Tlak Turba

Odpovědět
jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Tlak Turba

Příspěvek od jurki888 » 26.2.2011, sob 18:17

bude ti to svietit stale treba to upravit v rj a skus si az mas tempomat ci ti ide teraz ke svieti motor pri zavade motora ho hned vyradi apon u ducata :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 26.2.2011, sob 18:19

Aha, ja myslel prave, ze to mas vymazly z RJ. Mechanicke zaslepeni mi je jasne. Ale to uz viz. jine tema. Jedine co potrebujes je mala dirka v te zaslepce, aby ti proudil aspon nejaky vzduch. Ten EGR si zkousel opravit? V 90% to jde, nebude litat jako za mlada, ale nez koupis novej nebo ho odstranis uplne tak aspon neco.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 26.2.2011, sob 18:20

jurki888 píše:bude ti to svietit stale treba to upravit v rj a skus si az mas tempomat ci ti ide teraz ke svieti motor pri zavade motora ho hned vyradi apon u ducata :wink:
Tempomat pri kontrolce motoru nefunguje ani u 159.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 26.2.2011, sob 20:20

Tak to mě teda tempomat funguje bez problémů.. využívám ho skoro pořád. A fungoval mi i když jsem jezdit v úplném nouzovém režimu, tedy tehdy kdy mi jednotka nepustila motor do více jak 3000toček a rychlost nepřekročila víc 120km/h. A díru v té záslepce nemám a mám s tím najeto už možná 10tkm.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 27.2.2011, ned 09:25

Tak to nevim, ja mel vyhozenou kontrolku motoru v posledni dobe 2x, jednou kdyz mi odesla vaha vzduchu a podruhe, kdyz se mi zasekl EGR. V obou pripadech mi prestal fungovat tempomat. Ale uz asi piseme do spatneho tematu.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 27.2.2011, ned 10:55

Mě fakt normálně funguje.. a už mlčim :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od AND1 » 2.8.2011, úte 06:56

ReznikCZ píše:Taky jsem si vsiml ze za studena mi auto neda vykon, presne takhle to bezi u BMW, kdyz je studeny dava protitlak plyn. pedalu a turbo skoro nebezi u 159 jen malo dava turbo a auto je linejsi pricemz mi nereaguje na seslapnuti plynu. . no aspon vydrzej me to neva ba naopak :wink:
Po nějaké té době co už Alfu používám sem si všimnul, že za studena motor vůbec netáhne a jak tady píše Hampice, tak občas zaslechnu takové dívné zasyčení. Kde mám hledat případnou prasklinu? Můžu poprosit i o FOTO?
Díky.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

prcek3812
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 28.5.2011, sob 17:16
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od prcek3812 » 2.8.2011, úte 08:48

andy dela mi to to samy ale syceni neslysim :smt102 proto to neresim a jinak taky mi tlak kolisa ale nepada jak kluci pisou na 1 ale tak 1.2 pak zas tlaci doplna a zadnej pokles neni citit jen na 5.st kolem 2000 klasicka turbo dira :smt040
AR 159 1.9 JTDm 110kW SW , černá metla, červená kůže

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od F.a.n.o » 2.8.2011, úte 08:53

jak u koho :-D
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

prcek3812
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Registrován: 28.5.2011, sob 17:16
Bydliště: Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od prcek3812 » 2.8.2011, úte 20:43

fano ty aby sis nerejpnul :smt040 :smt023 vis co sem ti posilal se spotrebou tak toho nech :smt016 :hotovej
AR 159 1.9 JTDm 110kW SW , černá metla, červená kůže

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od AND1 » 8.2.2012, stř 11:00

Jak je to tedy zprávně? Když dám plný tak to má držet na cca1,5bar dokud nedám nohu z plynu nebo to má spadnout cca na1-1,2bar a zase jít navrch?? Má na to nějaký vliv snímač tlaku v sání?? A když to spadne tak se výkon neztratí a táhne to furt stejně.
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Tlak Turba

Příspěvek od pekony » 8.2.2012, stř 13:12

Standardní chování. Ochrana turba. :smt023
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Tlak Turba

Příspěvek od AND1 » 8.2.2012, stř 13:37

a jaktože to někomu drží a někomu padá? Zda se mi totiž že ze začátku mi to tam taky drželo... a ještě jsem vypozoroval, že podle toho jak na to šlapnu,se to chová jinák. třeba když jedu do jemného stoupání na 2.stupeň, tak jakmile to překročí 2tis tak to jakoby kopne, zabere víc turbo...nebo nevím...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Andy159sw » 8.2.2012, stř 14:08

Sak skus si dohodnut s niekym stretko odtialto s rovnakym autom cez vykend a porovnaj to.potom uvidis. :partyman:
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 15:25

AND1 píše:Jak je to tedy zprávně? Když dám plný tak to má držet na cca1,5bar dokud nedám nohu z plynu nebo to má spadnout cca na1-1,2bar a zase jít navrch?? Má na to nějaký vliv snímač tlaku v sání?? A když to spadne tak se výkon neztratí a táhne to furt stejně.
Cokoliv nad 1,38bar je u seriove ridici jednotky tveho auta jen overboost zpusobeny prodlevou v regulaci tlaku. O co vice tlak prekmitne pres 1,38bar o to vice pote i poklesne. Po 3750 otackach ma tlak klesat na 1,14bar @4750rpm a dale pak na 0,66bar @5000rpm.

EDIT: prve to byla jina ridici jednotka
Naposledy upravil(a) yan.ko dne 8.2.2012, stř 18:51, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Perfection

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Žížal » 8.2.2012, stř 18:32

1bar pri 5000ot - to je nejak malo. S seriovym softem to drzelo cca 1.4 pri plnem plynu a zatezi do omezovace. Uz prvni TDi mely seriovy tlak 1.2, takze pochybuju ze moderni JTDm bude mit nizsi tlak - hlavne pri tom vykonu co z toho dostavas.

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 8.2.2012, stř 18:34

Tak se na tu mapu do ridici jednotky podivej sam :D ....

Kód: Vybrat vše

otacky	1250	1500	1750	2000	2250	2500	2750	3000	3250	3500	3750	4000	4250	4500	4750	5000
tlak	1450	1950	2170	2190	2210	2245	2275	2310	2340	2370	2380	2350	2270	2210	2140	1660
Alfa Romeo Perfection

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Hampice » 9.2.2012, čtv 13:53

Nemůžeš srovnávat první TDI s CR...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Žížal » 9.2.2012, čtv 17:02

yan.ko píše:Tak se na tu mapu do ridici jednotky podivej sam :D ....

Kód: Vybrat vše

otacky	1250	1500	1750	2000	2250	2500	2750	3000	3250	3500	3750	4000	4250	4500	4750	5000
tlak	1450	1950	2170	2190	2210	2245	2275	2310	2340	2370	2380	2350	2270	2210	2140	1660
Tohle asi tlak bude, ale ne primo v barech - maximum 2.38bar bych tomu neveril (uz jen proto ze budik je do 1.6bar a v 1250ot tam je 1450). Pak je tezko rict co je to za cisla...


2Hampice: prave ze jsou nesrovnatelne a proto mi prijde divne ze by to tlacilo tak malo... Pokud ale italove umi 150koni s 0.6atm tak klobouk dolu :-D

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: Tlak Turba

Příspěvek od JardaB » 9.2.2012, čtv 18:21

To budou absolutni tlaky, urcite to pricita atmosfericky.
Kolik to ma tlacit u 2.4 JTD 100kW? Rozsveci se mi taky kontrolka, kdyz tlak na nejakou dobu preleze 2550 mBar, ted je otazka cim to je - zatim predpokladam zatuhnute ovladani lopatek turba... Prijde mi, ze pretlak 1.5 Baru uz bude moc...
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 9.2.2012, čtv 20:53

100kW 2.4JTD ma myslim mechanicky ovladane turbo. 2.5bar tlak je docela dost, uz vzhledem k tomu, ze to auto ma 2.5bar snimac tlaku (do 2.628 realne).

Mimochodem, elektronicky ovladana 103kW tlaci v serii maximalne 2.115bar.
Alfa Romeo Perfection

čosi1

Příspěvky: 15
Registrován: 8.4.2011, pát 08:49

Re: Tlak Turba

Příspěvek od čosi1 » 12.3.2012, pon 21:11

Ahoj máj jiný možná problém
na mé 159 110kW 1,9jtdm se chová nějak špatně ukazatel tlaku turbodmychadla.Při zasunutí klíčku poskočí ručička na 1dílek stupnice tlaku,coč je divné,protože motor ještě neběží.Motor po nastartování normálně jede,turbo tahá,ale odstavím plyn a ručička stále zůstává cca na 1dílku ukazatele tlaku.Po vypnutí motoru spadne na 0. se zasunutým klíčkem.
Vaše nápady alfisti,kde hledat chybu?
Díky

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Andy159sw » 12.3.2012, pon 22:27

A nemas to nacipovane? Kupil si to ojazdene? Ja mam chip a tiez to vyskoci na jeden dielyk.
Inak neviem co ine by to mohlo bit. :-k
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

čosi1

Příspěvky: 15
Registrován: 8.4.2011, pát 08:49

Re: Tlak Turba

Příspěvek od čosi1 » 13.3.2012, úte 16:59

Koupil jsem to ojeté.o čipování nic nevím,dá se to poznat?

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 23.3.2012, pát 06:34

čosi1 píše:Ahoj máj jiný možná problém
na mé 159 110kW 1,9jtdm se chová nějak špatně ukazatel tlaku turbodmychadla.Při zasunutí klíčku poskočí ručička na 1dílek stupnice tlaku,coč je divné,protože motor ještě neběží.Motor po nastartování normálně jede,turbo tahá,ale odstavím plyn a ručička stále zůstává cca na 1dílku ukazatele tlaku.Po vypnutí motoru spadne na 0. se zasunutým klíčkem.
Vaše nápady alfisti,kde hledat chybu?
Díky
Mam stejny problem. Ja to zatim vidim na chybu nebo znecisteni snimace tlaku v sani. Chystam se ho vycistit popr. vymenit, ale zatim jsem se k tomu jeste nedostal.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 2 hosti