Alfa 75-převodovka

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 1.1.2009, čtv 15:06

Tak to bylo i myšlené :-D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 25.1.2009, ned 02:25

Zdar!

Budem generalkovat zadnu napravu, takze chystam minimalne vymenu oleja v prevodovke... Neviem, mozno by som ju aj rozkuchal a pomenil veci (prevodovky na ND mam asi 4-5), len sa toho dost bojim...

Mam ale prevodovku, ktora ma asi 100tisic km z 2.0TS origo, samosvor funguje. Dvojka skripe ozaj len minimalne ked davam kvapky, aj ked mam 60 na tachaci na jednotke a dam dvojku, proste kalba, tak neskripne, len sem-tam. Co vy na to, kolko to takto znese... Nemam ju rozobrat, alebo mam? Minimalne vymenim olej. Pripadne vymeni jednu SUPER prevodovku za moje 4 :D :drivers:
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 25.1.2009, ned 02:33

Každopádně rozebrat... pokavaď včas vyměníš synchrony tak nedojde k devastaci řadících ozubů... Nakonec to už tu RV147 psal.... no jestli má fakt 100tis a už škrtá to by mě zajímalo jak dlouho vůbec může zůstat v dobrém stavu při normálním zacházení...
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 25.1.2009, ned 02:37

Sejny píše:Každopádnì rozebrat... pokavaï vèas vymìníš synchrony tak nedojde k devastaci øadících ozubù... Nakonec to už tu RV147 psal.... no jestli má fakt 100tis a už škrtá to by mì zajímalo jak dlouho vùbec mùže zùstat v dobrém stavu pøi normálním zacházení...
Nevim no, jestli skrta i normalne, ptze levy silentblok na prevodovke byl uplne K.O. a pjetka a trojka jela velmi spatne kvuli tomu radit... Budu potrebovat nejaky novy gufera nebo tak neco? Silikon? Otevru, prehazu synchrony a zavru?
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 25.1.2009, ned 02:41

No čím utěstnit převodovku tu RV147 taky psal, v mém dredu. No gufera bych měnil asi podle situace... prohlídni jim břity :) třeba u mě spojkové mělo břit docela pěkný ale bylo vyhnilé kolem toho základního plechu...to uvidíš. U poloos jsou dobré ale zvažuju zda měnint nebo ne... okolo řadící tyčky vyměním určitě.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 25.1.2009, ned 10:51

Takže na těsnění použij buď Loctite 518 nebo Loxeal 58-31. Silikon se mi neosvědčil, ta minulá převodovka s ním byla opatlaná jak bábovka a tekla jak Dunaj. Gufera vyměnit všechny, moje zkušenost je taková, že když to necháš, začne to týct a pak si rvu vlasy. Pokud převodovka jenom lehce škrtá tak je pravej čas něco s tím dělat, když to necháš odrbeš ozuby a objímku a bude to jenom horší.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 25.1.2009, ned 13:38

No a jaký silikon to byl?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 25.1.2009, ned 17:31

Bůh ví co to bylo, něco červenýho. Ten Loctite dopuručujou na AlfaBB.com a špatně neradily. Jinak dneska jsem 75-ku trochu protáh, je to až neskutečně zábavný auto. Samosvor samosvoří, každou křižovatku jsem šel bokem. :-D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1918
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 12.4.2009, ned 17:57

da sa urcit aspon orientacny stav synchronov z tychto obrazkov? http://picasaweb.google.com/jozicek/Gea ... directlink Je mi jasne ze to nieje este rozobrane tak detailne ako mal RV147, ale popravde trocha sa bojim aby sa mi to cele nerozsypalo, nakolko ako je videt na 11 a 12 fotke, ta vymedzovacia umelohmotna podlozka je zlamana, neviem ci som to spravil nechtiac jak som to vytahoval, alebo to uz bolo(asi nie, co). Treba ju dat novu(z inej prevodovky, pochybujem ze nove take kupim) alebo staci ak toto nejako zalepim. Ten dalsi pripadny postup je uvolnit tie hranate sroby (3x), sroby na vidlickach(3x), na jednej strane toho hriadelu odistit tu velku matku, dat dole, sundat to kolo(ide lahko abo treba stahovak?) a potom sa to uz da vytiahnut z toho medzikusu?
Naposledy upravil(a) Rasputin dne 12.4.2009, ned 19:26, celkem upraveno 1 x.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 12.4.2009, ned 18:27

Tak bohužel stav synchronů a objímek bez rozebrání nezjistíš. Další postup je rozdělat hranaté šrouby,šrouby na vidličkách a vytáhnout řadící hřídele,potom obě matice a sundat kola pětky a zpátečky, všechno jde v pohodě bez spec. nářadí. Pak už to rozebíráš jako stromeček. Každopádně černej vnitřek nevěstí nic dobrýho,synchrony jsou litinový a prach z nich je černej..
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1918
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 12.4.2009, ned 18:44

a dolezite je poznacit si poziciu vidlicky na danom hriadeli? Mozem napr. tak, ze jemne zapilim pilkou z jednej aj druje strany vidlicky na hriadeli(JEMNE!). Mno ked som vypustal olej, tak bol cierny, zo zaciatku husty, ku koncu redsi, zaujimave ale bolo, ze ani zdaleka z nej nevyslo oleja kolko je objem (3l) vytieklo nakych 1.5 je mi jasne ze vsetko nikdy nevylezie, ale polka sa mi zda dost malo, a to co ostalo v diferaku je chabe minimum.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 12.4.2009, ned 20:11

No nevím jak moc zapílíš, ono je to tvrdý. Jinak to tam ani dát nejde, je potřeba aby dráhy byly k oboum rychlostem stejný tj. aby byla vidlička uprostřed mezi kolama (mezi 1a2 a mezi 3a4). To ale lze vyzkoušet ještě než to dáš dovnitř.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 12.4.2009, ned 21:27

Jestli ta převodovka tekla tak se neni čemu divit že tam je jen 1.5L oleje... vydličky stačí poznačit čmrknutím lihovkou... pak stačí odšroubovat matici jen na hnané hřídeli... hnací hřídel může zůstat v tom bloku, neni důvod ji vyndávat... Kola zpátečky a pětky jsou volně rukou sundatelné, žádný stahovák netřeba. Opruz akorát je sundávat ozuby z některých kol. Ten plastový kroužek buď z něčeho utočit na soustruhu anebo z jiné převodovky... kupovat to je unreal.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1918
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 13.4.2009, pon 16:32

tak tu su fotky objimok, idu doradu resp. tak v akom poradi som ich daval dole z hriadela t.j. prva foto je R/5 dalsia 4/3 a posledna 1/2. http://picasaweb.google.com/jozicek/Objemky# Co vravite na stav? K synchronom som sa este nedostal, nemam poriadne segerove klieste, musim kupit takze zajtra... BTW, je velky pruser, ak sa mi uz poplietlo, ze neviem ako boli tie objemky otocene, ktora strana radila ktoru rychlost, jak som ich vytihol a hlavne fotil z oboch stran tak podla mna minimalne jednu(R/5) som si neni isty uz ako bola otocena.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od RV147 » 13.4.2009, pon 17:54

Musíš to fotit víc z blízka, nejsou moc vidět zuby, ale i tak bych řekl, že objímky jsou hin, kromě tý z fotky č.5 ta vypadá alespoň z jedný strany slusně. Ty dvě ostatní jsou na výhoz a ozuby co proti nim zabíraly budou hin taky. :(
Co na to kolega Sejny ? :smt064
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 13.4.2009, pon 22:07

Jojo... na obrázku 5 a 12 jsou použitelné ozuby... Hele já jsem nějaké ještě snad použitelné díly z těch převodovek co jste mi dovezli skoval... mrknu se na to co by se dalo vymyslet. Obávám se ale že žádné pěkné ozuby tam nebudou :( objímky snad jo. No když vidím ten černej šmejr tak se mi zvedá kufr :13: s takovou špinou za nehtama se na diskárně baby fakt balit nedají :???:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1918
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 13.4.2009, pon 23:38

fuha, tak to moc netesi. Jednotka sla radit inak dost tazko(ale to bol hlavny dovod skor to, ze bol utrhnuty silent na prevodovke a slo to skriza. Dvojka ako kedy, pri opatrnejsom zaradovani sla hladko, pri vyssej rychlosti a rychlejsom radeni skrtala. Trojka skrtala tiez dost casto, ale viac len smerom dolu. Horsie ale je, ze su aj synchrony a teda aj objimky napr, ze nahrada sa bude tazko hladat. Jedna z prevodoviek co je k dispozicii je v staveze v poslednej dobe nanej slo zaradit len 5ku a eRko, pricom uplne ku koncu sa ta patka radila 5minut, a druha prevodovka uz ani presne neviem, tam je tusim stale zaradena dvojka, alebo dvojka nejde zaradit, ale dvojka skrtala len obcas.

//sejny: cele sviatky som bud lezal pod autom, ale vedla neho, uz ma nebavilo kazdu chvilu utierat od sajrajtu, ale uz je to ok :smt026

//edit: ok, takze dneska som si kupil segerove klieste (stali petikilo!!!), ale aspon sa s nimi dobre robi, az na prvu segeru ktora ked vyletena len ze ma netrafila... ale to len tak... takze k veci; tuna su fotky synchronov a este raz aj obimok. Dufam ze sa bude dat uz lepsie posudit co je v akom stave, co by sa hodilo dat druhe, ktore ako pripadne otocit.
http://picasaweb.google.com/jozicek/SynchronJednotka#
http://picasaweb.google.com/jozicek/SynchronDvojka#
http://picasaweb.google.com/jozicek/SynchronTrojka#
http://picasaweb.google.com/jozicek/SynchronStvorka#
http://picasaweb.google.com/jozicek/SynchronPatka#
-------------
http://picasaweb.google.com/jozicek/ObjimkaR_5#
http://picasaweb.google.com/jozicek/Objimka4_3#
http://picasaweb.google.com/jozicek/Objimka2_1#
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1918
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Rasputin » 7.5.2009, čtv 11:38

tak vcera som si bol vymontoivat z alfy druhu prevodovku. Po otvoreni som zistil ze je v dezolatnom stave, moja oproti nej bola akoby teraz vysla z linky :D Uz neviem z ktorej rychlosti vytrcal ohnuty synchron, vyskocene vidlicky z objimok, ulomene mensie sucasti... Synchrony co ostali mali vsetky az na jeden ktory som pozuil vydranu drahu od kamienku. Tak ci tak som nakoniec z nej pouzil kolo jednotky (moje malo odlomenu taku prktinu kam zapadal brzdiaci kamienok, a potom este myslimm kolo 5ky abo 4ky. ostatne rychlostne kola mali celne ozuby, resp. uz ziadne celne ozuby nemali. Uz len dotiahnut tu matku na konci hriadela, btw, treba ju dotiahnut na fest a zaistit, alebo nechat naku volu? a vlozit do sasi, vymenit prachovku na tiahlo a guferko(mam nove). Nakolko obimky a synchrony boli podla znameho pod hranicou pouzitelnosti, mozu nastat nasledne stavy(ze ta prevodovka bude aspon taka ako bola nepredpokladam), ale teda: 1. bude to nieco lespie, otazka je na ako dlho, ale na dlho asi nie; tiez s touto moznostou moc neratam 2. Bude skrkat vsetko mozne, od spatecky po patku aj ked bude auto v pokoji :smt035 3. nako to pojde, ale ta prevodovka sa porste rozsype. Pripadne este vobec nepojd eani radit. Tak drzte palce nech to jazdi :(
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

George

Příspěvky: 2
Registrován: 4.5.2009, pon 11:43

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od George » 9.5.2009, sob 09:40

RV147: moc pěknej fotoseriál, několik převodovek už jsem taky rozdělal. Zdůraznil bych kontrolu vymezovací podložky na hřídeli (u hl. ložiska) - tahle podložka je hrozně důležitá a většina převodovek ji měla KO - vzniklá vůle klidně i 2mm zničí hrušku i talíř. Viděl jsem to ve dvou případech a bohužel vždycky u 3.0 převodovky která se skoro nedá sehnat. :???:
Alfa 155 2.5 V6
GTV6 2.5

Ex:
GTV 2.0
75 V6 3.0 a TS
Giulietta 1.8

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Sejny » 9.5.2009, sob 12:07

George mohu potvrdit... u mojí TS jsem tu podložku měl taky vydranou a před GO mi převodovka hučela v záběru... což asi mohl dělat i olej... ale byla smetená jak prase...matně si zpomínám že to bylo několik desetin a aji jsem to zde někde psal. Byla špatná i u všech převodovek na díly co jsem doma měl.... pouze v převodovce co jsem opravoval misokgb byla OK. Docela by mě zajímalo co to způsobuje
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Kůrkyn » 10.5.2009, ned 01:33

Protože talířové kolo hrušku vytlačuje směrem od středu ven, takže je ta podložka pod tlakem. Obě kola se v záběru rozpírají od sebe.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 14.6.2009, ned 22:46

zdravím, takže :

chtěl bych dát samosvor do 2,4 td bude v tom nějakej problém??

nebo prostě jen otevřu diferák, dám tam difec s TSka a prohodím talířový kolo ??

bude se asi něco muset seřizovat, co?? hodinkama???

nejde ten samosvor nějak vyrobit ze sávajícího difecu??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 14.6.2009, ned 23:09

a jakej je rozdíl mezi převodovkou z 3,0 V6 QV a 3,0V6?? co se týče samosvoru??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

alfonso75

Příspěvky: 21
Registrován: 7.6.2009, ned 22:59

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od alfonso75 » 16.6.2009, úte 04:12

Milano75 píše:a jakej je rozdíl mezi převodovkou z 3,0 V6 QV a 3,0V6?? co se týče samosvoru??
QV je stupeň výbavy(což na samosvor nemá vliv :roll: ) a pokud mne paměť neklame, tak třílitry měly všechny stejný samosvor.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa 75-převodovka

Příspěvek od Milano75 » 16.6.2009, úte 06:58

alfonso75 píše:
Milano75 píše:a jakej je rozdíl mezi převodovkou z 3,0 V6 QV a 3,0V6?? co se týče samosvoru??
QV je stupeň výbavy(což na samosvor nemá vliv :roll: ) a pokud mne paměť neklame, tak třílitry měly všechny stejný samosvor.

jj díky za info


myslíš, že by byl problém dát samosvor do obyč převodovky??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host