky, dostal nové žhavící svíčky, v 270 tkm bylo vytaženo DPF a zaaretované klapky, sání bylo měněno jednou v záruce (a zbytečně, klapky stačlo odstavit), vyměněno těsnění a štefty na výfukových svodech a samozřejmně několikrát čištěno DPF. To je všechno a doufám, že to tak i delší dobu zůstane. Nemyslím, že by to byla jakákoliv tragédie, všechny tyhle věci jsou popsaný,je tu dost lidí který s tím jezdí a servisují to a věděj jak na to. 3.2 tu je jen pár, navíc pokud mám brát v potaz zkušenosti italského mechanika, se kterým jsem se bavil, tak ten mi tvrdil, že už má spousta 2.4 JTDm najeto i půl milionu a OK a taky že těch 3.2 který potřebovaly generálku nebylo zrovna málo, no a pak samozřejmě začal rozebírat v čem je původní benzínovej šestivál alfy lepší a proč.
Dle mého názoru bude ale nejlepší způsob servis - mají na to určitě nástroje, protože tohle se stává docela často.
Jinak moje 2.4 má na krku už skoro 300 tkm, za tu dobu se co se týče motoru jen měnily rozvody, dostal nové vstřiky, dostal nové žhavící svíčky, v 270 tkm bylo vytaženo DPF a zaaretované klapky, sání bylo měněno jednou v záruce (a zbytečně, klapky stačlo odstavit), vyměněno těsnění a štefty na výfukových svodech a samozřejmně několikrát čištěno DPF. To je všechno a doufám, že to tak i delší dobu zůstane. Nemyslím, že by to byla jakákoliv tragédie, všechny tyhle věci jsou popsaný,je tu dost lidí který s tím jezdí a servisují to a věděj jak na to. 3.2 tu je jen pár, navíc pokud mám brát v potaz zkušenosti italského mechanika, se kterým jsem se bavil, tak ten mi tvrdil, že už má spousta 2.4 JTDm najeto i půl milionu a OK a taky že těch 3.2 který potřebovaly generálku nebylo zrovna málo, no a pak samozřejmě začal rozebírat v čem je původní benzínovej šestivál alfy lepší a proč.
- Žížal
- Pozorovatel
- Příspěvky: 285
- Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
- Bydliště: Havirov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Zkus to jak jsem psal, nasadit zbytek svicky se zavitem, ale o kousek ji povolit a jezdit s tim chvili. Pretlak z spalovaciho prostoru je jak busit do toho zevnitr kladivem. Servis to vyresi hlavou dolu...
Nad 3.2 jsem taky uvazoval, ale je to 3.2 od Opelu ne od Alfy
takze spis nic nez moc. Dokonce jsme se s ni svezl a ani zvuk ani zatah jak by clovek cekal od trilitru a spotreba taky spatne. JTDm neni vubec spatne na naftu. Hlavne jak vedle sebe postavis 2,4 JTDm a 2,5 TDi tak bud rad za drobnosti co jsi zatim resil. Mrtve cerpadla a vacky to soudruzi v VW neudelali dobre...
Nad 3.2 jsem taky uvazoval, ale je to 3.2 od Opelu ne od Alfy

- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Takže marně.Dělal jsem všechno a nic nepomohlo.Našrouboval jsem zpět zbytek te žhavíčku jezdil a nic.Ani mm se nehla.Volal jsem do firmy která se zabýva vytahováním vstřiku a žhaviček posílal fotky a mělo by to jít.Jen se nemám o nic snažit ať to ještě nezhorším.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
No tak když to takhle trčí, tak se obávám, že zašroubováním zbytku žhavičky jsi tomu znemožnil se pohnout nahoru. V tomhle případě je fakt asi lepší dát nad to pořádné dřevo a něco težkého, nahodit to a doufat, že to vystřelí. Já měl za to, že ti tam zůstal opravdu jen ten konec (moje chyba, nečtu pořádně), takhle jsem to ještě neviděl. Další způsob, možná ale trochu riskantní v tom, že by se to mohlo akorát zhoršit je to tahat ven kleštěma. Vím, že se tam blbě dostává, ale s vhodnýma by to jít mohlo.
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: žhavící svíčky
Samozřejmě že když jsem tam našrouboval ten zbytek tak ne uplne,ale at to mam možnost se aspon trošku vytlačit.S kleštěma se absolutně nechytám to jsem zkoušel.Vyrobil jsem i stahovák ale ten vždy po tom drátu sjede.Takže to nechám firmě a zatím tam liju WDčku i když nevěřím ze to ten karbon nebo co to drží uvolní.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: žhavící svíčky
WDčko je docela dobrej zázrak, dost často pomůže. Pokud ne, tak snad pomůže firma no. Asi nezbývá než ti držet palce, ať to dobře dopadně, protože všechno co mě napadá jsi už asi zkusil a myslím, že v domácích podmínkách toho víc nezmůžeš. Možná ještě jedna šílenost by mě napadla, ale opět je to hodně teoretické řešení, v praxi nevyzkoušené. Za předpokladu, že se kovy při zvyšování teploty roztahují, zvětšují svůj objem (molekuly se pohybují rychleji, vznikají větší vzdálenosti...) by zcela jistě měl platit i postup opačný, tedy že zchlazením docílíš jistého zmenšení. Dalo by se to určitě ochladit dusíkem a možná by to i stačilo. Jenže tady se zas bojím, co by na to řekla ta litina, ze který celej ten motor je. Už tak je litina dost křehká, tohle by ji mohlo vážně poškodit
.
Teď ještě koukám na tu svíčku v reálu, jak má vypadat (taky se chystám měnit) a už mi je jasný, že tam s tím zůstal i ten tlustej kov ne jen to jádro které žhaví. Tohle tedy ale musí být jednoznačně chyba té svíčky, ne karbonu, ten to tam držet nebude, ta svíčka prostě praskla v místě, kde by se to stát nemělo. Normální je, že se odpálí ten konec.

Teď ještě koukám na tu svíčku v reálu, jak má vypadat (taky se chystám měnit) a už mi je jasný, že tam s tím zůstal i ten tlustej kov ne jen to jádro které žhaví. Tohle tedy ale musí být jednoznačně chyba té svíčky, ne karbonu, ten to tam držet nebude, ta svíčka prostě praskla v místě, kde by se to stát nemělo. Normální je, že se odpálí ten konec.
Naposledy upravil(a) riprex dne 27.10.2012, sob 19:18, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti