Forward collision warning (FCW)
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forward collision warning (FCW)
Reagoval jsem primarne na tvrzeni "Jeep zastaveny zahonem kopriv", aby to nahodou nevyznelo tak, ze to auto neni schopne projet. Jinak samozrejme pokud parkujes s jakymkoli autem co ma pouze senzory a ne kameru a motaji se ti v draze stebla travy, tak je lepsi to vypnout, protoze to permanentne bezduvodne rve a jen mate.
33
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forward collision warning (FCW)
No ne, na couvani bys to vypnul a na jizdu vpred zase zapnul, ale je to nechutne nepohodlne, konkurence, zejmena nemecka, je v tomhle smeru mnohem dal.
33
Re: Forward collision warning (FCW)
.... no, abychom se vrátili k věcné diskusi, to brzdění při couvání je tam hlavně proto že ti to má pomoci při vycouvávání z kolmého parkování když stojíš zády k provozu a pořádně tam nevidíš.... já jsem takhle nedávno s Giulií vycouvával a taky na mě řvala když mi za zadkem projelo auto (stejná výstraha jako když nereaguješ na překážku před sebou).... jestli by sama zastavila (jako ten Jeep), to nevím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
Kubo ale to co popisuješ obstarávají radary pod nárazníkem a ne couvací senzory.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forward collision warning (FCW)
"Až za nás budou počítače přemýšlet..."
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Forward collision warning (FCW)
To je právě o tom, že řidič by měl mít vždy navrch nad tím systémem.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Forward collision warning (FCW)
http://jihlava.idnes.cz/dalsi-mrtvy-na- ... zpravy_aku
To je přesně ten profík, který to v autě nepotřeboval...
Tak nějak jsou všechny tyto systémy na potlačení přirozeného výběru...
To je přesně ten profík, který to v autě nepotřeboval...
Tak nějak jsou všechny tyto systémy na potlačení přirozeného výběru...
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forward collision warning (FCW)
Tak ten v porsche to predpokladam mel a taky mu to nepomohlo.
33
Re: Forward collision warning (FCW)
No on je rozdíl, když nedávaš pozor nebo uděláš něco takového:
stále je to 1 ze 2 zachráněných...
stále je to 1 ze 2 zachráněných...
Re: Forward collision warning (FCW)
jo jasně, Giulia je má - používají se na to stejné senzory jako pro monitor mrtvého úhlu....
SystémRCP(RearCrossPath detection) Tento systém pomáhá řidiči přicouvání za snížené viditelnosti. Systém RCP sleduje v daném rozsahu oblast za vozidlem,aby detekoval předměty,které se pohybují po stranách vozidla minimální rychlostí asi1-3km/h a maximální rychlos tíasi35km/h,jakse obvykle děje na parkovišti.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
U STI je to stejně. Předpokládám, že to ty automobilky stejně berou od jednoho dodavatele. V tomhle videu je vcelku hezky zobrazený jak to funguje. Ale auto samo nebrzdí, naštěstí.
http://www.youtube.com/watch?v=rkzIH0bShxE&t
http://www.youtube.com/watch?v=rkzIH0bShxE&t
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Forward collision warning (FCW)
jo jasně, prostě globální serepetičky....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
Asi měl a asi to tam fungovalo stejne jako u škodovky a vw - dal nohu na brzdu a protože "řidič by měl mít vždy navrch nad systémem" systém to nechal na něm a on uměl prdlajz. Ne ne, když už to tam je, mělo by to fungovat líp než člověk. Třeba kdyby pán neměl Porsche ale Stelvio, mohl žít.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Forward collision warning (FCW)
Jak má vlastně Giulia řešenou detekci překážek před sebou? Radarem? Jak je pak řešený rozpoznání překážek? Subaru u některých modelů používá Eyesight - dvě kamery nahoře vedle zrcátka. Vypadá to tam trochu divně, ale zase není na ráně v nárazníku nějaký radar. Vídal jsem jedno trojkový BMW který mělo radar dole v nárazníku a sražení zajíce pak prý vyšlo snad na 70 tisíc.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Forward collision warning (FCW)
Stále meleš dokolečka stejnou blbost...MichalT píše: ↑17.8.2017, čtv 21:43Asi měl a asi to tam fungovalo stejne jako u škodovky a vw - dal nohu na brzdu a protože "řidič by měl mít vždy navrch nad systémem" systém to nechal na něm a on uměl prdlajz. Ne ne, když už to tam je, mělo by to fungovat líp než člověk. Třeba kdyby pán neměl Porsche ale Stelvio, mohl žít.
Front Assistant sleduje, díky radaru umístěnému v nárazníku, prostor před vozem a neustále vyhodnocuje vzdálenost, směr a rychlost předmětů před vozem. Pokud vyhodnotí situaci jako rizikovou, pomůže řidiči silnějším brzděním zkrátit potřebnou brzdnou dráhu.
V případě, že řidič nereaguje na kritickou situaci vůbec, dokáže Front Assistant aktivovat automatické brzdění. Tomu však samozřejmě předchází série jak akustických, tak optických varování na displeji přístrojového panelu.
ještě nedávno jsi tu básnil o super zázračném brzdovém systému Giulie a pak z toho vypadl tady ten asissten a fakt, že jsi to moc nepobral... ale užívej si to dál
Re: Forward collision warning (FCW)
Harous:
ale troufnu si tvrdit že ta naše Superka v menu žádnou možnost výběru "jenom varování" vs. "varování a brždění" nemá.....
ale troufnu si tvrdit že ta naše Superka v menu žádnou možnost výběru "jenom varování" vs. "varování a brždění" nemá.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
Petr147: Co si pamatuji tak mluvil o IBS. Nevím jak dnes, ale v době uvedení, byla Giulie první sedan co to měl ve standardu. To že jsou pak na to připíchlí asistenti je logické ale k samotné přítomnosti priority elektronického přenosu brzdné síly před hydraulickým irelevantní.
Co se týká FCW a priorit při zásahu řidiče, máte pravdu oba. Někdy by bylo lepší nechat brzdit automat jindy ne, oba přístupy mají svoje plusy a mínusy a bude to tak do té doby než budou mít tihle asistenti umělou inteligenci.
Co se týká FCW a priorit při zásahu řidiče, máte pravdu oba. Někdy by bylo lepší nechat brzdit automat jindy ne, oba přístupy mají svoje plusy a mínusy a bude to tak do té doby než budou mít tihle asistenti umělou inteligenci.
Re: Forward collision warning (FCW)
Já to vážně nechci hledat, ale bylo to něco s maximálním brzdný účinkem v případě potřeby...
Obdobu mělo před deseti lety e-classe, ale pak od toho upustili pro velkou poruchovost
Obdobu mělo před deseti lety e-classe, ale pak od toho upustili pro velkou poruchovost
Re: Forward collision warning (FCW)
to MKC1 leze od nás z fabriky - resp jeho část, která pak cestuje z5 do DE do mateřskýho závodu na kompletaci...
prakticky propojení pedálu skrze hydraulickej okruh stále je- podobně jako u Š 100 bez posilovače.. jen to je taková kostka s hromadou elektroniky a servomotrem, kterej vytváří posilovací účinek, hraje si to na ABS/ESP a všechnomožný v 1... (což dřív znamenalo posilovač+ kostku ABS/ESP+vakuovou pumpu v případě posledních 5-7 let...)..pro případ že elektronika zasáhne dřív než řidič je tam ještě "simulátor" pedal feelingu.. ale to už tu bylo před 10-15 lety, když začínaly konvenční posilovače s elektronikou.. jen to bylo trošku větší, těžší... v podstatě ta myšlenka není špatná, jen se bojím co to bude dělat se stoletou špinavou brzdovkou (přijde mi to poměrně citlivý na čistotu - je to docela jemná strojařina..), jelikož všichni (resp. 99% populace) jak známo serou na její výměnu a servis při její výměně tomu taky moc nedá- resp vytáhne jen nádobku a hotovo..
mercedes s tím přišel v době kdy to tak nějak nebylo třeba - dnes motory díky nízký úrovni vakua, či start-stop systémům nedokážou vyvinout/udržet vakuum na hodnotě, kdy je posilovač efektivní... proto tohle MKC1...
za mě - všichni tihle asistenti dávaj jelitům za volantem falešnej pocit bezpečí... umožňující jim jet daleko přes jejich možnosti za danejch podmínek a nevěnovat se zcela řízení... což není dobře...
prakticky propojení pedálu skrze hydraulickej okruh stále je- podobně jako u Š 100 bez posilovače.. jen to je taková kostka s hromadou elektroniky a servomotrem, kterej vytváří posilovací účinek, hraje si to na ABS/ESP a všechnomožný v 1... (což dřív znamenalo posilovač+ kostku ABS/ESP+vakuovou pumpu v případě posledních 5-7 let...)..pro případ že elektronika zasáhne dřív než řidič je tam ještě "simulátor" pedal feelingu.. ale to už tu bylo před 10-15 lety, když začínaly konvenční posilovače s elektronikou.. jen to bylo trošku větší, těžší... v podstatě ta myšlenka není špatná, jen se bojím co to bude dělat se stoletou špinavou brzdovkou (přijde mi to poměrně citlivý na čistotu - je to docela jemná strojařina..), jelikož všichni (resp. 99% populace) jak známo serou na její výměnu a servis při její výměně tomu taky moc nedá- resp vytáhne jen nádobku a hotovo..
mercedes s tím přišel v době kdy to tak nějak nebylo třeba - dnes motory díky nízký úrovni vakua, či start-stop systémům nedokážou vyvinout/udržet vakuum na hodnotě, kdy je posilovač efektivní... proto tohle MKC1...
za mě - všichni tihle asistenti dávaj jelitům za volantem falešnej pocit bezpečí... umožňující jim jet daleko přes jejich možnosti za danejch podmínek a nevěnovat se zcela řízení... což není dobře...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Forward collision warning (FCW)
"něco s maximálním brzdný účinkem v případě potřeby" - jó jasně, ale to už je jen jedna z funkcí, zjednodušeně by mělo jít o to, že polohu pedálu snímají čidla a o zbytek se starají čerpadla, no a co si tak vzpomínám (když Giulia šla do světa, bohužel jsem si link neuložil) tak dle norem EU musí být brzdový pedál mechanicky propojený s hydraulickým systémem tak pro případ nouze tam je i toto, ale běžně auto brzdí jen po drátě.
Moc k dohledání k tomu není, něco víc tady.
EDIT:
hno3: "za mě - všichni tihle asistenti dávaj jelitům za volantem falešnej pocit bezpečí... umožňující jim jet daleko přes jejich možnosti za danejch podmínek a nevěnovat se zcela řízení... což není dobře..."
souhlas
Moc k dohledání k tomu není, něco víc tady.
EDIT:
hno3: "za mě - všichni tihle asistenti dávaj jelitům za volantem falešnej pocit bezpečí... umožňující jim jet daleko přes jejich možnosti za danejch podmínek a nevěnovat se zcela řízení... což není dobře..."
souhlas
Re: Forward collision warning (FCW)
zrovna tyhle kolizní asistenty bych neodsuzoval, jestli to funguje, beru to v autě jako +
Něco jiného je asistent světel (který je samozřejmě taky fajn), kdy jelita opravdu zcela rezignují na vlastní úsudek a prostě svítí tak, jak rozhodne čidlo.... nebo asistence mrtvého úhlu, kdy jelito prostě nekouká do zrcátek ale jen na kontrolku....
ale debilů, kteří by nedávali pozor na chodce, protože "auto kdyžtak brzdí samo", snad tolik není.... nebo jo? :-)
poslední dobou jsem četl o nějakých nehodách kdy důchodci na přechodu třeba kvůli sluníčku přehlídnou lidi, tady by to mohlo pomoci.... (což samozřejmě nijak neřeší problém že jezdí i lidi kteří už na to reálně nemají....)
Něco jiného je asistent světel (který je samozřejmě taky fajn), kdy jelita opravdu zcela rezignují na vlastní úsudek a prostě svítí tak, jak rozhodne čidlo.... nebo asistence mrtvého úhlu, kdy jelito prostě nekouká do zrcátek ale jen na kontrolku....
ale debilů, kteří by nedávali pozor na chodce, protože "auto kdyžtak brzdí samo", snad tolik není.... nebo jo? :-)
poslední dobou jsem četl o nějakých nehodách kdy důchodci na přechodu třeba kvůli sluníčku přehlídnou lidi, tady by to mohlo pomoci.... (což samozřejmě nijak neřeší problém že jezdí i lidi kteří už na to reálně nemají....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
ono to spíš není pro důchodce (ten se většinou řízení věnuje vzhledme k svýmu věku a stavu snad víc než mladí - přestože kouknu li na svého souseda -už tam ten řidičskej cit v těch 85 letech není - spojka trpí, auto má šrámy z parkování...),
Poslední 3 roky cca sleduju nemilej nešvar u protijedoucích řidičů (a v autě i řidičů "za prdelej" v zrcátku) na rovnejch úsecích a v kolonách (takovej zvyk čumět na to co dělaj druzí a od toho předvídat co udělá, nebo spíš neudělá- jezdím dost často na kole - ročně skoro stejně jako v autě.. tj skoro 20tkm.., tak si hlídám co kdo provede, aby mě nesundal a tenhle zvyk se mi z kola přenesl za volant....) ... hodně lidí sklopí zrak kamsi na telefon a datluje, čte a já nevím co ještě- klidně 5-10s i déle... a přitom nějak jede rovně 80-100, nebo na dálnici či souvislý koloně.. - skočit mu tam něco, tak je těžce v zadeli... to je těžký nevěnování se řízení... a hodně takovejch lidí co tohle dělá nemá auta co by toho asistenta mělo...
Poslední 3 roky cca sleduju nemilej nešvar u protijedoucích řidičů (a v autě i řidičů "za prdelej" v zrcátku) na rovnejch úsecích a v kolonách (takovej zvyk čumět na to co dělaj druzí a od toho předvídat co udělá, nebo spíš neudělá- jezdím dost často na kole - ročně skoro stejně jako v autě.. tj skoro 20tkm.., tak si hlídám co kdo provede, aby mě nesundal a tenhle zvyk se mi z kola přenesl za volant....) ... hodně lidí sklopí zrak kamsi na telefon a datluje, čte a já nevím co ještě- klidně 5-10s i déle... a přitom nějak jede rovně 80-100, nebo na dálnici či souvislý koloně.. - skočit mu tam něco, tak je těžce v zadeli... to je těžký nevěnování se řízení... a hodně takovejch lidí co tohle dělá nemá auta co by toho asistenta mělo...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Forward collision warning (FCW)
takle to MKC1 vypadá schematicky:
takhle fyzicky+ lehkej popis (marketingová omáčka..)
https://www.continental-automotive.com/ ... K-C1/MK-C1
takhle fyzicky+ lehkej popis (marketingová omáčka..)
https://www.continental-automotive.com/ ... K-C1/MK-C1
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Forward collision warning (FCW)
jo, ale to civění do telefonů s asistentama nesouvisí.... to je prostě jen lidská demence....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Forward collision warning (FCW)
no a od toho se odvíjí "rádoby potřeba" (vč. postupný zakomponovávání povinosti výrobce takový zařízení do auta dávat..) těhto asistentů... bohužel...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů