Výměna brzdových kotoučů a destiček (by Coyote)

Odpovědět
soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od soft147 » 18.3.2008, úte 07:22

:-D tak nejak :-D Ne ne mam komplet ATE, takze o neco lepsi nez origo, hlavne se mi uz nekouse pravy zadni pistek.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 15.7.2008, úte 07:17

Pěkný návod. Ještě by mě zajímalo, kde si ty koutouče s destičkama objednal a kolik tě stály? Taky mě to čeká. V nezn. servisu mi řekli že celkem by to stálo kolem 6-7 tis. i s prací.
Dík
AR 147 1.6TS 120PS

liborko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
Bydliště: severní morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od liborko » 15.7.2008, úte 18:49

moc pěkný návod =D> já už to mám komplet vyměněné,ale nedá mi to abych se nezeptal,jak je to s předními kotouči u 1.6TS? jak jsem shodil kola tak na mě vykoukly větrané kotouče-ještě snad původní,ale když jsem kupoval nové tak mi všude v obchodech řekli že na 1.6TS patří obyč nevětrané kotouče a že je tam dávají už od výroby,a že větrané se dávali od výroby jen na 1.9JTD, je to tak? tak jsem tam teda dal obyč kotouče, nebo dají se tam šoupnout větrané z JTD na puvodni třmeny?
Alfa 147 1.6TS 77kw r.v. 7/2001

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 15.7.2008, úte 21:33

Kotouče a desky koupíš např tady: www.automedik.cz nebo www.mjauto.cz

No vzhledem k tomu, že výkonnější 1.6TS mají podobný výkon jako JTD 85kW, tak bych tam čekal větrané. Takže poklud máš větrané, tak kup větrané. Ty nevětrané totiž budou nejspíš tenčí takže budou na nic. Změř si tloušťku a průměr těch co tam máš a podle toho kupuj a nebo se ještě poptej jinde...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

liborko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
Bydliště: severní morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od liborko » 15.7.2008, úte 23:11

coyote píše:Kotouče a desky koupíš např tady: www.automedik.cz nebo www.mjauto.cz

No vzhledem k tomu, že výkonnější 1.6TS mají podobný výkon jako JTD 85kW, tak bych tam čekal větrané. Takže poklud máš větrané, tak kup větrané. Ty nevětrané totiž budou nejspíš tenčí takže budou na nic. Změř si tloušťku a průměr těch co tam máš a podle toho kupuj a nebo se ještě poptej jinde...
no ja už jsem koupil nevětrané,když mi všude v shopech tvrdili že tam maji byt pouze tydle, i v katalogu to tak měli,tak jsem je koupil, užší jsou to je jasný ale brzdí to pěkně,asi se v tom už vrtal předchozí majitel a dal tam z JTD nebo co,každopádně si to musím pozjišťovat ještě ať v tom mam jasno
Alfa 147 1.6TS 77kw r.v. 7/2001

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 06:21

Pokud jsi tam měl větrané a teď tam máš nevětrané tedy užší, tak musí být pístek v třmenu dost vylezlej. Radši se na to ještě koukni. Protože větrané kotouče by tam bez záměny třmenu vůbec neměly jít dát :wink: To znamená, že možná dělal předchozí majitel upgrade brzd a měnil třmeny za ty lepší z JTD. Apropo myslím si, že větrané kotouče bude mít minimálně i 2.0.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 16.7.2008, stř 10:54

Potvrzuji to, co říká Coyote: slabší 1,6 má nevětrané, JTD, silnější 1,6 a 2,0 má větrané. Kdosi to upgradeoval a musel měnit i třmeny, takže tam bude větší mezera a tím pádem hodně vylezlé pístky. Dokud nejsou desky sjeté, tak to teoreticky může fungovat, ale pak to prostě jednou nezabrzdí. Bacha na to...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 16.7.2008, stř 18:28

Tak asi takto:
Málem jsem též skončil u bodu 15, protože mám inbuse až do rozměru 10, ale sedmička mi chyběla :shock: Naštěstí mi ho ochotný rakouský soused půjčil, zítra mu koupím Budvara ať se trochu poměje. :pivko

Ale všechno marný, skončil jsem na bodu 18. Ty dva šrouby mám zarezlý jak :13: 2 hodiny jsem se s nima pral a stříkal je antirostem a WD40 ale bez úspěchu. Zítra zkusím cocacolu ale moc tomu nevěřím. Divný je, že to jako zarezlej šroub nevypadá navenek je čistej :(

na fotkách vidím, že si měl coyote ráčnu, je možný, že by to s ním šlo lépe?
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 18:43

Robert37: Přijde na to co máš za nářadí. Jestli obyčejný stranový klíč, tak je možné, že ti to s ním nepůjde a ožvýkáš hlavu toho šroubu. V tom případě je asi lepší ráčna s oříškem. Lépe se drží a můžeš vyvinout větší sílu. Ovšem také není všemocná. Taky na tom může méně kvalitní nářadí vyhořet a místo šroubu se protočí ráčna :twisted:

Hlavně to chce s citem, v taky se může servat ten šroub (i když tyhle by mohly něco vydržet) :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 16.7.2008, stř 18:50

A na uvolnění je nelepší brzdovka. Nemyslím to jako vtip. Proti coca-cole určitě lepší.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 18:55

Ono je možné, že jak jsi to dnes prostříkal, tak to do zítra částečně povolí a pak to půjde lépe.

Brzdovku si hlavně nenalej na kastli, moc by se jí to nelíbilo :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 16.7.2008, stř 20:06

hoši díky za brkou odpověď. já byl teď koupat, tak sorry že píšu tak pozdě...i kfyž vy jste ryhlý jak ty vaše alfy. Jo jasně, Kleo byl rychlejší :drivers: :D Brzdovku jsem na to kapal z té hadičky jak jsem odmontoval ty "čelisti" obr.17 ááá ono se to jmenuje třmen :-D .............................a nic... nakonec jsem odjel do garáže na ručku :roll: Maj zase totiž přijít kroupy

Ten šroub je už drobet žvejklej, ale asi koupim pořádnou ráčnu. Ona ta styčná plocha je s oříškem větší, jak s klíčem

jo a k tý kole: když jsem sundaval svody (parohy) výfuku, tak zabrala až ona. Ale je možný, že jak jsem to prostřikoval tak po dvou dnech se ujali ty antirosty. Ale fakt myslím, že to bylo díky coca-cole :-k
Naposledy upravil(a) roberto37 dne 16.7.2008, stř 20:12, celkem upraveno 1 x.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 20:09

Třmen se z hadice sundavat nemusí. Takhle to pak budeš muset odvzdušnit. Ovšem pokud budeš chtít měnit kapalinu, tak se to hodí :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 16.7.2008, stř 20:19

coyote píše:Třmen se z hadice sundavat nemusí. Takhle to pak budeš muset odvzdušnit. Ovšem pokud budeš chtít měnit kapalinu, tak se to hodí :)
káp jsi na to. Nechám měnit kapalinu. A po zkušenostech s odvzdušňováním to nechám na kámošovi, co tu má servis. Klidně bych mu nechal vyměnit i ty kotouče, protože je s cenou ke mně víc než milostivej, ale stavovská alfí čest mi to nedovolí :-D tu 19-ku šroub snad nestrhnu, ale mám strach abych ho moc neohlodal. Tobě to šlo v pohodě?

Jo a ten třmen chci stříknout ŽLUTOU :smt098 , né na stříbrnou :) I když teď jak jsem ho vyleštil už to ani nepotřebuje
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 20:37

Nevzpomínám si na nějaké větší problémy, takže to asi šlo dobře :) Zato jsem se vyvztekal na zadní nápravě při výměně tlumičů. To je už ale jiná pohádka...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 16.7.2008, stř 20:48

Tak se rozepiš a nejlépe s fotem. Ten návod na desky pasuje super i na 156-ku a nebýt těch zarelých prevítů, tak to zvládnu i já, tedy neumětel :-D
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

qwerone1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 2.2.2008, sob 00:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od qwerone1 » 16.7.2008, stř 21:56

teeeda cumim....pekne popsany pekny fotky.... parada....
... jedine ale co mi tam chybi je mazani.... samotnejch desek... potom plovoucich cepu... ktery jsou opravdu dulezite.... dal kontrola manzet jak na pistku tak na plovoucich cepech... a co je jeste dulezitejsi tak perfektni obrouseni naboje kola kde dosedne kotouc... protoze jestli je tam rez... muze kotouc klidne zacit kopat.... nebude sedet rovnomerne.. ..a taky se vyvarovat prudkeho brzdeni pri prvnich asi sto kilometrech... tak s emuze kotouc zvlnit a zacit take kopat... co jeste delam ja tak jeste striknu obvykle cernym sprejem vrch kotouce kam doseda kolo... prece jenom to trosku zabrzdi res a pak to lehce potru taky vazelinou... kolo jde potom pekne dolu... :) jinak moc pekne

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 22:10

O tom mazání jsem také uvažoval, jen jsem si říkal, že když při brždění dosahuješ vysokých teplot, tak by se to mohlo spéct a bylo by to k ničemu. Ale když s tím máš dobré zkušenosti, tak to příště udělám :wink:

Jinak jsem vše důkladně očistil, aby to chodilo lehce.

Díky za připomínky, budeme muset udělat malý upgrade :diky
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

qwerone1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 2.2.2008, sob 00:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od qwerone1 » 16.7.2008, stř 22:13

to se nezapece.... a jenom do tech plovoucich cepu se dava jina vazelina ktera je odolna na teploty... protoze kdyz das treba do plovoucich cepu... normalni vazelinu.. tak muze naboptnat manzety a pak to taky chodi tezko... jj ocisit ano namazat take... ikdyz ej suprove ocistene.... i tak to zacne rezivet chtic nechtic.....

a co jeste delam tak pri zatlacovani pistku... lehce odchlipnu manzetku a striknu vazelinku ve spreji.. ne moc jen tak aby to slo lepsie...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 22:16

Ještě ten držák na destičky(či jak to odborně nazvat) tak tam když to namažu, tak se tam bude usazovat více prachu z destiček a bude z toho ještě horší marast ne?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

qwerone1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 2.2.2008, sob 00:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od qwerone1 » 16.7.2008, stř 22:19

nene tam prave je ta vazelina potrebna....mrast je lepsi jak rez... ale moc se tam toho nedostane... urcite ne... jen je potreba aby ta deska mela co nejmensi odpor... a hlaven aby sla lehce od kotouce k cemu ti pomuze vazelina... jsou specialni na brzdy...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 16.7.2008, stř 22:34

Paráda. :diky
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 17.7.2008, čtv 00:03

Robert: Jakej je puvod toho auta? Kde jezdilo? Zatim mam tu zkusenost, ze u auta z Italie povoluju srouby sam golou a u auta z Nemecka je povoluje u kamose autogenem... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 17.7.2008, čtv 00:11

ze ty jsi prave prisel z "jednoho" :D :-D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 17.7.2008, čtv 09:00

Harous píše:Robert: Jakej je puvod toho auta? Kde jezdilo? Zatim mam tu zkusenost, ze u auta z Italie povoluju srouby sam golou a u auta z Nemecka je povoluje u kamose autogenem... :wink:
No jo, je to z D :-D Voni ti germáni, maj asi i agresivnější sůl

gwerone1 : Nebude vadit, když tam místo vazelíny stříknu WD-40 ?

A čím mazat ty destičky? :shock: Mám zato, že Richie měl právě problém, že neodmastil kotouče a pk mu to nebrzdilo
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů