
159 vs zbytek světa
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Pánové jen takové krátké JPP - teď mi jeden kluk říkal že v případě problémů s 3.2 JTS se díly objednávají od Holdenu z Austrálie, takže dodací lhůty jsou poměrně zajímavé.... (vzhledem k tomu že mě šel EGR ventil na JTD z Polska týden, nedovedu si představit jak se to řeší z austrálie). Navíc představa jak technik v autorizáku čučí na díl, co mu přišel vzhůru nohama, no nevim
Každopádně kdybyste někdo náhodou o této motorizaci uvažovali, tak si to pozjišťujte seriózně, ať pak nejste překvapení....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
To neřeš, kdo by si ještě vůbec koupil takové auto jako AR159...Kubas píše:Pánové jen takové krátké JPP - teď mi jeden kluk říkal že v případě problémů s 3.2 JTS se díly objednávají od Holdenu z Austrálie, takže dodací lhůty jsou poměrně zajímavé.... (vzhledem k tomu že mě šel EGR ventil na JTD z Polska týden, nedovedu si představit jak se to řeší z austrálie). Navíc představa jak technik v autorizáku čučí na díl, co mu přišel vzhůru nohama, no nevimKaždopádně kdybyste někdo náhodou o této motorizaci uvažovali, tak si to pozjišťujte seriózně, ať pak nejste překvapení....

Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Pikantni je, ze na strankach http://www.alfaromeo.cz je trojskej kun.
Krome toho me ale zarazi, ze nikde ani stopy po motoru 1.8 turbo. 


Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
159 SW 2.4 JTDM 252hp
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Harous asi myslel že to není v konfugurátoru (aspoň teda u 159 sedan jak jsem se díval....) 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Presne tak, neni to v konfiguratoru.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Spotřeba 2.2JTS
Tak jsem si dnes udělal malý výlet na jednu in-line trasu. Při této příležtitosti jsem se rozhodl změřit spotřebu, kam až se dá jít směrem dolů. Trasa cca 100 km, silnice 1. třídy, vesnice a okresky kolem nich, města typu Olomouc a Přerov. Měřeno jen podle palubního PC. Prvních cca 30 km přesně podle rychlostních limitů, ale snad jsem nikoho nebrzdil, otáčky 1600 až 2800 - spotřeba 6,9 l/100. Zbytek členitější terén, hodně vesnic, nějaká předjíždění, rychlost do 110 - nárůst spotřeby na konečných 8 l/100. Naštěstí nebyly nikde žádné kolony ani jsem nejel po dálnici, ale na to, že mám najeto jen nějakých 4 tis. km, takže motor se ještě zajíždí, zaplá klima a hlavně gumy 235/40 R19... to docela jde, ne?
P.S.: spotřebu na dálnici při rychlosti nad 130 nebo popojíždění po ucpaném městě s klimou sem nenapíšu, sdělím jen opravdu vážným zájemcům diskrétně...

P.S.: spotřebu na dálnici při rychlosti nad 130 nebo popojíždění po ucpaném městě s klimou sem nenapíšu, sdělím jen opravdu vážným zájemcům diskrétně...

Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Jak se píše v informaci, na niž odkazuje Petr159, k dispozici bude v létě.Harous píše:Presne tak, neni to v konfiguratoru.
156 SW 1.9 JTDm
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Limach: pěkná spotřeba
Jinak co se týče té spotřeby ve městě, tak Kleofáš mi říkal že prej se kvůli ní asi budeš stěhovat někam na venkov 


Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Jenže Limach bydlí na venkově
.Olomouc přejdeš z jednoho konce na druhý pěšky za 20 minut.
Kde jsi byl na bruslích, v Oseku nebo ještě jinde?
Já jezdím do chválkovic a byl jsem i v Němčicích na Hané.Do Samotišek jsem ještě netestoval.

Kde jsi byl na bruslích, v Oseku nebo ještě jinde?
Já jezdím do chválkovic a byl jsem i v Němčicích na Hané.Do Samotišek jsem ještě netestoval.
BMW 730d, Superb TDI
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Kleofáš není daleko od pravdy, mám už na chalupě na dědině i bazén. Má to ale jediný malý háček.... skoro tam nejezdím, protože nemám kdyKubas píše:Limach: pěkná spotřebaJinak co se týče té spotřeby ve městě, tak Kleofáš mi říkal že prej se kvůli ní asi budeš stěhovat někam na venkov


Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Tak to máš rychlé nohy...modenaboy píše:Jenže Limach bydlí na venkově.Olomouc přejdeš z jednoho konce na druhý pěšky za 20 minut.
Kde jsi byl na bruslích, v Oseku nebo ještě jinde?
Já jezdím do chválkovic a byl jsem i v Němčicích na Hané.Do Samotišek jsem ještě netestoval.

Jezdím už skoro jen a výhradně trasu z Lipníku do Přerova (jo, je to přes Osek). Na trase do Samotišek Tě nejspíš sejme cyklista nebo pokouše pes, Chválkovice jsou plné a krátké, ale zase je to přímo v Olomouci a dá se tam dojet rychle aspoň na chvíli bruslení. Slušná trasa je ještě z Litovle do Sobáčova nebo ta, co mám u chalupy v Citově. Tu Němčickou neznám...

Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Tak se třeba někdy potkáme v Oseku, mě to vychází nejčastěji na neděli.
BMW 730d, Superb TDI
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
pánové testík 1.8TBi tady:
http://magazin.auto.cz/testy/alfa-romeo ... 8-tbi.html
kdybych chtěl 159, tohle je přesně "moje" konfigurace - exteriér, interiér, kola, motor, to vše sedí
Konečně nějaká benzínová Alfa 159 aspoň s trochu slušně odstupňovanou převodovkou (3.100 otm/min ve 130kmh je sice ještě pořád moc, ale o nějakých 400-500 ot. níž než 2.2 JTS.... nevím, Limach mě kdyžtak opraví....).
Pěkný rozměr pneu - 225/50.... ono je to sice spíš na SUV než sport-sedan, ale na našich cestách to nemusí být vůbec špatná volba.... (ikdyž asi to auto bylo na zimákách, standard asi bude 225/45)
Ovšem pánové nemůžu si pomoct, ale ta hmotnost 1430kg, není to nějak podezřele málo? Googlit to nehodlám, ale třeba to moje Bravo 1.4T má vážit 1350kg.... To jako větší motor a o třídu větší kastle váží jen o 80kg víc.... No nevím.... Ono i to porovnání že 2.4JTD je o 150kg těžší, to se mi ani nechce věřit....
Buď jak buď je to auto povedené a je paradox, že dnešní 159 je o tolik zajímavější než tak před 5 lety.... (navíc všichni konkurenti mezitím zbachratěli, zatímco ona zhubla, takže v tomto ohledu se karta dokonale obrátila....). Bohužel je na lepší prodeje už pozdě, trh tohle auto svým způsobem už odepsal a asi těžko se to změní....
http://magazin.auto.cz/testy/alfa-romeo ... 8-tbi.html
kdybych chtěl 159, tohle je přesně "moje" konfigurace - exteriér, interiér, kola, motor, to vše sedí

Konečně nějaká benzínová Alfa 159 aspoň s trochu slušně odstupňovanou převodovkou (3.100 otm/min ve 130kmh je sice ještě pořád moc, ale o nějakých 400-500 ot. níž než 2.2 JTS.... nevím, Limach mě kdyžtak opraví....).
Pěkný rozměr pneu - 225/50.... ono je to sice spíš na SUV než sport-sedan, ale na našich cestách to nemusí být vůbec špatná volba.... (ikdyž asi to auto bylo na zimákách, standard asi bude 225/45)
Ovšem pánové nemůžu si pomoct, ale ta hmotnost 1430kg, není to nějak podezřele málo? Googlit to nehodlám, ale třeba to moje Bravo 1.4T má vážit 1350kg.... To jako větší motor a o třídu větší kastle váží jen o 80kg víc.... No nevím.... Ono i to porovnání že 2.4JTD je o 150kg těžší, to se mi ani nechce věřit....
Buď jak buď je to auto povedené a je paradox, že dnešní 159 je o tolik zajímavější než tak před 5 lety.... (navíc všichni konkurenti mezitím zbachratěli, zatímco ona zhubla, takže v tomto ohledu se karta dokonale obrátila....). Bohužel je na lepší prodeje už pozdě, trh tohle auto svým způsobem už odepsal a asi těžko se to změní....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Moje koždodenní zkušenost i když jen měsíční je stále úžasná
kola 225/50-17 jsou bezva a jízdní vlastnosti velmi dobré. Handicap vyšší hmotnosti jsem vyřešil chipem a pohodlé a přehledné pracoviště řidiče je z říše snů
nyní hlavně využívám vyhřívání sedaček
a řetězy jsem vyřešil objednání textilních-abych v Alpách nebyl 




Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
v hlubším sněhu budeš s textilníma druhý...
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Ja vím, ale ocel tam nenacpuKůrkyn píše:v hlubším sněhu budeš s textilníma druhý...

Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Těch 1430kg je hmotnost pohotovostní a těch 1350kg u Brava je provozní. Takže pohotovostní Brava TJet je 1275kg a provozní 159 1750TBi je 1505kg. Ale i tak je to vcelku slušná hodnota, zvlášť třeba proti obludnosti 2.4JTDM Q4 SW model 07 kde je provozní hmotnost 1815kg nebo 3.2 V6 SW kde to dělá 1805kg. [-o<Kubas píše:Ovšem pánové nemůžu si pomoct, ale ta hmotnost 1430kg, není to nějak podezřele málo? Googlit to nehodlám, ale třeba to moje Bravo 1.4T má vážit 1350kg.... To jako větší motor a o třídu větší kastle váží jen o 80kg víc.... No nevím.... Ono i to porovnání že 2.4JTD je o 150kg těžší, to se mi ani nechce věřit....
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
dělám chybu, že na tyhle hodnoty se dívám do testů na auto.cz, kde patrně pracují negramotní lidé, protože zde tu hmotnost 1350 opravdu uvádějí jako pohotovostní....
http://magazin.auto.cz/testy/fiat-bravo ... -cenu.html
http://magazin.auto.cz/testy/fiat-bravo ... -cenu.html
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
On je v tom strašnej bordel. Moc zavedení pojmu provozní hmotnost nechápu. To mám jako zhubnout (hodně zhubnout) na těch jejich 75kg?
Na hmotnosti a dost jiných údajů se mi zatím osvědčuje tahle adresa:
http://www.carfolio.com/

Na hmotnosti a dost jiných údajů se mi zatím osvědčuje tahle adresa:
http://www.carfolio.com/
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Jinak na 159 je krásně vidět, že když má auto dobrý základ, že věkem prostě nemůže moc zestárnout. Jestliže jízdní vlastnosti 159 byly na špici třídy v době jejího uvedení, dneska to asi nebude o moc jiné, s ohledem na nafouknutí všech konkurentů (nejhůře to dopadlo asi u Mondea, Insignia s těma jejíma 4,8m je taky loď jak prase....).
Takže pořád je tam špica podvozek a řízení, crash-test (který odepsal 147) je taky OK, takže když se občas představí nějaký nový motor, tak to auto pořád může oslovovat lidi....
Bohužel marketingově už to 159 projela, ale kdyby tomu udělali nějaký velký facelift na stávajícím technickém základu a pojmenovali to třeba 161, tak by s relativně malýma nákladama mohli představit nový model na stávající technice (hlavně tam dát ledky, podle toho se dnes pozná dobré auto....). Ale to je jen taková moje spekulace.....
Takže pořád je tam špica podvozek a řízení, crash-test (který odepsal 147) je taky OK, takže když se občas představí nějaký nový motor, tak to auto pořád může oslovovat lidi....
Bohužel marketingově už to 159 projela, ale kdyby tomu udělali nějaký velký facelift na stávajícím technickém základu a pojmenovali to třeba 161, tak by s relativně malýma nákladama mohli představit nový model na stávající technice (hlavně tam dát ledky, podle toho se dnes pozná dobré auto....). Ale to je jen taková moje spekulace.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- limach
- Pozorovatel
- Příspěvky: 450
- Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
to Kubas: Kubo s těmi otáčkami je to jak píšeš. Ale stejně, i když vím, že mě leckdo možná nepochopí, resp. pochopí špatně. Určitě je to dobrý motor, i když jsem zatím neměl tu čest. Jenže:
1. Proč neudělali dvoulitr, už jen proto, aby zase nějaké novinářské vemeno nenapadlo porovnávat foukanou 1.8 s foukanou 2.0, tzn. TBi X TSi. Přece je jasné, že objemově nerovné motory budou mít jiný průběh krouťáku a točáku. Takhle je to už možná 3. test, který byl koncipovám jako porovnání obou motorů a který Alfa projela a my si jen donekonečna můžeme utěšovat tvrzením, že je to o zaujatosti vůči Alfě a análalpinismu pisálků vůči VW
2. Už vůbec jsem nepochopil, jak může mít, byť turbomotor, omezovač na 5.800 ot. a uvadat ještě o fousek dřív. Kam to spěje, když i zkřížené motyky točí min. o 1.500 ot. víc. Tohle fakt nechápu, zvlášť když má jít o návrat k staré dobré origo italské motorářské škole
Ale možná jsem zklamaný jen já, asi jsem od tak dlouho připravovaného superengine čekal příliš...
P.S.: 225/50 R17 je standardní rozměr pro AR159 nejen na zimu.
1. Proč neudělali dvoulitr, už jen proto, aby zase nějaké novinářské vemeno nenapadlo porovnávat foukanou 1.8 s foukanou 2.0, tzn. TBi X TSi. Přece je jasné, že objemově nerovné motory budou mít jiný průběh krouťáku a točáku. Takhle je to už možná 3. test, který byl koncipovám jako porovnání obou motorů a který Alfa projela a my si jen donekonečna můžeme utěšovat tvrzením, že je to o zaujatosti vůči Alfě a análalpinismu pisálků vůči VW
2. Už vůbec jsem nepochopil, jak může mít, byť turbomotor, omezovač na 5.800 ot. a uvadat ještě o fousek dřív. Kam to spěje, když i zkřížené motyky točí min. o 1.500 ot. víc. Tohle fakt nechápu, zvlášť když má jít o návrat k staré dobré origo italské motorářské škole
Ale možná jsem zklamaný jen já, asi jsem od tak dlouho připravovaného superengine čekal příliš...

P.S.: 225/50 R17 je standardní rozměr pro AR159 nejen na zimu.
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Libore ten motor je evidentně takový střední stupeň výkonosti 1.8T, připravený na universální použítí v Deltě, 159 a časem snad i v jiných koncernových autech. Na jaře s Giuliettou má přijít jeho varianta 240k, která bude asi sportovněji laděná.
Co můžu porovnat tak moje 1.4T 150k v Bravu je naladěná na optimální průběh z nízkých otáček a o 5 koní silnější 1.4 v Mitu má úplně jiný projev a v poho točí přes 6.000, zatímco moje Bravo umírá již lehce po 5.000. Takže je to jen o nastevení ŘJ....
Jinak je paradox, že 1.8 od Alfy táhne líp v nízkých otáčkách než 2.0 od VW. Evidentně to byl záměr, ostřejší varianty přijdou....
Souhlasím ale, že marketingově zajímavější je přijít s tou sport-variantou 240k a pak ji trošku oslabovat, aby byla přístupnější širším masám. Tady je ale problém, že 1.8T 240k lze momentálně v koncernu nasadit jen do 159, zatímco jeho slabší verze se dá dát i do Delty, časem snad Cromy atd....
Jinak ale povzdech nad "motykama" chápu.... časy, kdy jsi s 1.6 drtil německé dvoulitry se asi hodně dlouho nevrátí....
Co můžu porovnat tak moje 1.4T 150k v Bravu je naladěná na optimální průběh z nízkých otáček a o 5 koní silnější 1.4 v Mitu má úplně jiný projev a v poho točí přes 6.000, zatímco moje Bravo umírá již lehce po 5.000. Takže je to jen o nastevení ŘJ....
Jinak je paradox, že 1.8 od Alfy táhne líp v nízkých otáčkách než 2.0 od VW. Evidentně to byl záměr, ostřejší varianty přijdou....
Souhlasím ale, že marketingově zajímavější je přijít s tou sport-variantou 240k a pak ji trošku oslabovat, aby byla přístupnější širším masám. Tady je ale problém, že 1.8T 240k lze momentálně v koncernu nasadit jen do 159, zatímco jeho slabší verze se dá dát i do Delty, časem snad Cromy atd....
Jinak ale povzdech nad "motykama" chápu.... časy, kdy jsi s 1.6 drtil německé dvoulitry se asi hodně dlouho nevrátí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 159 a názory alfistů na ni
Že ten motor neporovnávaj s 1.8TSI 118kW...
Ten dvoulitr taky neporovnávají třeba s 2.5T od Fordu nebo od Subaru. To by se jim už asi nemuselo hodit.
Jinak k tomu samotnýmu plku na auto.cz - ten článek je přesně ve stylu pořadu auto moto styl. Jen spousta keců bez žádnýho měření který by šlo srovnávat. Podobnej "test" jde napsat od stolu aniž by autor v tom autě seděl. Napsat to tak nějak podle technických údajů a hotovo.


Jinak k tomu samotnýmu plku na auto.cz - ten článek je přesně ve stylu pořadu auto moto styl. Jen spousta keců bez žádnýho měření který by šlo srovnávat. Podobnej "test" jde napsat od stolu aniž by autor v tom autě seděl. Napsat to tak nějak podle technických údajů a hotovo.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti