V jednom vlákně píšeš, jak s tim jezdíš snad za 5l/100km a netočíš přes tři tisíce z toho jasně vyplývá, že jezdíš dost pana klobouka a tudíž žádný velký průvan ve výfukovém potrubí nevytváříš. Máš italská kamna a ty produkují saze, ty saze se usazují všude na cestě od svodů až ke koncovce a když to jednou za čas přišlápneš, tak je to vymete. Na emisích, jestli jsi u toho přímo byl, i když měření jsou čtyři za sebou, Ti to vytočili aspoň pětkrát, první pokus se u dieslů neměří, tim se vyhání saze, aby měření nebylo ovlivněné uvolněním těchto usazenin.
Kouřivos 0,51 asi nebude nic hrozného, mě před chipem měřili na emisích kolem 0,73, po chipu a zaslepení egr jsem na 0,05 (stejná STK), chipování motoru je špatné žáno.

Nehledal bych v tom zatím žádný problém, ale jestli se chceš kouknout do motoru, tak si můžeš překontrolovat, zda nemáš děravé někde hadice od turba až k sání, protože dírka v hadici, menší tlak v sání a černý kouř z výfuku, ale to bys pociťoval i ztrátu výkonu, můžeš vyndat EGR a vyčistit ho (to po těch letech není na škodu i jen tak preventivně), a čidlo tlaku v sání už bude asi taky solidně zahnojené, tak ho můžeš vyčisti, to se všechno dá udělat víceméně na chodníku před barákem , když je hezky a máš náladu se trochu ušpinit.
