rydlas - 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007) - ex Envel
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
To nevím, když jsem se dostal po práci k borcovi na dílnu, už byl EGR zpět na autě. Zavolám mu a zeptám se, ale doufám, že to udělal pořádně - expert.
Tak jsem se mu dovolal a solenoid nečistil - údajně to chodilo krásně a dle jeho zkušeností pokud to šlape, tak je lepší do toho nevrtat, pouze očistit. Budu tomu prozatím věřit, ale na diagnostice si to proklepnu. Je pravda, že chybu mi EGR nikdy předtím nehodil a podle těch fotek zas nebyl zasranej úplně nejvíc, viděl jsem na netu horší kusy.
Tak jsem se mu dovolal a solenoid nečistil - údajně to chodilo krásně a dle jeho zkušeností pokud to šlape, tak je lepší do toho nevrtat, pouze očistit. Budu tomu prozatím věřit, ale na diagnostice si to proklepnu. Je pravda, že chybu mi EGR nikdy předtím nehodil a podle těch fotek zas nebyl zasranej úplně nejvíc, viděl jsem na netu horší kusy.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
No zajimavy. Prokouklo to fakt pekne. Jeste zalezi jak to prokouklo primo v hlave, sani, ventily atd. Ale to proste poznas casem jestli to je lepsi az se tim poradne projedes. Nas zejtra ceka po 2mesicnim courani po meste konecne cesta domu, takze tomu chci taky poradne zatopit at ten bordel jde ven. Ale cukani ani zadnej jinej problem zatim (tuk tuk) nemam. Ale jak rika Mr.Gulash, vsechny nas to jednou ceka. 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Ten solenoid je cívka, namotaná na válcové kostře, materiál kostry bude buď plast, nebo něco jiného nevodivého. Představ si to jako tubus. V něm běhá železný váleček, ten vystrkuje ven tu tyčku. Váleček v tubusu nemá velkou vůli a navíc ta tyčka moc netěsní. Takže saze v malém množství jdou dovnitř a usazují se na povrchu válečku a utěsňují jej v cívce ještě líp. Navíc zahřáté železo se roztahuje, takže to co za studena ještě pěkně běhá, může po ohřátí na 90 stupňů už drhnout. Jenže to nezjistíš. Ten váleček je dovnitř tlačen silnou pružinou EGR, která ho automaticky zavírá a ven zas cívkou, ta má taky sílu. Problém spíše může být v tom, že automatické uzavření pružinou není okamžité, ale malinko to přidrhává. A tehdy se stává, že jsou v sání pořád saze, místo čerstvého vzduchu, i když přidáváš plyn.
Tolik moje teorie, praxi jsem nabyl včera, když jsem to odvrtal a vyrazil. Ten váleček byl celý černý a vevnitř rozhodně nechodil lehce. A to přesto, že tyčka sama šla zasunout dovnitř celkem lehce. Po vyčištění to běhá ne lehce, ale lahůůůůčko...
Rozepisuju se o tom proto, že tento zákrok tě nic nestojí, jen demontáž, vyčištění a montáž. Ale pokud tvůj motor nemá záhadné cukání při lehtání plynu kolem 2000 a když chceš najednou přidat plyn, motor jakoby chvilku zmateně uvažoval jestli opravdu zabere, tak to nech být jak to je.
Tolik moje teorie, praxi jsem nabyl včera, když jsem to odvrtal a vyrazil. Ten váleček byl celý černý a vevnitř rozhodně nechodil lehce. A to přesto, že tyčka sama šla zasunout dovnitř celkem lehce. Po vyčištění to běhá ne lehce, ale lahůůůůčko...
Rozepisuju se o tom proto, že tento zákrok tě nic nestojí, jen demontáž, vyčištění a montáž. Ale pokud tvůj motor nemá záhadné cukání při lehtání plynu kolem 2000 a když chceš najednou přidat plyn, motor jakoby chvilku zmateně uvažoval jestli opravdu zabere, tak to nech být jak to je.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
To je na mě docela dost informací. Zkrátil bych to tím, že EGR již bude OK, jelikož můj motor možná zaváhá kolem 1500 otáček, ale kolem 2000 již táhne jak zběsilý (lechtání kolem 2000 jsem momentálně neřešil - možná se projeví později). Musím ale dodat, že jsem před týdnem podstoupil chiptuning na cca 230 tátošů(460Nm), přičemž jediný co řeším je, že nevím zda chiptuner pochopil úpravu EGRoff od Cendlera a tím pádem nevím zda tam momentálně softwarový EGRoff mám nebo ne. Dále to nebudu rozvádět, jelikož v tomto směru budu mít Cendlerovu technickou podporu až po jeho návratu z dovolené po 9.8.. Momentálně motor jede brutálně(fakt to lítá, turbo tlačí cca 1,58 bar) a za přibližně 10 dnů budu vědět, zda mám jen výkon nebo i spolehlivost.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Ještě přikládám foto dekarbonizačního přístroje napojeném na Alfušce a video z mého pohledu jak jsem přes půl hodiny udržoval otáčky na 1200-1300:
http://www.youtube.com/watch?v=iROnMxU8U0U
To video jsem dělal v době, kdy to bylo docela stabilní a v některých momentech ty otáčky dost lítaly až někam ke 2000 a strašně to klepalo, takže jsem měl co dělat hlavně v závěru, kdy mi už noha vypovídala službu.
Jinak proběhla další kratší jízda a jede to fakt pěkně, ale jak jsem už psal, hodnocení si nechám až po delších štrekách cca za dva týdny.
Ještě závěrem jedna perlička:
Ten servisák co mi dekarbonizaci dělal, když se ptal proč to podstupuji v 60.000 km a já mu řekl, že mi to házelo motor do nouzáku s chybovým hlášením zaseknutí škrtící klapky, tak mi řekl, že podle něho může být vadná právě jen ta klapka. Údajně viděl několik stejných klapek, které měly zlomený zub v pohonu, nebo zatečený olejový sajrajt v motorku. Když jsem si představil, že celý můj problém bude možná ve zlomeném zoubku ozubeného kolečka klapky(oprava cca do 2000kč), tak mi bylo chvíli nevolno, že jsem za celou tu akci kolem dekarbonizace vysolil něco přes 10.000 (malá a velká dekarbonizace + 2X výměna oleje + 3 návštěvy servisu). Právě ve značkovém servisu v Ostravě mi řekli, že ta klapka je OK a že bude nutné řešit zasrané sání. Poté, co jsem se uklidnil, mi došlo, že to byla investice do budoucna a motor by měl být čistý a 2 výměny oleje taky neuškodí. Pokud mi tedy auto opět do nouzáku padne, tak rozeberu škrtící klapku nebo koupím novou a dám si panáka.
http://www.youtube.com/watch?v=iROnMxU8U0U
To video jsem dělal v době, kdy to bylo docela stabilní a v některých momentech ty otáčky dost lítaly až někam ke 2000 a strašně to klepalo, takže jsem měl co dělat hlavně v závěru, kdy mi už noha vypovídala službu.
Jinak proběhla další kratší jízda a jede to fakt pěkně, ale jak jsem už psal, hodnocení si nechám až po delších štrekách cca za dva týdny.
Ještě závěrem jedna perlička:
Ten servisák co mi dekarbonizaci dělal, když se ptal proč to podstupuji v 60.000 km a já mu řekl, že mi to házelo motor do nouzáku s chybovým hlášením zaseknutí škrtící klapky, tak mi řekl, že podle něho může být vadná právě jen ta klapka. Údajně viděl několik stejných klapek, které měly zlomený zub v pohonu, nebo zatečený olejový sajrajt v motorku. Když jsem si představil, že celý můj problém bude možná ve zlomeném zoubku ozubeného kolečka klapky(oprava cca do 2000kč), tak mi bylo chvíli nevolno, že jsem za celou tu akci kolem dekarbonizace vysolil něco přes 10.000 (malá a velká dekarbonizace + 2X výměna oleje + 3 návštěvy servisu). Právě ve značkovém servisu v Ostravě mi řekli, že ta klapka je OK a že bude nutné řešit zasrané sání. Poté, co jsem se uklidnil, mi došlo, že to byla investice do budoucna a motor by měl být čistý a 2 výměny oleje taky neuškodí. Pokud mi tedy auto opět do nouzáku padne, tak rozeberu škrtící klapku nebo koupím novou a dám si panáka.

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Pokud si s tim spokojenej a zmizely problemy, ktery si mel, tak je to urcite dobra investice. Pro nas je dobry, ze ty, jakozto pioneer, si to vyzkousel a potvrdil, ze se neni ceho bat.
Pls. : rozdil mala/velka dekarbonizace ?

Pls. : rozdil mala/velka dekarbonizace ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Malou dekarbonizací myslím ten můj první pokus prostříknout to sám sprejem
Vzhledem ke znatelnému zlepšení (od té doby nouzák jen jednou za 600 km, předtím min. 1x/100km), ale ne úplnému vyřešení problému jsem až potom šel do velké dekarbonizace, od které čekám definitivní řešení, pokud to tedy bylo zaneseným sáním.
Pokud to je zubem na klapce tak se asi
.
Jinak kdo nechce zadělávat EGR a má nalítáno hodně km (nejsem schopnej specifikovat kolik je hodně - asi podle provozu a pohledu do EGR), tak by asi o dekarbonizaci měl uvažovat. Není to pro auto žádná pohodička(tlusťochům když čistí cévy taky asi není do spěvu), ale motor to nezničí a pokud se to udělá odborně, tak to myslím svůj přínos má.
Pokud bude chtít někdo kontakt tak není problém, dělají to myslím po celé republice (firma BG).
Jinak jsem se dověděl, že celý systém vymysleli původně kvůli problémům karbonizace TDI-ček, takže v tomto ohledu není FIAT - Alfa ničím mimořádná.

Vzhledem ke znatelnému zlepšení (od té doby nouzák jen jednou za 600 km, předtím min. 1x/100km), ale ne úplnému vyřešení problému jsem až potom šel do velké dekarbonizace, od které čekám definitivní řešení, pokud to tedy bylo zaneseným sáním.
Pokud to je zubem na klapce tak se asi

Jinak kdo nechce zadělávat EGR a má nalítáno hodně km (nejsem schopnej specifikovat kolik je hodně - asi podle provozu a pohledu do EGR), tak by asi o dekarbonizaci měl uvažovat. Není to pro auto žádná pohodička(tlusťochům když čistí cévy taky asi není do spěvu), ale motor to nezničí a pokud se to udělá odborně, tak to myslím svůj přínos má.
Pokud bude chtít někdo kontakt tak není problém, dělají to myslím po celé republice (firma BG).
Jinak jsem se dověděl, že celý systém vymysleli původně kvůli problémům karbonizace TDI-ček, takže v tomto ohledu není FIAT - Alfa ničím mimořádná.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Jestli je to dekarbonizace vodni mlhou (predpokladam), tak to se da zvladnout v garazi... 

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Stačí stříkat do sání rozprašovačem, ne? 

33
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Tak, dnes opět po delší době nouzák na dálnici. Cítil jsem se jak blbec, bylo to do kopce, zrovna jsem předjížděl, zablokoval celý levý pruh a opravdu padlo dost nepublikovatelných přívlastků na italskou automobilovou produkci. Prostě 8x nouzový režim je pro měšrot šrot šrot .
K věci..., teď je jasné, že problém mé Alfice (už jí přicházím na jméno) je vadná škrtící klapka (regulační ventil průtoku), který od počátku jediný háže na diagnostice chybu(chybí signál od čidla - zaseknutí v polovině dráhy klapky). Nejvíc jsem vytočenej na autorizovaný servis AF Centrum Ostrava, kde mě přímací technik přesvědčil, že i když háže chybu škrtící klapka, tak je to problém na vířivých klapkách, které jsou zanesené jak celé sání. Psal jsem to už výše, dali mi dvě verze řešení: 1) výměna vířivých klapek + nutná výměna rozvodů + práce cca 15-17 tisíc, nebo 2) zkusit dekarbonizaci.
Dekarbonizace je za mnou a dočasné zlepšení nastalo asi jen tím, že se škrtící klapka očistila a trochu se s ní pohlo. Jsem přesvědčen, že vyměním klapku a bude vše OK, pokud se mýlím, tak se předem omlouvám, ale pokud mám pravdu a po výměně klapky bude auto 1000km OK, tak do servisu vlítnu a dotyčného přímacího technika pošlu někam. Pokud by nedělal chytrého, tak vyměním na začátku klapku za pár korun a nemusím dekarbonizovat a vyměňovat bez důvodu olej, který byl zrovna nový
.
Závěrem chci říct, že Alfice bude muset po výměně klapky zabrat a alespoň rok se tvářit jako spolehlivé auto, jinak pude z baráku a ani bezva design jí nezachrání. Mám toho opravdu dost, nejsem úchyl, abych kolem posraného auta tančil 2x do měsíce.
K věci..., teď je jasné, že problém mé Alfice (už jí přicházím na jméno) je vadná škrtící klapka (regulační ventil průtoku), který od počátku jediný háže na diagnostice chybu(chybí signál od čidla - zaseknutí v polovině dráhy klapky). Nejvíc jsem vytočenej na autorizovaný servis AF Centrum Ostrava, kde mě přímací technik přesvědčil, že i když háže chybu škrtící klapka, tak je to problém na vířivých klapkách, které jsou zanesené jak celé sání. Psal jsem to už výše, dali mi dvě verze řešení: 1) výměna vířivých klapek + nutná výměna rozvodů + práce cca 15-17 tisíc, nebo 2) zkusit dekarbonizaci.
Dekarbonizace je za mnou a dočasné zlepšení nastalo asi jen tím, že se škrtící klapka očistila a trochu se s ní pohlo. Jsem přesvědčen, že vyměním klapku a bude vše OK, pokud se mýlím, tak se předem omlouvám, ale pokud mám pravdu a po výměně klapky bude auto 1000km OK, tak do servisu vlítnu a dotyčného přímacího technika pošlu někam. Pokud by nedělal chytrého, tak vyměním na začátku klapku za pár korun a nemusím dekarbonizovat a vyměňovat bez důvodu olej, který byl zrovna nový

Závěrem chci říct, že Alfice bude muset po výměně klapky zabrat a alespoň rok se tvářit jako spolehlivé auto, jinak pude z baráku a ani bezva design jí nezachrání. Mám toho opravdu dost, nejsem úchyl, abych kolem posraného auta tančil 2x do měsíce.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Chlape, to snad není možné, takové trápení s tou klapkou.
Jak píšeš, nejlepší bude ji někde sehnat za rozumný peníz a vyměnit kus za kus. Do Polska to máš co by šutrem dohodil, tož mrkni na Allegro.
A být tebou, tak bych taky zkusil ty vířivé klapky odpojit a manuálně přestavit do polohy otevřeno. Jak je tady na fóru napsáno, motoru to neublíží a alespoň bys měl jistotu, že nemůžou za ten nouzák.
Mě chybí 900km do 200000 a nouzák jsem si dokázal vyvolat jen sám, když jsem odpojil kablík od EGR-u. Tak hlavu vzhůru!
Jak píšeš, nejlepší bude ji někde sehnat za rozumný peníz a vyměnit kus za kus. Do Polska to máš co by šutrem dohodil, tož mrkni na Allegro.
A být tebou, tak bych taky zkusil ty vířivé klapky odpojit a manuálně přestavit do polohy otevřeno. Jak je tady na fóru napsáno, motoru to neublíží a alespoň bys měl jistotu, že nemůžou za ten nouzák.
Mě chybí 900km do 200000 a nouzák jsem si dokázal vyvolat jen sám, když jsem odpojil kablík od EGR-u. Tak hlavu vzhůru!
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Podělaná pseudoekologie u dízla, přeju pevný nervy. Snad to rozlouskneš tou klapkou a Alfa dá pokoj.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Řekněte mi někdo, že jsem na to přišel!
Ještě jednou jsem si pořádně přečetl chybové hlášení z diagnostiky a v popisu chyby klapky bylo mimo jiné i něco jako "chybí siglál z čidla". Vytáhl jsem čidlo z vrchu sání a koukněte jak vypadalo...
Ještě jednou jsem si pořádně přečetl chybové hlášení z diagnostiky a v popisu chyby klapky bylo mimo jiné i něco jako "chybí siglál z čidla". Vytáhl jsem čidlo z vrchu sání a koukněte jak vypadalo...
Naposledy upravil(a) Envel dne 12.8.2011, pát 16:10, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
bych to čidlo ještě prostříkal isopropylem a uvidíš, ale asi jsi na to kápl 

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Jasně, pročistím ho dodatečně pořádně, ale jsem na návštevě, tak prozatím alespoň takto. Pokud je to ten problém, tak se to musí projevit i tak.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Je na tom napsáno BOSCH, na 100% to bude ono! 

AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
tohle není ono, tohle je snímač plnícího tlaku a to, že je takhle zasraný, to po té dekarbonizaci značí, že to bylo úplně kničemu, protože jinak, by mělo být hezky čistý.
ta klapka co ti to píše je hned vedle EGR ventilu, u nás ti do ní vede kovová trubka
ta klapka co ti to píše je hned vedle EGR ventilu, u nás ti do ní vede kovová trubka

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Ale já vím, že čidlo není klapka.
Jsme se o tom přece bavili x-krát.
Jen jsem v popisu závady klapky viděl něco jako "chybějící signál z čidla", přesně to už nevím bo jsem to zmazal, tak jsem se na čidlo podíval a ejhle...
To že dekarbonizace čidlo nevyčistila celkem naznačuje, že pokud to i něco vyčistí, tak pouze v přímém směru toku vzduchu v sání a to čidlo je utopené trochu bokem. Přiznávám, že mě to dost šoklo v jakém stavu to čidlo bylo.
Pokud to není čidlem, tak už to bude fakt jedině vadná klapka, možná ten vylomený zub. Už jsem se díval na Allegro a velký výběr není, no uvidím.
Ještě bych založil novou anketu u všech co mají 159 JTDm, v jakém stavu to čidlo mají. Podívat na ní stojí cca minutu práce a vyčištění dalších 10. Předpokládám, že čidlo bude vypadat podobně u všech co jej ještě nečistili.

Jen jsem v popisu závady klapky viděl něco jako "chybějící signál z čidla", přesně to už nevím bo jsem to zmazal, tak jsem se na čidlo podíval a ejhle...
To že dekarbonizace čidlo nevyčistila celkem naznačuje, že pokud to i něco vyčistí, tak pouze v přímém směru toku vzduchu v sání a to čidlo je utopené trochu bokem. Přiznávám, že mě to dost šoklo v jakém stavu to čidlo bylo.
Pokud to není čidlem, tak už to bude fakt jedině vadná klapka, možná ten vylomený zub. Už jsem se díval na Allegro a velký výběr není, no uvidím.
Ještě bych založil novou anketu u všech co mají 159 JTDm, v jakém stavu to čidlo mají. Podívat na ní stojí cca minutu práce a vyčištění dalších 10. Předpokládám, že čidlo bude vypadat podobně u všech co jej ještě nečistili.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Takže, jestli mohlo tohle čidlo hodit auto do nouzáku, tak já bych neujel ani 100m.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Teď to bude každý kontrolovat co
Já na to kouknu zítra 


Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Encel : zkus si ho zněkým prohodit, jinak u mě je taky tak zaprasený, to čidlo samotné stojí něco kolem 2t v kelly
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Tak čidlem to není, dnes opakovaně nouzák. Už si na to začínám zvykat.
Od očištění čidla jsem ujel přes 500 km a akorát se mi zlepšila spotřeba. Včera jsem ujel 400 km za 7,0 l/100km a bez nouzáku, už jsem se začínal těšit a dnes za 140 km nouzák asi 4x, hnus velebnosti
. Pouze spotřeba zůstala lepší, něco málo přes 7.
Koukal jsem dnes na tu klapku a ta vypadá OK, zuby v převodu od motorku perfektní, klapka samotná relativně čistá, pouze motorek by mohl být poruchový, ale to se mi nějak nezdá.
Další co jsem po sundání klapky viděl je neskutečný maras (zkoušel jsem to fotit, ale nejde to zaostřit) v prostoru sání, takže dekarbonizace zřejmě nepomohla vůbec
. Vytahování peněz od lidí za nic mě dost vytáčí, budu to reklamovat. Jediná možnost jak vyčistit sání je jak to provedl Cendler.
Nevíte někdo, jak otevřu vířivé klapky nastálo do polohy otevřeno, abych případně vyloučil to, že je opravdu problém na nich, jak mi původně říkali v AF servisu? Radil mi to Tanguero, ale nemám páru jak na to.
Chtěl bych vyzkoušet všechno co se dá bez investic dřív, než začnu rozhazovat za kdejaké díly, které můžou být OK. Pokud to nebude ve vířivých klapkách, tak vyměním škrtící klapku a pokud nepomůže ani to tak auto podpálím a budu chodit pěšky

Od očištění čidla jsem ujel přes 500 km a akorát se mi zlepšila spotřeba. Včera jsem ujel 400 km za 7,0 l/100km a bez nouzáku, už jsem se začínal těšit a dnes za 140 km nouzák asi 4x, hnus velebnosti

Koukal jsem dnes na tu klapku a ta vypadá OK, zuby v převodu od motorku perfektní, klapka samotná relativně čistá, pouze motorek by mohl být poruchový, ale to se mi nějak nezdá.
Další co jsem po sundání klapky viděl je neskutečný maras (zkoušel jsem to fotit, ale nejde to zaostřit) v prostoru sání, takže dekarbonizace zřejmě nepomohla vůbec


Nevíte někdo, jak otevřu vířivé klapky nastálo do polohy otevřeno, abych případně vyloučil to, že je opravdu problém na nich, jak mi původně říkali v AF servisu? Radil mi to Tanguero, ale nemám páru jak na to.
Chtěl bych vyzkoušet všechno co se dá bez investic dřív, než začnu rozhazovat za kdejaké díly, které můžou být OK. Pokud to nebude ve vířivých klapkách, tak vyměním škrtící klapku a pokud nepomůže ani to tak auto podpálím a budu chodit pěšky

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
A proto je třeba jít do benzínu,je to levnější provoz,bez stresů jestli dojedu 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)
Svatá pravda



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti