Jak poznám načlý motor na 1,8ts

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 30.7.2008, stř 13:17

Ještě k tomu poznání zadření. Poznat by to mělo jít na šálech, tzn. ojničních ložiscích. Ale na to se musí mrknout zkušený servisák. Načnuté ložisko má jinou styčnou plochu - barvu, v krajním případě tam vidíš až podpálení ... Málo kdy jsou všechny 4 ložiska načnuté, většinou jen jedno nebo dvě... fotky jsem taky někde viděl.

Samozřejmě od toho tady diskutujeme, abychom se dovídali nové věci. Někdo je větší jetrd než ostatní ale tak to chodí. Já nevím to a ten zas tohle :) proto pokud vím odpovím. Časem poznáš lidi, kteří si rádi dělají z jiných prdel ale to k tomu taky patří.
PS nechceš 156 V6 se zárukou na motor? Cenu ti udělám :D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 30.7.2008, stř 13:30

Petan nevím,co je jetrd a nevím, jestli to bylo na mě, takže nevím, jestli se mám urazit :-D

Jak říkáš, zatím sbírám informace a zvažuju možnosti.

O tom tvém krasavci už jsme si psali v soukromých a já marně přemýšlím, kterou ledvinu prodám, abych měl alespoň na rok na benzín :-). Určitě ji mám v merku a sleduju vývoj prodeje.

Vím, že 2,5 jsou daleko spolehlivější, takže se vyptávám na věci ohledně "nespolehlivého" ts. Kdyby mělo tak špatnou pověst jtd, tak se zajímám o jtd. Není to tak, že bych se nutně upnul na ts a snažil se si vsugerovat, že je to to pravé, ale prostě chci vědět to, co je důležité a nevidím na tom nějaký úlet.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 30.7.2008, stř 13:37

konkrétně 1.8 TS jezdí běžně za 10-11, takže oproti V6 (12) to je mininální rozdíl. naprosti tomu zvuk,síla,spolehlivost hraje pro šestiválec. já bych nespekuloval..
Alfetta GTV L

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 30.7.2008, stř 13:52

no pokud budes jezdit na benzin ,tak rozhodne V6
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 30.7.2008, stř 17:04

No já tě chválim za snahu dozvědět se o TS co nejvíce. Kdybych já před koupí mého předchozího TS věděl to co teď a to co ty tady z diskuzí..tak bych TS nikdy nekupoval - ikdyž můj případ byla 156, kterou měl můj kamarád v garáži 5 let a v zimě ani nejzdil. Takže se ti divím, že pokud jdeš na to jak vidím rozumem, tak o variantě TS stále spekuluješ. Spočítej si peníze za opravy..a velké riziko oproti V6 a spotřeba 1 litr nic neřeší. O dalších výhodách V6 se tu už psalo. Je to tady všude v technice, na fóru. Tady ti dám jednu z mnoha recenzí ve stejném duchu- hlavně čti tu odpověď. Těch 450 tis. najetých na TS mě opravdu trochu překvapilo

http://www.tipcar.cz/poradna__problemy_ ... -3005.html
Naposledy upravil(a) kravitzUL dne 30.7.2008, stř 17:15, celkem upraveno 2 x.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 30.7.2008, stř 17:10

V tom článku co si sem postnul mě zaráží jedna věc. Tazatel měnil palec na rozdělovači. Ten bych ale u TS 16V najít přece neměl ne? Takže tazatel najel 450 000km zřejmě AR75 s TS 8V...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 30.7.2008, stř 17:23

coyote píše:V tom článku co si sem postnul mě zaráží jedna věc. Tazatel měnil palec na rozdělovači. Ten bych ale u TS 16V najít přece neměl ne? Takže tazatel najel 450 000km zřejmě AR75 s TS 8V...
No v 16V TS určitě ne.. jak píše i autor v tom článku v posledním odstavci. (takže to svědčí o tom že těch 450 tis. s TS 16V je nesmysl). A o starších TS 8V toho moc nevím..
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8493
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.7.2008, stř 17:54

Starsi TS 8V je nesmrtelnej motor. Myslim, ze az bude 16V TS jen v muzeu tak tech 8V bude jeste hafo jezdit. Neni problem s klikou, neni problem s variatorem, protoze to ma casovani ventilu reseny jinak...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 30.7.2008, stř 18:35

kravitzUL píše:
coyote píše:V tom článku co si sem postnul mě zaráží jedna věc. Tazatel měnil palec na rozdělovači. Ten bych ale u TS 16V najít přece neměl ne? Takže tazatel najel 450 000km zřejmě AR75 s TS 8V...
No v 16V TS určitě ne.. jak píše i autor v tom článku v posledním odstavci. (takže to svědčí o tom že těch 450 tis. s TS 16V je nesmysl). A o starších TS 8V toho moc nevím..
kruste .. ja mam na 1.8 T.S. s LPG pres 330 ... a je to snad nesmysl?

450 bude za chvilku .. 2 -3 roky ...

leju do toho 5W40 z Parama, svicky Brisk ... a naprosta pohoda ...

1x preni ramena, 2x vaha, ted jsem vykuchal kat - prijde tam az na jare pred STK -- na to, ze tam byl od zacatku a provozovan na LPG(od vyrobce) docela slusny, ne?
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8493
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.7.2008, stř 19:04

To je prave ono. Ono to totiz u 16V TS vypada tak, ze kdyz bez uhony prezije 150 az 175 tisic km, tak uz prezije vsechno... Takze najeto 450.000km na 16V TS nesmysl neni, jen to neni moc casto k videni...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 6.8.2008, stř 21:41

Takže jsem se byl mrknout na pár 1,8ts a teda nevím. Nechal jsem si to zastudena nastartovat a stál jsem před zvednutou kapotou. Všecky do jedné tak divně klepaly jako by takový dieselový zvuk. Nwe moc, ale prostě jako jtd zvenu. U zavřené kapoty to nebylo slyšet. Je to normální? Nechce se mi věřit, že všech pět strojů byly mrdky před smrtí. Jaký to má mít zastudena zvuk při zvednuté kapotě?

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 6.8.2008, stř 21:59

jazzman píše:Takže jsem se byl mrknout na pár 1,8ts a teda nevím. Nechal jsem si to zastudena nastartovat a stál jsem před zvednutou kapotou. Všecky do jedné tak divně klepaly jako by takový dieselový zvuk. Nwe moc, ale prostě jako jtd zvenu. U zavřené kapoty to nebylo slyšet. Je to normální? Nechce se mi věřit, že všech pět strojů byly mrdky před smrtí. Jaký to má mít zastudena zvuk při zvednuté kapotě?
Čau, ten klepot bude nejspíš variátor, jak má auto nalítáno a variátor je v háji, tak za studena klepe jak nafťák. Novej přijde na cca pět tisíc, výměna se může udělat v ideálním případě zároveň s rozvody. Prý to jde i nějak repasovat, ale to nevím přesně. Ti to říkám - naftu nebo V6 :wink: Co to JTD z Brna? Jak to dopadlo?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 6.8.2008, stř 22:02

Nazdárek.

Ještě čekám pár fotek a pak tě zkontaktuju. Nechci tě prudit obden ale až budu mít všechno v kupě :-) Zítra ti to pošlu.

Díííííky moc.

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 6.8.2008, stř 22:49

na ten variátor existuje opravná sada - teflonový kroužek a pružina - to je to co odchází- cena 180kč. Ve většině případech pomůže. Jinak pokud jsi dobře vstřebal tyhle info..tak věřim, že se TS vyhneš
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 6.8.2008, stř 22:59

jj už jsem to tady vyhrabal. Díky. Je otázka, jestli je to ono, ale vypadá to, že jo. Někde jsem našel, že nezáleží na počtu ujetých kilometrů, kdy to odejde, ale přece jen se na to zeptám. V kolika km to tak odhadem odchází?

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 6.8.2008, stř 23:24

jazzman píše:jj už jsem to tady vyhrabal. Díky. Je otázka, jestli je to ono, ale vypadá to, že jo. Někde jsem našel, že nezáleží na počtu ujetých kilometrů, kdy to odejde, ale přece jen se na to zeptám. V kolika km to tak odhadem odchází?
uplně variátor odchází zhruba po 120 až 150 tis. Ale ten bych vůbec neřešil..pokud není úplně v konečném stádiu..nemá vliv na jízdu a rozhodně ti tím nic jiného neponičí. Neodpostim si to, ale mám u tebe pocit jako by sis chtěl za každou cenu uvařit zkažený maso...máš na TS nějakou speciální slevu? :-D
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

jazzman

Příspěvky: 94
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 6.8.2008, stř 23:34

No to ne, ale nějak mě zaujal, to přiznávám :-D

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů