Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 7.1.2013, pon 00:02

gurke : nic se nerozebírá a nic nečistí, pouze se odpojí a zaaretujou, nic víc, hlavně zajeď někam kde už to dělaly, nebo aspoň trochu ví, co po nich chceš
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 9.3.2013, sob 15:34

Zdravím, mám sice Stilo 1,9 16v 110kw Multijet, ale poslední dobou mě taky zloběj vířivý klapky sání, přečetl jsem tu o nich celý vlákno ale přesto bych se chtěl ještě na něco zeptat, po výměně turba za repasované jsme při kontrole motoru zjistili, že kolem vířivých klapek je plno oleje a mají vůli tudíš asi i při jízdě profukují ( předpokládám že to bude stejný problém jako u alfy, je to asi dost podobný nebo stejný motor) stále mám ještě DPF ale v nejbližší době a pokud seženu někoho schopného chtěl bych nechat DPF vypnout, EGR zaslepený nemám z důvodu r.v. 2006 a to už by jednotka hlásila chybu motoru :/, mám ale problém takový: auto je do cca 2300ot uplně bez výkonu jakoby netlačilo turbo, od 2300ot začne něco "syčet" ( asi profukující vzduch kolem vyčvachtaných klapek) od cca 2900ot začne auto teprve na plno táhnout a je slyšet i jak se roztáčí a tlačí turbo, mám v plánu příští týden sání vyndat a nechat zavařit díry od klapek, motorek samozřejmě nechám na svém míste ať si myslí, že si to tam celý "šéfuje" on.
Zajímalo by mě pokud je možné, že tu ztrátu výkonu do těch 2900ot dělají ty vířivé klapky?
Díky ;)
:diky

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2275
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od mcernoch » 9.3.2013, sob 17:26

Měl jsi vydělanej EGR ?
Pokud ano, tak jak vypadal?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 9.3.2013, sob 19:09

EGR jsem měl venku asi před 14 dny, byl téměř čistej ale i tak jsem ho pro jistotu pročistil a chodil krásně hladce, čidlo tlaku vzduchu jsem taky vyčistil, zajímalo by mě jestli to můžou dělat ty vířivé klapky protože jinak už vážně nevim.... :smt068

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 9.3.2013, sob 19:20

Ty klapky jedině, že by byly utrhané z té spojovací tyčky na vrchu. Sundej plastový dekel, dívej se na tu tyčku a nech někoho nastartovat. Při vypnutém motoru jsou klapky otevřené, ale hned po nastartování se zavřou a potom podle otáček se zas otevírají. Musí to chodit všechno pěkně spolu na té tyčce, a pokud je některá z klapek(klidně i 4/5) z plastového kloubu na tyčce vypadlá, tak můžou dělat neplechu a otevírat se až když je protlačí tlak od turba a potom by se to teoreticky mohlo projevovat jak píšeš.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 9.3.2013, sob 19:36

Díky za rady.
Dvě klapky ze čtyř stále vyskakují, po opětovném nacvaknutí do táhla, po prvním startu nebo následném přidání plynu opět klapky vyskočí.

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od lukee » 9.3.2013, sob 22:36

Dát tam sání ze 156 JTD 16V (bezklapkové).

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 00:20

Ano i to mě napadlo dát sání ze 156 nebo ze staršího Stila r.v. 2004, které vířivé klapky ještě nemá, zvolím asi ale možnost takovou, že sání vyndáme, klapky úplně zahodím a díry po jejich uložení nechám zavařit, jen doufám, že to vyřeší můj problém :(

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 10.3.2013, ned 10:37

To že to nejede, bude těma klapkama, jestli říkáš že ti tam utíká vzduch, tedy tlak od turba, tak to ani jet nemůže, samozřejmě jsou tam další věci, co by to dělalo, ale začal bych tady, buď to nech vyndat a zavařit, nebo si sežeň sání bez klapek, ty motory jsou stejný jak ve Fiatu tak v Alfě, pak bych doporučil vyndat DPF ( to bych to mohl pomoci ) a pak další věci co by se našly a budeš koukat, jak to auto uhání, jak to popisuješ, tak to nemůže vůbec jet
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 10:58

Cendler: Děkuji, do těch 2900ot. auto vážně vůbec nejede má sotva 50kw místo 110kw, příští týden nechám sání zavařit a uvidíme co budeme řešit dál, DPF se chci rozhodně v nejbližší době zbavit, pokud bys mi mohl s DPF nějak pomoci byl bych jen rád.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 10.3.2013, ned 11:25

Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 17:21

Určitě se po vyřešení problému s výkonem nebo vířivými klapkami, ohledně DPF ozvu, zrovna dneska se mi DPF připomněl svou regenerací :/.
Pokud vyndání vířivých klapek nepomůže tomu aby se výkon lineárně projevoval od nějakých 1800ot. jaké další věci by mě čekali vyměnit nebo vyzkoušet?
Abych věděl na co se připravit :/

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 10.3.2013, ned 18:32

výkon by měl být lineární už do 1300ot a pomalu stoupat a kolem 2000ot by to mělo hodně táhnou, bez turbo efektu, klapky právě napomáhají aby to táhlo ještě níž. Je tam víc věcí na co se podívat.
Odkud jsi?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 18:38

Roudnice nad Labem asi 20min. do Prahy, jo teoretickou funkci klapek jsem se snažil na internetu taky načíst, snad to bude jak říkáš a bude po vyndání vše OK. zatim díky ;)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 10.3.2013, ned 18:42

ale pokud je to jak píšeš, tak to klapkama neni, oni neumí takhle urtvit auto, ted to by musely být všechny seklé v zavřené poloze, ale to by auto ani nejelo, kuckalo by a šíleně kouřilo po naftě, ještě jsem to takhle ale neviděl
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 19:39

Právě to samé si myslím i já( i kvůli tomu, že před samotnou výměnou turba auto se starým turbem jelo v celém rozsahu otáček, nechápu proč po výměně turba jede auto až od 2900ot.).... uvidíme co dál až vyndáme a zavaříme klapky.
Co by přicházelo v úvahu jako to co dělá právě onu neplechu?

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 10.3.2013, ned 20:24

Tak jestli to začlo po výměně turba, tak je to asi jasný ne!!!
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 10.3.2013, ned 20:41

No to by bylo jasný, jenže staré turbo poslední dobou taky tlačilo a netlačilo jak se mu zachtělo, a hlavně kolem přírub a hadic všude unikal tlak, po výměně začal lítat olej kolem klapek a začaly ty klapky vyskakovat, tak bud to je tím, že jak se všechno kolem turba utěsnilo a v sání je větší tlak tak již načaté klapky to nevydržely a vyskočily z lůžek a teď kolem nich vzduch uniká a auto nejede, vím na 100% že dvě ze čtyř klapek nejsou vůbec ovládané táhlem, táhlo z nich vždy hned vyskočí tudíž klapky zůstávají pořád zavřené a otevřou se až ve vyšších otáčkách až je i tak slabí unikající tlak přetlačí a auto se rozjede.
Každopádně klapky půjdou ven a bude další věc kterou budeme moci vyloučit že zlobí.

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 11.3.2013, pon 17:48

Dnes nový poznatek, auto při venkovní teplotě -2°C táhne z ničeho nic už od 2000ot. furt né ale na 100% a od 1500ot. doprovází motor strašný pisklavý zvuk.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 11.3.2013, pon 18:34

No a to turbo je nové, nebo repas? Protože ty příznaky jsou podivné(hlavně ta změna podle teplot). Zkus shodit tu spojovací tyčku z klapek tak, že se bude pohybovat jen jedna-ta ovládací(myslím, že k 3. válci) a ostatní o něco přidrátkuj v otevřené poloze(tak jak by měly být při vypnutém motoru), pak budou klapky ve stavu, že by neměly mít na výkon podstatný vliv, maximálně kolem nich bude trochu podfukovat, ale pokud tam není někde vyloženě díra, tak to samo o sobě nemůže způsobit totálně mrtvé auto v nízkých otáčkách a nárůst výkonu by měl být v podstatě lineární. Pokud to tak nebude a nic se nezmění, tak bude chyba jinde, nejspíš v tom turbu, EGR-u nebo v něčem dalším. Klapky samo bude potřeba pořešit, ale jako prozatimní řešení to na chvilku vydrží.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 11.3.2013, pon 19:38

Je to repas, po dnešku už je výkon asi od 1800ot. celkem lineární jen ho doprovází takoký "pískání" ješte je zajímavé, že včera co proběhla regenerace DPF tak se auto najednou rozjelo i v nižších otáčkách, furt nejede na 100% (možná také kvuli teplotě -3°C) ale je to lepší než předtím, předtím auto od 2000ot. jen syčelo nejelo a od 2900ot. se teprve s velkým turbo efektem rozjelo, ted jede od 1800ot. docela lineárně.

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 11.3.2013, pon 19:58

Tak jsem se na to byl podivat, klapky májí každá tak přes 1mm vůle v tom uložení, všechny se tam mrskaj ale táhlo ovládá všechny, sice po přidání plynu dost váhaj než se všechny otevřou nebo zavřou ale hejbou se všechny 4, ten pískot vychází odněkud jinud....
po připojení na diagnostiku se teoretická hodnota tlaku v sání neshoduje s reálnou na volnoběch je u obou kolem 960 ale při rozjezdu je teoretická i o 1000 vyšší než ta reálná...

multijet110

Příspěvky: 16
Registrován: 9.3.2013, sob 15:20

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od multijet110 » 11.3.2013, pon 20:35

Tak další novinka...po prokonzultování problému s člověkem, který měl ten samí problém jako já a to že se mu auto rozjíždělo až od 2900ot. jsme zkonstatovali že na vinně byl zanesený DPF filtr on nechal vynutit regeneraci filtru přes diagnostiku a mě se po včerejší regeneraci auto taky rozjelo už od nějakých 1800ot., ještě zítra vynutím regeneraci přes diagnostiku a znovu vyčístítm EGR.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od cendler » 12.3.2013, úte 07:07

multijet110 : muže být, může to být i EGR, nebo váha vzduchu, dá se to všechno krásně změřit přes diag, jestli chceš, tak domluvíme termín na to aby se to prohlídlo a rovnou třeba všechno udělalo, tady už asi nic nevyřešíme, nebo mi pošly do SZ tvůj telefoní kontakt, tenhle týden, bych měl jet na Mělník, tak bych se mohl stavit
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 801
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Maxa » 8.4.2013, pon 07:57

Tanguero píše:Pokud máš plastové sání na 159, tak samozřejmě swirl klapky máš. Jen jejich ovládání není zvenčí, ale je schované uvnitř, takže se navíc nedá odpojit. Výhodou je naopak to, že se nevychodí. Nicméně zadřený EGR, olej z turba a saze ti ty klapky zanesou úplně stejně.
Čau a daji se ty klapky preventivně vyčistit?
Ja to náročné na demontáž ?
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host