
Pokec o QV...
Re: Pokec o QV...
no nevim, zatím mi ta renovace toho QV připomíná jeden legendární český film - viz tady od času 1:50 http://www.youtube.com/watch?v=5gOTs4dBcCk 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3256
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec o QV...
Ale furt na tom není tak jako Milano
, ten z toho má větší guláš.

2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
Re: Pokec o QV...
Kubas: Přesně to jsem čekal 
To poslední koleno je už v kufru QV, prvně jsem si vzal domů jen jedno na test, jak to půjde. Hrozil jsem se toho, že to bude chtít novej chrom. Kupodivu ne.
Zatím ale vím kam co patří, kritický věci mám sehnaný, o víkendu snad budou zdvihátka na svým místě a seřídím vůle, pokud budou měrky. Pak už jen seskládat zpátky to sání a najít ten šroubek co mě spadl do rozvodů

To poslední koleno je už v kufru QV, prvně jsem si vzal domů jen jedno na test, jak to půjde. Hrozil jsem se toho, že to bude chtít novej chrom. Kupodivu ne.
Zatím ale vím kam co patří, kritický věci mám sehnaný, o víkendu snad budou zdvihátka na svým místě a seřídím vůle, pokud budou měrky. Pak už jen seskládat zpátky to sání a najít ten šroubek co mě spadl do rozvodů

Re: Pokec o QV...
já když vidím tu elektroinstalaci v interiéru tak myslím že není co řešit....
jde jen o to vyváznout z toho bez zranění....

jde jen o to vyváznout z toho bez zranění....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Pokec o QV...
Ta elektroinstalace je děs... je to všechno fakticky děsně primitivní. Dokonce ani obyčejná logika tam mnohdy není, jsou to obvody fakticky úplně nejzákladnější jak by jen mohly bejt. Jenže je tam toho tolik
Vyznat se v tom dá práci. Musím to ještě víc rozebrat a půjde ven palubka, kvůli opravě ventilace. Zatím je to ale startovatelný. To co jsem odpojil nemá na to vliv, chybí jen kaplička, ovládání klimy, rádio... zkrátka půlka palubních ovladačů, navíc jsou rozebraný i řidičovy dveře - oprava stahovačky. A teď si vem, že to auto musí do měsíce zase jezdit, jinak budu muset vlakem 


Re: Pokec o QV...
Pokud si v te el. instalaci nejseš jistej tak si to znač. Vím, že zvlaště u těhle starých aut bývaj časo kabely stejně dlouhé a na konci maj stejné konektory
Případné 20-ti a více pinové konektory bez zámku (lze pootočit) jsou taky zábava

Případné 20-ti a více pinové konektory bez zámku (lze pootočit) jsou taky zábava
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9095
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pokec o QV...
164 je v tomhle celkem zmáknutá. V jednotlivých uzlech jsou konektory nezaměnitelné. Pokud ano, jsou barevně rozlišeny
Trochu vyjímka jsou Recaro sedačky a jednotlivé jejich motory
Trochu vyjímka jsou Recaro sedačky a jednotlivé jejich motory
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Pokec o QV...
Konektory jsou cajk - co jsem odpojoval, tak se zaměnit ani otočit nedá. Spíš prostě o nějáké sofistikovanosti a propojenosti těch systémů se tu mluvit nedá. Všechno funguje samo za sebe. Jasně, je to přelom 80s/90s kdy CDčko bylo furt ještě pokrokový, ale i tak. Jinak problém je spíš jinde - po těch letech jsou ty konektory křehký a leckde v motorovým prostoru uhnívaj dráty. Není tam kolem nich místy ani udělaná pořádná ochrana. Proto mi teď svítí hladina brzdovky, ikdyž jí je dost. To samý, že svítí ABS. Jeho funkci jsem už chtě nechtě musel otestovat v provozu
. Nutno říct, že brzdy jsou, no spíš nejsou... Budu to pak muset rozebrat, dát nový kotouče, desky, brzdový hadičky pro jistotu taky, kapalinu samozřejmě. To ale má ještě čas. Nudit se s ní nikdy nebudu 


- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9095
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pokec o QV...
Tak to je jedna z životních jistot 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Pokec o QV...
Ale jako zas musím říc, že mě práce na ní těší. O 159 to říct nemůžu. Tolik sprostejch slov a nadávek na italskej krám při výměně stupudního ložiska. Navíc, tak jak je to v servisnávodu je to neproveditelný, nedá se k těm šroubům dostat
U 164 jsem zatím na nic takovýho nenarazil. Sice místy dost blbej přístup, ale je vidět, že to navrhoval někdo, kdo měl rozum. Ikdyž ten člověk, co navrhuje světla je za těch dvacet let asi stále na stejným místě, páč bez kleští blinkrovou nevyměním ani na jedný Alfě 


Re: Pokec o QV...
Prosím o pomoc

Tohle relé tam patří (bylo za pojistkovou skříňkou), nebo je dobastlené? Zatím jsem nezjistil kam vede a k čemu slouží, ale asi tam nepatří, protože origo relátka by měla být vždycky v paticích, ne jen tak viset na drátech. Pak bych se ještě chtěl zeptat, jak má být zapojené zapalování. Jsou tam čtyři piny, jeden by měl být plus, ten byl přerušenej a vedl přes alarm, tak jsem ho zapojil tak jak by měl být. Další dva jsou tak jak mají být a pak je tam ještě jeden - tlustý žlutý a ten přerušený je a přes čokoládu je zapojenej někam jinam. Počítám, že to je blokace startéru.
Tohle by snad mělo odpovídat:

Jinak zdvihátka vyměněna, motor postupně budu skládat dohromady. Když jsem měřil vůle na těch původních, tak byly menší než by být měly (0.15 nebo 0.20), já to nastavoval na 0.25, což by mělo být správně.
Nechápu ale, že dvě zdvihátka byly totálně dorasený a zbytek vypadal takhle:
http://ksv.xf.cz/tappet.JPG


Tohle relé tam patří (bylo za pojistkovou skříňkou), nebo je dobastlené? Zatím jsem nezjistil kam vede a k čemu slouží, ale asi tam nepatří, protože origo relátka by měla být vždycky v paticích, ne jen tak viset na drátech. Pak bych se ještě chtěl zeptat, jak má být zapojené zapalování. Jsou tam čtyři piny, jeden by měl být plus, ten byl přerušenej a vedl přes alarm, tak jsem ho zapojil tak jak by měl být. Další dva jsou tak jak mají být a pak je tam ještě jeden - tlustý žlutý a ten přerušený je a přes čokoládu je zapojenej někam jinam. Počítám, že to je blokace startéru.
Tohle by snad mělo odpovídat:

Jinak zdvihátka vyměněna, motor postupně budu skládat dohromady. Když jsem měřil vůle na těch původních, tak byly menší než by být měly (0.15 nebo 0.20), já to nastavoval na 0.25, což by mělo být správně.
Nechápu ale, že dvě zdvihátka byly totálně dorasený a zbytek vypadal takhle:
http://ksv.xf.cz/tappet.JPG
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9095
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pokec o QV...
Já měl naopak dvě téměř zdravý a 4 na kaši... To relátko tam podle mě být nemá...
Jinak, založ si kartu/vlákno a popros Kubase nebo Richiho ať ti vybrané příspěvky přesune tam. Ne, že by to sem vyloženě nepatřilo ale přeci jen se to týká hlavně tvého auta
Jinak, založ si kartu/vlákno a popros Kubase nebo Richiho ať ti vybrané příspěvky přesune tam. Ne, že by to sem vyloženě nepatřilo ale přeci jen se to týká hlavně tvého auta

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Pokec o QV...
Jo, máš recht, chtěl a měl jsem to udělat už dávno 
Pokračování zde:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 09#p306509

Pokračování zde:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 09#p306509
Re: Pokec o QV...
Tak mě napadá, jak moc vzácný vlastně QVčko je? Já žil v domění, že pokud seděj ty počty na 164register, tak jich zas tak moc nebylo. Dneska si jedu po dálnici, kouknu do zpětnýho zrcátka a říkám si "No dopr...". Pak když se to přiblížilo, tak jsem poznal, že je to QV. Takže kdo sakra má QV se značkou AEK... ?!? (tuším, že to byla AEK, docela to smažil...) Je to dost stará registračka, takže to musí brázdit naše silnice už léta letoucí...
Asi to bude jako se 159. Dokud jsem jí neměl, vídal jsem jednu za půl roku, teď co jí mám vídám aspoň deset týdně. Se na to vykašlu... prodám je obě a koupím si ten DeLorean
Asi to bude jako se 159. Dokud jsem jí neměl, vídal jsem jednu za půl roku, teď co jí mám vídám aspoň deset týdně. Se na to vykašlu... prodám je obě a koupím si ten DeLorean

Re: Pokec o QV...
Chlapi skumal niekto ako z diagnostikovat elektroniku tlmicov? Viac menej v domacich podmienkach. (nejake to ELM a pod sa najde)
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Pokec o QV...
ELM ?!?
Na diagnostiku motronicu tohle: http://www.squadramoravia.com/diskuze/v ... =17&t=1577 s podvozkem nevím, ale začal bych z vlastních zkušeností tím, že bych se kouknul, jestli tam jsou správné tlumiče a multimetrem si proměřil jestli všechno vede kam má. Schéma máš. Na palubní desce pak nesmí svítit ta prostřední dioda mezi tlačítky SPORT a AUTO. Diagnostickej konektor na podvozek je vzadu u jednotky, ale má jen tři piny. Přiznám se, že jsem zatím nezkoumal, jak na to.

Na diagnostiku motronicu tohle: http://www.squadramoravia.com/diskuze/v ... =17&t=1577 s podvozkem nevím, ale začal bych z vlastních zkušeností tím, že bych se kouknul, jestli tam jsou správné tlumiče a multimetrem si proměřil jestli všechno vede kam má. Schéma máš. Na palubní desce pak nesmí svítit ta prostřední dioda mezi tlačítky SPORT a AUTO. Diagnostickej konektor na podvozek je vzadu u jednotky, ale má jen tři piny. Přiznám se, že jsem zatím nezkoumal, jak na to.
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Pokec o QV...
3pin redukce na obd2 není problém, ale mimo ECU motoru na to není program... Jedine origo Magneti Marelli tester se správným modulem. Ale s volt a ohm metrem by se to melo dat projet, není to zadnej Temelín.
Stahni si program Cardisc pro 164, je tam vše popsané včetně hodnot.

Stahni si program Cardisc pro 164, je tam vše popsané včetně hodnot.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9095
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pokec o QV...
Pokud nebudeš moct na žádnou chybu přijít, respektive všechno bude zdánlivě v pořádku, tak správná funkce je ještě závislá na fuknčním ABS (otázka co to znamená, ale na té druhé, co je teď u Berouska, pokud svítila kontrolka ABS, nešel ani podvozek) a napětí baterie/dobíjení. Mám za to, že pokud není seplé dobíjecí relé, tak to nechodí - svítí chybová kontrolka (stejně jako vyhřívání zadního okna).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Pokec o QV...
Ono sa to chova nasledovne nastartujem chvilu svieti cervena a zaroven zelena-auto, po par sekundach zhasne cervena - berem to ako nejake nacitanie aktualnych hodnot, vsetko sa javi v poriadku (vsetky tlmice su eletricke ale konektory som este nepozeral). ABS momentalne nejde vraj zly snimac na pravom zadnom kolese, ten som vymenil a stale nic ... podla schemy by to nemalo mat nic spolocne ..., dalej este chcem pozriet spinac spojky, spinac tlaku oleja by mal byt v poriadku (na palubke kontrolka nesvieti pri nastartovanom motore - ale je funkcna). Dalej som nasiel na hlavnom pluse (cerveno cierny kabel) nejaky bazmek kde su nejake dva kondiky voci kostre samo, ze je to nefunkcne.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Pokec o QV...
Ta diagnostika motoru by s redukcí asi šla i přes to ELM s patřičným programem, ale je to dle mého názoru kravina, asi jako drhnout podlahu kartáčkem na zuby. Nejjednodušší je tlačítko, odpor a dioda. Jak na diagnostiku toho podvozku jsem zkoušel hledat, ale bohužel nic moc jsem zatím nenašel. Tester by šel, ale holt je blbě k sehnání a když už, tak je pekelně drahej. Vědět jak to má fungovat, určitě by se to dalo postavit. Samotnýho mě to asi taky snad bude čekat
Každopádně bych začal kontrolou, jestli jsou připojené všechny tlumiče a čidla.

Re: Pokec o QV...
Motor som mal napichnuty cez FES a redukciu za pouzitia kkl kablu ... (vraj bez zavad, ale cital som to hned po nahodeni baterie), k ABS momentalne hladam konektor ...
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9095
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Pokec o QV...
Konektor na ABS by měl být někde vedle toho velkého od ECU - pod palubkou spolujezdce.
Jinak jestli se ti to chová tak jak píšeš, tak chybu žádnou nehledej - je to tak správně.
S tou vazbou na ABS jsem si nebyl jistej, ale máš pravdu, už jen podle schématu je to blbost. Stejně tak tam ale nevidím vstup od relé dobíjení, takže to asi hlídá podle napětí.
Jinak jestli se ti to chová tak jak píšeš, tak chybu žádnou nehledej - je to tak správně.
S tou vazbou na ABS jsem si nebyl jistej, ale máš pravdu, už jen podle schématu je to blbost. Stejně tak tam ale nevidím vstup od relé dobíjení, takže to asi hlídá podle napětí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti